F1-pienoismallit

  • Viestiketjun aloittaja FW08
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
tuo MP4-20 on mullakin ollut hakusessa, nimenomaan Minichampsin osalta, hieno löytö :)
Mistä löysit?
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
tuo MP4-20 on mullakin ollut hakusessa, nimenomaan Minichampsin osalta, hieno löytö :)
Mistä löysit?
Huuto.netistä. Viidelläkympillä irtos, ihan ok-kunnossa, mutta auto oli aikamoisen pöly ja likakerroksen peitossa.

Ennen tota siellä oli muistaakseni kolme Häkkisen autoa, en tarjonnut silloin kun ne näin ja myöhemmin uhohdin koko homman.

Keken vm. 86 McLaren näyttäs olevan jollakin myynnissä:
http://www.huuto.net/kohteet/keke-rosberg-mclaren-1986-118/216657386
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13715
Pienoismalleista mua kiinnostaa (joskus maininnutkin) tämmöiset kausisetit. Ei ole mitään erityisiä suosikkeja, joita keräilisi. Joskus tein tietokoneella paperille formuloita ylhäältäpäin, ja sitten melko tarkat väritykset.
1993 ja 1997 setit maanneet (pahville liimattuna) yhessä muovikipossa jo kauan.
 

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
Tekeekö poruukka kasattavia malleja myös? Itse oon kasannu 10 mallia ja yks todella harvinainen 2011 kamuin Sauberi tulossa. Tuosta riittää hommaa. Selatkaapa sivustoa pienoismallit.net kaikki kiinnostuneet!!
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
Paska homma, jos tosiaan on niin, että kukaan ei tota Lotus E20-mallia tee 1:18-mittakaavassa. Ostin tuossa toisen noista Häkkisen Lotuksista 1:43-koossa, mutta nyt kun sain sen käsiini, niin taitaa mennä saman tien myyntiin. On noi kyllä aika onnettoman kokoisia luomuksia noiden 1:18 mallien rinnalla.:nope:
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Tekeekö poruukka kasattavia malleja myös? Itse oon kasannu 10 mallia ja yks todella harvinainen 2011 kamuin Sauberi tulossa. Tuosta riittää hommaa. Selatkaapa sivustoa pienoismallit.net kaikki kiinnostuneet!!

Joskus "erehtynyt" tekemään, mutta lopputulos ei ole erityisesti itseäni miellyttänyt, mutta voisi kyllä nyt taas pitkästä aikaa kokeilla. :eek:

Tässä pari kuvaa viimeisimmästä minkä aikoinaan rakensin:
http://img470.imageshack.us/img470/9576/image1800ya8.jpg
http://img470.imageshack.us/img470/332/image4800vh0.jpg
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Minulla on yksi pienoismalli: Mikan Mclaren vuodelta 2001
Ostin Nürburgringiltä hintaan 10€ ja saksalaiset nauroivat "Why Mika? Why not Kimi?" No koska Kimi olisi maksanut 50€.
Aikomus on ostaa jokaisesta käymästäni GP:stä yksi auto. Saas nähdä montako niitä tässä vuosien mittaan kertyy.
Ja päivitetääs lista:
MP4-16
Mp4-15

Tosin MP4-16 on hukattu kännipäissään johonkin. Lasken sen silti yhä omaisuudekseni.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Paska homma, jos tosiaan on niin, että kukaan ei tota Lotus E20-mallia tee 1:18-mittakaavassa. Ostin tuossa toisen noista Häkkisen Lotuksista 1:43-koossa, mutta nyt kun sain sen käsiini, niin taitaa mennä saman tien myyntiin. On noi kyllä aika onnettoman kokoisia luomuksia noiden 1:18 mallien rinnalla.:nope:
Noh vielä ehkä ei kannata ressata tästä, yleensä kuluvan kauden F1-autojen pienoismallit saapuu viiveellä, aikasintaan vuodenvaihteessa ja noi 1:18 mallit vielä siitäkin myöhemmin...
Eiköhän se jossain kohtaa tule 1:18 kokoon joltakin valmistajalta...
 

B.A.R-Honda

Member
Liittynyt
3.7.2012
Viestit
15
Kuulkaas expertit, mulla olis pieni kymysyksenpoikanen. Omistan BBuragon Benetton Ford B 188 1/24. Olis kiva tietää ton peltikasan arvo! Auto on melkein vois sanoo, että liki täydellisessä kunnossa. Värit ja "tarrat" on ku uudet, ainut vika mikä siin on, niin vasemmassa takarenkaassa on vähä enemmän camberia ku oikeepuoleisessa. Bburagolta kysyin tän arvoo ja koskaan en saanu sä.po takasi. Kirpputorilta ostin pari vuotta sitten 10e...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kuulkaas expertit, mulla olis pieni kymysyksenpoikanen. Omistan BBuragon Benetton Ford B 188 1/24. Olis kiva tietää ton peltikasan arvo! Auto on melkein vois sanoo, että liki täydellisessä kunnossa. Värit ja "tarrat" on ku uudet, ainut vika mikä siin on, niin vasemmassa takarenkaassa on vähä enemmän camberia ku oikeepuoleisessa. Bburagolta kysyin tän arvoo ja koskaan en saanu sä.po takasi. Kirpputorilta ostin pari vuotta sitten 10e...
Googlettelun perusteella 60-80 dollaria:
http://www.clicatudo.com/shoppingml/lista.php?categoria=23658&pag=4&ordem=PRICE
http://listado.mercadolibre.com.ar/Burago!!!-Maqueta-Benetton-Ford-B-188,escala-1/24
http://produto.mercadolivre.com.br/MLB-429221548-benetton-ford-b-188-marca-bburago-_JM
http://little-wheels.co.uk/?q=models/view/5499 (£ 12,40)

Tän linkin perusteella ei mitenkään älyttömän arvokas keräilykappale:
http://www.diecastlovers.com/view.php?id=1272

Mutta 10 €:lla näyttäis että oot tehny ihan hyvät kaupat.

Pienoismalleista en itte tiedä mitään, ihan googlen ohjastamana nämä.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kuulkaas expertit, mulla olis pieni kymysyksenpoikanen. Omistan BBuragon Benetton Ford B 188 1/24. Olis kiva tietää ton peltikasan arvo! Auto on melkein vois sanoo, että liki täydellisessä kunnossa. Värit ja "tarrat" on ku uudet, ainut vika mikä siin on, niin vasemmassa takarenkaassa on vähä enemmän camberia ku oikeepuoleisessa. Bburagolta kysyin tän arvoo ja koskaan en saanu sä.po takasi. Kirpputorilta ostin pari vuotta sitten 10e...
Löytyykö laatikot? Jos, niin voi olla 10-30€ (ehkä), jos ei niin toi 0-10€ voi olla hyvinkin todennäköinen.
Tälläkin hetkellä on yksi vastaava eBayssa ja lähtöhintana £4 jota kukaan ei ole tarjonnut.
Paketteineen myytäviä 1/24 buragoja on 10-20 välissä "buy now" hinnalla, tosin veikkaan ettei menekki ole kovin suurta.

Eli käyttöarvo on isompi (jos ko. mallista tykkäät) kuin siitä saatava rahallinen arvo.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
60-80 realia, eli Brasilian dollaria. Eli 25-30€ tuolta kaupasta. Ebaysta yleensä käytetyt sitten halvemmalla.
Toi UK:n linkki viittaa £12,4 hintaan (posteineen) joka taas kuulostaa hyvinkin realistisemmalta toisin kuin
Brassien tuontitavariden hinnoittelu
(Brasseissa kaikki tuontikama maksaa maltaita)

edit. yleisesti ottaen bburagon mallit on halpoja. joitakin tuotteita myydään vähän kalliimmallakin,
kuitenkin aika sopuhintaan niitäkin.
toms.nl:stä voi katsella hintoja uusille, moni 1:18 kokoinenkin bburago on siellä 10-15€ välissä.
 
Viimeksi muokattu:

iceman1988

Well-known member
Liittynyt
1.7.2008
Viestit
1409
Mulla on Mika Häkkisen kauden 1991 Lotus F1-auton 1:43 pienoismalli Mikan nimmarilla varustettuna. Taisin sen saada 30 eurolla lelumessuilta Helsingistä syksyllä 2010. Lisäksi löytyy Häkkisen kauden 1999 mestaruusauton 1:43 pienoismalli ja vuoden 2000 auton Mattelin McDonaldsille valimistama pienoismalli.

Schumin Ferrareista löytyy 1998 auton 1:43 pienoismalli ja 1999 kauden 1:18 pienoismalli. Sennan autoista mulla on McLaren Hondan pienoismalli vuodelta 1984 ja McLaren Hondan 1:43 pienoismalli Saksan GP:stä 1991. Lisäksi löytyy Bugatti Type 55:n 1:18 pienoismalli vuoden 1932 Mille Miglia kisasta. Lisäksi on jonkin verran muita sekalaisia kilpa-autojen pienoismalleja.

Tolla Mikko Kozarowitzkyn F1-autolla voisi olla keräilyarvo ihan kohdallaan ja niitä ei taatusti ole enää paljon liikkeellä. Leo Kinnusen F1-auton pienoismallikin olisi ihan kiva, mutta sitä en ole nähnyt missään myynnissä viime aikoina.

http://www.ebay.de/itm/Fly-MARCH-761B-Gran-Bretana-1977-Kozarowitzky-Ref-F13101-/280893783991?pt=Rennbahnen_und_Slotcars&hash=item416692ffb7
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mulla on Mika Häkkisen kauden 1991 Lotus F1-auton 1:18 pienoismalli Mikan nimmarilla varustettuna. Taisin sen saada 30 eurolla lelumessuilta Helsingistä syksyllä 2010.
Tuo on kyllä varmasti hieno lisä kokoelmiin. Onko kenen valmistama malli kyseessä?
Jokatapauksessa noi 90-luvun alun Lotukset on aika harvinaisia olleet että tuommonen hinta ei ole ollenkaan paha moisesta löydöstä :)

Itsellä on Mikan autoista 1998 -> 2001 McLarenit kaikki 1:18 koossa (Minichamps)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Rahallisen arvon on oltava jo negatiivinen lukema, jos pienoismallin käyttöarvo on sitä suurempi.
Niin pienoismalliahan ei voi tosiaan käyttää, esimerkiksi sisustuselementtinä?
Toki jos itse säilytät niitä pimeessä laatikossa niin toki, käyttöarvoa tuolle ei oikein voi laskea silloin.
Se että pienoismallilla ei leiki fyysisesti ei tarkoita autom. sitä ettei sillä olisi käyttöarvoa.

Jos taas ostat mallin 10€:llä ja sen arvo on vitosen hujakoilla (kuten edm. ebay-linkissä) niin silloin lasken sen "käyttöarvon" suuremmaksi kuin taloudellisen hyödyn sen myynnissä.
Olettaen toki että ko. mallista itse tykkää.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Kakarana oli leluautona Buragon MP4/2 1/24 (Prostin auto). Ei tosin ollut pienoismallina, vaan ihan kovassa leikkikäytössä, minkä seurauksena vasen takarengas on lähtenyt irti. Vähän kuin Häkkisellä Silverstonessa.

Mistäköhän lie olen saanut, en muista yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös