F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Sitten huhu että Vettel olis tehnyt 3 vuotisen jatkosopimuksen Ferrarin kanssa. Vuodet 2018-2020 eli 3 vuotta ja 100 miljoonaa euroa. Jossa mielenkiintoinen pointti että hänelle tulis sopimuksen mukaan mahdollisuus vaikuttaa kuka on hänen seuraava tallikaveri.

Voisko tämän perustella antaa vahvan veikkauksen että Kimi tosiaankin jatkaa ainakin ens vuoden. :)

http://www.autobild.de/artikel/formel-1-vettel-und-ferrari-10264127.html
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5714
Sitten huhu että Vettel olis tehnyt 3 vuotisen jatkosopimuksen Ferrarin kanssa. Vuodet 2018-2020 eli 3 vuotta ja 100 miljoonaa euroa. Jossa mielenkiintoinen pointti että hänelle tulis sopimuksen mukaan mahdollisuus vaikuttaa kuka on hänen seuraava tallikaveri.
Mikä helvetin huhu? Translatorin mukaan jo otsikko on muodossa "Vettel haluaa jatkaa Ferrarilla". Ei se ole huhu, se on normaalia uutisointia. Vettelin jatkosopimusneuvotteluista on kyllä kirjoitettu suomeksi ja englanniksikin.

http://www.suomif1.com/2016/06/sebastian-vettelille-huima-jatkosopimus-ferrarille-100-miljoonaa-ja-oikeus-valita-tallikaverinsa/
http://www.grandprix247.com/2016/06/11/vettel-set-for-2020-ferrari-contract-extension/
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Allison olisi palaamassa Renaultille Ferrarilta. Jos tuo toteutuu, Ferrarilta puuttuu täysin pitkäjänteisyys tekemisestä. Sinäänsä aika järkevä ratkaisu Allisonilta, koska lapset ovat ilman äitiään ja Enstonen tehdas Englannissa.
Lapset ovat jo aikuisia, ja tuskin tarvitsevat isän huolenpitoa. Uutisessa olisi enemmän järkeä, jos puhuttaisiin pikkulapsista.

Mrs Allison lived in Marcham with her husband James Allison, 48, and their three grown-up children.
http://www.oxfordtimes.co.uk/news/14399324.Village_mourns_for_mum_of_three_who_died_of_meningitis/?ref=mr&lp=9
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5714
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Eihän se siipi itsessään välttämättä taivukaan ihan tuon giffinkään perusteella.
Kiinnikkeet taipuu?
Minen tiijjä mitä säännöt sanoo, mutta FIA tietää ja näillä mennään.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Villeneuvella vaihteeksi jotain ihan järkevää sanottavaa:
F1-maailmanmestari Jacques Villeneuve antaa täystymäyksen formulasarjassa tälle kaudelle kiristetylle tiimiradiosäännölle.

Tiimiradiosääntö oli Bakun kisaviikonlopun jälkeen yksi pääpuheenaiheista. Mercedes-tallin hallitseva maailmanmestari*Lewis Hamilton*kritisoi säännön varastavan katsojilta show'n.*Brittikuski sai näkemyksilleen tukea Ferrarin*Sebastian Vetteliltä*ja nyt myös*Jacques Villeneuve*liittyy sääntöä kritisoivien kuoroon.

– En pitä tästä uudesta radiosäännöstä. Joko radio sallitaan tai se kielletään. Ei pidä mennä tällaiseen välimuotoon, jossa radiossa jotain saa sanoa ja jotain ei - se on naurettavaa, Villeneuve jyrähti Autosportille.

– Kisan aikana radiossa kuullut kommentit olivat lapsellisia. On tehtävä päätös - joko tiimiradio sallitaan tai ei. Välimuoto ei toimi, kanadalaiskuski lisäsi.
http://m.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/f1-mestari-jyrahtaa-kiistanaiheesta-tama-on-naurettavaa/5960960
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5714
Ainakin radiosäännöstä täytyisi tehdä koherentti. Autosta keskustelu täytyy kieltää kokonaan, korkeintaan niistä vaaraa aiheuttavista vioista saa sanoa, että nyt täytyy tulla varikolle tai keskeyttää. Varikkotaktiikoista ja varikolla tehtävistä säädöistä saisi puhua.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Bernie ilmeisesti kerrankin sanonut jotain järkevää: F1:ssä tuotto pitäisi jakaa tasan kaikkien tallien kanssa. Eihän tuosta olekaan ulkopuoliset kuin viimeiset
30v puhuneet.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Bernie ilmeisesti kerrankin sanonut jotain järkevää: F1:ssä tuotto pitäisi jakaa tasan kaikkien tallien kanssa. Eihän tuosta olekaan ulkopuoliset kuin viimeiset
30v puhuneet.
Ei tule onnistumaan, nykyiset kakunjaossa menestyvät (Mersu, Red Bull, Williams, McLaren) eivät tähän suostu. Veikkaan joku potti jaetaan tasan (jotta pikkutallit saadaan tyytyväisiksi) mutta sitten keksitään historia ja arvobonuksia kuten nytkin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Toki tuo tulisi vasta sitten kun nykysopimus loppuu. Mutta totuus on että konsensuksella tuolla ei saada mitään aikaan, pitäisi olla tiukka johtoryhmä
joka määrää ilman valitusoikeutta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei tule onnistumaan, nykyiset kakunjaossa menestyvät (Mersu, Red Bull, Williams, McLaren) eivät tähän suostu. Veikkaan joku potti jaetaan tasan (jotta pikkutallit saadaan tyytyväisiksi) mutta sitten keksitään historia ja arvobonuksia kuten nytkin...
Unohdit Ferrarin, joka historiansa ja kiristämistensä vuoksi eniten saa menestyksestä riippumatta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5714
Ei tule onnistumaan, nykyiset kakunjaossa menestyvät (Mersu, Red Bull, Williams, McLaren) eivät tähän suostu. Veikkaan joku potti jaetaan tasan (jotta pikkutallit saadaan tyytyväisiksi) mutta sitten keksitään historia ja arvobonuksia kuten nytkin...
Arvobonuksiahan ei oikeastaan edes tarvita. Pienet tallit kiilaavat harvoin suurten ohi ja vastaavasti suuret harvoin romahtavat niin pahasti, että putoaisivat sarjataulukossa reilusti alaspäin. Riittää, että korvamerkityt rahat siirretään palkintorahoihin, niin ne lähes varmasti päätyvät edelleen samojen tallien taskuihin. Ainoastaan se muuttuu, ettei Ferrari saa enää sataa miljoonaa tekemättä mitään, vaan se summa voi pienentyä hieman, jos talli jää joka vuosi neljänneksi sarjataulukoissa.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Unohdit Ferrarin, joka historiansa ja kiristämistensä vuoksi eniten saa menestyksestä riippumatta.
En ole ymmärtänyt koskaan Ferrarin merkitystä F1:lle. Minusta se on ainostaan yhtä merkittävä kuin Williams tai McLaren, ei yhtään sen tärkeämpi. Voisi poistua sarjasta, jos säännöt ei miellytä :) Toisaalta, onko Ferrarin mahdollista edes vetäytyä formuloista oman edun takia., koska sen imago on niin vahvasti urheilupainotteinen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En ole ymmärtänyt koskaan Ferrarin merkitystä F1:lle. Minusta se on ainostaan yhtä merkittävä kuin Williams tai McLaren, ei yhtään sen tärkeämpi. Voisi poistua sarjasta, jos säännöt ei miellytä :) Toisaalta, onko Ferrarin mahdollista edes vetäytyä formuloista oman edun takia., koska sen imago on niin vahvasti urheilupainotteinen.
No Ferrari nyt sattuu olemaan ylivoimaisesti tunnetuin F1-talli, erityisesti Amerikassa, jossa F1 on vain jokin ei-kotimainen autosarja, mutta Ferrari tunnetaan merkkinä urheiluautojensakin takia. Sama pätee paljolti muihinkin maihin, joissa ei ole lähellekään sellaista F1-seurantakulttuuria kuin Suomessa (oli). Vannoutuneet F1-seuraajat ovat tietysti eri juttu, mutta he eivät riitä elättämään F1-sarjaa.

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin että minun puolestani Ferrari ei ole mikään välttämättömyys, mutta Bernie on eri mieltä. Ja on luultavasti minua oikeammassa bisneksiensä kannalta. Ja ei, Ferrari ei oikein voi vetäytyä. F1 on merkin tärkein markkinointiväylä. Siksi olenkin pitänyt toistuvaa vetäytymisuhittelua aika tyhjänä uhkailuna.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös