F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2193
Marcus Ericsson jatkaa Sauberilla.

Vapaat paikat vähenevät: Sauber sopimukseen ruotsalaiskuskin kanssa

F1-kuski Marcus Ericsson ajaa ensi kaudella Sauberilla, talli tiedottaa.

Ruotsalaiskuljettaja on tehnyt tallin kanssa vuoden mittaisen jatkosopimuksen.

26-vuotias Ericsson ajaa kolmatta kauttaan F1-sarjassa. Caterham-tallissa aloittanut kuski siirtyi Sauberille vuonna 2015. Ruotsalaiskuljettaja on ajanut urallaan tähän mennessä 55 osakilpailua.

Ericssonin jatkosopimuksen myötä F1-sarjan vapaat kuskinpaikat käyvät vähiin. Sauberilla on jatkosopimuksen myötä toisen kuskin paikka täyttämättä. Sen lisäksi ilman kuskeja on enää Manor.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Malesia ei jatka kisaisäntänä 2018 jälkeen kustannussyistä.

Malaysia will no longer host the Formula One Grand Prix race in Sepang once the current agreement expires in 2018, Tourism and Culture Minister Nazri Abdul Aziz confirmed on Monday (Nov 21)

Mr Nazri said he agrees with Youth and Sports Minister Khairy Jamaluddin who had mulled dropping the motorsport event last month, saying that hosting the race is proving to be a costly affair and is not bringing the necessary returns to the country.
Harmi juttu, koska Malesia on yksi parhaista Tilken radoista.

Myös Singapore on luopumassa kisasta ensi kauden jälkeen, mutta virallista vahvistusta ei asioille ole vielä kerrottu. Näin ainakin vahvasti huhutaan, että eivät haluaisi enää jatkaa kisaisäntänä, koska heidän alkuperäinen tavoitteensa oli kasvattaa turismia Singaporeen ja sen ovat saaneet toteutettua. Eivät ilmeisesti näe formuloita enää niin tarpeellisena sen asian suhteen ja haluavat kuluerästä pois.
 
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Singaporekin lähdössä ensi kauden jälkeen, ja eikös tuosta ollut juttua että Brasiliakin on vaakalaudalla. Bernie joutuu etsimään uusia maksuhaluisia/-kykyisiä diktaattoreja kumppaniksi kun ilmeisesti alkaa tulla monessakin paikassa rajat vastaan sille mitä yhden kisan järjestämisestä kannattaa maksaa.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Kyllä vanhoista neuvostomaista ja lähi-idästä löytyy diktaattoreita, jotka suostuvat kantamaan kultaa Bernielle. Tai jos ei, niin Venäjällä tai Abu Dhabissa voidaan ajaa useamman kerran kaudessa.

Harmi Sepangin puolesta. Parhaita Tilkeratoja.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Sepang on kyllä hyvä rata. Singaporea (tai muitakaan ahtaita katuratoja) ei tule ikävä.

Smedleykin aikoo jättää kiertämisen vähemmälle. Mitenhän tuo onnistuu tuossa postissa? Sanoo, ettei Massan lähdöllä ole ollut vaikutusta. http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/williams-pomo-keventaa-tyotaakkaansa-aika-painaa-jarrua/6176144
Ensin ajattelin, että hyvä juttu Valen kannalta, mutta enpä tiedä onko perhe Stroll yhtään sen parempi vaihtoehto kuin Massa & Smedley kaksikko :yuck:
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7203
Singaporekin lähdössä ensi kauden jälkeen, ja eikös tuosta ollut juttua että Brasiliakin on vaakalaudalla. Bernie joutuu etsimään uusia maksuhaluisia/-kykyisiä diktaattoreja kumppaniksi kun ilmeisesti alkaa tulla monessakin paikassa rajat vastaan sille mitä yhden kisan järjestämisestä kannattaa maksaa.
Mitenkähän F1-sarjan uuden omistajan suunnitelmiin mahtaa sopia Malesian varmistunut lähtö sarjasta, sekä mahdollinen Singaporen lähtö ja Brasilian pudottaminen kalenterista, kun uusi omistaja suunnittelee Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa ajettavien osakilpailujen määrän kasvattamista.

Singaporelle ainakin saattaisi korvaaja löytyä hyvinkin läheltä, eli Thaimaasta mikäli Bangkokiin suunniteltu F1 vaatimukset täyttävä katurata toteutuu.

F1-sarjan uuden omistajan pitäisi joka tapauksessa pienentää F1-kisojen järjestämismaksuja, koska ne näyttävät alkavan olevan liian suuria varsinkin nykyisessä taloustilanteessa ja sitä kautta kisakalenteri uhkaa pikemminkin supistua kuin laajentua.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Mitenkähän F1-sarjan uuden omistajan suunnitelmiin mahtaa sopia Malesian varmistunut lähtö sarjasta, sekä mahdollinen Singaporen lähtö ja Brasilian pudottaminen kalenterista, kun uusi omistaja suunnittelee Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa ajettavien osakilpailujen määrän kasvattamista.

Singaporelle ainakin saattaisi korvaaja löytyä hyvinkin läheltä, eli Thaimaasta mikäli Bangkokiin suunniteltu F1 vaatimukset täyttävä katurata toteutuu.

F1-sarjan uuden omistajan pitäisi joka tapauksessa pienentää F1-kisojen järjestämismaksuja, koska ne näyttävät alkavan olevan liian suuria varsinkin nykyisessä taloustilanteessa ja sitä kautta kisakalenteri uhkaa pikemminkin supistua kuin laajentua.
Thaimaassa on muuten F1-vaatimukset täyttävä rata, joka tosin on lähempänä Kambodzan rajaa, kuin Bangkokia.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14198
Alustavasti 30.11.2016 kokoontuvan FIA:n Maailmanneuvoston ja yleensäkin FIA:n tärkeiden ihmisten kokouksessa näyttäisi alustavasti siltä, että Saksan Grand Prix joutuu ensi vuoden kalenterista pois kokonaan ilman todella suuria ihmeitä tai jälleen ilman ulkopuolista takuuta.

Olisi voinut pitää Hockenheimin kalenterissa vaikka Euroopan Grand Prixin nimellä vaikka Azerbaidzhan tuntuu saavan jatkaa edelleen Bakussa ajettavaa kilpailuaan. Eli näillä näkymin siis ilman todellisia ihmeitä ajetaan 20 kilpailua ensi vuonna.

Vuodesta 2018 eteenpäin kalenterista ovat poistumassa näillä näkymin vielä tätäkin varmemmin sopimuksensa loppuun asti muuten hoitavat Malesian Grand Prix Sepangista ja Singaporen Grand Prix Yas Marina Bayn iltakilpailun osalta.

Näistä jälkimmäinen olisi ollut mukava nähdä myös päiväkisanakin siten, että jollakin muulla radalla olisi ollut vuorostaan iltakilpailu. Brasilian Interlagos ja Kanadan Montreal ovat mukana kalenterissa eivätkä ole poistumisvaarassa näillä näkymin kuin vasta vuosina 2019 tai 2020. Montrealilla on ensi vuonna suuret juhlat koska ensimmäisestä Kanadan virallisesta F1-kilpailusta tulee tuolloin kuluneeksi 50 vuotta. Vuonna 1967 kun ajettiin Mosportissa.

Yhdysvaltain toisesta Grand Prixista ei ole puhetta ollut eikä ilmeisesti tule olemaan joten Port Imperial toistaa saman virheen kuin vuosina 1983-1986 Meadowlands toisti oletetun ja joka vuosi peruuntuneen F1-kisansa osalta 1980-luvulla. Austinissa ajettava normaali Yhdysvaltain Grand Prix on kärsinyt tappiota, mutta tulee näillä näkymin pysymään kalenterissa hyvän aikaa ilman todella pahoja ja yllättäviä talousvaikeuksia.

Meksikon Grand Prixin järjestäjät ovat pyytäneet ja alustavasti FIA on myös hyväksymässä sen, että vuodesta 2018 eteenpäin Meksikon Grand Prix siirretään yhdessä Yhdysvaltain Grand Prixin kanssa kesäkaudelle.

Näistä varmemmin olisi siirtymässä Meksikon Grand Prix ja huomattavasti epävarmemmin Yhdysvaltain Grand Prix. Syy tähän on ollut lähinnä kustannuksissa ja niiden järkevöittämisessä hieman vuosien 1988-1991 malliin jolloin Meksikon Grand Prix ajettiin kesäkaudella yhdessä Kanadan Grand Prixin ja vuosina 1988-1989 Yhdysvaltain Grand Prixin kanssa.

Nähtäväksi jää miten oikein sitten tulee tapahtumaan, mutta lajin kannalta kustannukset tuntuvat ainakin kisamaksujen osalta karkaavan vain entistäkin pahemmin kokonaan käsistä ilman ihmeitä...:(
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
933
Toisaalta taas lähtö on kisan kohokohta. Ja on totuttu siihen, että niitä on 1kpl/kisa. Jos lähtöjä onkin vaikka kolme kisaan, niistä saattaa kadota hohto. Aika näyttää.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7515
Toisaalta taas lähtö on kisan kohokohta. Ja on totuttu siihen, että niitä on 1kpl/kisa. Jos lähtöjä onkin vaikka kolme kisaan, niistä saattaa kadota hohto. Aika näyttää.
En usko että startin hohto katoaa, koska kisan alussa ei voi tietää tuleeko turva-auto ja jos tulee niin virtuaalinen turva-auto on nykyään todennäköisempi. Voi olla ihan hyväkin uudistus.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Seuraa varmaan sadekelin kisoissa vaan entistä enemmän turva-auton perässä ajoa, kun Charlie kumppaneineen odottelee milloin rata on riittävän kuiva paikaltaan starttaamiseen..

Tavallaan kyllä muutenkin vähän hassulta kuulostaa ajella ensin turva-auton perässä useampi kierros ja sitten pysähtyä ruutuihin ja lähteä taas kisaamaan. Sama olisi vain ajaa suoraan sinne ruutuihin odottelemaan ja jatkaa kisaa, kun rata on taas siivottu.
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Miten tuon saa tulkittua niin, että siinä pyydetään suosimaan Nicoa? Ihan yhtälailla se torpedo saattaa osua Lewikseenkin.
Torpedon osuessa Lewikseen, voisi sanoa, että se oli sitten siinä, Nico voitti. Jos torpedo olisi osunut Nicoon vaikka Brasiliassa, Hamilton olisi ottanut Nicoa kiinni 25 pisteellä, ja hänellä olisi taas ollut mestaruus omissa käsissä. Lisäksi torpedon osuessa Hamiltoniin voitaisiin aina muistaa keskeytys Malesiassa johtopaikalta, että siellähän se ratkesi. Hamiltonilla ei ole ollut enää pitkään aikaan mitään menetettävää, toisin kuin Rosbergilla.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5183
Toisaalta taas lähtö on kisan kohokohta. Ja on totuttu siihen, että niitä on 1kpl/kisa. Jos lähtöjä onkin vaikka kolme kisaan, niistä saattaa kadota hohto. Aika näyttää.
Hieman teennäistähän tuo on, että jokaisen turva-auton jälkeen lähdetään paikaltaa. Säännön olisi voinut kirjata siihen muotoon, että jos kilpailu aloitetaan turva-auton takaa, niin sen jälkeen startti suoritetaan ensimmäisellä kerralla paikaltaan. Kyllä tilanteet ovat turva-auton poistuessa vaihdelleet ihan riittävästi.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Kuvia F1 autoista 2017 renkailla jotka alkaa näyttämään aika hyvältä.
Ensin Mersu jonka ratissa on kaikista huhuista huolimatta Hämis :





Sitten Ferrari ja ratissa tietty Kimi :
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14198
Tänäänhän ajetaankin viimeiset testit itsessään kaudella vaikka onhan niitä tulossa talvikaudella lisää.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös