Samaa mieltä. Hyvin tuosta otsikoita on revitelty pitkin syksyä.Faktahan on se, että Kubica on:
Ainut syy palkata tämä mies on se, että saatais sponsseja ja markkina-arvoa. Uusia kykyjä on enemmän kuin.. noh iha hitosti. Kokoajan. Joka vuosi. Itseasiassa uskon, että koko touhu oli vain mediamylläkkää, jonka tarkoitus oli pitää tallia(talleja) otsikoissa.
Tämä korostaa F2-sarjan pakollisuutta, FIA on jo nyt toteuttanut selkeät formulaportaat eli karting>F4-F3-F2-F1. Heidän nykyinen lempilapsensa Formula E on enemmänkin F1-pudokkaille suunnattu, joten se voitaisiin vaikka pudottaa nykyisesta lisenssipistejärjestelmästä.The FIA has changed Formula 1 superlicence rules for 2018, to make it tougher for drivers to participate in grand prix free practice sessions.
Loebin vierailuhan jäi toki vaan haavepuheilun tasolle. Testasiko edes F1-autoa aikoinaan?Näinkö jää Sebastian Loebin tapaiset vierailevat tähdet historiaan jatkossa
2009 ajoi perjantaiharkoissa mutta ei päässyt osallistumaan kisaan kun ei saanut kuitenkaan superlisenssiä mutta mitenköhän nousut sitten formuloiden ulkopuolisista sarjoista kuten Di Resta tuli suoraan Dtm:stä?Loebin vierailuhan jäi toki vaan haavepuheilun tasolle. Testasiko edes F1-autoa aikoinaan?
Tässä lista, joka on tietääkseni ajantasainen. Tämä uusi muutoshan koskeen vain perjantian vapaita harjoituksia, ei mitään muuta.mutta mitenköhän nousut sitten formuloiden ulkopuolisista sarjoista kuten Di Resta tuli suoraan Dtm:stä?
Wehrleinkin tuli ykkösiin DTM:stä.mutta mitenköhän nousut sitten formuloiden ulkopuolisista sarjoista kuten Di Resta tuli suoraan Dtm:stä?
Katoinko väärin, nykyään pitäisi voittaa kolme kertaa peräkkäin mestaruus, jotta pääsisi ykkösiin?Wehrleinkin tuli ykkösiin DTM:stä.
Jos ajaa kolme vuotta vain DTM:ää, niin tarvitaan kaksi mestaruutta ja kolmas sija.Katoinko väärin, nykyään pitäisi voittaa kolme kertaa peräkkäin mestaruus, jotta pääsisi ykkösiin?
http://www.ts.fi/urheilu/moottoriurheilu/f1/3782933/Ferrari+poltti+eniten+rahaa+MMsarjassaFerrari ja Mercedes käyttivät eniten rahaa formula ykkösissä kaudella 2017, kertoo Autosport-lehden jokavuotinen selvitys.
Autosportin mukaan Ferrarin budjetti oli jälleen koko sarjan suurin, peräti 350 miljoonaa puntaa (394 miljoonaa euroa).
Toiseksi eniten rahaa käytti neljännen perättäisen tuplamaailmanmestaruuden saavuttanut Mercedes, jonka budjetti oli 290 miljoonaa puntaa.
Kolmanneksi suurin budjetti oli Red Bullilla, 215 miljoonaa.
Nyt en ihan tajunnut, mistä näin päättelit?Elikkä periaatteessa Red Bull on käyttänyt eniten rahaa auton suunnitteluun ja kehittämiseen.
Ei ollut moottoria kehiteltävänä ja halvimmat kuskit. Varovaisesti arvioiden saattaa olla 100 miljuunaa euroa Ferrarin moottoripanostus olla vuosittain.Nyt en ihan tajunnut, mistä näin päättelit?
http://www.smh.com.au/sport/motorsport/formula-one-mercedes-money-still-talking-loudest-20170325-gv6ek3.htmlLike Ferrari, Mercedes AMG builds both its cars and engines, although unlike the scarlet scuderia, the silver outfit – actually, its primary livery colour is metallic grey – doesn't operate under one roof.
German majority-owned, British-based Mercedes AMG Petronas F1 houses its racing team at Brackley, not far from the British GP track at Silverstone, and its engine-building unit in Brixton, about 45 minutes away.
They are on the opposite sides of Northampton, which is 108 kilometres north-west of London in the East Midlands area of England.
Between them, the race team and Mercedes AMG High Performance Powertrains employ 1500 people, which is probably a third more than Ferrari's F1 head count.
It's a huge operation that, as Wolff revealed in his off-the-cuff Australian Motor Sport Hall Of Fame address, will require 500 million euros – more than $700 million – to field Mercedes' pair of W08 EQ Power+ racers this year.
Scuderia Ferrari spends about 400 million euros and Red Bull Racing about 300 million euros.
According to Wolff, Mercedes AMG's F1 spend is a bargain because it generates three billion euros worth of exposure for the Mercedes-Benz and AMG brands.
In addition to Mercedes' support, the team attracts about $140 million in sponsorship, and last year earned $224 million in F1 prizemoney and bonuses on a smaller spend than this year's rules change-driven budget blow-out.
Suomif1 sanoi:Surkean kauden McLarenin moottoritoimittajana kärsinyt Honda suunnittelee tiuhaan tahtiin tulevaa F1-kautta. Japanilaismerkki aikoo rakentaa uuden koneensa vanhan mallin pohjalle. Honda säästää myös vanhan moottorinsa välttääkseen täydellisen katastrofin, jos tekniikka pettäisi viime vuoden tavoin.
– Emme ole vielä päättäneet ensi vuoden moottorin teknisiä yksityiskohtia kokonaan. Nyt meillä on ainakin varavaihtoehto, joka on viime vuoden moottori. Olen varma, että voimme aloittaa ensi vuoden paremmin, Honda F1-jaoston projektipäällikkö Yusuke Hasegawa vakuutteli Motorsportin haastattelussa.
Ennen viime kautta Hondalla oli vaikeuksia saada konetta valmiiksi talvitesteihin. Keskeneräisen koneen luotettavuusongelmat pilasivat perinteikkään MM-haastajan McLarenin kauden täysin.
Toro Rosson moottorikumppaniksi ensi kaudeksi siirtyvä japanilaisbrändi uskoo kuitenkin voivansa kääntää kelkkansa nyt parempaan suuntaan. Honda on keskittynyt voimavaransa vanhan koneen puutteiden korjaamiseen.
– Tarvitsemme enemmän luotettavuutta ja suorituskykyä. Voimayksikkö on sen suhteen paremmalla mallilla tässä vaiheessa. Muokkasimme moottorikonseptia viime vuodesta. Ei ollut epäilystäkään, että se oli oikea ratkaisu. Ajatuksemme on kohdistettu oikeaan suuntaan, Hasegawa hehkutti.