F1-Forumin saunablogi

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
No jaa. Tässä on tullut puheeksi millainen saunareissun tulisi olla.

Mulle käy oikeastaan tilanteista ja kavereista riippuen kaikki vaihtoehdot isommasta kaveriporukasta hartaisiin joulusaunaan. Hmmm..kaikki paitsi romanttinen saunareissu mieskavereiden kesken. :eek:

Itsekseen kun käyn tämän kämpän sähkösaunassa niin silloin siinä on hartautta ja hiljaisuutta ihan tarpeeksi.

On aika mukava käydä tosiaan tossa mainitsemassani puusaunassa sukulaisten kanssa kaljotellen silleen sopivasti. Mitään änkyräkännejä tossa saunassa ei voi ottaakaan, koska silloin saattaapi pallit palaa kiukaassa tai kuumaa vettä lotrattaessa padasta.

Toki kavereiden kanssakin (tai duunikavereiden kanssa) on mukava saunoa, joskin muakin vähän tympii sitten se kuinka helposti puheet kääntyvät duuniasioihin ja silleen....

Sellaisen ikävän asian olen tosin tästä meikäläisen nokkosihottumasta havainut, että saunan jälkeen sitä on eniten.... :(
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Meidän ulkosauna on varmaan 200 vuotta vanha tai ainakin melkein sata. Jossain vaiheessa saunaa on muuten siirretty ehkä sata metriä. Se on kai ollut alunperin savusauna, myöhemmin sitä on laajennettu "pukuhuoneella". Saunahuoneessa saunotaan ja kylvetään, se on tilava, joten löylyä saa heittää olan takaa. Kiukaan päällä on säiliö, jossa vesi kuumenee. Saunaan tulee vesiletkua pitkin tunturipurojen raikkautta. Nykyään sauna on käytössä kesäisin.

KnowHow sanoi:
Musiikkia saunassa... :nope: Saunassa kuunnellaan löylynhenkeä ja hiljaisuutta.
Tuttava on asentanut saunaansa äänentoistojärjestelmän (yksi kaiutin muovipussissa), se on yhdistetty takkahuoneen hifi-laitteistoon. Luulen, että on sallittua kuunnella vain jotain puronsolina-cd:tä.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Suomen Huippu sanoi:
Tuttava on asentanut saunaansa äänentoistojärjestelmän (yksi kaiutin muovipussissa), se on yhdistetty takkahuoneen hifi-laitteistoon. Luulen, että on sallittua kuunnella vain jotain puronsolina-cd:tä.
Tiedän myös saunan, mihin on kytketty kaiuttimet ja mistä kuunnellaan rauhallista musiikkia.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Nyt vihdoin sinne saunaan.

Tulipa kerran saunottua kolmisen tuntia savusaunassa, missä muuan Kimi oli löylytellyt viikkoa aikaisemmin. :thumbup:
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Sam sanoi:
Tiedän myös saunan, mihin on kytketty kaiuttimet ja mistä kuunnellaan rauhallista musiikkia.
Ja Nelosen Unelmakämpässä se motoristipariskunta asensi Tv:n saunaan :eek: ikkunan taakse toki.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Sam sanoi:
Tiedän myös saunan, mihin on kytketty kaiuttimet ja mistä kuunnellaan rauhallista musiikkia.
Joo kaverilla on kanssa kiinteat kaiuttimet saunassa. kait niista voi rokkiakin kuunnella :confused: Mutta aika hyva idea sisustamisen kannalta :)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mutku sanoi:
Ja Nelosen Unelmakämpässä se motoristipariskunta asensi Tv:n saunaan :eek: ikkunan taakse toki.
Turuss on hotellissa vastaava systeemi. Sokos-hotelli toi Seurahuone tai vastaava.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Ihan just vaimon kanssa saunaan. Jäänen sinne vielä hetkeksi yksin, kun minulla ei ole niin suurta kiirettä nukkumaan.
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Käväisin tänään saunassa polttamassa varpaani. Meinasin myös lapsena polttaa samaisen saunan unohtaessani kiukaalle puuvartisen löylykauhan.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Olihan eilisellä päivämäärällä se verran kiirutta hoitokoiran takia, että saunominen myöhästyi pahasti ja siitä raportoiminen vallan unohtui.

Ihan normi saunonta oli lauantaina. Mukana doppelbock, ilmaisjakelulehti ja itseään pesevä saunakaveri.

Huomioikaa "pesusienen" pituus.
 
Viimeksi muokattu:

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Eilen olin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan saunomassa kun juhlittiin kaverin parikymppisiä vuokratussa saunatilassa. Hyvät oli löylyt, hyvä oli uima-allas ja aika perkeleen hyvät oli pippalot! :ahem:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Il Tempo Gigante sanoi:
Ihan normi saunonta oli lauantaina. Mukana doppelbock, ilmaisjakelulehti ja itseään pesevä saunakaveri.

Huomioikaa "pesusienen" pituus.
Johan on saunakaveri. :)
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Samanlaiset lauteet kuin meillä oli ennen remppaa :thumbup:

Itse asiassa lauteet olivat ainoa kelvollinen osio saunatilassa asunnon ostamisen aikana.
 
Ylös