F1 Klassikkokisa: Monaco 1983

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Se on Derek Warwick joka siinä menee Piquet'n ja Rellujen edessä, ei Sullivan.:jaska:

TJS

Lunta, lisää lunta
Voi kunpa maikkari olisi tehnyt sen ihmeen, että olisivat ostaneet silloisen brittilähetyksen selostuksineen, jolloin tuossa olisi edes jonkinlainen selostus noiden kahden "puhutaan nyt paskaa, kun ei muutakaan keksitä" sijaan :(

Ja luulisi nyt FIA:lta saavan tuonkin kisan kisaseurannan hankittua, josta selviäisi paljonko milläkin kierroksella on ero, kierrosajat, sijoitukset jne.

Timppa78

License to SPY
Sijainti
Täällä
juu, puhutaan vuodesta -86 sekä vuodesta 2007 :jaska:
Juu ja nyt kerrotaan että millon ko. kuski on kuollut ja miten sekä että mitä jotkut tekevät nykyään :jaska:

Viimeksi muokattu:

Timppa78

License to SPY
Sijainti
Täällä
Kuulemma Nelson Piquetista tulee mestari kauden -83jälkeen... PASKOJA nää kisat (=selostus) tais olla vika kisa jonka mä katon, siis näistä uusinnoista :mad_old:

F1 Ferrari

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Siis Kyllönen kertoo tän kauden maailmanmestarin ja kisan voittajan etukäteen! *repeen* :D

öö ruz

Speed for ever
Mun mielestä tuo selostus on edelleen ihan ok. Sinisten lippujen noudattaminen sen sijaan ei. Uskomattomasti ne voi jättää noteeramatta.Tylsä kisa. Tunnelin jälkeen mennään hieman kovempaa kuin nykyisin. Wenlingerin onnettomuuden -94 jälkeenhän se muutettiin.

mariko

Well-known member
-keke oli melkonen äijä,toi oli todella miesten hommaa tohon aikaan:thumbup:

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Siis voittiko Keijo?! Uskomatonta! Kyllä on hieno päivä olla suomalainen. Tästä pitää nyt nauttia, nimittäin voi olla että tämä oli ainoa kerta kun suomalainen voittaa sen kaikkein arvostetuimman formulakisan.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Oli nyt sentään parempaa selostusta Sveitsin GP:ssä. Onneksi tajusivat puhua tuosta kisasta menneessä aikamuodossa, ei tullut viime kisasta mitään kun puhuttiin sekä tulevaisuudesta että "nykyajasta". Ainoa moka oli se Sullivan-juttu, joka osasi vituttaa kun sen aikaisesta äärimmäisen surkeasta ajanotosta näki kyseessä olleen Warwick. :mad:

No, YLEnhän syytä tämä on osittain kun eivät suostuneet antamaan maikkarille alkuperäistä selostusta.

Calvin

Well-known member
Kylläpä täällä nyt ollaan taas itkupillejä. Mun mielestä on erittäin ok että näitä kisoja ei varsinaisesti selosteta, vaan kommentoidaan. Paljon järkevämpää jos kerran "selostus" tehdään näin jälkeenpäin uudelleen. Kaikki kuitenkin tietävät kisan lopputuloksen, joten mitään jännitystä ei tarvitse kehitellä väkisin. Parempi on vain kommentoida. Voisivat tietysti yrittää kaivella vähän mielenkiintoisempaa sanottavaa paikoittain, vaikka jotain erikoisia yksityiskohtia kyseisestä kisasta tai kaudesta, mutta mitään "live" selotusta en todellakaan kaipaa.

Hassuinta on nämä "ei pysty katsomaan" tai "oli viimeinen klassikkokisa jonka katon" -tyyppiset kommentit. Joo niin varmaan. Ei kai näitä nyt kukaan Kyllösen kommentoinnin takia katsokaan tai minkään jännityksen takia, vaan nostalgian tai mielenkiinnon vuoksi.

Ja on muuten ollut hienoa katsottavaa. Äänestyksessä sai valita kolme kisaa ja itse äänestin nimenomaan kaikkia näitä kolmea Keken kisaa jotka nyt näytetään, ja olen erittäin tyytyväinen että ne nyt sitten tulevat ruudusta.

öö ruz

Speed for ever
Calvinille plussaa kirjoituksestasi. Maikkarilta hieno teko että edes näyttävät näitä.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jason Voorhees sanoi:
No, YLEnhän syytä tämä on osittain kun eivät suostuneet antamaan maikkarille alkuperäistä selostusta.
Mistäs tämä informaatio on repäisty? Minulla on sellainen käsitys, että YLE on myynyt koko F1-arkistonsa Maikkarille.
Tunnelin jälkeen mennään hieman kovempaa kuin nykyisin. Wenlingerin onnettomuuden -94 jälkeenhän se muutettiin.
Kyllähän sitä hidastettiin jo ennen Wendlingerin kolaria, mutta tämä missasi syystä tai toisesta täysin jarrutuspaikan.

WebSlave

Trackman
Olen samaa mieltä Calvinin kanssa siitä, että on turhaa teeskennellä, että kisan lopputulos ei olisi tiedossa ja että kisassa oikeasti olisi jotain jännitystä. Tämä koskee siis sekä selostamoa että kotikatsomoa. Kommentoinnissa olisi toki muuta parantamisen varaa.

Itse myös äänestin noita kolmea vanhinta kisaa, joten olen tyytyväinen, että toiveeni toteutui. Jos ei kestä Kyllösen ja Mustakarin kommentointia (en minäkään väitä sen olevan hyvää), voi katsella vaikka äänettömänä.

tommii

Well-known member
En seurannut kisaa, mutta mitä ihmettä täällä nyt itketään tuosta selostuksesta? Vielä kamalampaa se olisi ainakin minun mielestäni, jos Kyllönen ja Mustakari taas esittäisivät että selostus olisi alkuperäinen :dunno:

Edit: Tokalla sivulla tähän oltiinkin jo kommentoitu