F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Itse pidän PR:ää yhtenä tylsimmmistä/vastenmielisimmistä radoista. Pitkälti asfalttikenttä mihin maalattu raidat. Ei jatkoon.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Itse pidän PR:ää yhtenä tylsimmmistä/vastenmielisimmistä radoista. Pitkälti asfalttikenttä mihin maalattu raidat. Ei jatkoon.
Paul Ricardin turva-alueet ovat volframia, jotka tuhoavat renkaat.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Silti tekevät visuaalisesti radan kestämättömän näköiseksi ollakseen kiinnosta/innostava. Vanha layout korkeuseroineen yms oli vielä hieno, mutta kuten aina,
kaikki radat pitää pilata.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Valitettavasti vaikea kovin innostua, vaikka eurooppalaisen kisan palaamisen pitäisi olla sellainen juttu. Tuo rata on vaan niin brutaali silmille ja yleensä kisoissa rata levenee volframista huolimatta.

Pitkäänhän tuo oli pelkästään testikäytössä ja korkeintaan jotain puolikansallisia pikkusarjoja kävi siellä, viime vuosina isompia sarjoja (pikkuformulat, Blancpain jne). Aika outo nousu GP-radaksi. Bernie edelleen osaomistaja?
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Valitettavasti vaikea kovin innostua, vaikka eurooppalaisen kisan palaamisen pitäisi olla sellainen juttu. Tuo rata on vaan niin brutaali silmille ja yleensä kisoissa rata levenee volframista huolimatta.

Pitkäänhän tuo oli pelkästään testikäytössä ja korkeintaan jotain puolikansallisia pikkusarjoja kävi siellä, viime vuosina isompia sarjoja (pikkuformulat, Blancpain jne). Aika outo nousu GP-radaksi. Bernie edelleen osaomistaja?
Sitähän ei tiedä miten nuo pirellit käyttäytyy sillä pinnalla. Nykyiset olisivat saattaneetkin ottaa osumaa, mutta ensi kaudeksihan renkaista tulee kestävemmät.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Valitettavasti vaikea kovin innostua, vaikka eurooppalaisen kisan palaamisen pitäisi olla sellainen juttu. Tuo rata on vaan niin brutaali silmille ja yleensä kisoissa rata levenee volframista huolimatta.

Pitkäänhän tuo oli pelkästään testikäytössä ja korkeintaan jotain puolikansallisia pikkusarjoja kävi siellä, viime vuosina isompia sarjoja (pikkuformulat, Blancpain jne). Aika outo nousu GP-radaksi. Bernie edelleen osaomistaja?
No, raitaiset turva-alueet on Paul Ricardin ongelma. Ilman raitoja niitä ei olisi. Onhan Austinin radan ässämutkissakin melko räikeän väriset turva-alueet.
Katsomoiden pystyttäminen tuskin on onglema, kun rakennentaan ja puretaanhan niitä katuratojakin. :cool: Sitäpaitsi Silverstonessakin on väliaikaiset katsomot.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Sitähän ei tiedä miten nuo pirellit käyttäytyy sillä pinnalla. Nykyiset olisivat saattaneetkin ottaa osumaa, mutta ensi kaudeksihan renkaista tulee kestävemmät.
Blancpain-kisoissa on ainakin ihan normaalia ollut vetää reilusti sen sinisen päälle joissain ulostuloissa, joten ei selvästi tunnu missään ja siis ihan niin että se on ollut normaali ajolinja kaikille. Onkohan niin, että sitä pintaa on eri vahvuuksina? Koska se on testiradaksi suunniteltu niin ulosajossa hidastaminenhan sen pointti kai on.
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
No siinähän on kätevä rypäs: Barcelona, Paul Ricard ja Monaco. Eikä kaukana ole Monza ja Imolakaan.
Kylläpä Välimeren pellejä hellitään. Ei tartte kuin kotiovesta kävellä ulos, ja tupsahdat väkisinkin keskelle F1-kisaa.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Blancpain-kisoissa on ainakin ihan normaalia ollut vetää reilusti sen sinisen päälle joissain ulostuloissa, joten ei selvästi tunnu missään ja siis ihan niin että se on ollut normaali ajolinja kaikille. Onkohan niin, että sitä pintaa on eri vahvuuksina? Koska se on testiradaksi suunniteltu niin ulosajossa hidastaminenhan sen pointti kai on.
Tuli tuossa itsekkin opiskeltua vähän lisää ja se on ilmeisesti red zone mikä renkaat tuhoaa ei niinkään tuo blue zone. Joten joo paljon mahdollista ettei siinä kovin kummia käy kun oikoo.
 

Fastlane

Well-known member
Liittynyt
1.2.2011
Viestit
141
Tuli tuossa itsekkin opiskeltua vähän lisää ja se on ilmeisesti red zone mikä renkaat tuhoaa ei niinkään tuo blue zone. Joten joo paljon mahdollista ettei siinä kovin kummia käy kun oikoo.
Molemmat syö renkaita, mutta RZ paljon rankemmin kuin BZ. Siihen tuon RZ:n pysäytysvoima perustuu.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Hintsa oli jälleen esimerkki siitä, miten on harmillista kun hienot persoonat lähtevät niin aikaisin. Kertoo jotain mm. se, että Hamilton tuli Ähtäriin Hintsan hautajaisiinkin.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Hintsa oli jälleen esimerkki siitä, miten on harmillista kun hienot persoonat lähtevät niin aikaisin. Kertoo jotain mm. se, että Hamilton tuli Ähtäriin Hintsan hautajaisiinkin.
No kyllä. Vaikka Lewis aina kiitteleekin fantastisia faneja yms., niin Aki taisi oikeasti olla aika läheinen hänelle McLaren aikoina kun juuri tuli tänne asti saattamaan hänet.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Paul Ricard on tulevaisuuden F1 rata. Ei nurmikkoa tai hiekkaa, tasainen kuin mikä. Haastaa Abu Dhabin tylsyydessä.

Pitkä suora olisi tehnyt radasta uniikin, mutta ei, FIA haluaa, että kaikki radat ovat toistensa kaltaisia.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Paul Ricard on tulevaisuuden F1 rata. Ei nurmikkoa tai hiekkaa, tasainen kuin mikä. Haastaa Abu Dhabin tylsyydessä.

Pitkä suora olisi tehnyt radasta uniikin, mutta ei, FIA haluaa, että kaikki radat ovat toistensa kaltaisia.
Ohitusmahdollisuuksia varmaankin halusivat lisätä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5645
Paul Ricard on tulevaisuuden F1 rata. Ei nurmikkoa tai hiekkaa, tasainen kuin mikä. Haastaa Abu Dhabin tylsyydessä.

Pitkä suora olisi tehnyt radasta uniikin, mutta ei, FIA haluaa, että kaikki radat ovat toistensa kaltaisia.
Häh? Pitkiä suoriahan on jo ainakin Kiinassa, Monzassa sekä uusimpana se Azerbaijanin hullun pitkä pääsuora. Belgiassakin Spa'n radalla periaatteessa ekan mutkan jälkeen alkaa pitkä suora läpi Eau Rougen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös