F1-kirjallisuutta

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Miss Piggy sanoi:
^^

Mä koitin kans etsiskellä Amazonista jne., mut kun en tuota nimeekään muistanut. Ai se olikin noin omaperäinen? Ilmankos en löytänyt. :eek:

No joo, ois kyllä huippua löytää tuo kirja. Tosin onhan noita muitakin Schumista tehtyjä näemmä...

Edit: Löysinpäs sittenkin! Amazon.de:stä meinaan. Tuota ei sit oo vissiin käännetty lontoon kielelle lain. Höh.:nope: Tartteeko tässä saksan kieli opetella, että saa tuosta selvää... :jaska: Ilmeisesti.
Nytpä löysin minäkin. Mikäli amazonista tilaaminen ei syystä tai toisesta houkuttele, niin: http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9783866154032

Mustiskuusviis

Well-known member
Schumikirjat

Hyvä F1 kirjakauppa:
http://www.grandprixlegends.com/BookVideoSite/pages/home/default.asp

Itse tilaan täältä

Itse luin se Schumacher - The whole storyn tässä vuoden alussa, siinä on yhdistetty Hiltonin aiempia Schumi-kirjoja, loppu päivitetty. Nyt luen "Michael Schumacher - The Edge of Greatness" kirjaa. Mielestäni Allenin kirja on parempi kuin Hiltonin, Allen on haastatellut sisäpiiriä ja mm. Schumin karting aikaisia tukijoita. Oma mielpide Schumin inhimillisyydestä on muuttunut paljon parempaan suuntaan kun olen sitä lukenut. Sen kirjan muuten löysin Tampereen akateemisesta kirjakaupasta.

Miss Piggy

Schufosa
^^

Kiitos vinkistä sinullekin! :wink:

Pitäis jotain kirjallisuutta hankkia tosiaan. Tampereen vieressä kun itsekin asustelen, niin vois käydä Tampereen kirjakaupat katsastamassa myös. Onneksi sitten netistä löytyy, mitä ei kaupasta. :)

Miss Piggy

Schufosa
Mustiskuusviis sanoi:
Hyvä F1 kirjakauppa:
http://www.grandprixlegends.com/BookVideoSite/pages/home/default.asp

Itse tilaan täältä

Itse luin se Schumacher - The whole storyn tässä vuoden alussa, siinä on yhdistetty Hiltonin aiempia Schumi-kirjoja, loppu päivitetty. Nyt luen "Michael Schumacher - The Edge of Greatness" kirjaa. Mielestäni Allenin kirja on parempi kuin Hiltonin, Allen on haastatellut sisäpiiriä ja mm. Schumin karting aikaisia tukijoita. Oma mielpide Schumin inhimillisyydestä on muuttunut paljon parempaan suuntaan kun olen sitä lukenut. Sen kirjan muuten löysin Tampereen akateemisesta kirjakaupasta.
Mä luen nyt tuota Edge of Greatness -kirjaa. Vasta mä olen jossain sivulla 50, että en koko kirjasta osaa sanoa, mutta tähän asti ainakin tosi mielenkiintoinen on ollut. Just noista karting-ajoista on mielenkiintoista ollut tietää ja muutenkin taustoista. Mulla ei käsitykset ole Schumista muuttuneet mihinkään toistaiseksi ainakaan. Olen pitänyt Schumia aina inhimillisenä ja fiksuna tyyppinä, jolla on sitten se toinenkin puoli...

Se tuossa kirjassa on hyvää myös, että asiat esitetään mun mielestä objektiivisen oloisesti. Eli se ei ole mikään fanituskirja, jossa kaikki negatiivinen lakaistaan maton alle, vaan kerrotaan hyvistä ja huonoista puolista. Ja hyvä tosiaan, että kerrotaan myös HYVISTÄ. Schumin ollessa kyseessä liian usein ne ikävämät sattumukset yleensä ovat tapetilla enemmän...

Viimeksi muokattu:

Miss Piggy

Schufosa
^^

Näyttää mielenkiintoiselta.

Mulla on myös Inside Ferrari -kirja, joka lienee hiukan tuon tapainen... Eli paljon kuvia ja jotain tekstiäkin. Se vaikuttaa myös hyvin mielenkiintoiselta kirjalta. :thumbup:

Nellidog

Member
Tulipa joulupukilta saatua pari Senna-aiheista kirjaa:
Ayrton Senna - The Whole Story ja Ayrton Senna: As Time Goes By (molemmat Christopher Hiltonin kirjoittamia.)
Jos kiinnostaa suosittelen tilaamaan adlibris.com:ista, ainakin kyseiset kirjat löytyivät halvimmalla sieltä (poislukien ulkomaiset verkkokaupat).

Jeeves

Well-known member
Chip^ sanoi:
Tämmöisen lainasin kirjastosta. Paljon kuvia Ferrareista ja kuskeista.

http://www.tammi.fi/kirjat/ISBN/9789513140182/alue/902,903,950/navi/Uutuudet/navi2/9006/
Itse sain juuri tuollaisen läpyskän joululahjaksi. Täytyy kyllä myöntää, että petyin. :( Sinänsä varmasti ihan mielenkiintoinen jollekin, joka ei tallin historiaa entiseltään tunne, mutta muutamasta värikuvasta ei "hardcore-fanien" kannata maksaa vajaata 13:a euroa. Kaikki tuohan nykyisin löytyy netistä, monin verroin kattavampana.

Toisaalta, mitäpä ei interwebistä tänä päivänä löytäisi.

Trone

Registered Loser
Sijainti
Suomi
Itse sain tällaisen puolestani tällaisen Ferrari-kirjan joululahjaksi. Keskittyy siis etupäässä kertomaan Ferrarin historiaa tuotantoautojen näkökulmasta. F1-puolta käsitellään sangen vähän, mutta paljon hyviä värikuvia tuotantoautoista. :thumbup: Ei välttämättä paras ensimmäiseksi Ferrari-kirjaksi, mutta itse tykkäsin kun olin kesällä lukenut tämän Enzo Ferrarista kertovan kirjan, joka puolestaan valotti Enzon henkilökohtaista elämää enemmän, mutta kertoi autoista hieman vähemmän.:thumbup:

mh_84

Well-known member
Onkos kukaan vielä tutustunut tuohon Kullan uuteen kirjaan? Jos on, niin onko hankkimisen arvoinen?

Eipä noista kuskeista jaksa lukea.

Olen lukenut kaksi enemmän tai vähemmän F1:n liittyvää kirjaa:

-Formula 1 Technology
-Race Car Aerodynamics: Designing for Speed

kasper

Well-known member
mh_84 sanoi:
Onkos kukaan vielä tutustunut tuohon Kullan uuteen kirjaan? Jos on, niin onko hankkimisen arvoinen?
Yritin etsiä ko. kirjaa Turun K-Supermarketeista, mutta ei näy missään.

Faustus

Well-known member
kasper sanoi:
Yritin etsiä ko. kirjaa Turun K-Supermarketeista, mutta ei näy missään.
Käsittääkseni kirjaa myy ainoastaan Turun Sanomat.

talakem

Iltalehden toimitus
The Official Ferrari Magazine

Ferrari on alkanut julkaista lehteä jossa F1:llä on tietysti oma paikkansa.

Ensimmäisen numeron painos on 30.000 kpl ja aviisi ilmestyy neljäkertaa vuodessa hintaan 250€.:D No on siinä 180 sivua...

Ekassa numerossa Sumi haastattelee Luca di Montezemoloa siitä montako tv:tä Luca on hajoittanut kun kisa ei ole mennyt hyvin... kuulemma neljä:D saatta olla eräällä Häkkiselläkin osuutta hajonneisiin setteihin....

http://www.autoblog.com/2008/06/25/ferrari-launches-new-magazine-next-phase-of-formula-uomo/

http://www.paddocktalk.com/news/html/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=87996

talakem sanoi:
Ferrari on alkanut julkaista lehteä jossa F1:llä on tietysti oma paikkansa.

Ensimmäisen numeron painos on 30.000 kpl ja aviisi ilmestyy neljäkertaa vuodessa hintaan 250€.:D No on siinä 180 sivua...

Ekassa numerossa Sumi haastattelee Luca di Montezemoloa siitä montako tv:tä Luca on hajoittanut kun kisa ei ole mennyt hyvin... kuulemma neljä:D saatta olla eräällä Häkkiselläkin osuutta hajonneisiin setteihin....

:eek!: :eek: kallista on...varmaan keräilyharvinaisuus...