F1 Forumin syyskisan eli Myllypuron GP:n lehdistötilaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Tässä pikaversio tuloksista:

A-finaali

1. wope (28.600 uusi rataenkka)
2. Jussi +17.37 (29.464)
3. peepee +20.92 (29.731)
4. Andy +23.88 (29.249)
5. FO110K +25.45 (29.364)
6. lfb +1 lap (29.898)
7. Powered by BMW +1 lap (29.861)
8. Albert Oil +1 lap (30.064)

B-finaali

1. Albert Oil (nousi A-finaaliin) (30.449)
2. JNF +12.74 (30.729)
3. Jacques +18.44 (31.236)
4. geiloord +28.66 (31.488)
5. bleu +1 lap (31.987)
6. Kaktus +2 laps (32.687)
7. S.A +5 laps (36.327)

Aika-ajot:
setti 1
1. JNF 30.991
2. Albert Oil 31.287
3. Jacques 31.862
4. geiloord 31.966
5. bleu 32.824
6. Kaktus 33.101
7. S.A 36.233

setti 2
1. wope 29.04 (uusi rata enkka sillä hetkellä)
2. Jussi 29.692
3. peepee 29.804
4. FO110K 29.873
5. Andy 29.945
6. Powered by BMW 30.413
7. lfb 30.524


Päivitän harkkojen tulokset illan mittaan.

Ja sitten vaan kuskit kirjoittelemaan kisarapoja elikäs päivän ruupenit kehiin :)
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Pito parani kisan loppua kohden tosi paljon. Meikäläinenkin alkaa olla kartalla silloin, kun auto alkaa kääntyä silloin, kun kääntää
 
Viimeksi muokattu:

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Kiitoksia vaan kaikille osallistujille, hauska tapahtuma oli! Nyt on kyljet vähän hellänä ja huomenna varmaan kädet, vaikkei kuulemma edes kovin raskas rata ollut. Mullepa oli. Otin sykkeet ajosta: kisan keskisyke 179 ja maksimi 186. Vertauskohtana Cooperin testi kaks viikkoa sitten, keskisyke 183. Kovaa hommaa!

Omaan suoritukseen varsin tyytyväinen, kun en muutamaan vuoteen ole ajanut kartingia. Kisa meni ihan ookoo, pois lukien yks pieni virhe jonka jälkeen Jacques oli horisontissa enkä päässyt tosissani haastamaan. Sen jälkeen menikin melko köröttelyks kun ei ollut ketään lähellä ajamassa.

Hauskaa oli ja voipi olla että osallistun vielä toistekin.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Harjoitukset lupaili hyvää, kun satuin olemaan 2. nissä heti WoPen jälkeen.:D

Aika-ajossa sitten nähtiin muiden todellinen vauhti ja harjoituksiin nähden oma aika ei parantunut aika-ajoissa, joten sijoituksena joku 7s paikka.

Kisa lähti hyvin käyntiin kun sain heti lähdössä 1 sijan ja toisen ensimmäisessä kurvissa ja kolmannen kolmannessa kurvissa. Tämän jälkeen peittelyä edessä ja kovaa vääntöä aina neulansilmämutkissa. Välillä mentiin rinnkkain mutkiin ja niissä oli tien sulkemista molemmin puolin. Noh, sitten maailma romahti ja jäin yhden (semi epätoivoisen) ohitusyrityksen jälkeen kiinni seinään jostain onnistuin itse pakittamaan radalle. Rytäkässä taisin joutua viimeiseksi. Loppukisa meni edellä olevan puskuria tutkien. Lopulta jopa pääsin jossain kohtaa ohikin.

Plussana oli se että kamppailua oli lähes koko ajan, eikä tarvinnut ajella yksin. Ja myös se, että jälleen saatiin mukavasti porukkaa ja myös niitä kauniimpia:thumbup:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9349
Tavoite täyttyi eli en ollut viimeinen.

Pahempia virheitä ei tullut tehtyä. Pari kertaa täräytin kyllä aika voimalla seinään kuutosmutkassa (siinä mikä on pääsuoraa vastapäätä) ja se kyllä tuntui lonkissa. Muutenkin kyllä pieniä osumia tuli koko ajan, lähinnä kuitenkin apexeissa. Kerran jouduin sitten pyytämään ratavirkailijan apua ja se tapahtui sitten kunniakierroksella. Yleensä tulin siihen paikkaan sladittamalla ja sillä kertaa en niin puski seinään.

Harkoissa vedin parhaan kierroksen heti kun Jacques meni ohi ja pääsin seuraamaan häntä. Aika-ajoissa ei ehkä samanlaista peesiapua ollut mutta kuitenkin kierrosaika nopeutui. Kisassa paras kierrosaika sitten kaikista, mutta hirveän tasaisesti en kyllä saanut ajettua peräkkäisiä kierroksia. Toki se ensimmäinen mutka on sellainen että aika-ajoissa ehkä parhaiten toimisi ajaa joka toinen kierros hyvin ja joka toinen vähän heikommin, kun maalilinja on niin lähellä sitä mutkaa. Mutta sellaisia hirveitä katastrofikierroksia ei kyllä tullut, hitaimmat jossain 38 tienoilla ja johtui välillä siitä että päästin jonkun muun ohi.

Kisa oli sinällään aika tylsä. Meinasin päästä kolmosmutkassa geiloordin ohi mutta yritykseksi jäi. Sen jälkeen hän karkasi vähitelleen ja viimeisen puoliskon aikana en kyllä nähnyt muita kuin Albert Oilin ja jnf:n jotka ohittivat minut kierroksella, Jacques ei ehtinyt ohittaa. Niin ja S.A.:n kun hänet ohitin pariin kertaan. Toisella kerralla luulin jo että menetin sijan kun jäin sen verran pahasti pussiin. Se olikin kuitenkin jnf joka meni juuri siinä kierroksella ohi.

Täytyy katsoa milloin seuraavan kerran tulen paikalle. Ehkä ensi vuoteen menee.
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Mukavaa oli käydä ajamassa. Jako ryhmien välillä oli onnistunut, eikä suuria tasoeroja ollut radalla yhtäaikaa.

B-finaalissa menetin johtopaikan, kun jäin hidastelemaan kierroksella varvattavan kanssa, mutta ohitus oli lähinna ajan kysymys sillä Albert oli minua selkeästi nopeampi. Ajaminen oli aika hapuilevaa, ja välillä huomasin pitäväni jalkaa hieman jarrulla keskellä suoraa :rolleyes: Ilmeisesti kokemuksen puutetta.

Hauskaa oli ja joskus voisi ottaa uusiksi.
 

Kaktus

Well-known member
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4980
Ajokokemukseni on aika vähäistä, minkä vuoksi ihmesuorituksia ei ollut odotettavissa. Kilpailijaporukka oli kova, joten jäin auttamatta hännille tänään. Toisaalta kilpailun aikana ajamani nopein kierros (32.687) ei varmaan suuremmassa mittakaavassa ole niin paha. Tekniikka on minulla kyllä aivan hakusessa. En suoraan sanottuna tiedä, miten tietynlaiset mutkat pitäisi ajaa ja missä jarruttaa. Kyllä sitä jollakin tavalla heittelyn ja luisun välissä pysyi ajolinjalla, mutta tässä ei auta mikään muu kuin harjoittelu ja kokemus. Kaikkein tärkein odotus kuitenkin täyttyi: kilpailu oli viihdyttävä.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ensimmäisissä harkoissa en lähtenyt ajamaan mitään kovaa kierrosta, lähinnä hain tuntumaa rataan. Liikenteen vuoksi ehjän kierroksen saaminen oli muutenkin hankalaa. Aika oli kuitenkin parempi kuin salaharjoituksissa viikolla, ajattelin, että siitä pitää silti nipistää sekunnin verran aika-ajoissa.

Aika-ajon tavoitteeni täyttyi, lämmittelyajasta lohkesi reilu sekunti ja olin viimeinen suoraan A-finaaliin päässyt kuski. Sain ajettua muistaakseni suht tasaisia kierrosaikoja ja olin melko tyytyväinen tulokseen.

Kisan lähtö sujui siististi, otin aika varovasti, mutta pääsin silti hakemaan ohitusta edellä ajavista pariin otteeseen. Puristus ei kuitenkaan aivan riittänyt vaikka rinnalle välillä pääsinkin ja tilanne hieman rauhoittui. Joku spinnasi muutaman kierroksen jälkeen edeltäni ja nappasin yhden sijan sen ansiosta. Loppukisan ajan keskityin lähinnä omaan tekemiseeni, kun FO110K:n kiinniajaminen ei onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta. Loppukierroksilla kärkimies Wope ilmestyi kuitenkin perääni, mutta kun sinisiä lippuja ei näkynyt, ajattelin ajaa omaa kisaani takana tulevasta välittämättä, sillä en ollut aivan varma oliko perässäni ollut kuski samalla kierroksella. Lopulta lippu kuitenkin tuli, ilmeisesti tästä ei kuitenkaan ollut voittajalle suurtakaan haittaa :tongue:

Loppusijoitukseksi tuli kuudes, mikä on ihan tyydyttävä suoritus minulle näin kovassa porukassa. Kisan nopein kierroksenikin yllätti positiivisesti. Ensimmäisten kierrosten taistelu oli ehkä kauden hauskinta tähän mennessä, mutta ehdottomasti koko ajan ajettiin hyvin siististi. Ratakin tuntui paranevan loppua kohti hieman eikä ajo ollut läheskään samanlaista luistelua kuin vaikkapa tiistaina.

Kaiken kaikkiaan mielestäni hyvinkin onnistunut kisa kaikin puolin, ehkä omalta osaltani parasta kilvanajoa tällä kaudella. Porukka oli hyvä ja todella kovatasoinen. Suuret kiitokset Jacquesille järjestämisestä ja kaikille muille osanotosta, tästä on hyvä jatkaa kauden päätöskisaan :thumbup:

Ja jälkipeleistä käteen jäi vielä hieno McLaren-lätsä Heikki-tekstein :alppu:
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Mitäköhän tässä enää sanois, sain enemmän kuin kuvittelin, tärkeimpänä kuitenkin että oli kiva tulla ekaa kertaa ajamaan f1-forumin kanssa kartingia + jälkipeleihin, viihtyminen oli sitä tasoa että tähän voisi vaikka tottua.

Itse kilpailu oli lähinnä taistelua itseä vastaan ja sen kovimman kierroksen saavuttamista, vmcenterillä tulee varmasti olemaan tiukempaa, mutta pääasia että kaikki oli hyvässä hengessä mukana, kiitos Jacquesille ja muille !
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kiitos vain kaikille osallistujille. Skabailu oli hyvinkin hauskaa jo senkin takia, että meitä oli niin iso porukka mukana. Ja oli komea seurata kun WoPe paranteli rataennätystä kerta toisensa perään. Se aiheutti joka kerta komeat aploodit b-finalistien ja katsojien joukossa.

Omat ajoni sujuivat nousujohteisesti, mutta kuitenkin sijoitukseni oli jokaisen session jälkeen sama. Pito rataan parani, mutta tuntui että myös opin vähän jotain mitä pidemmälle ajo eteni. Parin mutkan oikean ajotavan taisin tajuta vasta ruutulipun jälkeen. Ehkä nyt hoksasin mitä WoPe tarkoitti kahva edellä ajamisella. Maaliin tulon jälkeen vähän leikittelin ja huomasin pari jujua.. Ehkä muistan ne sitten ensi kerralla kun ajetaan Myllypurossa. :)

Tulokseen olen tyytyväinen. Tavoitteeni oli saavuttaa vähintään yksi piste, ja sen myös tein. Alussa pysyin jopa kärkikaksikon tuntumassakin. Toisella kierroksella tein pienen virheen ja jäin hajuraon päähän alpusta. Välillä Alppu yritti JNF:stä ohi, jolloin pääsin aika lähelle heitä. Valitettavasti juuri silloin kun Alppu pääsi ohi, olin snadisti liian kaukana enkä pystynyt hyödyntämään samaa hässäkkää.. Eipä sikäli.. En Alpun kyydissä olisi pysynyt millään ja JNF:kin ajoi tasaisesti karkuun Alpun ohituksen jälkeen. Joten loppukisa meni sitten viimeistä pistesijaa varmistellessa.

Ja jälkipelit sujuivat oikein mahtavasti. F1-kisa oli kerrankin viihdyttävä, ja mun mielestä möötte kisan aikana on varsin toimiva juttu. Tunnelma oli mielestäni ihan eri luokkaa kuin aika-ajomööteissä. Eli mielestäni tämä sunnuntai-ajankohta möötenkin suhteen oli ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Möötteä oli myös vaikea lopettaa, kun osa porukasta ei oikein malttanut lähteä kotiinsa.. En tiedä sitten viihdyttiinkö niin hyvin toistemme seurassa vai oliko jokainen niin väsynyt ettei meinannut jaksaa poistua paikalta.. :D
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Tulokset ja kisan kärkikolmikko:






Valitettavasti "homohyppyä" emme nähneet... :(;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Finaalin lähtö: http://www.kolumbus.fi/johnny/MVI_2090.avi Kyltsi: "Mika saa loistavan lähdön!"
Tuo minua aina vituttaa että paalupaikan pitää olla sellainen sisäkaarteen turvapaikka, mutta kakkosruudusta on yleensä ilmeinen riski pudota. Niin täällä Turussakin päin. Lähdön jälkeen mennään aina järjestyksessä 1-2-3 tai 1-3-2. Kunnon kärkivääntökin olisi mielenkiintoista seurata.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
nonih, töissä sikaväsyneenä jotenka laitetaampa rapoa...

Harjoitus:
Kiva rata, mutta pito puuttui kokonaan. Auto ei meinannut kääntyä millään, ja menosta tuli liiankin väkinäistä...
Porukkaa meni ohi kokoajan ja keskityin vain katseleen linjoja aika-ajoa varten...

Aika-ajo:
Sama auto alla kaikissa harkoissa ja nyt alkoi jo hieman näkymään tulostakin.
Pito parani todella paljon ja ajolinjatkin alkoi lutviintua...
A-A:n lopussa WoPe tuli perään niin päästin miehen ohitse ja kerkesin viimeisen setin ajamaan hänen linjoja seuraillen, tuloksena 29,8 (vain 0,4sek vanhasta rataenkasta) ja neljäs ruutu :)

Kisa:
Nojoo, startti meni ok, mutta Bemari tunki sitten väkisin sisäpuolelle heti ekoissa tiukoissa mutkissa... Yritin estää hieman mutta tuloksena oli seinään kiilaus (omaa vikaakin kyllä kun pitää väkisin vääntää itsensä olemattomaan rakoon :D) ja tästä syystä sitten sekä BMW että Andy pääsi musta ohi...
Andyn kuittasin takaisin suht nopeasti ja pääsin BMW:n kantaan.... Sitten alkoikin tapahtua:
Edellisestä kiilauksesa vielä hieman tuohtuneena pusersin väkisin ohi Bemusta (ok aika siististihän se meni loppupeleissä, mutta kilkkailua silti pikkusen ;)) ja päätin alkaa ajamaan kunnon linjaa...
Noh sitä kesti tasan seuraavan kierroksen ekaan 180-asteiseen neulansilmään jossa BMW pamautti suht kivalla vauhdilla kylkeen (kylki kivasti hellänä tällä hetkellä :D) se söi tietty aikaa, ja Andy pääsi tässä kohtaa mun edelle uudestaan...
5. sija tuli sitten hyvin pitkälle siinä, jahtasin Andya sen minkä pääsin, mutta selkeää eroa ei meidän välille tullut, karkuun se ei päässyt, mutta en kyllä päässyt ohittamista edes miettimäänkään missään kohtaa...
Saatiin varmaan muuten Andyn kanssa noin hyvät kierrosajat senkin takia että tsempattiin molemmat toisiamme tuossa kisan mittaan, loistavaa vaikka nyt hävisinkin :thumbup:

Jälkipeleihin en kerinnyt, vaan piti lähteä samantien ajamaan kohti itää...

Kaikenkaikkiaan hauskaa oli, ja Kiitos munkin puolesta isolle osanottajamäärälle, kiva nähdä myös naisia enempi ajamassa ;)

edit. niijuu, finaalin kolmanneksi nopein aika (29,3) jäi lämmittämään myös mieltä, menihän se entinen rata-ennätys nyt rikki jopa kolmen forumistin toimesta :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
No niin, nyt omat rapot ja ruupenit:

Etukäteistaktiikasta "uhoa ja voita" ;) huolimatta realistinen tavoite mulla oli päästä johonkin kuuden sakkiin. Rata on ensimmäinen jossa ajoin elämäni aikana karttia joskus 2003ja niiltä ajoilta muistissa radasta ja autoista oli että mesta on jossain Myllypurossa, ei muuta.

Utelin etukäteen peepeeltä vähän ajovinkkejä ja sen perusteella sain jotain tuntumaa radasta. Netissä oleva rataprofiili ei ole ihan sama kuin rata, joten se oli pieni lisäylläri. Paikan päällä sitten vähän etukäteisscouttinkia ja kyselyä rataa paremmin tuntevilta.

Treenit:
Ekat reenit meni paremmin kuin odotin. Olin heti kolmanneksi nopein, paras aika syntyi vasta vikoilla kolmella kiekoilla mutta silloin naksahti jo päässä paikalleen että mikä on meininki tällä radalla. Sehän on liukas kuin piru ja autoa vaan tarttee viedä kaffa edellä ja käyttää hyväksi pinnan kuluneet kohdat mutkissa ja jarrutuksissa. Lämmittely meni jo 30 tuntumaan.

Aika-ajo:
Aika-ajoon sitten hieman jännittynein filliksin. Ajelin suurimman osan peepeen perässä ja vaikka tuntui että yhtään ihan nappivetoa ei tullut, niin tuloksena oli 30 alitus (29.692) ja kakkospaikka. Jo harjoituksissa kävi ilmi että Wope mene menojaan jos pääsee vapaasti kärkeen. Mieliala oli todella korkealla sillä taakse jäi kaikki salaharjoittelijat :D ja oma ratakokemus Myllypurosta oli sillä hetkellä 5+10 minuuttia.

Kisa:
Kisaan oli taktiikkana yrittää heti ekalla kiekalla Wopen tuntumaan ja yrittää vaikka vähän riskiohitusta. Se oli ainoa edes minimaalinen mahis koittaa häiritä ennakkosuosikin kisaa. Mutta pah - startissa auto lähti taas kuin etana (kiitos kesän makkaranpopsimisen) ja peepee tuli välittömästi rinnalle ja seuraavassa mutkassa päästin miehen suosiolla edelle, koska muuten oltais menty ulos molemmat. Reilu peli, peepee oli lähdössä selkeästi nopeampi.

Sitten oli vastaiskun paikka: ekan kierroksen koitin pysytellä peepeen tuntumassa ja mietin täsmäiskun paikkaa. Olikohan kolmannella kiekalla kun improvisoin ohituspaikan pitkän vasurin jälkeiseen jarrutukseen ottamalla ulomman linjan ja leikkaamalla sieltä sisälle. Tulin siihen mutkaan paremmalla vauhdilla ja pääsin kuin pääsinkin peepeen rinnalle ja pääsin valitsemaan ajolinjani paremmin. Hyvinkää toisti itseään ;) Oma paikka oli hankittu takaisin ja sitten alkoikin vääntö.

Peepee pysyi hyvin perässä useamman kiekan ajan ja oli pari kertaa jo tulossa rinnalle mutta vauhti ei ihan riittänyt. Sitten taisi tapahtua peepeelle pari liukastelua ja rakoa syntyi useamman sekuntia, joka sitten pysyikin vakiona loppuun saakka. Wopesta ei siinä vaiheessa näkynyt enää jälkeäkään joten päätin varmistaa paikkani ja hidastin vauhtiani sen verran että otin pääsuoran ekat mutkat varman päälle ettei niissä käy ohraisesti.

Kakkossija maalissa tuntui lähes voitolta, tällä treenillä ja näin kovatasoisessa porukassa se oli hyvä saavutus.

Muut törinät:
Rataenkathan meni uusiksi jo aika-ajoissa, Wope pamautti pari kymppiä heti laakista sen alle ja kisassakin FO110K ja Andy alittivat vanhan rataenkan sekä itsekin sivusin sitä jokusen satasen marginaalilla. Kaiken kaikkiaan seitsemän kuskia ajoi 29:n aikoja ja alle 30.5:n ajan yhdeksän kuskia. Taso on mielestäni todella kova! Jakkues parantaa kulkuaan tämänlaatuisissa kisoissa koko ajan ja uudet kisatuttavuudet jnw, geiloord ja bleu ajoivat myös hyvät ajat.
Kaktuksen aika, varsinkin kuin luin tytön rapon, oli melkoisen hyvää ratinvääntöä. Pienellä opastuksella ajasta lähtee heti sekunti kevyesti ja uskoisin että 30 ajat parin treenikerran jälkeen olisivat mahdollisia.
S.A:lla taisi olla nyt huono päivä :(

Sellainen tuli mieleen että kun suurin osa nykynuorista on varmaan aloittanut ajamisensa etuvetoisilla autoilla ja perällä luistattelu & kylkimyyryily mutkissa voi olla vierasta verrattuna vanhoilla takavetoisilla ajeluun niin olisin esittänyt kysymyksen että onko sillä vaikutusta ajamiseen tämän tyyppisillä radoilla?
Tuolla kun pitää ajaa sladissa vähän koko ajan.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tuo minua aina vituttaa että paalupaikan pitää olla sellainen sisäkaarteen turvapaikka, mutta kakkosruudusta on yleensä ilmeinen riski pudota. Niin täällä Turussakin päin. Lähdön jälkeen mennään aina järjestyksessä 1-2-3 tai 1-3-2. Kunnon kärkivääntökin olisi mielenkiintoista seurata.
Toisaalta B-finaalissa Alppu otti startin kakkosruudusta kyllä niin hyvin ettei mulla ollut mitään mahdollisuutta ehtiä kolmosruudusta eteen. Ilmeisesti hän oli oppinut aiemmista kisoista jo sen, että lähden usein viivalta aika hyvin. Tosin eilen olin kyllä mielestäni vähän pehmeäkin startissa. Taas toisaalta röyhkeälläkin startilla olisin aiheuttanut vain kolarin, joten parempi näin.

En syyttäisi kuitenkaan myllypurossa tuota starttiruutuihin sijoittamista, vaan ennemminkin sitä, että lähtöviiva oli käytännössä mutkassa. Se ei anna hyvän reaktion omaaville kuljettajille paljoakaan mahdollisuuksia, mutta tietysti PeePeen startti a-finaalissa oli ihan huikea, sisäkurvin edusta huolimatta. Mulla tuo jonin video ei jostain syystä näy duunikoneella, mutta oisko Jussi myös vähän nukahtanut startissa? Edit: no tossahan se tulikin vahvistus epäilykseeni yllä. :)
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
mutta oisko Jussi myös vähän nukahtanut startissa? Edit: no tossahan se tulikin vahvistus epäilykseeni yllä. :)
En kyllä mielestäni nukahtanut sillä Wopen kanssa lähdettiin liikkeelle samaan aikaan, mutta auto ei vaan liikkunut. Peepee tuli selkeästi kovemmalla vauhdilla, mutta en osaa sanoa oliko muutkin tulossa siinä vaiheessa kovaa taaempaa.

Nimittäin siinä vaiheessa kun peepee oli sisäkautta menossa sitten ohi (ennen tokaa oikeaa), niin vilkaisin taakse ja totesin että ei tartte sulkea ovea/koittaa estellä koska neljänteen heppuun oli jo rakoa reilummin ja otin suosiolla paikkani peepeen takana lisätuhoa välttääkseni.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
En kyllä mielestäni nukahtanut sillä Wopen kanssa lähdettiin liikkeelle samaan aikaan, mutta auto ei vaan liikkunut. Peepee tuli selkeästi kovemmalla vauhdilla, mutta en osaa sanoa oliko muutkin tulossa siinä vaiheessa kovaa taaempaa.

Nimittäin siinä vaiheessa kun peepee oli sisäkautta menossa sitten ohi (ennen tokaa oikeaa), niin vilkaisin taakse ja totesin että ei tartte sulkea ovea/koittaa estellä koska neljänteen heppuun oli jo rakoa reilummin ja otin suosiolla paikkani peepeen takana lisätuhoa välttääkseni.
Aivan, auton vika kuitenkin. Eli ohitus ei ollut pelkästään PeePeen hyvän startin ja sisäkurviedun ansiota. :)
 

Örfil

Guest
Nimenomaan oli peepeen hyvän startin ja sisäkurviedun vuoksi! Starttihan oli hyvä, mies lähti kuin ammuttu - en ehtinyt edes ottaa sisälinjaa, vaikka ajoin autoon lähtöruutuun jo hieman nokka sisäpuolelle päin. Peepee oli rinnalla heti ja kun olin ulkopuolella eikä vauhtia ollut tarpeeksi, ei ollut muuta mahdollisuutta kuin päästää ohi ennen ekaa jarrupaikkaa. Se oli siisti ohitus.

Omat starttini ovat huonontuneet koko ajan ja jonkinlaista korrelaatiota tuntuu löytyvän elopainoon. 6-7 kiloa voisin pudottaa ihan suosiolla ennen ensi kautta :thumbup:

Mutta muuten jäi sellainen tuntuma että tuolla oli myös hyötyä painosta, koska sitä kautta sai hyvän pidon siihen pääsuoran mutkaan sekä takasuoran oikeisiin. Toisaalta vähän taas häviää hitaissa mutta melkein vois sanoa että yhdellä ja samalla autolla esim. 65 kg heppu ajaa paremman yksittäisen kierrosajan jos vois laittaa vaikka <10 kg lisäpainoa verrattuna siihen että ajais ilman. Menee hifistelyksi ja voin olla totaalisen väärässä, mutta siellä on pari nopeaa ja liukasta mutkaa ja niissä pito on tarpeen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös