Kun näitä kauden alun analyysejä tehtiin Motor Forumistakin, niin ajattelin laittaa tällaisen topicin pystyyn, kun postiluukusta tipahti aamulla tämä kyseinen kausiopas.
Jos sattuu joku muukin tähän törmäämään niin voisi kommenttejaan laittaa esille. Itse pistän tarkemmat kommentit sitten kun ensin ehdin lehteen paremmin perehtyä.
EDIT:
Täydennetäänpäs vähän eniten minua itseäni kiinnostavalla osiolla, eli 20 halutuinta työpaikkaa. Kyseessä on siis talleista kirjoitetut arviot. Kuljettajista ei tarjota erikseen juuri muuta kuin "tiesitkö tämän osio" joka sisältää kommentteja tyyliin "Ralf on Micheal Schumacherin nuorempi veli ja Micheal auttoi hänen uransa varhaisimpien vaiheiden rahoittamisessa".
FERRARI: Lähinnä puhutaan rengassodasta ja talli kuulemma luottaa vahvasti japanilaiseen renkaaseen myös tällä kaudella.
WILLIAMS: Vakavin haastaja Ferrarin ylivallalle. Ralfin arvellaan hyötyvän Montoyan sopimuksesta. Ongelmana tallissa on sisäinen ilmapiiri. Vahvuutena paras moottori, parhaat renkaat ja rohkeasti poikkeava auto.
MCLAREN: Ei näköjään mitään mainintaa tuoreista ongelmista uuden auton kanssa, puhutaan vain ongelmista saada Wurz mahtumaan autoon. Räikkönen on ravistettuaa kokemattomuuden pölyt hartioiltaan valmis taistelemaan mestaruudesta, kun taas Coulthardin uraa ympäröivät kysymysmerkit.
RENAULT: Henkilökunnan menetyksiä erityisesti Toyotan suuntaan. Ongelmana lisäksi moottorien vaihtaminen. Alkavasta kaudesta saattaa tulla välivuosi ja taisteluun joudutaan lähinnä olemassa olevien asemien puolustamiseksi.
BAR: Maalaillaan mustia pilviä tupakkasponsorin mahdolliseen lähtöön liittyen. Toyotan katsotaan aiheuttavan paineita. Moottoripuolella parhaimmista kilpailijoista ollaan selvästi jäljessä.
SAUBER: Esille nousee auton hämmästyttävän suuri yhdennäköisyys Ferrarin viimevuoden auton kanssa.
Jaguar: Uusi R5 ratkaisuiltaan konservatiivinen, mutta ensimmäiset testit paljastivat siitä huolimatta ongelmia.
Toyota: Gascoyne Renaultilta japanilaisten leipiin. Runkopuolella suunnittelijana toimii Brunner ja moottorista vastaa Luca Martinelli. Tämä kolmikkoa voidaan pitää ykkösten vahvimpana tekniikka tiiminä.
Jordan: Esitetään arvaus Eddien mahdollisesta ässästä hihassa perustuen siihen miten viileästi hän hoiti neuvottelut suurien sponsorirahojen Verstappenin kanssa.
Minardi: TV-potin uusjaosta pitäisi koutua helpotusta. Brunin katsotaan täyttävän F1 kuljettajan kriteerit mutta Baumgartner on toivottoman hidas. Baumgartnerin syrjäyttämismahdollisuus nostetaan esille, kun sponsorirahojen keräämisen kanssakin on ilmennyt ongelmia.
---
Henkilökohtaisesti olen kiinnostunut lähinnä siitä, miten tallien arvioidaan menestyvän tällä kaudella. Historian ja viimekauden tapahtuminen käsittelyn sivuutin kun yritin tiivistää arvioista jotakin olennaisia kohtia esille. Tässä suhteessa ei arvioista paljoa irronnut. Renaultin joutuminen muiden haastamaksi oli yllättävää näkemys. Toisaalta ihmetyttää ettei ketään haastajaa nostettu erityisemmin esille ja esimerkkiksi BAR-tallia käsiteltiin suhteessa toiseen japanilaistalliin. Eddie Jordaniin liittyvä optimistinen heitto lämmitti kyllä vähän mieltä, mutta mitään vihjettä siitä, mistä voisi olla kyse ei annettu ja näin ollen kyseessä taisi olla aika kevyt toteamus.
Jos sattuu joku muukin tähän törmäämään niin voisi kommenttejaan laittaa esille. Itse pistän tarkemmat kommentit sitten kun ensin ehdin lehteen paremmin perehtyä.
EDIT:
Täydennetäänpäs vähän eniten minua itseäni kiinnostavalla osiolla, eli 20 halutuinta työpaikkaa. Kyseessä on siis talleista kirjoitetut arviot. Kuljettajista ei tarjota erikseen juuri muuta kuin "tiesitkö tämän osio" joka sisältää kommentteja tyyliin "Ralf on Micheal Schumacherin nuorempi veli ja Micheal auttoi hänen uransa varhaisimpien vaiheiden rahoittamisessa".
FERRARI: Lähinnä puhutaan rengassodasta ja talli kuulemma luottaa vahvasti japanilaiseen renkaaseen myös tällä kaudella.
WILLIAMS: Vakavin haastaja Ferrarin ylivallalle. Ralfin arvellaan hyötyvän Montoyan sopimuksesta. Ongelmana tallissa on sisäinen ilmapiiri. Vahvuutena paras moottori, parhaat renkaat ja rohkeasti poikkeava auto.
MCLAREN: Ei näköjään mitään mainintaa tuoreista ongelmista uuden auton kanssa, puhutaan vain ongelmista saada Wurz mahtumaan autoon. Räikkönen on ravistettuaa kokemattomuuden pölyt hartioiltaan valmis taistelemaan mestaruudesta, kun taas Coulthardin uraa ympäröivät kysymysmerkit.
RENAULT: Henkilökunnan menetyksiä erityisesti Toyotan suuntaan. Ongelmana lisäksi moottorien vaihtaminen. Alkavasta kaudesta saattaa tulla välivuosi ja taisteluun joudutaan lähinnä olemassa olevien asemien puolustamiseksi.
BAR: Maalaillaan mustia pilviä tupakkasponsorin mahdolliseen lähtöön liittyen. Toyotan katsotaan aiheuttavan paineita. Moottoripuolella parhaimmista kilpailijoista ollaan selvästi jäljessä.
SAUBER: Esille nousee auton hämmästyttävän suuri yhdennäköisyys Ferrarin viimevuoden auton kanssa.
Jaguar: Uusi R5 ratkaisuiltaan konservatiivinen, mutta ensimmäiset testit paljastivat siitä huolimatta ongelmia.
Toyota: Gascoyne Renaultilta japanilaisten leipiin. Runkopuolella suunnittelijana toimii Brunner ja moottorista vastaa Luca Martinelli. Tämä kolmikkoa voidaan pitää ykkösten vahvimpana tekniikka tiiminä.
Jordan: Esitetään arvaus Eddien mahdollisesta ässästä hihassa perustuen siihen miten viileästi hän hoiti neuvottelut suurien sponsorirahojen Verstappenin kanssa.
Minardi: TV-potin uusjaosta pitäisi koutua helpotusta. Brunin katsotaan täyttävän F1 kuljettajan kriteerit mutta Baumgartner on toivottoman hidas. Baumgartnerin syrjäyttämismahdollisuus nostetaan esille, kun sponsorirahojen keräämisen kanssakin on ilmennyt ongelmia.
---
Henkilökohtaisesti olen kiinnostunut lähinnä siitä, miten tallien arvioidaan menestyvän tällä kaudella. Historian ja viimekauden tapahtuminen käsittelyn sivuutin kun yritin tiivistää arvioista jotakin olennaisia kohtia esille. Tässä suhteessa ei arvioista paljoa irronnut. Renaultin joutuminen muiden haastamaksi oli yllättävää näkemys. Toisaalta ihmetyttää ettei ketään haastajaa nostettu erityisemmin esille ja esimerkkiksi BAR-tallia käsiteltiin suhteessa toiseen japanilaistalliin. Eddie Jordaniin liittyvä optimistinen heitto lämmitti kyllä vähän mieltä, mutta mitään vihjettä siitä, mistä voisi olla kyse ei annettu ja näin ollen kyseessä taisi olla aika kevyt toteamus.
Viimeksi muokattu: