Erittäin hyvä huomio. Noinko suli osittain etumatka muihin, kun renkaat on 'samanlaiset' muiden kanssa?FIA muutti rengaspaineitten mittaustapaa täksi viikonlopuksi ja kummallisesti Mersu kärsii rengasongelmista joita ei ole vielä koskaan nykyisten autojen aikana nähty!
Muinoin v8 aikaan heillä oli vastaavia ongelmia, vauhtia oli muttei kestävyyttä koska renkaiden suorituskykyä ulosmitattiin liikaa kestävyyden kustannuksella.
Ettei vaan....
Siis sen vanteen tarkoitushan oli lämmittää rengasta sisältä päin ohjaamalla jarruista nouseva lämpö vanteen reikien kautta renkaan sisäpintaan.Mersullahan oli vaikka mitä virityksiä v8 aikaan hillitäkseen rengasongelmia kuten 2-osainen jäähdytetty vanne jne. En tiedä onko nämä nykyään enää sallittuja.
Viime vuonna ajettiin mediumeilla ja softeilla joten mielestäni ihan ok että otetaan nyt kolmanneksi mukaan se niistä yksi pehmeämpi, kuten on toimittu vissiin kaikissa kisoissa tänä vuonna Venäjää lukuunottamatta.On taas Pirelli antanut valinnat Unkariin...Olisi pitänyt olla Ultrasoft, Supersoft ja Soft
Eihän siinä ole mitään järkeä, että korkataan koneita huvin vuoksi ennen kuin raja on täynnä. Sen jälkeen uusia ei saa vaihtaa rangaistuksetta. Hamiltonilla tuo raja on nyt kohta täynnä, koska sillä viimeiselläkin moottorilla on jo ajettu muutama kisa. Tai oikeastaanhan hänellä tekee tiukkaa vasta turbo- ja ers-h-yksiköiden kanssa. Siitä huolimatta on parempi vaihtaa kaikki kerralla, koska Mersu on niin nopea.Mersu aikooo uusia Maclarenin viime vuotisen tempun ja tuoda samassa kisassa kaksi uutta moottoria Lewiksen käytöön. --
Vaikka mikäs estää Kimiä tekemästä saman kun tulee 3:s moottori vaihto kuntoon. Tulee moottorit 4. ja 5. samalla käytöön.
Nyt varsinkin kun Ferrarin moottorin kehitys poletit on aika vähissä jo.
Vähän samoilla linjoilla. Imola olisi minusta ihan kiva saada takaisin, mutta ei Monzan kustannuksella. Varsinkin kun ensi vuodeksi tuota Monzaa tullaan muokkaamaan, ja olisi mielenkiintoista nähdä miten F1-autot siellä sitten kulkisivat.En tiedä, mutta jostain syystä itsessäni tuo Imola ei herätä minkäänlaista "kiimaa". Tuntuu, että jotain Redditin formulaosioitakin lukee niin jengi on ihan haltioissaan, että Imola tulee takaisin.
Joo onhan siellä vedetty se vanha viimeinen shikaani pois ja nyt on edes jonkinlainen pääsuora, mutta jotenkin profiililtaan on sellainen Unkari, että sitten taas ihmetellään miksi ei tule ohituksia ja vingutaan "nykyformuloista".
Onhan se legendaarinen rata ja paikka, mutta siihen se omalta osaltani ainakin jää. Katsotaan nyt jos ja kun tulee, että miten kisat sujuu mutta pessimisti olen.
Etenkin jos tulee Monzan tilalle, niin en tykkää yhtään. Mielestäni formuloissa pitäisi olla se muutama rata, joissa on joku tietty erikoisominaisuus, kuten Monza, joka on melkein pelkkää suoraa.
Kohta on jokainen rata aivan samasta muotista kisakalenterissa. Toki toisaalta onhan meillä nyt niiden suorien pohjalta laittaa tiskiin uudet ratat Bakussa ja Meksikossa.
Jos Monzassa ajettaisii tuolla uudella profiililla, jos te tulee, niin luusimpa sen vähentävän ohituksia huomattavasti, kun tiukka mutka ja jarrutus poistuu. Eikö Roggiassakaan nähtäisi ohituksia koska vauhdit hiljenisi ja jarrutukset lyhenisivät.Vähän samoilla linjoilla. Imola olisi minusta ihan kiva saada takaisin, mutta ei Monzan kustannuksella. Varsinkin kun ensi vuodeksi tuota Monzaa tullaan muokkaamaan, ja olisi mielenkiintoista nähdä miten F1-autot siellä sitten kulkisivat.