Paul Ricardin turva-alueet ovat volframia, jotka tuhoavat renkaat.Itse pidän PR:ää yhtenä tylsimmmistä/vastenmielisimmistä radoista. Pitkälti asfalttikenttä mihin maalattu raidat. Ei jatkoon.
Sitähän ei tiedä miten nuo pirellit käyttäytyy sillä pinnalla. Nykyiset olisivat saattaneetkin ottaa osumaa, mutta ensi kaudeksihan renkaista tulee kestävemmät.Valitettavasti vaikea kovin innostua, vaikka eurooppalaisen kisan palaamisen pitäisi olla sellainen juttu. Tuo rata on vaan niin brutaali silmille ja yleensä kisoissa rata levenee volframista huolimatta.
Pitkäänhän tuo oli pelkästään testikäytössä ja korkeintaan jotain puolikansallisia pikkusarjoja kävi siellä, viime vuosina isompia sarjoja (pikkuformulat, Blancpain jne). Aika outo nousu GP-radaksi. Bernie edelleen osaomistaja?
No, raitaiset turva-alueet on Paul Ricardin ongelma. Ilman raitoja niitä ei olisi. Onhan Austinin radan ässämutkissakin melko räikeän väriset turva-alueet.Valitettavasti vaikea kovin innostua, vaikka eurooppalaisen kisan palaamisen pitäisi olla sellainen juttu. Tuo rata on vaan niin brutaali silmille ja yleensä kisoissa rata levenee volframista huolimatta.
Pitkäänhän tuo oli pelkästään testikäytössä ja korkeintaan jotain puolikansallisia pikkusarjoja kävi siellä, viime vuosina isompia sarjoja (pikkuformulat, Blancpain jne). Aika outo nousu GP-radaksi. Bernie edelleen osaomistaja?
Blancpain-kisoissa on ainakin ihan normaalia ollut vetää reilusti sen sinisen päälle joissain ulostuloissa, joten ei selvästi tunnu missään ja siis ihan niin että se on ollut normaali ajolinja kaikille. Onkohan niin, että sitä pintaa on eri vahvuuksina? Koska se on testiradaksi suunniteltu niin ulosajossa hidastaminenhan sen pointti kai on.Sitähän ei tiedä miten nuo pirellit käyttäytyy sillä pinnalla. Nykyiset olisivat saattaneetkin ottaa osumaa, mutta ensi kaudeksihan renkaista tulee kestävemmät.
Tuli tuossa itsekkin opiskeltua vähän lisää ja se on ilmeisesti red zone mikä renkaat tuhoaa ei niinkään tuo blue zone. Joten joo paljon mahdollista ettei siinä kovin kummia käy kun oikoo.Blancpain-kisoissa on ainakin ihan normaalia ollut vetää reilusti sen sinisen päälle joissain ulostuloissa, joten ei selvästi tunnu missään ja siis ihan niin että se on ollut normaali ajolinja kaikille. Onkohan niin, että sitä pintaa on eri vahvuuksina? Koska se on testiradaksi suunniteltu niin ulosajossa hidastaminenhan sen pointti kai on.
Molemmat syö renkaita, mutta RZ paljon rankemmin kuin BZ. Siihen tuon RZ:n pysäytysvoima perustuu.Tuli tuossa itsekkin opiskeltua vähän lisää ja se on ilmeisesti red zone mikä renkaat tuhoaa ei niinkään tuo blue zone. Joten joo paljon mahdollista ettei siinä kovin kummia käy kun oikoo.
No kyllä. Vaikka Lewis aina kiitteleekin fantastisia faneja yms., niin Aki taisi oikeasti olla aika läheinen hänelle McLaren aikoina kun juuri tuli tänne asti saattamaan hänet.Hintsa oli jälleen esimerkki siitä, miten on harmillista kun hienot persoonat lähtevät niin aikaisin. Kertoo jotain mm. se, että Hamilton tuli Ähtäriin Hintsan hautajaisiinkin.
Ohitusmahdollisuuksia varmaankin halusivat lisätä.Paul Ricard on tulevaisuuden F1 rata. Ei nurmikkoa tai hiekkaa, tasainen kuin mikä. Haastaa Abu Dhabin tylsyydessä.
Pitkä suora olisi tehnyt radasta uniikin, mutta ei, FIA haluaa, että kaikki radat ovat toistensa kaltaisia.
Häh? Pitkiä suoriahan on jo ainakin Kiinassa, Monzassa sekä uusimpana se Azerbaijanin hullun pitkä pääsuora. Belgiassakin Spa'n radalla periaatteessa ekan mutkan jälkeen alkaa pitkä suora läpi Eau Rougen.Paul Ricard on tulevaisuuden F1 rata. Ei nurmikkoa tai hiekkaa, tasainen kuin mikä. Haastaa Abu Dhabin tylsyydessä.
Pitkä suora olisi tehnyt radasta uniikin, mutta ei, FIA haluaa, että kaikki radat ovat toistensa kaltaisia.