F1-pienoismallit

  • Viestiketjun aloittaja FW08
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mites http://www.toms.nl/ täältä kannattaa tilata? Toimitusvaihtoehtoina on postage paid, COD ja Collect at our store/exposition. Viimeinen on toki hylättävissä oleva vaihtoehto, mutta mikä tuo COD on? Selitys oli hollanniksi ja se ei taivu :eek:
Tomsille peukku täältä, on tullut useempikin tilaus tehtyä niille.
Voit toimittaa niille luottokortin tiedot, tai sitten ne lähettää sulle tiedot pankkisiirtoa varten, onnistuu nettipankin kautta hyvin :)
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Tomsille peukku täältä, on tullut useempikin tilaus tehtyä niille.
Voit toimittaa niille luottokortin tiedot, tai sitten ne lähettää sulle tiedot pankkisiirtoa varten, onnistuu nettipankin kautta hyvin :)
Kiitos tästä :thumbup:
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
Hyllystä löytyy seuraavat Räikkösen autot, 1/18 koossa:

Minichamps:

2001 Sauber Petronas
2002 McLaren Mercedes
2004 McLaren Mercedes
2006 McLaren Mercedes

Hotwheels:

2007 Ferrari
2008 Ferrari
2009 Ferrari

Toi vuoden 2005 MP-4/20 tuntuu olevan hiukan haastellisempi löytää..

Seuraavaksi voisi alkaa keräämään, joko Häkän tai Sennan autokokoelmaa.
Taitaa olla vaan aika haasteellista löytää Häkän McLareneita vuosilta 94-97.
En edes tiedä onko niitä joku muu valmistanut, kuin alla oleva Tameo.
Tuo on ainut, minkä löysin, mutta sielläkin vain 1/43 koossa, laadusta en tiedä mitään.

http://www.tameokits.com/en/index.asp
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Seuraavaksi voisi alkaa keräämään, joko Häkän tai Sennan autokokoelmaa.
Taitaa olla vaan aika haasteellista löytää Häkän McLareneita vuosilta 94-97.
En edes tiedä onko niitä joku muu valmistanut, kuin alla oleva Tameo.
Tuo on ainut, minkä löysin, mutta sielläkin vain 1/43 koossa, laadusta en tiedä mitään.

http://www.tameokits.com/en/index.asp
Minichamps on tehnyt Mikan McLarenit vm. 93-01 1:18 koossa, tosin ne 93-97 välit on vaikeempia löytää, 98-01 löytyy tällä hetkellä aika hyvin.
Sennan autoista osa löytyy juuri nyt hyvin (McLareneista osa + Williams) koska ovat Minichampsin uustuotannossa olleet juuri, mutta muut on kiven alla kyllä, itse en ole löytänyt 85-87 Lotuksista yhtään 1:18 koossa edes semijärkevään hintaan :frown:

2005 McLarenia olen kanssa havitellut omaan kokoelmaan (ulkonäön takia) mutta tuntuu tosiaan olevan erittäin hankala löytää...
 
Viimeksi muokattu:

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
Minichamps on tehnyt Mikan McLarenit vm. 93-01 1:18 koossa, tosin ne 93-97 välit on vaikeempia löytää, 98-01 löytyy tällä hetkellä aika hyvin.
Sennan autoista osa löytyy juuri nyt hyvin (McLareneista osa + Williams) koska ovat Minichampsin uustuotannossa olleet juuri, mutta muut on kiven alla kyllä, itse en ole löytänyt 85-87 Lotuksista yhtään 1:18 koossa edes semijärkevään hintaan :frown:

2005 McLarenia olen kanssa havitellut omaan kokoelmaan (ulkonäön takia) mutta tuntuu tosiaan olevan erittäin hankala löytää...
Kiitti tiedoista.
Osaatko muuten sanoa, että onko noita Mikan Lotuksia tehnyt kuin Spark ja koossa 1/43? Ei taida olla?

Tota pienempää kokoa vois toisaalta alkaa keräämään, kun ovat halvempia ja vievät vähemmän tilaa. Mutta sitten taas kun sen laittaa tohon 1/18 kokoisen viereen, niin...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kiitti tiedoista.
Osaatko muuten sanoa, että onko noita Mikan Lotuksia tehnyt kuin Spark ja koossa 1/43? Ei taida olla?

Tota pienempää kokoa vois toisaalta alkaa keräämään, kun ovat halvempia ja vievät vähemmän tilaa. Mutta sitten taas kun sen laittaa tohon 1/18 kokoisen viereen, niin...
En oo löytänyt muuta kuin Sparkin tekemänä ja tosiaan vain 1/43 :dunno:
Toi 1/43 on tosiaan vähän paskamainen kerättävä, toisaalta ei vie hyllytilaa paljon mutta toisaalta työn laatu on yleensä suoraan sanottuna perseestä.
Mulla toi RedLinen (=HotWheels Elite about) F2007 on muuten paljon parempi laatunen kuin HotWheelsin F2008 1/18 koossa :D
Mutta toisaalta hintaakin oli sitten melkein 2x tuo F2008..... :frown:

Mulla käytännössä kaikki on 1/18, mukava niitä on joskus katsella ihan kauempaakin kun vitriinissä ovat ja siihen toi koko on parempi mielestäni, ei aina tarvi ottaa hyllystä käteen nähdäkseen minkä vuotinen malli on kyseessä.
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
En oo löytänyt muuta kuin Sparkin tekemänä ja tosiaan vain 1/43 :dunno:
Toi 1/43 on tosiaan vähän paskamainen kerättävä, toisaalta ei vie hyllytilaa paljon mutta toisaalta työn laatu on yleensä suoraan sanottuna perseestä.
Mulla toi RedLinen (=HotWheels Elite about) F2007 on muuten paljon parempi laatunen kuin HotWheelsin F2008 1/18 koossa :D
Mutta toisaalta hintaakin oli sitten melkein 2x tuo F2008..... :frown:

Mulla käytännössä kaikki on 1/18, mukava niitä on joskus katsella ihan kauempaakin kun vitriinissä ovat ja siihen toi koko on parempi mielestäni, ei aina tarvi ottaa hyllystä käteen nähdäkseen minkä vuotinen malli on kyseessä.
Ok. Taidan kyllä kans pääasiassa keskittyä tohon 1/18 kokoon, on ne kyllä paljon mukavamman kokoisia/näköisiä hyllyssä ja jos laadussakin on huomauttamista.

Mulla on taas toi Hotwheelsin F2007 aika vasemmalla kädellä tehty, esim. noi nokan mainostarrat ja numero on kiinnitetty ihan miten sattuu. F2008 ja F60 on selkeästi paremmin tehtyjä, vaikka sama valmistaja onkin.

Toisaalta sitten, kun vertaa Minichampsia ja Hotwheelsiä, niin ero laadussa on tosiaan aika selkeä Minichampsin hyväksi.

Päätin nyt sitte aloittaa Mikan autojen keräämisen 1/18 koossa, vaikkei niitä Lotuksia sitte taida saadakaan ja varmaan "puna-valkoisten" hankkiminenkin tullee olemaan hankalaa.
Homma lähti liikkeelle mallista MP4/12.:ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ok. Taidan kyllä kans pääasiassa keskittyä tohon 1/18 kokoon, on ne kyllä paljon mukavamman kokoisia/näköisiä hyllyssä ja jos laadussakin on huomauttamista.
Jooh, kyllähän niissä tuntuu olevan huomauttamista jonkun verran, Minichampsilla laatu yleensä on ollut tasasen varmaa....
Mulla on taas toi Hotwheelsin F2007 aika vasemmalla kädellä tehty, esim. noi nokan mainostarrat ja numero on kiinnitetty ihan miten sattuu. F2008 ja F60 on selkeästi paremmin tehtyjä, vaikka sama valmistaja onkin.

Toisaalta sitten, kun vertaa Minichampsia ja Hotwheelsiä, niin ero laadussa on tosiaan aika selkeä Minichampsin hyväksi.
Juttelin aikanaan kun tuon F2008:n ostin niin Hesalaisen kauppiaan kanssa, sanoi että HotWheels oli kai saanut pahastikin noottia Ferrarilta noiden mallien laadusta aiemmin.
Esim. 2005 McLarenhan on HotWheelsiltä aika jees, mutta tosiaan 2006-2007 mallit on todella onnettomia.
Toi F2008 on ihan ok, mutta ei se silti Minichampsille oikein vedä vielä vertoja...

Päätin nyt sitte aloittaa Mikan autojen keräämisen 1/18 koossa, vaikkei niitä Lotuksia sitte taida saadakaan ja varmaan "puna-valkoisten" hankkiminenkin tullee olemaan hankalaa.
Homma lähti liikkeelle mallista MP4/12.:ahem:
Hienoa! Mistäs tilasit MP4-12:sta? Oon miettinyt sitä samaa itsellekin, noi West-McLarenit mulla muutoin jo oliskin.... :)
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Toms Modelautosista tilaamani Arrows A21 ja Jaguar R2 de la Rosan ajamina saapuivat, taattua Minichamps laatua :thumbup: Pian kokoelma täydentyy vielä Arrows A20:llä, mutta sitten näyttäisi tökkäävän : (
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
Hienoa! Mistäs tilasit MP4-12:sta? Oon miettinyt sitä samaa itsellekin, noi West-McLarenit mulla muutoin jo oliskin.... :)
Tom´s:lta.
Siellä näytti olevan varastossa. En ole ko. paikasta ennen mitään tilannu, mutta ainakin nopeaa palvelua tähän asti.:thumbup:
Saas nähdä, koska auto tulee.
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
Ei mennyt kuin pari viikkoa, jos tuotetta löytyy varastosta :alppu:
Joo, varastosta löyty. Lähes samantien sieltä tuli posti, että etkö ottas jotain muutakin:D
No, en sitte tiedä onko se joku automaattinen "reply", joka tulee jokaselle aina kun tilaa.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Pläh, nyt tökkäsi de la Rosan pienoismallien keräily, kun ei mistään löydy Jaguar R3:sta : (
 

ata

Holden Motorsport
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
180
Sijainti
Helsinki
Tom'silta tilatessa, kannattaa ainakin vilkaista sitä heidän messu/näyttelylistaa missä käyvät myymässä, ovat nimittäin käyneet useammankin kerran Suomessakin tapahtumissa myymässä pienoismalleja, itse olen kerran tilannut Tom'silta malleja siten, että kävin noutamassa ne Suomessa tapahtumasta heidän osastoltaan missä olivat myymässä.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Pläh, nyt tökkäsi de la Rosan pienoismallien keräily, kun ei mistään löydy Jaguar R3:sta : (
Tähän viitaten, pitäisikö tuo tehdä itse? Jos ostaisi toisen R2:n ja tekisi tarpeelliset fixaukset (sponsoritarrat yms.). Kuinka helppoa/onko ylipäätään mahdollista?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tähän viitaten, pitäisikö tuo tehdä itse? Jos ostaisi toisen R2:n ja tekisi tarpeelliset fixaukset (sponsoritarrat yms.). Kuinka helppoa/onko ylipäätään mahdollista?
Mahdollista kyllä.
Esim. hlj.com:sta löytää aina välillä sopivia decal settejä sopivaan rahaan, tosin en tiedä sitten juuri tuon kyseisen kohdalla että löytyykö...
Osa pienoismallien tekijöistä osaa tehdä decaleita itse, eli joku varmasti voi moiset tehdäkin pientä korvausta vastaan....

Mutta kustannuksista tosiaan en osaa sitten sanoa tarkemmin...
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
Hyllystä löytyy seuraavat autot, 1/18 koossa:

Räikkönen:
Minichamps:

2001 Sauber Petronas C20
2002 McLaren Mercedes MP4-17
2004 McLaren Mercedes MP4-19
2006 McLaren Mercedes MP4-21

Hotwheels:

2007 Ferrari F2007
2008 Ferrari F2008
2009 Ferrari F60

Häkkinen:
1997 McLaren-Mercedes MP4-12
2000 McLaren-Mercedes MP4-15

Senna:
1990 McLaren-Honda MP4/5B
Uusimmat hankinnat lihavoitu.:ahem:

E: Nyt näyttäs näköjään lähtevän tuo Mikan MP4-12 Tom´s:lta halvalla, jos joku on kiinnostunut.
 
Viimeksi muokattu:

copersucar

Well-known member
Liittynyt
30.9.2001
Viestit
123
Löytyyhän multakin muutama pienoismalli, en viitsi listata niitä tähän kun kokonaismäärä nousee toiselle sadalle. Jos nyt jotakuta kiinnostaa niin kuvia löytyy tämän linkin takaa: http://www.elisanet.fi/emce/Pmallit.htm. Kuvat latautuu aika hitaasti IE:llä joten kannattaa käyttää esim. Firefoxia.

Mm. kaikki suomalaisten kuskien 1:43 mittakaavassa valmiina metallimalleina julkaistut autot löytyy ja muutama rakennussarjasta tehty. Lisäksi kaapissa odottaa kokoamista Keken Williams FW07C (käytössä kauden 1982 kolmessa ekassa osakilpailussa), Fittipaldi F8 ja Wolf WR7 sekä Leo Kinnusen Surtees. Salon Ferrari F399 on noin 80%:sti valmis.

Muutama päivä sitten sain valmiiksi Solidon 1:18-mittakaavan McLaren MP4/2C:n konversion Prostista Keke/Marlboro-versioksi. Kuvissa on vielä väärän väriset peilit mutta nyttemmin nekin on maalattu valkoisiksi.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Lisätään nyt omaki lista tänne ku nyt sain aikaseks jopa profiilin värkättyä :D.

Revell: MGP-01, F2007, MP4/20
NewRay: Radio-ohjattava F2008:alppu:
Hotwheel: FW22 ja EJ-10
----

Hotwheelsit pelastin samasta kirpputorilta. Yhteishintaki oli järkyttävät 13e :D.
Musta ei kamala hinta kahdesta huippukuntosesa 1:18 pienoismallista ;)
 
Viimeksi muokattu:

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
Hyllystä löytyy seuraavat autot, 1/18 koossa:

Räikkönen:
Minichamps:

2001 Sauber Petronas C20
2002 McLaren Mercedes MP4-17
2004 McLaren Mercedes MP4-19
2005 McLaren Mercedes MP4-20
2006 McLaren Mercedes MP4-21

Hotwheels:

2007 Ferrari F2007
2008 Ferrari F2008
2009 Ferrari F60

Häkkinen:
1997 McLaren-Mercedes MP4-12
2000 McLaren-Mercedes MP4-15

Senna:
1990 McLaren-Honda MP4/5B


Päivitystä, yksi uusi..
 
Ylös