F1-pelit

Razor

Well-known member
Luojalle kiitos että pääsi testaan varmuuskopiota ennakkoon. En tollaista paskaa osta ikinä. Ainakaan uramodissa pysty pelaan kun spinnailee miten sattuu, ei mitään logiikkaa koko hommassa. Mitään tc ala käyttämään, ja ilman sitä helvetisti pitoa mutta sitten yhtäkkiä loivissakin mutkissa päättää heittää formulalla voltin!

Onneksi on parempia pelejä kuten rfactor, lfs. Niissä sentään tietää kuinka käy kun mutkaan menee, eikä mikään tietokone arvo että nytpä spinnaat!
????? :D:D:D:D

JRantajoki

Well-known member
ilman sitä helvetisti pitoa mutta sitten yhtäkkiä loivissakin mutkissa päättää heittää formulalla voltin!
Khyl nyt on kuskissa vika, tuntuma on vallan hieno vaikka hiukan arcade onkin ja hyvin noi spinnailut osaa välttää ja tapahtuvat loogisesti. Pelissä on toki vikoja mutta olet eka joka tuollaista manaa. Itse olen pahasti koukussa, vikoineenkin aivan tajuttoman hieno elämys.
:D

JahJahBlowJob

Well-known member
Khyl nyt on kuskissa vika, tuntuma on vallan hieno vaikka hiukan arcade onkin ja hyvin noi spinnailut osaa välttää ja tapahtuvat loogisesti. Pelissä on toki vikoja mutta olet eka joka tuollaista manaa. Itse olen pahasti koukussa, vikoineenkin aivan tajuttoman hieno elämys.
:D
Aijaa. Kaveriporukalla ircissä missä simun ystäviä niin yks jos toinen valittanut että yllättäen spinnailee.

släbäri

Member
Ensi tyypit otettu. Jahjahin kanssa täysin eri mieltä, mielestäni auton perä pysyy tiessä kiinni kuin liimattu ja irrottaminen vaatii jo kovempaa auton raiskaamista. Yleisesti ottaen kuitenkin positiivinen yllätys tuo ajotuntuma, vaikkei ihan LFS ym. simujen tasolle yllä. Vieläkin arcademaisempaa osasin odotella.

Aloitin uramoodin Lotuksella ja heti Bahrainin toisissa harjoituksissa kokeilin muutaman kierroksen pehmeällä renkaalla ja kevyellä autolla. Tuloksena 9. sija ajalla 2:00.180. Voipi olla, että muut vielä vetivät kisasäädöillä :wink:

JRantajoki

Well-known member
Kannattaa ihan suosiolla laittaa AI vaikeimmalle, aavistuksen hidas se.

Jone

Well-known member
Sijainti
Savonlinna
Pystyykö uramoodissa kisaa lopettamaan itse kesken muuten kuin mälläämällä auton lunastuskuntoon? Jos valitsee sen "back to the paddock" tms, niin kilpailu pitää ajaa uudestaan.

släbäri

Member
Jep, ekassa aika-ajossa Lotuksella 12. Pikkuisen olisivat saaneet tuota vaikeusasteruuvia vääntää tiukemmalle...

E: niin tietysti vaikeimmalla vedetään

JRantajoki

Well-known member
Joo tuosta on porukka valitellut. Itsekkin olen jo napannut pari paalua hiukan parannellulla lotuksella ja yksi podiumikin tuli.. Ei kauhean kiva ekaksi kaudeksi.

KimiFan1

Well-known member
Ihan paska peli suoraan sanottuna. Ajotuntuma ratilla ihan perseestä. Liian helppo. Sateella voi vetää miten tykkää kun pitoo löytyy melkein kun kuivalla ajais. Jarrutusmatkat jotain 20m. hyvä etten maksanu tästä paskasta.

Interlagosissa jotai 1.08 kierroksia kaikki avut pois mitä vittua

F1Electric

Well-known member
Itse olen näköjään sitä vähemmistöä, jolle tämäkin peli on liian vaikea. Ainakin 2 tunnin kokeilun jälkeen siltä tuntui. Pari viikkoa saa taas vetää, ennen kuin osaa yhtään. Helpottaisi kyllä pelimukavuutta ja kierrosaikoja mukavasti jos tuo ei bugailisi ja lagailisi noin paljon. Välillä menee oikeasti useampia sekunteja siitä hetkestä kun painan kaasun pohjaan, siihen hetkeen kun peli siihen reagoi. :confused:

Jos F1CE/2006 oli muuten huono peli, niin ainakin siinä kaasu vastasi normaalimmin. En tiedä onko omassa ohjaimessa jotain vikaa vai mikä on..

JRantajoki

Well-known member
Tohon ohjainlagiin auttaa se kun menee "audio" valikkoon ja vaihtaa audio device kohtaan ton rapturen pois. Itselläni ei mennyt ohjainlagi ihan kokonaan pois edes "software" vaihtoehdolla vaan piti ottaa "hardware". Mulla tosin on x-fi äänikortti etten tiedä miten tuo vaihtoehto toimii ihan onboard audion kanssa.

EDIT:Niin ja äkäsemmin toimii kaasu ja jarru kun pelaa tolla saturation säädöllä ohjainasetuksista.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Höh, Virginillä a-a:ssa sijoitus 8 ja ensimmäisen kierroksen puolessa välissä sijoitus 1. Vois tietty vähän ruuvailla kovemmalle, vaikkei edes helpoin ollut... :nope:

Kokeilin tuosta GP valikosta muutaman valitun radan. Ihan ookoon näköisiä, mutta Monaco on jotenkin todella muovisen oloinen, varsinkin tunnelissa.

de rong

Banned
Omat aika-ajot (360-versio) menneet välil ihan pipariks ja välil sit jo sinne 6:ns sakkiin. Kisassa sitten tullu otettua 2 podiumia jo, careeria en oo ajanu. Avauspäivän perusteel ihan hyvä peli joskaan ei täydellinen.

de rong

Banned
Säädättekö ite autoa? Ajelin ite pitkään Quick Setupilla minkä teki Engineer,no se ei tuottanu kunnon vauhtia kunnes säädin ite mm.Gearboxin täysin uuteen uskoon. Ajasta lähti pois vaatimattomat 4-5 sekuntia ja olin heti kärkipäässä aika-ajoissa. Tämä siis Grand Prix-tilassa 1 kisa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Steamin kautta saa myös ostettua F12010, jos pelkkä latauspaketti kelpaa.

F1Electric

Well-known member
Säädättekö ite autoa? Ajelin ite pitkään Quick Setupilla minkä teki Engineer,no se ei tuottanu kunnon vauhtia kunnes säädin ite mm.Gearboxin täysin uuteen uskoon. Ajasta lähti pois vaatimattomat 4-5 sekuntia ja olin heti kärkipäässä aika-ajoissa. Tämä siis Grand Prix-tilassa 1 kisa.
En mutta pitäisi kyllä. Nuo quick setupit tuntuvat jotenkin aina vääriltä ainakin vaihteitten suhteen. Jos pikku hiljaa alkaisi taas netistä löytyä muitten pelaajien säätöjä, joita voisi kopioida, niin voisi alkaa ajo sujumaan. Ainakin F1 CE:ssä niistä oli hyötyä. Hyvin ärsyttävää muuten, kuinka kisainssi huutelee radiosta: "olet hitaampi kuin tallikaverisi, kannattaisi kopioida hänen säädöt", kun sellaista vaihtoehtoa ei pelistä löydy.:rolleyes:

IWE

Well-known member
Ja jos jos ei steamy shit nappaa, niin tuolta VPD:ltä saa saa ilman postimaksuja PC version hintaan 37.40 € ja konsoliversiot hintaan 43.44 €, jos joiltain halukkailta on peli vielä ostamatta. :ahem:

Kustin polun kestosta ei tietoa, mutta informoikaa mullekin, jos olette kokeilleet.. :p