F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Talliin, joka palkkasi Kovalaisen, Perezin ja Magnussenin? Tai jos kauemmas historiaan mennään Häkkisen tai Räikkösen?
Ja jolla on Vandoorne riveissä odottelemassa.

McLaren olisi Bottakselle hyvä vaihtoehto mutta se ei vielä tarkoita sitä, että asetelma olisi saman toiseen suuntaan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Eihän tuo McLaren nyt mikään mahdoton vaihtoehto ole. Toki edellyttäisi jomman kumman nykykuskeista lähtöä ja sitä, että Vandoorne jätettäisiin kylmästi sivuun, mutta on sitä paljon ihmeellisempiäkin asioita ykkösissä tapahtunut. Rellu kyllä toki voisi pitkällä tähtäimellä myös olla hyvä vaihtoehto, ja pitäisin kyllä myös McLarenia todennäköisempänä.
Mä en oikeastaan näe kuin sellaisen skenaarion, että McLaren "unohtaisi" Vandoorne-optionsa takarajan ja jäisi jossittelemaan Buttonin tilanteen kanssa, jolloin Vandoorne tekisi Renault'n painostuksesta sopparin heidän kanssaan varmistaakseen ajopaikan. Tuossakin tilanteessa Buttonin jatko McLarenilla lienee todennäköisin vaihtoehto, mutta olen aiemmin jossitellut ainakin sillä, että hän haluaisi kenties pidemmän jatkosopimuksen ja McLaren saattaisi tarjota vain yksivuotista diiliä. Button edelleen muistuttaa myös eläköitymisen mahdollisuudesta mutta jotenkin en siihen usko.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
FIA arpoo jälleen kerran radiosääntöjen kanssa. Tällä kertaa sääntöihin lisätään poikkeus, joka sallii tallien kertoa kuljettajille teknisistä vioista, mutta sillä ehdolla, että kuljettaja käsketään varikolle tekemään muutokset. Siis FIA myöntää radiosääntöjen olevan idioottimaisia. Efektiivisesti tämä sääntömuutos on huonot housussa tehty laastaripaikka, jotta tulevissa kisoissa ei nähtäisi naurettavia kikkailuita aikarangaistusten kanssa. Ensimmäisenä tulee mieleen myös se, että salliiko tuo pykälä nyt sellaisen tilanteen, että kuski tekee radalla jonkin muutoksen ja pelkästään ajaa varikkosuoran läpi drive-through-rankun omaisesti? Sekin näyttäisi typerältä tv:ssä ja erityisesti katsomoissa istuville ihmisille. Entä, saako niitä muutoksia käskeä tekemään kierrosta ennen kuin kuljettaja tulee renkaanvaihtoon?

"Indication of a problem with the car, any message of this sort must include an irreversible instruction to enter the pits to rectify the problem or to retire the car."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
FIA:lta alkaa tosissaan mopo karata rukkasista näiden radiosääntöjen ja track limits -pelleilyn kanssa. Voiko se oikeasti olla noin vaikeata.:nope:
 

keissu

Well-known member
Liittynyt
20.4.2013
Viestit
174
Kyllähän FIA:n touhu on aivan järjetöntä. Paikkaillaan vanhoja virheitä tekemällä kuolleena syntyneestä säännöstä entistä monimutkaisempi. Joko vapaa radioliikenne tai sitten täyskielto. Ei tällaista ihme hybridiä tarvita sotkemaan pakkaa. Stefan Johansson kuvasi nykyformuloita insinööripornoksi, joka kuvaa aika hyvin tilannetta. Nykyiset autot ovat teknisesti niin monimutkaisia, ettei peruskuski kykene opettelemaan ulkoa kaikkia tarvittavia säätöjä.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Kyllähän FIA:n touhu on aivan järjetöntä. Paikkaillaan vanhoja virheitä tekemällä kuolleena syntyneestä säännöstä entistä monimutkaisempi. Joko vapaa radioliikenne tai sitten täyskielto. Ei tällaista ihme hybridiä tarvita sotkemaan pakkaa. Stefan Johansson kuvasi nykyformuloita insinööripornoksi, joka kuvaa aika hyvin tilannetta. Nykyiset autot ovat teknisesti niin monimutkaisia, ettei peruskuski kykene opettelemaan ulkoa kaikkia tarvittavia säätöjä.
Sitte vaa odottamaa kun FIA vetää radiosäännön pois kokonaan, kuten kävi tallimääräysten kanssa. Ja luonnollisesti mitään virheitä ei myönnetä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Tallimääräysten kieltämisellä taisi aikoinaan olla myös yleisön tuki, vaikka se toki muuttui suhteellisen naurettavaksi hyvin nopeasti.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Bernien anoppi on kidnapattu Brasiliassa, vaativat 33 miltsiä.
 

formulajooseppi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2013
Viestit
1256
Horner sanoo Renaultin olevan 47 heppaa Mersua perässä. Tietoa mikä on Ferrarin tilanne tässä pelissä ?
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Varmaan siinä jossain välissä. Ainakin huippunopeuksia katsoessa kaikki Ferrarin motilla varustetut autot ovat hiukan Mersutalleja perässä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Noin kun tieto on tarkaa niin ei Horner ottanut kantaa siihen kuinka paljon RBR on muita edellä Aero puolella... :)
Tuosta Hornerin antamasta heppamäärästä ja Red Bullin kierrosaikavajeesta päätellen ei ainakaan ole lähellekään "paras runko" varikolla, niin kuin RBR:n tyypit ovat ennen valehdelleet.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Tuosta Hornerin antamasta heppamäärästä ja Red Bullin kierrosaikavajeesta päätellen ei ainakaan ole lähellekään "paras runko" varikolla, niin kuin RBR:n tyypit ovat ennen valehdelleet.
Ylivoimaisesti paras ainakin viime kaudella. Ei kahta sanaa.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Monza signs 4 year deal to retain the Italian GP

An €88 million deal has been agreed for the Italian Grand Prix to continue at Monza.

After speculation last week regarding a romantic return to the Imola circuit emerged, Chiefs behind the scenes have been working hard to keep the race in Lombardy.

The €88 million deal is believed to be for 4 years from 2017 to 2020, which equates to €22 million per year to stage the race.

The Lombardy region are believed to be contributing €20 million to the race pot, or €5 million a year.

Bernie has once again played a blinder in forcing this through, after signing the intent with the Imola circuit last week.

So at least for now, ‘The cathedral of speed’ remains the home of the Italian Grand Prix.
Monza jatkaa kalenterissa. Hieno juttu, sen verran uniikki ja historiallinen rata on että aina tuollainen kelpaa. Paljon ennemmin kuin Imola. Toki ehkä Imolaakin voidaan koittaa, mutta toivottavasti ei Monzan tilalla.
Bernie-setä teki siis vanhanaikaiset Imolaa hyväksi käyttäen ja sai vähän "kiristettyä" Monzan taustavaikuttajia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Monza jatkaa kalenterissa. Hieno juttu, sen verran uniikki ja historiallinen rata on että aina tuollainen kelpaa. Paljon ennemmin kuin Imola. Toki ehkä Imolaakin voidaan koittaa, mutta toivottavasti ei Monzan tilalla.
Bernie-setä teki siis vanhanaikaiset Imolaa hyväksi käyttäen ja sai vähän "kiristettyä" Monzan taustavaikuttajia.
Luutavasti juuri näin ja en ihmettelisi jos jokunen euro tästä operaatioista olisi maksettu Imolan kassaan...
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
FIA:lla on yksinoikeus muuttaa sääntöjä turvallisuustekijöihin vedoten, joten se voi vielä yrittää pakottaa halon ensi kaudeksi sitä kautta. Mielestäni tämä on todella suuri arvovaltatappio Jean Todtille, sillä FIA on toitottanut halon tulevan kaudella 2017 jo viime kesästä asti. Mutta onhan se päivänselvää, ettei F1-autoja voi pilata vessanrenkaalla.
 
Viimeksi muokattu:

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
FIA:lla on yksinoikeus muuttaa sääntöjä turvallisuustekijöihin vedoten, joten se voi vielä yrittää pakottaa halon ensi kaudeksi sitä kautta. Mielestäni tämä on todella suuri arvovaltatappio Jean Todtille, sillä FIA on toitottanut halon tulevan kaudella 2017 jo viime kesästä asti. Mutta onhan se päivänselvää, ettei F1-autoja voi pilata vessanrenkaalla.
Yhdyn kyllä tähän + halo toi omat uudet riskitekijänsä mukanaan. Jospa saataisiin se rb:n kaavailema tuulilasi jos jotakin meinataan tehdä. Se näytti jo konsepti asteella paljon nätimmältä ja fiksummalta vaihtoehdolta
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös