F1-uutisia 2017

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4400
Veikkaan että Kvyat tullut hämmentämään Williamisn kuskipalettia koska päätös venyy envivuoden puolelle.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1421
Faktahan on se, että Kubica on:

Ainut syy palkata tämä mies on se, että saatais sponsseja ja markkina-arvoa. Uusia kykyjä on enemmän kuin.. noh iha hitosti. Kokoajan. Joka vuosi. Itseasiassa uskon, että koko touhu oli vain mediamylläkkää, jonka tarkoitus oli pitää tallia(talleja) otsikoissa.
Samaa mieltä. Hyvin tuosta otsikoita on revitelty pitkin syksyä.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
No nyt italialaisten mukaan Kubica & Rosberg olisi tehnyt Williamsille uuden tarjouksen joka pistäisi pelin taas uudestaan sekaisin. Eli sen ehdotuksen mukaan Kubica ajaisi kauden seitsemän ensimmäistä kisaa ja Kubican taustajoukot maksaisivat tästä Williamsille miljoona taalaa per kisa. Jos tulokset olisi hyvät niin sitten Kubica saisi tarjouksen myös loppukaudeksi, mutta jos ei niin sitten Sirotkin istuisi toiseen autoon.

Tässä MTV3:n uutinen asiasta: Uusi ehdotus: Kubica ajaisi F1-kauden seitsemän ensimmäistä kisaa ja maksaisi kalliisti
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9785
Sijainti
Helsinki
Superlisenssikriteerejä tiukennetaan entisestään.

https://www.motorsport.com/f1/news/fia-clamps-down-on-f1-practice-driver-licences-990025/

The FIA has changed Formula 1 superlicence rules for 2018, to make it tougher for drivers to participate in grand prix free practice sessions.
Tämä korostaa F2-sarjan pakollisuutta, FIA on jo nyt toteuttanut selkeät formulaportaat eli karting>F4-F3-F2-F1. Heidän nykyinen lempilapsensa Formula E on enemmänkin F1-pudokkaille suunnattu, joten se voitaisiin vaikka pudottaa nykyisesta lisenssipistejärjestelmästä.

Näin todetaan linkkaamani uutisen kommenttiketjussa.
 

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
409
Näinkö jää Sebastian Loebin tapaiset vierailevat tähdet historiaan jatkossa
 

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
409
Loebin vierailuhan jäi toki vaan haavepuheilun tasolle. Testasiko edes F1-autoa aikoinaan?
2009 ajoi perjantaiharkoissa mutta ei päässyt osallistumaan kisaan kun ei saanut kuitenkaan superlisenssiä :D mutta mitenköhän nousut sitten formuloiden ulkopuolisista sarjoista kuten Di Resta tuli suoraan Dtm:stä?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9355
Katoinko väärin, nykyään pitäisi voittaa kolme kertaa peräkkäin mestaruus, jotta pääsisi ykkösiin? :D
Jos ajaa kolme vuotta vain DTM:ää, niin tarvitaan kaksi mestaruutta ja kolmas sija.

Toki jos aikaisemmilta vuosilta on tarpeeksi hyvää menestystä, niin DTM:stä voi joitain pojoja napsia. Esimerkiksi Joel Eriksson tarvitsee neljännen sijan ensi vuodelta saadakseen superlisenssipisteet täyteen.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Ferrari poltti eniten rahaa MM-sarjassa

Ferrari ja Mercedes käyttivät eniten rahaa formula ykkösissä kaudella 2017, kertoo Autosport-lehden jokavuotinen selvitys.

Autosportin mukaan Ferrarin budjetti oli jälleen koko sarjan suurin, peräti 350 miljoonaa puntaa (394 miljoonaa euroa).

Toiseksi eniten rahaa käytti neljännen perättäisen tuplamaailmanmestaruuden saavuttanut Mercedes, jonka budjetti oli 290 miljoonaa puntaa.

Kolmanneksi suurin budjetti oli Red Bullilla, 215 miljoonaa.
http://www.ts.fi/urheilu/moottoriurheilu/f1/3782933/Ferrari+poltti+eniten+rahaa+MMsarjassa
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Aikamoinen yllätys on kyllä tuo että Force Indian budjetti on jopa Sauberia pienempi. Ja ei voi kuin ihailla miten maksimaalisesti se budjetti on saatu hyödynnettyä. Käsittämättömän hieno suoritus on MM-sarjan nelostila tuolla budjetilla.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Nyt en ihan tajunnut, mistä näin päättelit?
Ei ollut moottoria kehiteltävänä ja halvimmat kuskit. Varovaisesti arvioiden saattaa olla 100 miljuunaa euroa Ferrarin moottoripanostus olla vuosittain.

Jos jollain on lukuja laittaa, niin kernaasti lukisin ne.

Googlella löysin tällaisia lukuja Mercedeksen budjetista:

Like Ferrari, Mercedes AMG builds both its cars and engines, although unlike the scarlet scuderia, the silver outfit – actually, its primary livery colour is metallic grey – doesn't operate under one roof.
German majority-owned, British-based Mercedes AMG Petronas F1 houses its racing team at Brackley, not far from the British GP track at Silverstone, and its engine-building unit in Brixton, about 45 minutes away.
They are on the opposite sides of Northampton, which is 108 kilometres north-west of London in the East Midlands area of England.
Between them, the race team and Mercedes AMG High Performance Powertrains employ 1500 people, which is probably a third more than Ferrari's F1 head count.
It's a huge operation that, as Wolff revealed in his off-the-cuff Australian Motor Sport Hall Of Fame address, will require 500 million euros – more than $700 million – to field Mercedes' pair of W08 EQ Power+ racers this year.
Scuderia Ferrari spends about 400 million euros and Red Bull Racing about 300 million euros
.
According to Wolff, Mercedes AMG's F1 spend is a bargain because it generates three billion euros worth of exposure for the Mercedes-Benz and AMG brands.
In addition to Mercedes' support, the team attracts about $140 million in sponsorship, and last year earned $224 million in F1 prizemoney and bonuses on a smaller spend than this year's rules change-driven budget blow-out.
http://www.smh.com.au/sport/motorsport/formula-one-mercedes-money-still-talking-loudest-20170325-gv6ek3.html
 
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Alkaa kuulostamaan että Hondalla ei oikein itselläkään ole enää täyttä luottamusta omaan toimintaansa:

Suomif1 sanoi:
Surkean kauden McLarenin moottoritoimittajana kärsinyt Honda suunnittelee tiuhaan tahtiin tulevaa F1-kautta. Japanilaismerkki aikoo rakentaa uuden koneensa vanhan mallin pohjalle. Honda säästää myös vanhan moottorinsa välttääkseen täydellisen katastrofin, jos tekniikka pettäisi viime vuoden tavoin.

– Emme ole vielä päättäneet ensi vuoden moottorin teknisiä yksityiskohtia kokonaan. Nyt meillä on ainakin varavaihtoehto, joka on viime vuoden moottori. Olen varma, että voimme aloittaa ensi vuoden paremmin, Honda F1-jaoston projektipäällikkö Yusuke Hasegawa vakuutteli Motorsportin haastattelussa.

Ennen viime kautta Hondalla oli vaikeuksia saada konetta valmiiksi talvitesteihin. Keskeneräisen koneen luotettavuusongelmat pilasivat perinteikkään MM-haastajan McLarenin kauden täysin.

Toro Rosson moottorikumppaniksi ensi kaudeksi siirtyvä japanilaisbrändi uskoo kuitenkin voivansa kääntää kelkkansa nyt parempaan suuntaan. Honda on keskittynyt voimavaransa vanhan koneen puutteiden korjaamiseen.

– Tarvitsemme enemmän luotettavuutta ja suorituskykyä. Voimayksikkö on sen suhteen paremmalla mallilla tässä vaiheessa. Muokkasimme moottorikonseptia viime vuodesta. Ei ollut epäilystäkään, että se oli oikea ratkaisu. Ajatuksemme on kohdistettu oikeaan suuntaan, Hasegawa hehkutti.
 
Ylös