F1-kiinnostuksesi taso?

Joppe_001

Well-known member
Sijainti
Tois pual jokkee
Ehkä minulla on oudot mieltymykset, mutta itse jopa nautin välitankkaus-aikakauden taktiikkakamppailuista enemmän kuin nykyisestä Pirelli/DRS-aikakaudesta.
No jopas. En kyllä itse menis ihan noin pitkälle :D. Niinkuin tuli mainittua niin nykyformulat on mulle vähän sellainen kaksipiippuinen juttu. Toisaalta se kaikki rengaslottoon ja napista tapahtuviin sijanvaihtoihin liittyvä teennäisyys vähentää aika roimasti itse kilvanajon huumaa, mutta toisaalta sitten taas kisat ovat harvoin enää kovin tylsiä. Noh, näillä mennään ja harkkoja, aika-ajoja sekä kisoja tulee tapitettua aina kun aikataulu vain sallii.

SaTeK

Well-known member
Sijainti
LL
Innostus lähti vuoden 1997 viimeisestä kisasta ja sen jälkeen olen katsonut kaikki kisat kauden 2011 loppuun asti. Paitsi 2004 jäi pari kisaa välistä intin takia.
Myös ennen -97 katselin muutamia kisoja joista ensimmäisenä muistan imolan -94 :(
-12 ja -13 kausilla en ole kahtonut yhtään kisaa vaikkakin kiinnostusta olisi ollut, mutta kun on ollut muuta tekemistä.

öö ruz

Speed for ever
Harcore-fani. Jo pitkään. Mitään innostuksen laantumisen merkkejä ei ole näkyvissä.

IWE

Well-known member
Ehkä minulla on oudot mieltymykset, mutta itse jopa nautin välitankkaus-aikakauden taktiikkakamppailuista enemmän kuin nykyisestä Pirelli/DRS-aikakaudesta.
Olihan siinä enemmän mieltä. Nykyisin meno on niin pirun amatöörimäistä.

Jos nykyisin pitää kilpailuja viihdyttävämpänä kuin noina vuosina (ja täten parempana viihteenä), niin kannatta myös vilkaista vaikka Nascaria tai jenkkiformuloita.. Saatatte lapsoset yllättyä, sillä siellä on samaa amatööri menoa, mutta vielä enemmän kohellusta ja actionia.

K. August

Well-known member
Olihan siinä enemmän mieltä. Nykyisin meno on niin pirun amatöörimäistä.

Jos nykyisin pitää kilpailuja viihdyttävämpänä kuin noina vuosina (ja täten parempana viihteenä), niin kannatta myös vilkaista vaikka Nascaria tai jenkkiformuloita.. Saatatte lapsoset yllättyä, sillä siellä on samaa amatööri menoa, mutta vielä enemmän kohellusta ja actionia.
Niinpä. Tuon ajan hienous oli siinä, että nopeasti renkaita kuluttavan auton sai käännettyä eduksi ajamalla lyhyitä stinttejä. Renkaat hitaammin toimimaan sekä kulumaan saavalla autolla lyhyet stintit eivät taasen olleet järkeviä, mutta kannatti yrittää tehdä yksi tai kaksi stoppia vähemmän. Toki ohittaminen olisi saanut olla silloin helpompaa, mutta nykyään se on jo liiankin helppoa. Pelkät Pirellit tai pelkkä DRS olisi ihan tarpeeksi, Abu Dhabin kaltaisilla DRS-alueilla ei ole enää kyse kilpa-autoilusta, kun huippunopeuksien ollessa vähänkään kohdillaan pääsee heittämällä ohi. Eikä siinä vielä kaikki, ekalla suoralla ei edes kannatakaan yrittää ohittaa kun muuten menettää sijoituksensa seuraavalla.

Chip^

Well-known member
Kiinnostus alkaa olemaan yhtä kovalla tasolla mitä joskus 2007. Sitä vuotta aiemmin se kasvoi vuosi vuodelta, sitten kaudet 2009 ja 2011 veivät laskusuhdanteeseen.

Jarppi

The Trulli Train
Sijainti
Home
Ensimmäisen kerran katselin kisoja kaudella 2000 ja suhteellisen aktiivisesti kauden 2006 loppuun saakka. Sen jälkeen oli pari vuotta taukoo ja viimeisinä kahtena vuotena olen nähnyt about 5 kisaa kaudesta.

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Korkea kiinnostus kaudest 1997 lähtien, jolloin olin vielä pikku tyttö.
Olen lukenut myös formulakirjallisuutta ahkerasti. Kauden '97 kausikooste oli jostain syystä lemppareita.

Kisan jättämisestä väliin tulee edelleen surullinen olo. Parasta nykyformuloissa on tähtikuljettajien määrä.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Kiinnostus on aina ollut tapissa 2000-2013 pl. 2007-08. Tuo musta aukko selittyy sillä, että pääsyni suoriin F1-lähetyksiin katkesi dramaattisesti juuri kauden 2007 alla, kun kukaan ei suostunut kustantamaan minulle kanavapakettia. Noh, ei siinä tullutkaan missattua kuin Räikkösen maailmanmestaruus. Tai no jälkilähetyksenä kyllä kattelin jokaisen kisan.

Kaudet 2010-11 olivat suoranaista hermolepoa, kun suomalaista bandwagon-karjaa ei koko laji kiinnostanut tippaakaan. Ja jos kiinnosti, niin se oli sitä Nolla-Kovalaisen haukkumista - taitaa olla oikeaa kansallisurheilua tämä maassa makaavien potkiminen. Nyt on sitten viime kaudesta saakka taas saanut sietää näitä uusheränneitä Räikkösfaneja.

Acebest

New member
Itse olen seurannut F1-kisoja jo jostain 90-luvun alkupuolelta satunnaisesti. Imola 94 on mieleenpainuvin tietenkin niiltä ajoilta. Mutta Häkkisen menestyksen myötä tuli seurattua kaikki kisat suorana, tai ainakin sitten jotakin kautta uusintana.
Ei montaa kisaa ole mitä en olisi ollenkaan nähnyt tältä vuosituhannelta. Päivittäin käyn katsomassa löytyykö hyviä F1-aiheisia uutisia.

Paikan päällä olen myöskin käynyt katsomassa 4x (hokke, monza, montreal ja unkari) ja tänävuonna pitäisi mennä uudestaan unkariin katsomaan :alppu:

Eli kaippa tässä voi sanoa jonkinsortin F1-fani olevansa.