F1-puolen keskustelun laatu.

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jos kerran ennakoille, harjoituksille, aika-ajoille ja kisalle on jo erikseen topicit, olisiko se niin vaikeaa tehdä erillinen liveseurantatopic vapaan puolelle?

Ne kisaa ja mahdollisesti muita sessioita ennakoivat jutut & kisan jälkeiset "analyysit" voisi heittää tuonne asiapuolelle, ne nyt kuitenkin ovat vähän asiallisempia kuin kisan aikana postatut "vittu tää on paska kisa" ja homokuvapelleilyt :yuck:

"Yleisellä asiakeskustelulla" ja "Vapaalla keskustelulla" on aika suuri tasoero postauksien laadussa. Miksi sitten F1-asiapuolen ja F1-vapaan jutut ovat välillä niin kovinkin samankaltaista pälätystä? Eikä kukaan tee asialle mitään...
Mutta ei sillä, ettenkö itsekin sortuisi välillä tähän :)
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
"Yleisellä asiakeskustelulla" ja "Vapaalla keskustelulla" on aika suuri tasoero postauksien laadussa. Miksi sitten F1-asiapuolen ja F1-vapaan jutut ovat välillä niin kovinkin samankaltaista pälätystä? Eikä kukaan tee asialle mitään...
Mutta ei sillä, ettenkö itsekin sortuisi välillä tähän :)
Kuten aiemmin sanoin, niin olisi varmaan hyvä olla selvempi ohjeistus, jotta mikä sopii millekin palstalle ja porukka painelisi sitä report bad postia tai pistäisi privaa Moderaattorit-nimimerkille, kun F1-Vapaalle kuuluva otsikko F1-"asiapuolella" tai kommenttien kohdalla hutut, jotka vain sotkevat turhaan asiallista keskustelua.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tässä yhteydessä on varmaan hyvä hetki kiittää kaikkia niitä aktiivisia forumilaisia jotka ovat reportbadpostia napsutelleet.

Tuo huttu varmaan koostuu isolta osaltaan asiatoikkien off-topic-jarnasta, jos sitä aletaan siirtelemään muualle niin seurauksena voi olla vaan isompi sotku...?
Ehkä mulla vaan on nyt sellainen "antaa kaikkien kukkien kukkia vaan" -fiilis...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tuo huttu varmaan koostuu isolta osaltaan asiatoikkien off-topic-jarnasta, jos sitä aletaan siirtelemään muualle niin seurauksena voi olla vaan isompi sotku...?
Ehkä mulla vaan on nyt sellainen "antaa kaikkien kukkien kukkia vaan" -fiilis...
Siitähän se koostuu. Siirtely ei tosin ole mikään ratkaisukeino, koska siinä puututaan "ongelman" seurauksiin, ei syihin.

Jos palsta on ylläpidon ja riittävän monen käyttäjän mielestä hyvä tuollaisena pulinaboksina, niin eihän asialle sitten mitään tarvitse tehdä. Mutta jos halutaan otsikossa pysyvää ja asiallisempaa keskustelua, on nuo vaatimukset tehtävä käyttäjille selväksi ja vahdittava niiden toteutumista tarkasti niin pitkään, että se yleisesti hyväksytään osaksi palstan kekustelukulttuuria.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Siitähän se koostuu. Siirtely ei tosin ole mikään ratkaisukeino, koska siinä puututaan "ongelman" seurauksiin, ei syihin.

Jos palsta on ylläpidon ja riittävän monen käyttäjän mielestä hyvä tuollaisena pulinaboksina, niin eihän asialle sitten mitään tarvitse tehdä. Mutta jos halutaan otsikossa pysyvää ja asiallisempaa keskustelua, on nuo vaatimukset tehtävä käyttäjille selväksi ja vahdittava niiden toteutumista tarkasti niin pitkään, että se yleisesti hyväksytään osaksi palstan kekustelukulttuuria.
Toivottavasti olet oikeassa skenaarion kanssa ja me valittajat olemme vähemmistöä.. Menkäämme muuanne lukemaan ja kirjoittamaan vain ja ainoastaan syväluotaavia kommentteja formuloista, jollei tämä paikka hotsi.. Minä ja minun syväluotaavuus:rolleyes: Jatketaan näin, jollei forumistit nouse barrikadeille.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toivottavasti olet oikeassa skenaarion kanssa ja me valittajat olemme vähemmistöä.. Menkäämme muuanne lukemaan ja kirjoittamaan vain ja ainoastaan syväluotaavia kommentteja formuloista, jollei tämä paikka hotsi.. Minä ja minun syväluotaavuus:rolleyes: Jatketaan näin, jollei forumistit nouse barrikadeille.
Minoon kyllä ollut havaitsevinani muidenkin kuin sinun ja minun napisevan ja sillä vähän yritin jonkunlaista keskustelua saada aikaan. Mutta jos täällä tosiaan ovat olleet äänessä kaikki, joiden mielestä nykymeno ei ole jees, niin turha tehdä mitään jollei nyt sitten itselleen sopivampaa vuorovaikutuskanavaa etsi.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tais mennä joku Valencian "asia"keskusteluista melkoiseksi off-topiciksi...
Alan pikkuhiljaa lämpiämään ajatukselle keskustelun laadun radikaalille muutokselle, mutta tällä hetkellä on pikkaisen lomakiireitä joten parin seuraavan kisan aikana en ainakaan itse ehdi muuta kuin tarvittaessa törkeimmät ylilyönnit siivoamaan, luultavasti joku muu mode kerkiää niihinkin iskemään kyntensä ennen minua.

Pari kysymystä muille käyttäjille:

- Pitäisikö mielestänne asiapuolen off-topiceista jakaa sanktioita (huomautus/pahimmista jäähy)?
Sehän se taitaa kuitenkin ainoa tapa olla joka tehoaa nopeasti...

- Olisiko hyvä jos kisatopicin, joka on ymmärrettävästi lähinnä chattailyä, jälkeen perustettaisiin jälkilöylyt-topicci missä sallittaisiin vain perustellut mielipiteet eikä chat-perseilyä?
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Tais mennä joku Valencian "asia"keskusteluista melkoiseksi off-topiciksi...
Alan pikkuhiljaa lämpiämään ajatukselle keskustelun laadun radikaalille muutokselle, mutta tällä hetkellä on pikkaisen lomakiireitä joten parin seuraavan kisan aikana en ainakaan itse ehdi muuta kuin tarvittaessa törkeimmät ylilyönnit siivoamaan, luultavasti joku muu mode kerkiää niihinkin iskemään kyntensä ennen minua.

Pari kysymystä muille käyttäjille:

- Pitäisikö mielestänne asiapuolen off-topiceista jakaa sanktioita (huomautus/pahimmista jäähy)?
Sehän se taitaa kuitenkin ainoa tapa olla joka tehoaa nopeasti...

- Olisiko hyvä jos kisatopicin, joka on ymmärrettävästi lähinnä chattailyä, jälkeen perustettaisiin jälkilöylyt-topicci missä sallittaisiin vain perustellut mielipiteet eikä chat-perseilyä?
Pitäiskö ne off-topiciksi menevät threadit siirtää kostoksi Vapaaseen keskusteluun? Siinähän oppivat käyttäytymään siivosti! Nih!
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Pitäiskö ne off-topiciksi menevät threadit siirtää kostoksi Vapaaseen keskusteluun? Siinähän oppivat käyttäytymään siivosti! Nih!
Tuossa on se vaara että jengi oppii vaan roiskimaan kommenttinsa minne sattuu ja luottavat siihen että kyllä modet sitten siivoo...
No en mä nyt noin tosissani ottanut sun kommenttia mutta vastaukseni asiapitoisuus on kuitenkin korkea, kuten aina.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Kyllä se kisaseurantatoikki voisi olla erikseen.. asiapuolelle tiukka stalinistinen linja, ei siitäkään mitään tule että modet kuluttaa omaa vapaa-aikaansa siirtelemällä OT-posteja muualle. Ei ne porkkanalla opi, kepillä vaan..
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Harjoitus-ketju täynnä jonninjoutavaa "onko nico suomalainen vai ugandalainen" vääntöä...
Aika-ajo-ketju täynnä jonninjoutavaa itkua ja trollailua...
Kisa-ketju täynnä jonninjoutavaa "sejase ajaa pihalle ja sit se toinen voittaa" spekulointia...

Jos olisin väärällä jalalla noussut, niin heittäisin nuo kaikki hittoon tuolta. Ei minua ainakaan kiinnosta lukea harjoituksista kun puolet kommenteista koskee Nicon kansalaisuutta, aika-ajoista kun puolet trollien Kimi-vihaa ja toinen puoli "Ferrari on paska" ininää, kisoista kun jokainen kirjoittaa omat hatusta vedetyt arviot siitä kenellä lähtee lapasesta ja kuka voittaa...
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kyllä se kisaseurantatoikki voisi olla erikseen.. asiapuolelle tiukka stalinistinen linja, ei siitäkään mitään tule että modet kuluttaa omaa vapaa-aikaansa siirtelemällä OT-posteja muualle. Ei ne porkkanalla opi, kepillä vaan..
Pitäisiköhän perustaa kisaseuranta ja gestapo-tyyliin ajaa ihmiset oikeaan otsikkoon, tai saavat lähteä pahnoille samoin tein?
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Jälkipuinnit "oikeaan" kisaotsikkoon. Sättitoikki voi olla erikseen jos on tarpeen.
Niin ja jos kisaseurantaotsikko on pakko tehdä niin tehdään sitten vain yksi sellainen johon kaikkien kisojen kommentoinnit siitä eteenpäin (kisan aikana) ahdataan.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Kyllä se kisaseurantatoikki voisi olla erikseen.. asiapuolelle tiukka stalinistinen linja, ei siitäkään mitään tule että modet kuluttaa omaa vapaa-aikaansa siirtelemällä OT-posteja muualle. Ei ne porkkanalla opi, kepillä vaan..
Eikun koko threadi ;-)

Toisaalta, tuolla periaatteella F1-osio voidaan ehkä lakkauttaa, kun kaikki threadit tulis aika nopeesti vapaaseen...
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
F1-"asia"puolella 4 otsaketta Valencian viikonlopusta ja hyvin menee jutut ristiin jokaisessa:thumbup:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
F1-"asia"puolella 4 otsaketta Valencian viikonlopusta ja hyvin menee jutut ristiin jokaisessa:thumbup:
Paremmin ne jutut siellä kuitenkin menee kuin Vapaan Keskustelun puolella, jossa jutut ovat niin oksettavia etten astu sinne jalallanikaan ellei ole pakko... ihme leikkikenttä.

Mainittakoon kuitenkin taas että F1-vapaa on välillä asiallisempi kuin F1-asiapuoli.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Paremmin ne jutut siellä kuitenkin menee kuin Vapaan Keskustelun puolella, jossa jutut ovat niin oksettavia etten astu sinne jalallanikaan ellei ole pakko... ihme leikkikenttä.

Mainittakoon kuitenkin taas että F1-vapaa on välillä asiallisempi kuin F1-asiapuoli.
Vapaan jutut oksettavia:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: No kukin pitäköön mielipiteensä.
 
Ylös