kouvotsvoni
Banjottu
Aika hurjan nopeita pelejä muihin verrattuna olivat nuo Williamsit.. Koska tullut sääntö, että sinisiä lippuja pitäisi myös noudattaakin? Nythän monet pari kierrosta peippailivat.
Monacon kisaksi tuossa oli minusta aika paljon nähtävää.Sami H sanoi:Odotin hyvää kisaa mutta eipä tuo ollut. Tylsä kisa. Mutta hyvä kun näyttivät on kovalevyllä tuokin.
Oli muistaakseni 1980-luvun lopulla, jolloin joidenkin kuskien väninä äityi niin kovaksi, että jotain päätettiin tehdä. Aika moni näki asian myös niin, että kierroksella ohitettavien selvittäminen on aina ollut osa lajia ja yksi taito, joka oli osattava pärjätäkseen.kouvotsvoni sanoi:Aika hurjan nopeita pelejä muihin verrattuna olivat nuo Williamsit.. Koska tullut sääntö, että sinisiä lippuja pitäisi myös noudattaakin? Nythän monet pari kierrosta peippailivat.
Sitähän se sininen lippu nykyäänkin meinaa. Eikös joku vuosi sitten Monacossa oranssimustalle Arrowsille näytetty jatkuvasti sinistä lippua, kun Coulthard ajoi perässään, vaikka ajoi samalla kierroksella?PekPoy sanoi:Hmm.. En nyt ole aivan satavarma puhunko pashaa, mutta sanon kuitenkin. Eikös sinisen lipun alkuperäinen tarkoitus Ykkösissäkin ollut vain viestiä hitaalle kuljettajalle, että takaa on tulossa nopeampi kuljettaja. Eli minkäänlaista velvollisuutta päästää tätä nopeampaa ohi ei ollut.
Eihän tuolla lipulla ole kaikissa sarjoissa vieläkään velvoittavaa merkitystä.
Tosin kierroksellaohitustilanteessa lippu on nimenomaan määräävä, penaltiahan siitä tulee jos ei noudata. Olikohan sitten niin, että kierroksellaohituksissa lippua heilutetaan, mainitsemassasi tilanteessa pidetään paikallaan.kouvotsvoni sanoi:Sitähän se sininen lippu nykyäänkin meinaa. Eikös joku vuosi sitten Monacossa oranssimustalle Arrowsille näytetty jatkuvasti sinistä lippua, kun Coulthard ajoi perässään, vaikka ajoi samalla kierroksella?
Pitäiskö mutuilla lisää vai etsiä tai odottaa screenshottia asiastaPekPoy sanoi:Tosin kierroksellaohitustilanteessa lippu on nimenomaan määräävä, penaltiahan siitä tulee jos ei noudata. Olikohan sitten niin, että kierroksellaohituksissa lippua heilutetaan, mainitsemassasi tilanteessa pidetään paikallaan.
Jos ne olisivat KOKO arkiston myyneet, olisi siellä varmasti alkuperäinen selostus mukana. Tosin hukkasivat/tuhosivat ne (maikkari) sen Hockenheim-nauhankin...Bobakki sanoi:Mistäs tämä informaatio on repäisty? Minulla on sellainen käsitys, että YLE on myynyt koko F1-arkistonsa Maikkarille.
Totta. Olis se aika hurjaa katottavaa jos Ferkku mokais Kimin varikkokäynnin ja putois kahden kierroksen päähän johtaneesta Alonsosta. Sitten vain tekis hurjan loppukirin ja tulis viimeisessä mutkassa väkisin Alonson rinnalle, ohi ja kisan voittoon. :thumbup:Bleu sanoi:Nykyään mielestäni sinisiä lippuja tulee jopa liian helposti.
Ainakin kotimaan Rata-SM -sarjassa asia on tällä tapaa. Paikallaan pidettynä: "nopeampi takanatulija saattaa ohittaa", heilutettuna "päästä takanatulija ohi".PekPoy sanoi:Tosin kierroksellaohitustilanteessa lippu on nimenomaan määräävä, penaltiahan siitä tulee jos ei noudata. Olikohan sitten niin, että kierroksellaohituksissa lippua heilutetaan, mainitsemassasi tilanteessa pidetään paikallaan.
Mukavaa, että esität ensin perustelut ja sitten kumoat ne itse seuraavassa lauseessa. Tekee keskustelusta huomattavasti helpompaa.Jason Voorhees sanoi:Jos ne olisivat KOKO arkiston myyneet, olisi siellä varmasti alkuperäinen selostus mukana. Tosin hukkasivat/tuhosivat ne (maikkari) sen Hockenheim-nauhankin...
Tuo "seuraava lause" oli melko tarpeeton huomautus, josta ei kannata välittää hirveästi. En tiedä nauhojen kohtalosta, koska YLEllä en ole ollut töissä, saati sitten MTV3:lla.Bobakki sanoi:Mukavaa, että esität ensin perustelut ja sitten kumoat ne itse seuraavassa lauseessa. Tekee keskustelusta huomattavasti helpompaa.
YouTubesta löytyy oikealla hakusanalla vain pätkä koostelähetyksestä. Monacon kisahan taidettiin näyttää perinteisesti tuohon aikaan suorana (korjatkaa jos olen väärässä), en tiedä tuliko niin -83 kun ei yllä elämä edes sinne asti.Itse aiheeseen liittyen, lähettikö YLE tuota kisaa edes kokonaisena? YLEn elävässä arkistossa tuosta kisasta oli ainakin vain tunnin mittainen koostelähetys ennen kuin luopuivat nauhoistaan.
Itselläni on koneella vaan 33 minuutin kooste kilpailusta Juha Jokisen selostamana, en siiten tiedä onko videon nettiin alunperin laittanut tehnyt oman 33 minuutin koosten koko kisan lähetyksestä, vai onko sitten niin ettei yle ole suorana kisaa näyttänyt.Jason Voorhees sanoi:Tuo "seuraava lause" oli melko tarpeeton huomautus, josta ei kannata välittää hirveästi. En tiedä nauhojen kohtalosta, koska YLEllä en ole ollut töissä, saati sitten MTV3:lla.
YouTubesta löytyy oikealla hakusanalla vain pätkä koostelähetyksestä. Monacon kisahan taidettiin näyttää perinteisesti tuohon aikaan suorana (korjatkaa jos olen väärässä), en tiedä tuliko niin -83 kun ei yllä elämä edes sinne asti.
Itseasiassa en muista itsekään. :frank:Krikke sanoi:Mistä muuten lähti edes koko juttu yle:n f1-arkistoista ja niitten myymisestä liikkeelle? En kyllä itse muista lukeneeni sitä mistään, korjatkaa jos olen väärässä.
Muistelisin jonkun joskus Yleltä kysyneen vanhojen kisojen uudelleenlähettämismahdollisuutta ja tuon olleen vastaus. Tarkemmin en muista.Krikke sanoi:Mistä muuten lähti edes koko juttu yle:n f1-arkistoista ja niitten myymisestä liikkeelle? En kyllä itse muista lukeneeni sitä mistään, korjatkaa jos olen väärässä.
En muista yhtään tilannetta missä sinistä lippua olisi heilutettu aiheetomasti. Kyseisessä kisassa lippujen noudattaminen tämän päivän sääntöihin verrattuna oli jotain uskomatonta. Se että tänä päivänä tulee penalttia aika helposti on parempi juttu kuin tuo nähty lippujen noteeraamatta jättäminen.Bleu sanoi:Nykyään mielestäni sinisiä lippuja tulee jopa liian helposti.
Kekelle ei shampanja käynyt, koska tallilla oli arabisponsoreita. Muunmuassa Bin Ladenin perheen rakennusalan yritys.NOesc sanoi:tulihan tuo kisa katsottua, aika vaatimattomat juhlallisuudet oli lopuksi nykyaikaan verrattuna, kansallislaulut soivat ja samalla kekelle lyötiin seppele kaulaan ja kippo käteen eikä mitään shampanjoita..