F1-pelit

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa

NiPzyyZ

Well-known member
WoPe sanoi:
Ihan kivoja videoita oli, noita on aina kiva katella, minkälaisia apuja käytätte liigassa? itekki oon ollu paris melko huonos liigas huviajelulla ja nyt ois kiva taas ajella, jos tarviitte tasasta ja ei kolaroivaa kuskia ni :thumbup:
Kannattaa käydä tutustumassa: http://kulmaus.org/f1c/
ja tule kanavalle #f1challenge[fin] @qnet

de rong

Banned
Miten sais toimii GP3:sen XP:ssä/nykyajan koneella? Pelihän julkastiin 2000.

Revolt

Lead Singer
Voi hitto, olin jo lähestulkoon ehtinyt unohtamaan nämä Crammondin legendaariset formulapelit!!! Ykköstä ja kakkosta tuli sillon junnuna hakattua niin maan perkeleesti, kolmostakin vielä jonkin verran. Kakkonen oli kuitenkin se ykkönen ;) Parhaat muistot liittyvät Ace-tasolla viimeisessä kisassa voitettuun mestaruuteen kahden pisteen erolla muistaakseni Schumacheriin. Ja get this: koko kausi 100% kisapituudella PLUS kaikki sessiot (harjoitukset, warm-upit sun muut) myös kokonaan! Ihan rehellisesti täytyy tunnustaa, että tuon mestaruuden voittaminen tuntui aidosti siltä kuin olisi voittanut jotain suurta. Olen harrastanut muutamaakin urheilulajia melko kovalla tasolla ja kyllä tuo tietokonevoitto antoi todella voimakkaan hyvänolontunteen jopa verrattuna oikean urheilun voittoihin :D :D

Ja voi sitä säätöjen kanssa runkkaamista, ei siinä näin jälkikäteen ajateltuna ollut mitään järkeä! Yritin myös ajaa kisat aina samoina viikonloppuina kun oikeatkin formulat ajoivat :)

Sen muistan myös, että ykkösosassa olin Phoenixin katuradalla täysin suvereeni ja kakkosessa Imolassa. Tarkkoja kierrosaikoja ei enää muistu mieleen mutta koskaan en törmännyt parempiin kierrosaikoihin noilla radoilla... Kaverit, jotka myös paukuttivat ko. pelejä lähes uskonnollisesti, jäivät aina lähes sekunnin päähän vaikka muilla radoilla oli tasaista vääntöä... Voi voi näitä muistoja :D

Haigi

Well-known member
Sijainti
Lievestuore
de rong sanoi:
Miten sais toimii GP3:sen XP:ssä/nykyajan koneella? Pelihän julkastiin 2000.
Kyllä mulla ainakin on pelannut XP:n kanssa,onko sulla sitten joku virustorjunta-asetus tms.,joka estää pelin asentamisen?On muuten loistava peli verraten jopa nykyisiin konsolipeleihin.

JRantajoki

Well-known member
On pakko sanoa että vähän aikaa sitten koitin GP3:sta ja 4:sta.. kyllä nyt oli pakko myöntää että vanhoista suosikeista on vaan aika jättänyt.. ei oikein enää vakuuta millään osa-alueella. rFactor lienee paras vaihtoehto.. ja jos sadetta haluaa niin varmaan GTR2 ja Race07 formula modeja löytyy kanssa..

Beza

Well-known member
Revolt sanoi:
Sen muistan myös, että ykkösosassa olin Phoenixin katuradalla täysin suvereeni ja kakkosessa Imolassa. Tarkkoja kierrosaikoja ei enää muistu mieleen mutta koskaan en törmännyt parempiin kierrosaikoihin noilla radoilla... Kaverit, jotka myös paukuttivat ko. pelejä lähes uskonnollisesti, jäivät aina lähes sekunnin päähän vaikka muilla radoilla oli tasaista vääntöä... Voi voi näitä muistoja :D
Hah, itsekin olin aivan ässä Imolassa GP2:ssa :D Ei ollut kyllä kellään mitään jakoa kierrosaikojen kanssa, ja AI kuskeja vastaan oli tylsä pelata kun oli tuolla niin ylivoimainen :alppu:

Harmi ettei ole enää Grammondin F1 pelejä tullut, itselleni ei ole rFactor ja F1C iskenyt yhtään.

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
Alussa kysyttiin niitä hienoja hetkiä Formula-pelin parissa.

LiveForSpeed:n ilmaisversiosta ei löydy F1:stä, mutta Formula BMW:llä Blackwoodin ratakierros aikaan 1.14.05 (kisassa) jätti kädet tärisemään vähäksi aikaa. Tuosta en ole pystynyt enää parantamaan.

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Sijainti
Brave New World
Paras F1-pelimuistoni on ehdottomasti se kun pikkupoikana voitin Olivier Paniksella Hockenheimin osakilpailun Psygnosiksen Formula One 99-pelissä. Tuo voitto tuli viikkojen harjoittelun jälkeen ja olin sen jälkeen aivan uskomattomissa fiiliksissä. Lisäksi tahkosin mm. Monzan rataa täydellä kisapituudella Guillemont Racing Wheelillä - nykyään ei riittäisi enää pitkäjänteisyys moiseen.

Uudemmista F1-peleistä on tullut kokeiltua mm. F1 2002:ta, F1 Career Challengeä sekä F1 06:ta, mutta eipä ne ole erityisemmin sykähdyttäneet.

EdHunter

Sijainti
Brave New World
lahill sanoi:
Onkohan tässä toivoa taas PC:lle tulevasta F1-pelistä?
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/05/644035

Itse ainakin toivoisin PC-peliä!
:thumbup:

Nyt voisi unohtaa Sonyn tusinaviihteen ja tehdä kerrankin kunnon F1-simun PC:n omistajien ehdoilla. Odotan Codemastersilta paljon tällä saralla.
Mutta tietysti mennään jälleen sieltä missä aita on matalin ja tuloksena on yllätyksetön arcadekaahailu valtavirran ehdoilla :nope:

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Onhan se ollutkin aika erikoista, että tällä hetkellä parasta F1 peli tarjontaa PC:lle on ollut rFactoriin vapaaehtois voimilla tehty modi. :confused:

EdHunter

Sijainti
Brave New World
Lancer sanoi:
Tota sitten ajettiin. Intro saa aikaan kylmiä väreitä; tuo se niin kunniakkaita muistoja mieleen. :)
Pleikka ykkönenkin olis tallella, mutta itse peliä ei löydy mistään. Harmi homma kun joku aika sitten syttyi jälleen fiilis pelata sitä. :(
En suosittele uudelleenpelaamista. Niin se vaan menee, että aika kultaa muistot. Minulla on sama peli PC:lle ja se oli aikanaan ehdoton suosikkipelini -aijai niitä hienoja hetkiä, jotka vietin tuon ääressä. Nyt kun pari vuotta sitten pelasin samaa peliä uudelleen, olin lievästi sanottuna pettynyt. Karmeata grafiikkaa, ontot pelimodit ja muutenkin melko onneton pelattavuus.

Antti82

Well-known member
No kun kyseessä on Codemasters, ja peli tulee myös konsoleille, niin on selvää että mitään realistista simulaatiota ei ole tulossa, vaan Toca -tyylinen kaahailu. Eli realistisinta f1-peliä hakevat pelaavat edelleen Rfactorin/vastaavan modia.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
EdHunter sanoi:
En suosittele uudelleenpelaamista. Niin se vaan menee, että aika kultaa muistot. Minulla on sama peli PC:lle ja se oli aikanaan ehdoton suosikkipelini -aijai niitä hienoja hetkiä, jotka vietin tuon ääressä. Nyt kun pari vuotta sitten pelasin samaa peliä uudelleen, olin lievästi sanottuna pettynyt. Karmeata grafiikkaa, ontot pelimodit ja muutenkin melko onneton pelattavuus.
Juu, se on jäänyt ajastaan jo varmaan. Kylhän mä paremman voisin ostaa, mut on vaan huono rahatilanne niin ei saa uusimpia PS3:sia tms. :dunno:

odetus

Well-known member
Codemasters voisi tehdä fiksusti ja ottaa Geoff Crammondin mukaan suunnitteluun, tämän jälkeen ei olisi epäilystäkään etteikö pelistä tulisi enemmän kuin loistava. Mutta toivottavasti Codemasters osaa myös itse tehdä pelin hyvin.