F1:n uusi ME-nopeus veikkaus.

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Jos kuivaa vaan riittää niin todennäköisesti menee taas enkat uusiksi Hockenheimilla, eli kuka kuski ja kuinka kovaa? Oma arvaus:

Montoya 370.5km/h
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Irvine heittää warm upin ja kisan välissä puolessa minuutissa löysästä löysään. Lienee maailmanennätys........

........suoranopeus taas 367 Ralffille.

[ 27-07-2001: Message edited by: v10 ]
 

pkj

Well-known member
Liittynyt
2.9.1999
Viestit
1905
Sijainti
Helsinki
Kun ei sitä vanhaa ennätystä tiedä, niin sanotaan että 370 TASAN ja kuljettajana suomalainen... :)
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Coulthard ajoi Hockessa viime vuonna 361km/h ja se on nykyinen enkka.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
R.Schumi pyhkäisee 373,5. Bablo hieman aristelee 371,9. Muut on sitten ihan hiljaa ja totisina. :confused:
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Räikkönen ilman etu- ja takasiipeä Ralfin imusta: 420km/h

:D
 

Hënkka

Guest
Yllättävän vaisuiksi jäi nopeudet. :confused: Ajoiko koko nippu normaalia isommilla siivillä, vai mistä ihmeestä tämä johtui?
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Veikkaan, että minkään tiimin mielenkiinto ei riittänyt ajaa ennätystä. Ts. ennätys on tekemällä tehty ja niin säädetyllä autolla ei saa hyvää aikaa. Olisihan se ollut Minardille mannaa vetästä enkka. Siipien kohtauskulma vaan lähelle nollaa ja menoksi.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Originally posted by v10:
<STRONG>Veikkaan, että minkään tiimin mielenkiinto ei riittänyt ajaa ennätystä. Ts. ennätys on tekemällä tehty ja niin säädetyllä autolla ei saa hyvää aikaa. Olisihan se ollut Minardille mannaa vetästä enkka. Siipien kohtauskulma vaan lähelle nollaa ja menoksi.</STRONG>
Coulthard ajoi kyllä viime vuonna tuon enkan kisan aikana, eli ei varmaankaan ollut erityisesti lähdetty Mäkillä sitä hakemaan ja eipä tuossa Cutin auton kulussa ollut silloin valittamista.

Liekö kuuma sää hidastanut kulkuja tänä vuonna..Noh, katellaan Monza läpi ja katotaan sitten uudestaan.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Just. Lämmin varmasti hidasti vaikka ilmanvastus laskeekin ilman ohentuessa.
 

Hënkka

Guest
Originally posted by v10:
<STRONG>Just. Lämmin varmasti hidasti vaikka ilmanvastus laskeekin ilman ohentuessa.</STRONG>
Heh. Ehkä Observeri ei kuitenkaan tarkoittanut kuuman ilman olevan vastustavampaa, vaan lähinnä sitä, ettei kone anna tehoja ulos niin hyvin tommosessa helteessä. :)

Itse uskon kuitenkin eron johtuneen siitä, että nopea kierros vaati tänä vuonna stadion-osuudelle ja jarrutuksiin kunnon pidon ja sitämyötä vähän isommat siivet.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Originally posted by Henkka:
<STRONG>

Heh. Ehkä Observeri ei kuitenkaan tarkoittanut kuuman ilman olevan vastustavampaa, vaan lähinnä sitä, ettei kone anna tehoja ulos niin hyvin tommosessa helteessä. :)

Itse uskon kuitenkin eron johtuneen siitä, että nopea kierros vaati tänä vuonna stadion-osuudelle ja jarrutuksiin kunnon pidon ja sitämyötä vähän isommat siivet.</STRONG>
Prkl..Yritetään uudestaan. Osuit Henkka naulan kantaan, tuosta asiastahan ne JJ ja Tuominenkin höpöttää melkein joka lähetyksessä. Sinänsä olis hauska tietää nuo eilisen huippuvauhdit, olen yrittänyt katsella mutta eipä ole silmiin osunut.

Eilen oli kyllä todella paljon kuumempi keli kuin vuos sitten, varjossa ilmeisesti yli 10 astetta lämpimämpää ja aurinko porotti täydeltä terältä. Liekö nuo tehoerot sitten korostuneet tällä radalla jossa koneelta vaaditaan niin paljon.

Itse luulisin kyllä että pikemminkin pienemmät siivet riittäisivät koska renkaista saatava pito on tänä vuonna niin paljon parempi Bridgestonen monopolivuosiin verrattuna.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Originally posted by Henkka:
<STRONG>

Heh. Ehkä Observeri ei kuitenkaan tarkoittanut kuuman ilman olevan vastustavampaa, vaan lähinnä sitä, ettei kone anna tehoja ulos niin hyvin tommosessa helteessä. :)

Itse uskon kuitenkin eron johtuneen siitä, että nopea kierros vaati tänä vuonna stadion-osuudelle ja jarrutuksiin kunnon pidon ja sitämyötä vähän isommat siivet.</STRONG>
Varmasti on siipiasioista kiinni, että enkkaa ei ajettu.

Kerroppas Henkka kumman merkitys on suurempi, tehon menetyksen vai ilmanvastuksen pienentymisen? Ts. kulkisiko F1 suola-aavikolla lujempaa kuumalla vai kylmällä ilmalla? Itse tiedän, että ahtamatonkin mäntämoottorilentokone liikkuu liukkaammin (n.+10%) korkealla ohuemmassa ilmassa vaikka teho on alentunut kymmeniä prosentteja.

Vielä lisäyksenä, että puhuin absoluuttisesta huippunopeudesta, enkä loppunopeudesta jonkun suoran päässä.

[ 31-07-2001: Message edited by: v10 ]
 
Ylös