F1-kuskien luokittelua

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5004
Sijainti
Vantaa
Miten paljon vanhat meriitit painavat nykyhetkenä? Meinaan kun Schumi on valittu kaikkien aikojen toiseksi parhaaksi kuskiksi Sennan jälkeen, niin eikös Schumin kuuluisi olla nykykuskeista se paras edelleen?
 

Force

Member
Liittynyt
31.10.2009
Viestit
5
Nipsuhuulelle kysymys, että mihin hän sijoittaisi Räikkösen? En näkisi sitä mahdolliseksi, että keskinkertainen kuski veisi "huippukuskia" keskinäisissä pisteissä, voitoissa, aika-ajoissa sen ajan jonka ferrarilla viettivät. Hassua, että listaat Kovalaisen (joka otti McLadalla niin pahasti turpaan, että tukka lähti) hyviin kuskeihin, kun Massan joka pärjäsi hyvin Schumin kanssa (loppukaudesta) ja ajoi verratten paremmin kuin Räikkönen

Huippukuskit:
- Ei ole

Hyvät kuskit:
- Hamilton (ikävä myöntää)
- Schumi
- Button
- Alonso
- Massa

Keskitason suharit:
- Rosberg
- Vettel
- Webber
- Heidi
- Koba
- Barrichello

Keskitason paskempi jaos

- Petrov
- Sutil

Muut sitten harmaata kasaa paitsi Kovalainen saa erikoismaininnan tekopirteästä media käyttäytymisestä ja lempinimestä Helponheikki.
Vettel ja Webber samaa tasoa.....sama auto 85 pistettä eroa
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Huippukuskit:
- Alonso
- Hamilton
- Vettel
- Button
- Schumacher

Hyvät kuskit:
- Massa
- Rosberg
- Webber
- Barrichello

Keskinkertaiset kuljettajat:
- Glock
- Heidfeld
- Sutil
- Di Resta
- Trulli
- Kovalainen
- Kobayashi
- Perez
- Petrov

Heikot kuljettajat:
- Liuzzi
- Buemi
- Alguersuari
- D'Ambrosio
- Maldonado
 

sulo12

Well-known member
Liittynyt
2.1.2011
Viestit
107
Huippukuskit:
-Hamilton
-Alonso
-Rosberg
-Button
-Kubica
-Räikkönen

Hyvätkuskit:
-Vettel
-Heidfeld
-Glock
-Kobayashi

Keskinkertaiset kuljettajat:
-Massa
-Kovalainen
-Webber
-Petrov
-D'Ambrosio
-Schumacher
-Perez
-DiResta
-Sutil
-Maldonado
-Barrichello
-Buemi
-Alguersuari

Heikot kuskit:
-Liuzzi
-Trulli
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
En vieläkään tee omaa listaa vaan arvostelen muiden :D

Hauskaa että Räikkönen rankataa vieläkin kärkeen vaikka kaveri ei oo ajanu aikoihin. Mihin tää perustuu? Pöllyttäisi heti kylmiltään Vetteliä Red Bullilla? En nyt ihan jaksa uskoa. Sitä on mahdoton sanoa kun kaveri tuskin koskaan ajaa enää Fykkösiä. Luultavasti olisi samanlaisia vaikeuksia kuin Schumilla ellei pahempia.
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Huippukuskit:
- Hamilton
- Vettel

Hyvät kuskit:
- Alonso
- Di Resta
- Perez

Keskinkertaiset:
- Kaikki loput

Pohjasakka (jota en koskaan tallipäällikkönä palkkaisi):
- Sutil
- Alguersuari
- Trulli
- Liuzzi
- Heidfeld
- sekä muutama ruudukon perämies, joiden nimeä ei muista
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toro Rosson kuskit

Hieman mietityttää Toro Rosson kuskien alhainen arvostus. Kaverit ovat ajaneet semi-säännöllisesti pisteille ja molemmat selviytyneet jopa Q3:een kertaalleen. Toro Rossolla! Pistesijoituksia on yhtä monta kuin Sauberin kuskeilla (9, tosin ilman Australian diskausta Sauberisteilla olisi 11). Renaultin kuskeillakaan ei ole kuin 11 pistesijaa, Force Indian kuskeilla 7 ja Williamsin kuskeilla vaivaiset kaksi.

Katsotaanko Toro Rosso niin hyväksi talliksi, että pistesijoitukset menevät tallin piikkiin, vai mistä kuskien aliarvostus johtuu?
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Miten paljon vanhat meriitit painavat nykyhetkenä? Meinaan kun Schumi on valittu kaikkien aikojen toiseksi parhaaksi kuskiksi Sennan jälkeen, niin eikös Schumin kuuluisi olla nykykuskeista se paras edelleen?
Varmaan riippuu ihan arvosteluperusteista. Jos perusteina on pari viime kautta, niin Schumia tuskin voi rankata nykykuskien ykköseksi, mutta jos koko ura otetaan huomioon, sijoitus kohentunee huomattavasti monen silmissä (tai ainakin pitäisi kohentua).
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ylisuorittajat
On niitä kuskeja jotka ajavat sen minkä autosta irtoaa. Sitten on niitä jotka raahaavat romunsa sellaisille sijoituksille, minne niillä ei kaiken järjen mukaan pitäisi ehtiä.

Tämmöisiä kuljettajia ovat mielestäni tällä hetkellä Hamilton ja Alonso. Tuntuvat melkein aina saavan kaiken irti autostaan, ja vielä vähän päälle. Ainakin kun katselee tallikavereiden menoa. Vettel on kärjessä ajaessaaan ilmiömäinen, mutta tuntuu vähän hyytyvän kun homma ei aina mene suunnitelmien mukaan. Makuasioita.

Ihan sivuhuomiona, niin mielestäni McLaren -aikojen Kimi olisi voinut sopia tähän ryhmään. Kun auto sopi hanskaan, niin oli se meno välillä aika huimaa. Ferrarilla ei mielestäni vastaavia suorituksia enää nähty, lukuunottamatta loppuvuotta 2009. Myös Kubica viime vuoden iskussaan olisi oiva kandidaatti tähän porukkaan.

Väläyttelijät
Väläyttelijä on kuski, joka toisinaan venyy ihan mielettömiin suorituksiin, mutta ei pysty kumminkaan samanlaiseen tasaisuuteen kuin Ylisuorittajat.

Rosberg väläyttelee välillä hienoa vauhtia, mutta kisamatkalla Mersun renkaita syövä auto ei taida paljon kuljettajiaan imarrella. Button on vähän jännä tapaus. Välillä aika statisti, mutta tuntuu olevan loistava tekemään päätöksiä vaikeissa keliolosuhteissa. Prostia luonnehdittiin joskus sanoilla "thinking man's grand prix driver", eikä olisi mun mielestä väärin käyttää samaa määritelmää myös Buttoniin.

Kaipa tähän ryhmään voisi nippa nappa myös Webberin liittää. Pistää toisinaan hienosti kampoihin Vettelille, mutta on toisinaan taas ihan hukassa. Sama epätasaisuus on mielestäni vaivannut koko uran ajan.

Kaipa se on kaiken uhallakin pakko sijoittaa Kobayashi tähän ryhmään. Ei ole mitenkään häikäisevän nopea kaveri, ja vahva kisavauhtikin tuntuu olevan enemmänkin Sauberin ominaisuus, mutta on ne suoritukset silti välillä aika huikeaa katseltavaa. Rohkea ohittaja sekä taistelija, joka on kuitenkin oppinut myös ajattelemaan kokonaisuutta. Jokaisesta sijoituksesta ei ole enää pakko vääntää viimeiseen asti, jos se ei ole välttämätöntä.

Sutil. Se nyt vaan yksinkertaisesti väläyttelee silloin tällöin.

En olisi McLaren aikojen jälkeen ollut valmis sijoittamaan Kovalaista tähän ryhmään, enkä tiedä nytkään että miten paljon Heikki varsinaisesti väläyttelee. On kuitenkin ajanut hyvin ja tällä kaudella raahannut Lotuksen mukaan keskikastin tsembaloihin. Glockiin pätee melko samat aatokset, paitsi että kalusto on vielä asteen heikompaa.

Puurtajat
Negatiiviselta kalskahtava nimi ei suinkaan ole mikään epäluottamuslause näitä kuljettajia kohtaan. Puurtajat ovat kaikessa ennalta-arvattavuudessaan näitä tallipäälliköiden ihannekuskeja ja F1-sarjan kuhnureita.

Jos tässä nyt mennään mm-pisteitä mukailevassa järjestyksessä, niin ensin vastaan tulee Massa. Oliko se sitten Barrichellon lahjoittama jousi vaiko Alonso-factor, niin ei ole Felipe enää entisellään. Melko masentavaa katseltavaa on miehen suoritukset olleet, mutta toisaalta pisteitä on kumminkin kertynyt ihan kohtuullisesti. Tosin aina Alonson takana.

Nick Heidfeldia ei ole koskaan tunnettu räväköistä otteistaan tai mistään hienoista ylisuorittamisista, tämä kausi on kuitenkin ollut harvinaisen tyhjä sivu miehen jo ennestään harmaalla uralla. Pari kohtalaista kisasuoritusta eivät ole lainkaan sitä mitä mieheltä odotettiin. Petrov taas on ollut yllättävän kovassa iskussa, mutta toisaalta mies jäi viime kaudella niin pahasti Kubican jalkoihin, että otteiden oli pakkokin parantua. Valitettavasti itse tallin iskukyky on laskenut kuin lehmän häntä alkukauden jälkeen.

Suuri Saatana, Kerpenin Rehtori, Kengäntekijä, Regenmeister, Se Kaveri Joka Tekee Niitä Homohyppyjä... rakkaalla lapsella on monta nimeä. Fakta on se, että Schumacher ei enää ole entisellä tasollaan. On ottanut Nicolta nekkuun tasaisen tappavaan tahtiin, ja välillä koheltanut kisoissa kuin joku aloittelija. Kisavauhti on kuitenkin ollut ihan kohtalaista. Mutta mikään ei ole ikuista. Ehkäpä Michaelinkin olisi jo syytä poistua tahraamasta legendan mainettaan.

Toro Rosson pojista on aika paha sanoa juuta taikka jaata. Molemmat pystyvät toisinaan yllättämään, mutta ilman tunnettua vertailukohtaa on vaikea tietää miten hyviä he todella ovat. STR:n auto vaikuttaisi ainakin olevan kisamatkalla selvästi paremmassa iskussa, vaikka aika-ajoissa talli näyttää pudonneen muun keskikastin kyydistä.

Williamsilla on ollut vaikea kausi, mutta Rubens on kumminkin ajanut kisoissa ihan kelvollisesti. Maldonadon kisavauhtia kun katselee, niin Barrichellon heikkoja suorituksia ei voi kyllä kuskin piikkiin laittaa. Pappa tekee sen minkä pystyy, mutta kommenteista päätelleen kärsivällisyys tallin sekoiluun alkaa loppua. On silti vielä ihan kelpo kuljettaja, ja ainakin viime kaudella Williamsilta ylistettiin kovasti Rubensin kokemusta auton kehittämisessä. Tällä kaudella on kylläkin ollut vähän hiljaisempaa.

Sarjan italialaisvahvistukset päätyvät myös tähän kategoriaan. Trulli tuntuu vuosien saatossa menettäneen aika paljon maagisesta aika-ajonopeudestaan, mutta pystyy edelleen ihan kelpo suorituksiin. Liuzzi otti pahasti kuokkaan Sutililta, mutta on ajellut ihan mukavasti traktorilla nimeltä HRT. Selvisi Kanadassa jollain ilveellä sijalle 13, ja "johtaa" tämän takia mm. Maldonadoa ja Kovalaista mm-sarjassa.

Tulokkaat
Näiden jannujen otteita pitäisi nähdä vähän enemmän ennen lopullista tuomiota.

Perez ja Di Resta ovat molemmat vakuuttaneet hyvillä suorituksillaan. Di Resta on ollut vahva aika-ajoissa, minkä lisäksi on muutamaan kertaan vain ilmestynyt jostain hyville sijoituksille kisan aikana. Vaikea sanoa vielä, mutta potentiaalia voisi olla ainakin Väläyttelijöihin. Perez on hyödyntänyt vahvasti Sauberin renkaita hellivää autoa. Kisavauhti on ollut todella hyvää, mutta vielä pitäisi löytyä se Kobayashimainen suoritusvarmuus. Hyvät tulevaisuudennäkymät.

Maldonado on vienyt Barrichelloa aika-ajoissa, mutta on Monacoa lukuunottamatta ollut kisoissa aika hukassa. Kun vaan jollain ilveellä saisi hyvän aikisvauhdin tuotua mukaan kisoihin. Williamsin auto ei vaan taida tehdä asiaa helpoksi tulokkaalle.

D'Ambrosio on jäänyt kauden edetessä selvästi Glockin jalkoihin. Ihan ok, mutta Unkarin kaltaiset käkkärikäännökset varikolla eivät juurikaan paranna hänen asemiaan. Myös vauhtia täytyy löytyä lisää, tai ura F1:ssä saattaa jäädä lyhkäseksi. Ricciardo on vasta ajanut kolme kisaa, mutta on Nyrrellä ja Hungaroringillä vakuuttanut ainakin meikäläisen. Mutta onko hän Red Bullin seuraava messias, niin sitä on pakko katsella ainakin kauden loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Hieman mietityttää Toro Rosson kuskien alhainen arvostus. Kaverit ovat ajaneet semi-säännöllisesti pisteille ja molemmat selviytyneet jopa Q3:een kertaalleen. Toro Rossolla! Pistesijoituksia on yhtä monta kuin Sauberin kuskeilla (9, tosin ilman Australian diskausta Sauberisteilla olisi 11). Renaultin kuskeillakaan ei ole kuin 11 pistesijaa, Force Indian kuskeilla 7 ja Williamsin kuskeilla vaivaiset kaksi.

Katsotaanko Toro Rosso niin hyväksi talliksi, että pistesijoitukset menevät tallin piikkiin, vai mistä kuskien aliarvostus johtuu?
Nimenomaa... Alguesuari tehny huikeita nousuja kisoissa häntäpäästä pistesijoille! :eek!: Alkaa mun mielestä olee arvoasteikolla korkeemmalla ku Buemi. Toro Rosson pojat ovat usein lähteneet kisoihin Barrichellon ja Maldonadon takaata, mutta kisoissa sijoittunu paremmin.
 
Viimeksi muokattu:

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Vettelin fanipojat ovat niin housut märkinä tehneet listojaan, että luulevat varmaan, että Buemi ja Algu ajalevat samalla kalustolla.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Hieman mietityttää Toro Rosson kuskien alhainen arvostus. Kaverit ovat ajaneet semi-säännöllisesti pisteille ja molemmat selviytyneet jopa Q3:een kertaalleen. Toro Rossolla! Pistesijoituksia on yhtä monta kuin Sauberin kuskeilla (9, tosin ilman Australian diskausta Sauberisteilla olisi 11). Renaultin kuskeillakaan ei ole kuin 11 pistesijaa, Force Indian kuskeilla 7 ja Williamsin kuskeilla vaivaiset kaksi.

Katsotaanko Toro Rosso niin hyväksi talliksi, että pistesijoitukset menevät tallin piikkiin, vai mistä kuskien aliarvostus johtuu?
Ainakin minua hiertää se, ettei kumpikaan kykene erityisen tasaisiin esityksiin, vaan pistesijoitusten vastapainona on viikonloppuja, jolloin toinen kuskeista on ajanut kilpaa Kovalaista vastaan. Olen sitä mieltä, että sekä Toro Rosso että Red Bullin junioriohjelma hyötyisivät kovasti, jos toisessa autossa olisi joku kokeneempi kuljettaja.

Jos vielä sen lisäisin, että minulle on jäänyt kuva, että Toro Rosson autosta olisi parempaankin kuin mihin tallin nykyiset kuskit sillä kykenevät. Kantaani on vahvistanut sekin, että Marko (joka on kaiken lisäksi tukenut Buemia käytännössä tämän uran alusta) sanoo Vergnen ja Ricciardon olevan F1-kaksikkoa nopeampia. Sitä kuvittelisi, että Red Bullilla on kohtuullisen hyvä tieto kuskiensa kyvykkyydestä.
 
Viimeksi muokattu:

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Tehdään lista tällä perus formilla, eli jaetaan aika karkeasti lohkoihin.

Huippukuskit:

Vettel Eiköhän kaikki ole jo huomanneet että osaa ajaa pirun hyvin. Ainakin johdossa. Mutta kun kyse on luokittelusta eikä paremmuus järjestyksestä niin silloin tähän.

Alonso Vaikka kauhea Santander ostikin suuren sankarin eli Räikkösen pois tieltä, niin ei se kaverin ajotaitoihin vaikuta yhtään. Aivan loistava kuski, ehkä jotain perää siinä Ferrarin johtokunnan jatkuvassa hokemassa MM-sarjan parhaasta kuskista.

Button Ehkä vähän yllättäen Hamiltonin edellä, mutta Button on paljon tasaisempi, varmempi ja ei niin virhe altis. Eli ominaisuuksia mitä huippukuski tarvitsee löytyy ihan kiitettävästi. Ei nopein kylläkään, mutta paikkaa muilla ominaisuuksillaan sen pienen nopeus tappion mitä on.

Hyvät kuskit:

Hamilton Liian epätasaista suoritusta. Liikaa virheitä. Nopea on, ja saa vähän hitaammankin auton kulkemaan kovaa. Joskus. Pikkasen varmuutta paikoin otteisiin ja nousisi huippuihin hetkessä. Vähän siinä rajoilla onko jo huippu, muttei sitten ihan.

Rosberg Ajaa hyvin, vaikka kalusto on mitä on. Ei ihan pääse perille kuinka hyvä onkaan, kun tallikaveri ei ihan terässä enää, ja kaluston puolesta turvallisesti kärjen ja keskikastin välissä.

Webber Tallikaveri kyykyttää lähes aina, ja jos vahinko pääsee sattumaan että Webber pärjää aika-ajoissa paremmin, niin kisassa ei mene mikään putkeen. Unohtanut ilmeisesti miten se auto lähtee liikkeelle. Ei kuitenkaan ihan kädetön ratissa.

Ylempi keskitaso:

Petrov Liian ailahtelevaa ajoa vielä, mutta luulenpa että kohentaa sitä sen verran että voidaan alkaa tulevaisuudessa laskemaan jopa hyviin kuskeihin. Kun Kubica puuttuu, niin näkee että osaahan hän ajaa.

Kobayashi Kamikaze sankari on vain hyvä. Kehittyy hyvin, ja siksi ylemmässä keskikastissa. Tallikaveri tosin pistää niin kovaa kampoihin että hiukan omituinen tunne, olisiko kehittyminen hieman hidastunut viime kaudesta. Voi tosin johtua siitäkin että on nyt se kokeneempi kuski, eli saa enemmän autonkehitys vastuuta. Eli tavallaan näkymättömämpää kehitystä.

Perez Tulokkaista paras, haastaa Kobayashia hyvin. Näyttänyt ettei ole ihan pelkkä maksukuski. Tulevaisuudelta odottelen paljon. Ailahtelevuutta ehkä vähän, mutta ajaahan nyt vasta ensimmäistä kauttaan...

Schumi Täytyy se nyt myöntää ettei ole ihan entisellä tasollaan. Hyvä kuski edelleen, mutta turhautunut kun ei ole ihan voittaja-auto allaan. Taso laskussa, taso nousussa. Vaihtelee vähän fiiliksen mukaan miten ajo sujuu.

Massa Olisi ehkä liian julmaa pistää jo alempaan keskikastiin, kun kuitenkin pystyy ajamaan suht hyvin muiden perässä. Kun Ferrari on kyllin nopea niin pystyy ajamaan peräti kuudentena. Ei ihan vajoa alemmas. Suuntaus jatkuu alaspäin.

Sutil Jotenkin vain onnistunut paremmin kuin Di Resta, vaikka tallikaveri vasta ensimmäistä kauttaan ajaakin. Jostain on ne pisteet kerännyt, aina joskus käynyt pisteillä ja saanutkin niitä ihan mukavasti. Kehitys tosin tuntuu junnaavan vähän paikallaan, taisi tulla katto vastaan.

Alguersuari Taitaa vähän tämä Toro Rosson kuljettajien aliarvostus olla kyseessä kun meinasivat unohtua koko listalta. Mielestäni ajaa selvästi paremmin kuin Buemi, ja ansaitsee siksi ollakkin tällä tasolla. Luulenpa että jos Webber lopettaa uransa niin pääsee pariksi kaudeksi Red Bullille.

Alempi keskitaso:

Heidfeld Satunnaisesti näkyy paljonkin kuvissa, tosin ei ajosuoritusten vuoksi. Vajoaa alaspäin koko ajan, eiköhän saada kohta joku tuuraamaan.

Barichello Pappa alkaa väsyä? Lopettaisikohan kohta sen uransa ja tekisi tilaa jollekkin muulle. Otteet heikkenee ja auto samalla.

Di Resta Ehkä hieman alas jäi, mutta kun Sutil ajaa vain paremmin. Tulokkaista tosin toiseksi paras, Perezin kanssa ainoat jotka on yhtään vakuuttaneet. Matkalla ylöspäin, sen mihin Force Indialla vaan pääsee.

Kovalainen Ei nyt ihan loistava kuski, kuitenkin paras mitä löytyy näiltä "tulokas" talleilta. Ei sen parempi kuin mäkin aikoina, tallikaveri on vain niin paljon heikompi.

Glock Melkein yhtä hyvä kuljettaja kuin Kovalainen, vaikka auto onkin aivan surkea. Virgin ei saanut kunnon autoa alle, joten joutuu katselemaan sinisiä lippuja kohta HRT:n autoiltakin.

Buemi Joskus tuntui lupaavaltakin kuskilta, muttei ole enää. Alguersuari on parempi, ainakin jos minulta kysytään. Kelpaa hyvin Toro Rossolle, mutta sitä parempaan autoon, tuskinpa sentään.

Heikot kuskit:

Maldonado Ei vakuuta ei sitten millään. Jotenkin tuntuu olevan jopa huonompi kuin Barichello, ja silloin on vaikea nostaa paremmalle paikalle kuin tämä.

Trulli Kovalainen vie oikeastaan aina, ja alkaa pikkuhiljaa ikä ilmeisesti painaa. Ehkä kannattaisi ruveta kasvattamaan viiniä ihan koko päiväisesti.

de Ambrosio Lucas di Grassi oli parempi, mutta täältä taisi tulla enemmän sponsoreita. Eiköhän jää ajelut ykkösissä yhden kauden mittaiseksi.

Liuzzi HRT:lle mies paikallaan, sen verran kokenut että osaa sanoa tullaanko tuolla jotenkin formulalta näyttävällä kisoihin vai takapihan Jontikalla. Jos HRT saisi jonkun muun yhtä kokeneen rattiinsa niin herralta tosin loppuisi ajelut kuin seinään.

Ricciardosta en sano mitään, kun en Silverstonen ja Nurburgringin kisoja edes sattunut näkemään. Ja yhden kisan perusteella en tee johtopäätöksiä.

Ja senkus tyrmäätte tämän luokittelun. En kuitenkaan se kaikkein eniten formuloita seuraava henkilö ole.
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Hieman mietityttää Toro Rosson kuskien alhainen arvostus. Kaverit ovat ajaneet semi-säännöllisesti pisteille ja molemmat selviytyneet jopa Q3:een kertaalleen. Toro Rossolla! Pistesijoituksia on yhtä monta kuin Sauberin kuskeilla (9, tosin ilman Australian diskausta Sauberisteilla olisi 11). Renaultin kuskeillakaan ei ole kuin 11 pistesijaa, Force Indian kuskeilla 7 ja Williamsin kuskeilla vaivaiset kaksi.

Katsotaanko Toro Rosso niin hyväksi talliksi, että pistesijoitukset menevät tallin piikkiin, vai mistä kuskien aliarvostus johtuu?
Kai se johtuu siitä, että STR:n kuljettajat on ison yleisön silmissä niin nimettömiä ja värittömiä. Enemmän mua ihmetyttää miksi topikin avauksessa Toro Rosson kuljettajat olivat eri kategoriassa, ja vielä niin päin, että Algersuari oli paremmassa ja Buemi huonommassa. Buemiko muka heikko kuljettaja? Mitä vittua?

Enkä ymmärrä, että miksi tuota Räikköstä on pakko rankata mukaan, jos kerran esim. Schumin vanhat meriitit eivät merkitse mitään. Miksi siis pitäisi rankata Räkääkään vanhoilla meriiteillä?
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kai se johtuu siitä, että STR:n kuljettajat on ison yleisön silmissä niin nimettömiä ja värittömiä. Enemmän mua ihmetyttää miksi topikin avauksessa Toro Rosson kuljettajat olivat eri kategoriassa, ja vielä niin päin, että Algersuari oli paremmassa ja Buemi huonommassa. Buemiko muka heikko kuljettaja?
Jos ketju olisi avattu ennen Kanadaa Buemi luultavasti rankattaisiin korkeammalle kuin Alguersuari. Jaimen vahvat esitykset viidessä viimeisessä kisassa eivät ilmeisesti ole jääneet huomaamatta (vaikka Buemi Unkarissa edelle sijoittuikin). Itsekin alan kallistua sille kannalle, että Alguersuari on hyvää vauhtia kehittymässä Buemin ohi (lukematta sen tarkemmin kisojen jälkeisiä "koottuja selityksiä").
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kovalaisen maine kärsii paljon McLaren vuosien vuoksi. Vaikka Kovalainen ei välttämättä niin nopea ole kuin Hamilton niin tallin ratkaisujen vuoksi Kovalainen näytti paljon huonommalta kuin oikeasti oli. Aika-ajojen viimeisessä osiossa Kovalaiselle laitettaan järjestään enemmän bensaa kuin Hamiltonille, joka kostautui aika-ajoissa raskaana autona ja kisassa huonompana taktiikkana. Tästä syystä Kovalainen onkin ollut Lotus aikoinaan paljon tiukempi tallille kuin McLarenilla.
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Minä ainakin myönnän etten näissä listoissa mihinkään objektiivisuuteen pysty.

Jos naama vain ei miellytä, niin ranking tippuu raa'asti. Objektiivisuuteni on jotain AS:n ja Flavio Briatoren väliltä.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Jos ketju olisi avattu ennen Kanadaa Buemi luultavasti rankattaisiin korkeammalle kuin Alguersuari. Jaimen vahvat esitykset viidessä viimeisessä kisassa eivät ilmeisesti ole jääneet huomaamatta (vaikka Buemi Unkarissa edelle sijoittuikin). Itsekin alan kallistua sille kannalle, että Alguersuari on hyvää vauhtia kehittymässä Buemin ohi (lukematta sen tarkemmin kisojen jälkeisiä "koottuja selityksiä").
Ei näissä listoissa muutenkaan paljon järkeä oo tai tiedä missä aikajärjestyksessä nää listat on tehty :D... esimerkki tapauksia:

- Vettel keskikastin suhari
- Räikkönen pöllyttää Vetteliä kylmiltään
- Massa parempi kuin Vettel
- Nyky Schumi parempi kuin Rosberg
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei näissä listoissa muutenkaan paljon järkeä oo tai tiedä missä aikajärjestyksessä nää listat on tehty :D... esimerkki tapauksia:

- Vettel keskikastin suhari
- Räikkönen pöllyttää Vetteliä kylmiltään
- Massa parempi kuin Vettel
- Nyky Schumi parempi kuin Rosberg
Kärkipään kuskit herättävät intohimoja suuntaan jos toiseenkin, siksi niiden rankkaamisen voi odottaakin olevan värittynyttä kirjoittajien mieltymysten mukaan. Sen sijaan Toro Rosson kuskit eivät luultavasti hetkauta samassa määrin, joten arvioinnin voisi odottaa olevan neutraalimpaa. Tosin näyttää nekin kirosanoja kirvoittavan. :eek:
 

LAHNAPAKASTE

Well-known member
Liittynyt
1.11.2009
Viestit
74
Tässä on tämän hetkinen tilanne joten älkää ihmetelkö esim. Ricciardon paikkaa. Luokkien sisäisellä järjestyksellä ei ole väliä. Nimen perässä lyhyt perustelu.

Huippu kuskit:
Nico Rosberg, kyykyttää tallikaveriaan, vaikka on kakkoskuski

Hyvät kuskit:
Sebastian Vettel, auto on nopea ja on myös ykköskuskin asemassa, mutta ei kaikki voi niistä johtua
Lewis Hamilton, ehkä sarjan nopein kuljettaja, mutta liian virhe ja rangaistus herkkä.
Adrian Sutil, nopea eikä tee enään virheitäkään niin paljoa
Sébastien Buemi, hidas auto ja siksi aliarvostettu, mutta on todellisuudessa nopea

Keskiverto kuskit:
Jenson Button, hidas, mutta varma ja taktisesti viisas
Felipe Massa, on selkeässä kakkoskuskin asemassa, mutta päihittää silti tallikaverinsa joskus
Nick Heidfeld, varsinkin aika-ajoissa hidas, mutta Buttonin tapaan varma ja hyvä taktikoimaan, ei enään parhaiden vuosiensa vedossa
Paul di Resta, ajanut tulokas kuskiksi hyvin ja päihittänyt silloin tällöin tallikaverinsa
Kamui Kobayashi, väläyttelee silloin tällöin, mutta varsinkin aika-ajoissa on yleensä hidas
Jaime Alguersuari, tallikaverinsa tapaan aliarvostettu, ei tee enään niin paljon virheitä, mutta nopeutta saisi olla enemmän
Heikki Kovalainen, kyykyttää aika-ajo-experttiä aika-ajoissa, mutta kisoissa ei kovin nopea tekee myös virheitä joskus
Jarno Trulli, On yleensä ollut tallikaveriaan nopeampi aika-ajoissa, mutta ei enään, sensijaan kisoissa vauhtia on, ei enään parhaiden vuosiensa vedossa
Timo Glock, auto ja tallikaveri ovat surkeita kunnon vertilukohtaa ei tältä ja viime vuodelta ole

Huonot kuskit:
Mark Webber, on hidas ja tekee virheitä, kakkoskuskin asema vaikeuttaa elämää
Fernando Alonso, ajaa sarjan parhaimmalla autolla ja on selkeä ykköskuski tiimissään, mutta onnistuu vain harvoin
Vitaly Petrov, tallikaverin loukkaantuminen auttoi, mutta ei vain ole riittävän hyvä
Rubens Barrichello, toivottavasti tajuaa lopettaa tähän kauteen
Pastor Maldonado, sai GP2 mestaruuden vasta pitkän tahkoamisen jälkeen, on vielä tulokas
Sergio Pérez, nuori ja tulee vielä menestymään paremmin, mutta tulokas kausi on tulokas kausi
Vitantonio Liuzzi, on päihittänyt tällä kaudella molemmat tallikaverinsa se ei kuitenkaan ole mikään suuri saavutus

Surkeat kuskit:
Michael Schumacher, ykköskuski, hidas, kolaroi, eläkkeelle
Narain Karthikeyan, ajoi vain ja ainoastaan rahan takia Formula ykkösiä
Daniel Ricciardo, on testannut Red Bullia ja Toro Rossoa, mutta on silti Liuzzia hitaampi
Jérôme d'Ambrosio, ajaa vain ja ainoastaan rahan takia Formula ykkösiä.
 
Ylös