F1-uutisia 2017

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kyllä unohtui uusi logo heti kun näki taas kuvan Halosta :nope: . Toivottavasti joku sankari murtautuu Melbournessa Parc Fermeen ja repii nuo irti kaikista autoista,
En tiedä onko formulat miten tuttuja, mutta tuossa skenariossa autot hylättäisiin sääntöjen vastaisena. Saattaisi tämä 'sankari' joutuu siitä pidemmäksi aikaan vankilaankin.

Sama se oli, kun tuli korkeat ja kapeat takasiivet aikoinaan Ykkösiin. Vaikka ne rumia oli, niin kaikissa autoissa sellainen oli, jotta pääsivät yleensä kisaan mukaan.

En itsekään pidä haloa mitenkään kauniina, mutta turvallisuusnäkökohdasta ne hyväksyn ja lajia seuraavana aion niihin myös tottua. Mielenkiintoista nähdä miten nuo kehittyvät ja saadaan istumaan autoon. Auton värisenä tuskin paljon edes näkyvät livenä. Kuvissa toki näkyy.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Toivottavasti ainakin Svensson Ericsson lentää pihalle.
Tarkoitit varmaan Marcus Ericssonia?

Lisää Ferrari-pomon kommentteja:
Yllätysilmoitus: Alfa Romeo palaa F1-sarjaan ensi kaudella

Sauber-talli tunnetaan ensi kaudella nimellä Alfa Romeo Sauber F1 Team.
F1-talli Sauber tiedotti keskiviikkona, että legendaarinen autovalmistaja Alfa Romeo palaa kuninkuusluokkaan jo ensi kaudella.

Sauber aloittaa "strategisen, kaupallisen ja teknisen" yhteistyön italialaisen autonvalmistajan kanssa. Samalla Alfa Romeo palaa formula ykkösiin 30 vuoden tauon jälkeen.

Alfa Romeo on osa Fiat Chrysler Automobiles -perhettä. Sauber käyttää jatkossakin samaan jättiyhtiöön kuuluvan Ferrarin moottoreita.

Fiat-pomo Sergio Marchionne sanoo tiedotteessa, että yhteistyöllä on tarkoitus uudistaa maineikasta Alfa Romeo -brändiä ja tuoda se uudestaan suuren yleisön näkyville.

Alfa Romeon autoja nähtiin F1-sarjassa vuodesta 1950 vuoteen 1988. Legendaarinen Juan Manuel Fangio voitti Alfan ratissa maailmanmestaruuden vuonna 1951. Edellisenä vuonna mestaruuden vei Alfalla Nino Farina.
Kukapa ei muistaisi Andrea de Cesariksen varsin hurjia liikkeitä.

Hän jäi historiaan ajettuaan urallaan kaikkien aikojen viidenneksi eniten GP-kisoja (208), keskeytettyään urallaan ennätykselliset 135 kisaa sekä ajamalla eniten kisoja kautta aikojen voittamatta itse kilpailua. Uransa alussa hän sai onnettomuusherkkänä kuljettajana lempinimen de Crasheris
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15072
Viime vuosina tosiaan on huhuttu Alfa Romeon paluusta ja mielenkiintoisen näköistä paluu tulee olemaan toivon mukaan vaikka varmasti aikaa ottaakin todellisen suorituskyvyn näkyminen. Tosin sikäli harhaanjohtavaa on tuo uutisointi, että niitä Alfa Romeon autoja tai talleja ihan sellaisinaan olisi ollut olemassa koko tuota aikaa lajissa kun mitä noissa viime päivien klikkiuutisissa on kerrottu.

Oikeastaan Alfa Romeo ei ollut kuin vain aivan alkuvuosina lajissa 1950-luvulla ja vuosina 1975-1982 (Näistä vuodet 1975-1978/1979 menivät testailujen ja enemmän tai vähemmän kulisseissa esillä olleen todellisen paluun valmistelussa kuin itse radalla.) itsenään tai myöhempänä Autodeltana ja sittemmin vuosina 1983-1985 Euroracingin pyörittämänä lajissa.

Tietenkin italialainen pientalli Osella käytti aina vuoteen 1988 asti Alfa Romeon moottoreita ja käytännössä yhteen viimeiseen Alfa Romeon eli tuolloisen Euroracingin automallia monta vuotta täysin samanlaisena vain pienin päivityksin tiivistyi kyllä varustelutasossa paljon mikä kyllä tuosta tallista puhuttaessa tuntui aina melkoiselta katolisen kirkon prelaatin löyhähdykseltä tuulessa siihen nähden mitä hyötyyn tuli, mutta eipä sitä rahaa ollut edes silloinkaan kun köyhimmilläkin talleilla alkoi formuloissa vihdoin ja viimein edes jotakin mahdollisuutta yleiseen testaukseen tai osien päivityksiin..

Mielenkiintoisesti vuonna 1988 Osella yritti nimetä Alfa Romeon moottoreita erikoisesti oman tallinimensä alle ja siitäkin tuli melkoinen kohu, että mitenkäs ne moottorit yhdessä yössä alkoivatkin löytyä ihan oman toiminimen alta.:eek:

Varmaan ainakin italialaisia kuljettajia voi tulla tuohon Sauber-Alfa Romeo tai Alfa Romeo-Sauber-talliin.

Ehkäpä pian aletaankin käyttää nimitystä Alfa Sauber...:dunno:
 
Viimeksi muokattu:

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Eihän toi Alfa-kytkös automaattisesti tarkoita Ericssonin vaihtoa, mutta kyllä se alentaa kynnystä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15072
Leclerc voikin varmaan tulla talliin kun on ollut siihen koko ajan ehdolla ja lisäksi ajellut vähän vanhemman aikojen satunnaisten testikuljettajien tapaan muissa talleissa testiä, mutta Giovinazzin osalta tilanne on ollut hieman pulmallisempi. Toivottavasti kaveri vähän rauhoittuisi mikäli sattuisi pääsemäänkin ajamaan ensi kaudelle.

Abu Dhabissa ovat ilmeisesti ajaneet testiä Talvikauden alkajaisiksi kun kausi on jo ohi?

Ainakin näin olen ymmärtänyt...:dunno:
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Abu Dhabissa ovat ilmeisesti ajaneet testiä Talvikauden alkajaisiksi kun kausi on jo ohi?

Ainakin näin olen ymmärtänyt...:dunno:
Kimi eilen nopein hypereillä. Kubica 100 kierrosta Williamsilla. Leclerc tänään Sauberilla radalla.

Tuossa kuvakavalkaadia.https://www.formula1.com/en/latest/features/2017/11/gallery--post-race-testing-in-abu-dhabi.html

Raikkonen, who did only one lap fewer than the pole, set his table-topping time – a 1m 37.768s – on Pirelli’s new hypersoft compound, which is two steps softer than the 2017 ultrasoft.
 
Viimeksi muokattu:

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Suomalainen media on pitänyt jo jonkin aikaa Leclerc-Giovinazzi kaksikkoa todennäköisenä Sauberille ensi kaudeksi. Itsekin toivon tätä kaksikkoa, mutta pitäisin silti Ericssonia todennäköisempänä vaihtoehtona kuin Giovinazzia, koska mieshän esimerkiksi testasi eilen Sauberille ja joku media taisi jo Leclerc-Ericsson kuskikaksikkoa julistaakin kauden aikana. Sauberin omistajissahan on ilmeisesti Ericssonin tukijoita.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
pitäisin silti Ericssonia todennäköisempänä vaihtoehtona kuin Giovinazzia, koska mieshän esimerkiksi testasi eilen Sauberille ja joku media taisi jo Leclerc-Ericsson kuskikaksikkoa julistaakin kauden aikana. Sauberin omistajissahan on ilmeisesti Ericssonin tukijoita.
Sauberin omistajat ovat ruotsalaisia miljardöörejä, olisin varsin hämmästynyt, jos toista autoa ei aja ruotsalainen kuljettaja.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Sauberin omistajat ovat ruotsalaisia miljardöörejä, olisin varsin hämmästynyt, jos toista autoa ei aja ruotsalainen kuljettaja.
Ferrarin sanavalta tiimissä varmaan lisääntyi aika paljon tämän Alfa Romeo -kytköksen ansiosta, joten voi olla että ruotsalaiset joutuvat miettimään tiukkaan muitakin vaihtoehtoja (Giovinazzi) kuin "oman pojan" ajattamista. Ja Sauberin omistajathan on sanoneet jo aiemmin että tämä omistajien Ericsson-kytkös ei automaattisesti takaa Ericssonille paikkaa Sauberilla vaan katsovat tilannetta kokonaisuutena ja valitsevat tallin kannalta parhaan ratkaisun. Uskoisin että tämän lausunnon takana on ainakin osittain että nämä neuvottelut Ferrarin kanssa on olleet pitkään käynnissä ja omistajatkin varmaan laskeskelivat että jos Ferrari alkaa isommin tukemaan tallia niin se tarkoittaa sitä että voivat joutua ajattamaan sen myötä Ferrarin junnukuljettajia vaikka itse haluaisivat valita toisin.

Mutta en sitten tiedä että haluaako Ferrari väkisin puskea Giovinazzin toiseen autoon, vai riittääkö että saavat Leclercin Sauberille. Minä vähän luulen että Sauberin ensi kauden kaksikko on loppujen lopuksi kuitenkin Leclerc-Ericsson.
 
Ylös