F1-katsojamäärät laskussa, mikä neuvoksi?

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
F1 kaipaisi lajina ns.järkeviä uudistuksia, oma lista:

-Slicksit takaisin
-Moottorin vaihtorangaistus pois
-1 sallittu renkaidenvaihto kisassa
-Takasiipi entiseen malliin (siipirakennelmat pois katteista)
-Pistelasku 10-6-4-3-2-1 takaisin
-1 Tunnin aika-ajo, 12 kierrosta jokaiselle

:thumbup: :thumbup:

EDIT:Sekä lisäksi Imolan ja Unkarin radat muutettaviksi.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Felix sanoi:
Sinähän voisit nokkelana poikana etsiä jokaiselle tallille oman rengastoimittajan, ostaa talleille omat testiradat ja vielä kerätä kaikille jättibudjetit...Ilmari pelastaa formulat koska menestysresepti on niin yksinkertainen :D
Minä siihen tuskin kykenen. Luulen että aika harva kykenee itse toteuttamaan täällä esittämiään ehdotuksia :wink:

Sen sijaan esimerkiksi McLaren/Mercedeksen kaltaisella organisaatiolla saattaisi jo olla mahdollisuuksia. Jos se kykenee toteuttamaan Paragonin kaltaisen jättihankkeen, luulisi sen pystyvän tekemään aika paljon muutakin :thumbup:
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
"-Pistelasku 10-6-4-3-2-1 takaisin"

Schumi olisi vielä ylivoimaisempi vanhalla pistelaskusysteemillä.

FIA ei muuta mitään ennenkuin kaikki mahdolliset ennätykset on Shumilla.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Joo, tuossahan yllä ne on jo suunnilleen tulleet.

Tärkein juttu olisi valita kalenteriin vain sellaisia ratoja, joissa ihan oikeasti voi ohittaa.

Renkaille ja autoille pitäisi tehdä jotain että vauhti hieman putoasi, ajaminen olisi vaikeampaa ja sitä kautta tulisi lisää ohituksia.

Aika-ajot vanhaan malliin, tai kuitenkin niin että ajetaan "tyhjillä" tankeilla ihan tosissaan.

Mutta mutta.
Mikään edellämainituista ei vielä poista Schumi- Ferrari ongelmaa. Ja siihen ei taida löytyä mitään keinoa. Se muiden tallien parannusten hokeminen nähtiin tänä vuonna McLarenin toimesta. Viimevuoden jälkeen oli kovat odotukset, mutta ei. Eli ei niitä Schumiferrareita auta kuin kärsiä vielä monta vuotta.

Onneksi voi aina seurata rallia.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Ilmari sanoi:
Tietääkö kukaan missä olisi hieman kattavampi tilasto? Johtopäätösten teko tuon yhden GP:n katsojalukujen pohjalta vaikuttaa melkoisen pöllöltä touhulta.
Kaipailisin kanssa vähän parempaa tilastoa, olisi ihan mielenkiintoista nähdä miten nuo luvut on viimeisen parin vuoden aikana kehittyneet.

Joskus 2002 taisi autosportissa olla mielenkiintoinen tilasto, jossa oli useammasta eri maasta luvut vuositasolla useamman vuoden ajalta. Samanmoinen tilasto olisi mielenkiintoista nähdä tuoreemmilla luvuilla. Yllättävää tuossa oli se, että ellen aivan väärin muista niin 02 kauden umpitylsä meininki näkyi selvänä laskuna vähän joka maassa, myös Saksassa ja Italiassa, kun taas Suomi taisi olla poikkeus, täällä kansa tuntui katsovan hornuloita riippumatta siitä millaista tuubaa itse kisaaminen oli :rolleyes:
 

copersucar

Well-known member
Liittynyt
30.9.2001
Viestit
123
1. Aika-ajot vanhan mallisiksi
2. Mekaanisen pidon lisääminen aerodynaamisen pidon kustannuksella - ohittaminen helpommaksi. Viime vuosinahan on menty juuri päinvastaiseen suuntaan. Slicksit ja leveämmät rungot takaisin, nykyiset kapeat autot ovat mielestäni paljon rumempia kuin ennen vuotta -98.
3. Kisa ajettava yhdellä tankillisella ja samoilla renkailla alusta loppuun (pl. rengasrikot). Tällöin autojen keskinäisessä suorituskyvyssä saattaisi tapahtua huomattaviakin muutoksia kisan edetessä.
4. Muiden kuin Ferrarin parannettava vauhtiaan.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Elektroniikkaa pitäisi poistaa autoista niin kuskit joutuisivat myös ajamaan niitä, näin ajotaidot nousee entistä paremmin suurempaan osaan.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
sooda sanoi:

FIA ei muuta mitään ennenkuin kaikki mahdolliset ennätykset on Shumilla.
Saattepa nähdä, niin Schumi ottaa paaluja loppukauden kisoissa jopa kisataktiikan kustannuksella jotta saa senkin ennätyksen.

Ennustaisikohan se hänen vetäytymistä...?
 

skf

Well-known member
Liittynyt
14.11.2000
Viestit
164
Sijainti
Oulu
1) Slicksit takaisin kovemmalla seoksella.
2) Ei varikkostoppeja, ainakaan yhtä kertaa enemmän. Rajoitetaan vaikka varikkomiesten määrä, niin ei tule käytyä niin usein.
3) Aerodynaamiset muutokset imuefektin saavuttamiseksi.
4) Jarrutusmatkat pidemmiksi.
5) Elektroniikan karsiminen.
6) Aerodynamiikan karsiminen.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
2Lman sanoi:
Saattepa nähdä, niin Schumi ottaa paaluja loppukauden kisoissa jopa kisataktiikan kustannuksella jotta saa senkin ennätyksen.

Ennustaisikohan se hänen vetäytymistä...?
On sanottu että Schumi on perso ennätysten perään. Hän ei kuitenkaan näytäkään olevan ainoa jolle ennätykset ovat tärkeitä............. :wink:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Mielestäni parhaat ideat kerättynä

petrolhead:
1. Sutimisenesto ja tasauspyörästön sähköiset osat pois.
2. Lisäpiste kuljettajalle joka on kilpailun aikana noussut useimman sijoituksen

Black Leopard:
3. Tunnin aika-ajo, 12 kierrosta jokaiselle

copersucar:
4. Mekaanisen pidon lisääminen aerodynaamisen pidon kustannuksella
- ohittaminen helpommaksi. Viime vuosinahan on menty juuri päinvastaiseen suuntaan.
Slicksit ja leveämmät rungot takaisin, nykyiset kapeat autot ovat mielestäni
paljon rumempia kuin ennen vuotta -98.
.
.
.

Jotain omia ajatuksia:
- Varikkopysähdykset max 2 kertaa kilapilun aikana, ellei autosta hajoa jotain.
-> Kovempi rengasseos (Slicksit takaisin)
- 2 moottoria / kisaviikonloppu (toisen saa hajottaa aika-ajoissa.. :p)

:eek: :idea:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9309
Lisäpiste eniten nousevalle kuljettajille voisi olla hyvä, kunhan siihen laskettaisiin vain radalla tehdyt ohitukset.

- 1 kierroksen aika-ajo, mutta tyhjällä tankilla.
- Kaikki siivekkeet katteista pois
- Elektroniikan karsiminen
- Tankkauksen kieltäminen kesken kisan, mutta renkaanvaihdot sallituiksi.
 

Minttu

Member
Liittynyt
8.2.2001
Viestit
5
Ilmari sanoi:
On sanottu että Schumi on perso ennätysten perään. Hän ei kuitenkaan näytäkään olevan ainoa jolle ennätykset ovat tärkeitä............. :wink:
Luulin, että Schumista on sanottu nimenomaan, ettei hän ole kovin perso ennätyksille... Tai ainakin on sanonut niin itse. Eli, että ehkä niitä ennätystilastoja on kiva sitten joskus vanhankodissa katsella, mutta tällä hetkellä ne eivät merkitse mitään.

Olisihan se kiva nähdä kisoja ja mestaruuksia ratkaistavan taistelemalla, mutta en jaksa uskoa, että kenestäkään nykyisestä kuskista olisi haastamaan Schumia tosissaan.
Toivoisinkin, että Schumi jatkaisi ykkösissä niin kauan, että tämä haastaja löytyisi. Tylsäähän se olisi jos Schumi pelkän ylivoimaisuutensa vuoksi joutuisi lopettamaan:)
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Minttu sanoi:
Luulin, että Schumista on sanottu nimenomaan, ettei hän ole kovin perso ennätyksille... Tai ainakin on sanonut niin itse. Eli, että ehkä niitä ennätystilastoja on kiva sitten joskus vanhankodissa katsella, mutta tällä hetkellä ne eivät merkitse mitään.

Olisihan se kiva nähdä kisoja ja mestaruuksia ratkaistavan taistelemalla, mutta en jaksa uskoa, että kenestäkään nykyisestä kuskista olisi haastamaan Schumia tosissaan.
Toivoisinkin, että Schumi jatkaisi ykkösissä niin kauan, että tämä haastaja löytyisi. Tylsäähän se olisi jos Schumi pelkän ylivoimaisuutensa vuoksi joutuisi lopettamaan:)

Niin, M.Schumacherhan ei ikinä ole perustanut ennätyksistä..... :wink: Niinpä niin....

Haastajia ja samalla tasolla Schumacherin kanssa olevia ovat mielestäni:

- Mika Häkkinen
- Jacques Villeneuve

- Kimi Räikkönen
- Juan-Pablo Montoya
- Fernando Alonso

Kahta ensimmäistä F1 lajina tarvitsisi ehdottomasti.Häkä ja Ville kun ovat osoittaneet että M.Schumacher ei ole radalla voittamaton.Kuvitelma joka on syntynyt viime vuosina.

Jälkimmäiset kolme tulevat lujaa takana uhaten jo Schumia, mutta kalusto kun ei ole Ferrarin tasoa, ei mestari ole joutunut ajamaan tosissaan nuorempiaan vastaan.Nopeus kyllä riittäisi :thumbup: :thumbup:
 

Minttu

Member
Liittynyt
8.2.2001
Viestit
5
Black Leopard sanoi:

-- Jälkimmäiset kolme tulevat lujaa takana uhaten jo Schumia, mutta kalusto kun ei ole Ferrarin tasoa, ei mestari ole joutunut ajamaan tosissaan nuorempiaan vastaan.Nopeus kyllä riittäisi :thumbup: :thumbup:
Sen kun näkis :p
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Charlie sanoi:
Luonnollisia menetelmiä tämän aikaansaamiseksi en tähän hätään osaa sanoa. :dunno:
Yksi yleisimmistä luonnollisista menetelmistähän on tietysti sade :thumbup:
 

Ramse

Well-known member
Liittynyt
8.6.2004
Viestit
376
Sijainti
Tervola
Yks keino on se mikä nähtiin Belgiassa. Antaa muittenki voittaa. HYVÄ KIMI!
 

epeli

Well-known member
Liittynyt
4.9.2002
Viestit
3144
Sijainti
Tre
Ai että mikä auttais? No, helppo homma. Sen kun ajavat kaikki kisat Spassa:thumbup: !
 
Ylös