F1 tallipaikat kaudella 2009

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Ei tule tapahtumaan toi Rosbergin McLaren-siirto :nope:
miksei? mä itse epäilen sen olevan enää ajan kysymys.
Nico on kuljettajana Heikkiä paljon epäkypsempi, vaikka kokemusta F1-tasolta onkin kausi enemmän. Heikki toisaalta on perusvarma suorittaja ja napsii pisteitä säännölliseen tahtiin aina, kun vaan pelit kestää..
johtuisikohan pienistä kalustoeroista? hei enää ei olla 80-90-luvun taitteessa, jolloin mäkki ja williams olivat täysin vertailukelpoisia.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
johtuisikohan pienistä kalustoeroista? hei enää ei olla 80-90-luvun taitteessa, jolloin mäkki ja williams olivat täysin vertailukelpoisia.
Viittaatko tällä siihen, että Rosberg joutuu Alonson tapaan ottamaan kärkikuljettajia enemmän riskejä, ja sitten sattuu enemmän virheitäkin? Onhan se varmaan totta, mutta minun mielestäni Rosbergin peräänajot ovat saaneet tällä kaudella jo hieman surkuhupaisia piirteitä. Toki Silverstonessa siihen vaikuttivat myös huonot olosuhteet, mutta usein etusiipi on mennyt säleiksi ihan puhtaan yliyrittämisen takia, joka on täysin eri asia kuin laskelmoitujen riskien ottaminen kilpailun aikana.

ps. Kuudessa viimeisessä kisassa kumpikin Williams-kuljettaja on keskeyttänyt kaksi kertaa (aina toinen on kuitenkin päässyt maaliin), mutta niissä kilpailuissa joissa kumpikin on tullut maaliin, Nakajima on ollut Rosbergin edellä. :doubtful:
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Nicon McLaren-sopimus on vain ajan kysymys. Kovalainen ei valitettavasti ole vieläkään pystynyt näyttämään omia kykyjään niin, että hänestä tulisi F1-sarjan "kuuma kuljettaja". Olkoonkin, että tällä kaudella McLaren-talli on sählännyt muutaman Kovalaisen kisan ja on huonoa onneakin ollut matkassa, niin siitä huolimatta Kovalaisen esitykset eivät ole olleet kovinkaan vakuuttavia. Heikki ei varsinaisesti ole säväyttänyt kertaakaan. Silverstonen paalupaikka on kiistatta kauden kohokohta toistaiseksi.

Vaikka Kovalaisen osalta sekä talli että mies itse ovat antaneet lausuntoja jo ennen kauden alkua, että voittoja ei heti tarvitse tulla ja mestaruudesta ei vielä tällä kaudella ajeta, niin toisaalta on myös muistettava se, että McLaren on menestyvä liikeyritys, jolla on merkittävät rahoittajat. Jos Kovalainen ei miellytä rahoittajien silmissä, niin nitinää ja natinaa alkaa kuulua suunnalta jos toiselta. Mercedes on yksi näistä avainyrityksistä.

Kukin autonvalmistaja on mukana F1-sarjassa ainoastaan ja vain siksi, että sillä markkinoidaan auton merkkiä, brändiä, ja että sen avulla pyritään lisäämään myyntiä. Loppujen lopuksi näiden karkeloiden maksumiehinä toimimme me, tavalliset kuluttajat, F1-tallien sponsorien tuottamien tuotteiden ja palveluiden hankkimisen kautta.

Saksa on Mercedeksen päämarkkina-alue. Michael Schumacher toi lajille ennen näkemätöntä nostetta ja huomiota, vaikka hän ajoikin koko uransa autolla, jolla ei ollut mitään tekemistä Mercedeksen kanssa. Mika Häkkinen oli McLarenilla silloin, kun autolla on viimeksi voitettu kuljettajien maailmanmestaruus. Mikan avulla Mercedes pystyi rakentamaan markkinointistrategian, joka tuki ja edisti Mercedeksen myyntiä. Kimi Räikkönen ei noussut Saksassa koskaan samanlaiseen rooliin eikä sen kummemmin Coulthardista kuin Montoyastakaan ollut Mercedeksen mannekiineiksi.

Kun Fernando Alonso siirtyi McLarenille, niin tuplamaailmanmestarin ja keltanokka Hamiltonin avulla pyrittiin Mercedeksellä rakentamaan jälleen kiinnostava markkinointistrategia, joka oli itse asiassa alkuun erittäin onnistunut. Alonson ja Hamiltonin riitely vei kuitenkin sitten pohjaa pois koko markkinointikampanjalta ja niin se sitten vesittyi yhdessä McLarenin vakoilusotkujen ja Alonson riitaisaan siirtymiseen pois tallista.

Jos me suomalaiset olemme ihan rehellisiä, niin Hamilton ja Kovalainen yhdessä saattavat olla mielenkiintoinen kuljettajapari, mikäli arvotetaan pelkästään kuljettajien ajotaitoa. Mutta F1-sarjassa ei ole kysymys ainoastaan kilpailemisesta. F1 on liiketoimintaa, jossa raha puhuu. Niinpä kuljettajan markkinointiarvolla on suuri merkitys F1-tallille ja sen sponsoreille. Heikki Kovalainen ei ole pystynyt ajoitaidoillaan tekemään itsestään mielenkiintoista kuljettajaa markkinoinnin näkökulmasta.

Kuinka monessa Mercedeksen mainoksessa Heikki Kovalainen on esiintynyt televisiossa?

Onko Heikki Kovalainen TAG Heuerin mannekiini?

Onko Kovalaisen kasvoja tai nimeä käytetty Mercedeksen esitteissä (edes Suomessa)?

Jos Kovalainen olisi menestynyt kisoissa, saavuttanut voittoja, taistellut paremmista sijoituksista kisoissa ja osoittanut rohkeutta ja riskinottokykyä, niin siinä tapauksessa hänen markkina-arvonsa olisi selkeästi nykyistä korkeammalla. Nyt tilanne on kuitenkin se, että pitääkseen nykyisen tallipaikkansa McLarenilla, niin Kovalaisen pitää melkeinpä saavuttaa ihme lyhyessä ajassa. Kisoja pitää alkaa voittaa ja toisekseen Hamilton on jäätävä sijoituksissa Kovalaisen taakse.

Vaikkakaan Nico Rosbergillä ei ole sen kummempia saavutuksia F1-sarjassa, niin on muistettava, että Nico on F1-maailmanmestarin Keken poika. Keke on luunkova F1-ammattilainen, jolla on suhteita F1-sarjan silmäätekeviin. On selvää, että Keken neuvottelema Nicon nykyinen Williams-sopimus oli keino saada nostettua Nicon siirtohintaa F1-siirtomarkkinoilla. Olkoonkin, että Nicon nykyinen sopimus on Williamsille alkuperäistä sopimusta hintavampi, niin on ymmärrettävä, että Frank Williams ei ole kuitenkaan mikään ääliö, vaan hänkin johtaa yritystä, jonka tavoitteena on myös tuottaa taloudellista voittoa. Niinpä on muistettava myös se, että kun Frank Williams myy Nico Rosbergin sopimuksen kauden 2008 jälkeen, niin hän ei pelkästään saa maksamiaan palkkoja takaisin, vaan myös rutikuivaa voittoa.

Williamsin taloudelliset resurssit eivät tänä päivänä riitä rakentamaan voittaja-autoa. Se on valitettava fakta tämän aikakauden Formula 1-sarjassa. Niinpä Nicon Williams-sopimus on aivan varmasti kaupan, kunhan kaupallisista ehdoista päästään sopimaan. Ja McLaren haluaa sopia. Vakoilusotkut ovat nyt ohi ja on aika keskittyä taas olennaiseen. Nico Rosberg sopii monellakin tavalla sekä Mercedeksen että McLarenin imagoon ja tavoitteisiin. Muistettava on myös se, että Kekellä ON suhteita.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Kyl tommosesta kirjottamisesta pitäis saada palkkaa tai vipit. Mites olis Rälle? :alppu:
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
Hyvää tekstiä Rälle. Taitaa muuten Ferrari olla ainoa talli, joka valitsee kuskinsa vain ja ainoastaan ajotaitojen takia.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Emmä ymmärrä, miksi McLaren tahtoisi Nicon. Vaikkei Heikillä kaikki ole putkeen mennytkään, on hän ollut selkeästi parempi kuin Rosberg, jolla menee etusiipiä tahtia yksi per kisa.
McLaren halusi Rosbergin jo tällä kaudelle mutta Williams ei Nicosta suostunut luopumaan joten Pr-talli joutui tyytymään Kovalaiseen? Itse uskoisin että McLaren on edelleen Rosbergista erittäin kiinnostunut, vaikka hieman ihmettelenkin miksi helvetissä?
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Kuinka monessa Mercedeksen mainoksessa Heikki Kovalainen on esiintynyt televisiossa?

Onko Heikki Kovalainen TAG Heuerin mannekiini?

Onko Kovalaisen kasvoja tai nimeä käytetty Mercedeksen esitteissä (edes Suomessa)?
Enpä tiedä kuinka laajasti Heikkiä on käytetty mainonnassa (kun Hamilton tuntuu hoitavan sen puolen itsekseen ihan hyvin) mutta yhden pikkujutun huomasin tähän liittyen aamulla. Mersulla on käynnissä veikkauskilpailu jossa saa veikata McLaren-kuskien lähtöruutuja ja sijoituksia loppukauden kisoissa, pääpalkintoja on muistaakseni matka Brasilian GP:hen ja tapaaminen Heikin kanssa.

No, tuohon kilpailuun pääsee mm. maikkarin F1-sivuilta ja kilpailusivulla oli ainakin vielä aamulla äänestyskohteina #22 Heikki Kovalainen ja #23 Lewis Hamilton, nimien vieressä kisakuva Heikistä autossaan ja autossa selkeästi numero #23. :eek: Että kyllä sitä markkinointia tehdään Mersullakin, välillä vaikka vasemmalla kädellä jos se ei muuten onnistu.

Rälle sanoi:
Jos Kovalainen olisi menestynyt kisoissa, saavuttanut voittoja, taistellut paremmista sijoituksista kisoissa ja osoittanut rohkeutta ja riskinottokykyä, niin siinä tapauksessa hänen markkina-arvonsa olisi selkeästi nykyistä korkeammalla. Nyt tilanne on kuitenkin se, että pitääkseen nykyisen tallipaikkansa McLarenilla, niin Kovalaisen pitää melkeinpä saavuttaa ihme lyhyessä ajassa. Kisoja pitää alkaa voittaa ja toisekseen Hamilton on jäätävä sijoituksissa Kovalaisen taakse.
Miksi Hamiltonin pitää ehdottomasti jäädä taakse? Eikö McLarenin nykyinen markkinointistrategia perustu juuri siihen, että kiiltokuvapojusta saadaan leivottua ensimmäinen jotain muuta kuin valkoista rotua edustava maailmanmestari? Se taas kasvattaa markkina-arvoa kaikkialla muualla, paitsi Euroopassa. Ja kasvavat markkinathan ovat autoteollisuudelle nimenomaan kaikkialla muualla, kuin Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Markkinoinnin näkökulmasta Heikki on tähän asti toiminut juuri niin kuin pitääkin, antaessaan vähän väliä sen verran tasoitusta Lewisille että pysyy uskollisesti aseenkantajan roolissaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
McLaren halusi Rosbergin jo tällä kaudelle mutta Williams ei Nicosta suostunut luopumaan joten Pr-talli joutui tyytymään Kovalaiseen? Itse uskoisin että McLaren on edelleen Rosbergista erittäin kiinnostunut, vaikka hieman ihmettelenkin miksi helvetissä?
Aiemman tivailuni siitä, kuka on edellinen McLarenin pr-mielessä palkkaama kuljettaja oli tarkoitus olla johdatteleva. Oikea vastaus on Nigel Mansell ja sehän onnistui helvetin hyvin. "Pr-talli" ei ole käytännössä koskaan antanut tukijoidensa sanella kuskivalintojaan, Mansellin lisäksi vain de Cesaris tulee mieleen.

Sikäli kun Kovalaisen sopimusta ei tänä viikonloppuna julkisteta, saattaa jotain olla tekeillä. Itse kuitenkin veikkaan tuon ilmoituksen tulevan.
 

cccp

Banned
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
373
Hamilton-Rosberg olisi erittäin mediaseksikäs kuskipari..
Nicon McLaren-sopimus on vain ajan kysymys. Kovalainen ei valitettavasti ole vieläkään pystynyt näyttämään omia kykyjään niin, että hänestä tulisi F1-sarjan "kuuma kuljettaja". Olkoonkin, että tällä kaudella McLaren-talli on sählännyt muutaman Kovalaisen kisan ja on huonoa onneakin ollut matkassa, niin siitä huolimatta Kovalaisen esitykset eivät ole olleet kovinkaan vakuuttavia. Heikki ei varsinaisesti ole säväyttänyt kertaakaan. Silverstonen paalupaikka on kiistatta kauden kohokohta toistaiseksi.

Vaikka Kovalaisen osalta sekä talli että mies itse ovat antaneet lausuntoja jo ennen kauden alkua, että voittoja ei heti tarvitse tulla ja mestaruudesta ei vielä tällä kaudella ajeta, niin toisaalta on myös muistettava se, että McLaren on menestyvä liikeyritys, jolla on merkittävät rahoittajat. Jos Kovalainen ei miellytä rahoittajien silmissä, niin nitinää ja natinaa alkaa kuulua suunnalta jos toiselta. Mercedes on yksi näistä avainyrityksistä.

Kukin autonvalmistaja on mukana F1-sarjassa ainoastaan ja vain siksi, että sillä markkinoidaan auton merkkiä, brändiä, ja että sen avulla pyritään lisäämään myyntiä. Loppujen lopuksi näiden karkeloiden maksumiehinä toimimme me, tavalliset kuluttajat, F1-tallien sponsorien tuottamien tuotteiden ja palveluiden hankkimisen kautta.

Saksa on Mercedeksen päämarkkina-alue. Michael Schumacher toi lajille ennen näkemätöntä nostetta ja huomiota, vaikka hän ajoikin koko uransa autolla, jolla ei ollut mitään tekemistä Mercedeksen kanssa. Mika Häkkinen oli McLarenilla silloin, kun autolla on viimeksi voitettu kuljettajien maailmanmestaruus. Mikan avulla Mercedes pystyi rakentamaan markkinointistrategian, joka tuki ja edisti Mercedeksen myyntiä. Kimi Räikkönen ei noussut Saksassa koskaan samanlaiseen rooliin eikä sen kummemmin Coulthardista kuin Montoyastakaan ollut Mercedeksen mannekiineiksi.

Kun Fernando Alonso siirtyi McLarenille, niin tuplamaailmanmestarin ja keltanokka Hamiltonin avulla pyrittiin Mercedeksellä rakentamaan jälleen kiinnostava markkinointistrategia, joka oli itse asiassa alkuun erittäin onnistunut. Alonson ja Hamiltonin riitely vei kuitenkin sitten pohjaa pois koko markkinointikampanjalta ja niin se sitten vesittyi yhdessä McLarenin vakoilusotkujen ja Alonson riitaisaan siirtymiseen pois tallista.

Jos me suomalaiset olemme ihan rehellisiä, niin Hamilton ja Kovalainen yhdessä saattavat olla mielenkiintoinen kuljettajapari, mikäli arvotetaan pelkästään kuljettajien ajotaitoa. Mutta F1-sarjassa ei ole kysymys ainoastaan kilpailemisesta. F1 on liiketoimintaa, jossa raha puhuu. Niinpä kuljettajan markkinointiarvolla on suuri merkitys F1-tallille ja sen sponsoreille. Heikki Kovalainen ei ole pystynyt ajoitaidoillaan tekemään itsestään mielenkiintoista kuljettajaa markkinoinnin näkökulmasta.

Kuinka monessa Mercedeksen mainoksessa Heikki Kovalainen on esiintynyt televisiossa?

Onko Heikki Kovalainen TAG Heuerin mannekiini?

Onko Kovalaisen kasvoja tai nimeä käytetty Mercedeksen esitteissä (edes Suomessa)?

Jos Kovalainen olisi menestynyt kisoissa, saavuttanut voittoja, taistellut paremmista sijoituksista kisoissa ja osoittanut rohkeutta ja riskinottokykyä, niin siinä tapauksessa hänen markkina-arvonsa olisi selkeästi nykyistä korkeammalla. Nyt tilanne on kuitenkin se, että pitääkseen nykyisen tallipaikkansa McLarenilla, niin Kovalaisen pitää melkeinpä saavuttaa ihme lyhyessä ajassa. Kisoja pitää alkaa voittaa ja toisekseen Hamilton on jäätävä sijoituksissa Kovalaisen taakse.

Vaikkakaan Nico Rosbergillä ei ole sen kummempia saavutuksia F1-sarjassa, niin on muistettava, että Nico on F1-maailmanmestarin Keken poika. Keke on luunkova F1-ammattilainen, jolla on suhteita F1-sarjan silmäätekeviin. On selvää, että Keken neuvottelema Nicon nykyinen Williams-sopimus oli keino saada nostettua Nicon siirtohintaa F1-siirtomarkkinoilla. Olkoonkin, että Nicon nykyinen sopimus on Williamsille alkuperäistä sopimusta hintavampi, niin on ymmärrettävä, että Frank Williams ei ole kuitenkaan mikään ääliö, vaan hänkin johtaa yritystä, jonka tavoitteena on myös tuottaa taloudellista voittoa. Niinpä on muistettava myös se, että kun Frank Williams myy Nico Rosbergin sopimuksen kauden 2008 jälkeen, niin hän ei pelkästään saa maksamiaan palkkoja takaisin, vaan myös rutikuivaa voittoa.

Williamsin taloudelliset resurssit eivät tänä päivänä riitä rakentamaan voittaja-autoa. Se on valitettava fakta tämän aikakauden Formula 1-sarjassa. Niinpä Nicon Williams-sopimus on aivan varmasti kaupan, kunhan kaupallisista ehdoista päästään sopimaan. Ja McLaren haluaa sopia. Vakoilusotkut ovat nyt ohi ja on aika keskittyä taas olennaiseen. Nico Rosberg sopii monellakin tavalla sekä Mercedeksen että McLarenin imagoon ja tavoitteisiin. Muistettava on myös se, että Kekellä ON suhteita.
Hyvin Rälle kiteytti pariin lauseeseen mun aiemmin avaaman mediapelin :D
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kubica puolestaan kertoo olevansa epävarma jatkosta BMW:llä. Tuon Plazan mukaan Kubicaa olisi huhuissa liitetty myös McLareniin. Uskon myös, Kubica että voisi myös olla valmis siirtymään McLarenille, mikä on Heikin kannalta huono asia. Toisaalta Kubica voisi olla liian suuri uhka Hamiltonille, joten on vaikea sanoa, halutaanko häntä sinne "pilaamaan kulta-pojan mm-mahdollisuudet".
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Toisaalta Kubica voisi olla liian suuri uhka Hamiltonille, joten on vaikea sanoa, halutaanko häntä sinne "pilaamaan kulta-pojan mm-mahdollisuudet".
McLarenilla ei toimita noin. He palkkaavat aina parhaimmat kuljettajat, jotka ovat saatavilla. Tämä on ollut tallin periaate jo pitkään.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Totta, mutta nykyisin tämä kuskipolitiikka epäilyttää minua jossain määrin, kun Hamilton on tallissa.
 

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Alonso ja Kimi saisi lopettaa F1 tähän kauteen, niin ei jaksaisi seurata koko paskaa enään. Lisäksi pääsisi eroon tosta surkeasta MTV3 kanavapaketista.

Ja sitten vielä kun Kallio pääsisi ensi vuonna MotoGP luokkaan, niin ei todellakaan tulisi F1 ikävä.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Rumpujen ja huhujen jylinää

HS.fi sanoi:
Rumpujen ja huhujen jylinää
17. 7. 2008 kello 20:12
Heikki Kovalainen osoitti tänään Hockenheimissa poikkeukselliset kykynsä. Tällä kertaa ei kuitenkaan auton ratissa, vaan rumpujen äärellä.

Mercedeksen lehdistölle tarkoitetussa lämmittelyohjelmassa niin Lewis Hamilton , Heikki Kovalainen kuin Norbert Haugkin kokeilivat kykyjään rumpalina. Heistä Kovalainen oli selvästi paras – suomalainen kun iski tahtia tasaisemmin kuin muut ja osoitti hallitsevansa myös useammat rytmit.

Miehen urahuhuissa oli Hockenheimin alla tosin tiettyjä rytmihäiriöitä, kun Willi Weber jyrähti tietävänsä, että Nico Rosberg korvaa Kovalaisen ensi kaudella McLarenilla.

Sekä Kovalainen itse että myös Norbert Haug kuitenkin kumosivat huhut Hockenheimissa (tästä lisää huomisessa Hesarissa).

Weberillä on toki omakin lehmä ojassa, sillä hänen manageroimansa juniori- ja Williamsin testikuljettaja Nico Hülkenberg vaanii Williamsin tallipaikkaa.

Minun saamieni luottamuksellisten tietojen mukaan Rosbergilla ei ole sopimuksessaan pykälää, joka vapauttaisi hänet, mikäli Williams ei saavuta tiettyä tulostavoitetta. Tai siis sitä ei ole tälle, vaan vasta ensi vuodelle.
Rosberg: Weberillä vapaus puhua

MTV3.fi sanoi:
Rosberg: Weberillä vapaus puhua
17.07.2008 22:38

Williams-tallin F1-ajokissa rattia kääntävä Nico Rosberg ei kommentoi Michael Schumacherin managerin Willi Weberin sanomisia, joiden mukaan hän ajaisi ensi vuonna McLarenilla Heikki Kovalaisen paikalla.

- Hän on hyvin tunnettu henkilö moottoriurheilupiireissä, ja hänellä on vapaus kommentoida mitä hän haluaa. En aio välittää siitä enkä kommentoida asiaa lainkaan, Rosberg totesi.
Kyllä se vaan niin taitaa olla, että jos haluaa tietää Heikki Kovalaisen nykyisestä sopimustilanteesta, sitä kannattaa kysyä mielummin Heikki Kovalaiselta eikä Nico Rosbergilta tai varsinkaan Wili Weberiltä. :thumbup:

Kubica vaitonainen ensikaudesta

MTV3.fi sanoi:
Kubica vaitonainen ensi kaudesta
17.07.2008 16:18

F1-sarjassa kisaavan BMW Sauber -tallin puolalaiskuljettaja Robert Kubica on vaitonainen ensi kauden suunnitelmistaan.

Erinomaisen alkukauden ajanut Kubica on vain kahden pisteen päässä mestaruustaistelua tasapistein johtavasta kärkikolmikosta. Ensi kauden työpaikastaan puolalainen ei halua vielä puhua.

- Olen onnellinen BMW:llä, mutta jatkanko heidän kanssaan? Sitä en osaa sanoa. Kysymys on vaikea, pyöritteli Kubica espanjalaiselle Diario AS -lehdelle.

Huhut ovat vieneet Renault-tallissa kilpailevaa Fernando Alonsoa ensi kaudeksi myös BMW:n suuntaan.

- Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia tallitovereitteni kanssa. Sama pätisi myös Alonsoon, mikäli hän kisaisi vierelläni. Tuleeko hän talliin, sitä en osaa sanoa. En edes tiedä, jatkanko itse täällä, lisäsi Kubica.

(MTV3)
Vähän veikkaan että Kubicalle on jo tarjottu sopimusta BMW:ltä, mutta palkkatarjous tms. ei ole miellyttänyt ja nyt mies yrittää kasvattaa omaa markkina-arvoaan olemalla "halutumpi" kuski kuljettajamarkkinoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Onhan varmasti niin, että keskusteluja käydään ja Heikin vakuutteluista huolimatta tällä hetkellä hänen sopimuskuvioista ei ole mitään julkistettu. Eli mielestäni peli on ihan avoin sen suhteen ja yksi varteenotettava vaihtoehto mäcille on luonnollisesti Rosberg.

Tässä on nyt Heikin ja Nicon välillä se ero, että Nicolla on vielä ns "lunastamatonta potentiaalia" ja markkina-arvoa jäljellä, kun taas Heikillä alle odotusten mennyt alkukausi on tätä potentiaalia syönyt. Tolla autolla vaan pitäisi ajaa voitosta. Toistaiseksi Heikki ei ole ollut kisassa voittotaisteluissa edes mukana.

Nicon otteista ja jutuista on kyllä aistittavissa sellaista, että turhautuneita ollaan ja Williamsillta halutaan johonkin ja äkkiä. Jotenkin jos Nicolla ei ole edes mahista pisteille niin aina tuppaa kolisemaan, toisaalta on Rosbergi kumminkin ajanut muutaman aika kovan suorituksen noinkin paskalla autolla.

Heikin kannalta parasta olis, jos Rosbergin perheessä preferoitaisiin BMW Mäcin edelle. Näin uskon myös asian olevan, perkeleen Alonso voi kyllä taas vaan sekottaa kuviot pahanpäiväisesti. Tämä kuvio alkanee purkautua valitettavasti vasta kun Fernandon verokortti on jonkun tallipäälikön pöydällä.

Heikin tilannetta kyllä auttaisi voitto tänä viikonloppuna. Taitaa Kovalainen taas ajaa tallipaikastaan parit seuraavat kisat.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Mersu haluaa Nico Rosbergin
18.07.2008 06:26

Spekulaatiot Nico Rosbergin siirtymisestä Heikki Kovalaisen paikalle eivät laantuneet eilen Hockenheimin F1-varikolla. IS Urheilu tapasi Mercedeksen moottoriurheilujohtajan Norbert Haugin radan takaosan hienossa Mercedes-katsomossa. Kysyimme häneltä suoraan, mikä on Kovalaisen tulevaisuus McLaren-tallissa?

Haug mietti hetken, painoi päätään alas ja sanoi:

- Meillä on erilaisia mahdollisuuksia. Kestää aikansa ennen kuin tiedämme, mitä teemme. Kerromme siitä asiasta sitten, kun on kertomisen aika, Haug pyöritteli asiaa.
Mercedes-pomon Kovalaiseen liittyvistä vastauksista puuttuu selkeä linja.

- Emme ole käyneet uusia neuvotteluja Nicon kanssa, Haug tokaisi saksalaistoimittajille.

Hieman aiemmin hän sanoi näin:

- Ei ole mikään salaisuus, että haluamme saksalaiskuljettajan, jos sellainen on markkinoilla vapaana.

Voisiko McLaren-Mercedes tehdä Kovalaiselle niin ikävän tempun, että suomussalmelainen jätettäisiin ilman jatkosopimusta? Jos pelkästään Mercedeksen tahto ratkaisee, Kovalainen voi joutua väistymään Rosbergin tieltä, mutta tuskin ainakaan vielä ensi kaudeksi.

On selvää, ettei Mercedes ole menettänyt kiinnostustaan Rosbergiin. Kuljettajana hän ei välttämättä ole yhtään Kovalaista parempi, mutta hän on nuori ja komea saksalainen, jonka PR-arvo olisi Mercedekselle huomattavasti Kovalaista suurempi.

Globaalissa F1-sirkuksessa kaksikko Lewis Hamilton ja Nico Rosberg olisi kiistatta McLaren-Mercedekselle melkoinen mediamagneetti.
Kyllä ne jotain siellä suunnittelee. :jaska:
 
Ylös