F1-Uutisia 2018

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Oliko se Villeneuve kun jossain haastattelussa sanoi, että nykyisen kuskipolitiikkansa takia Williams ei välttämättä edes tiedä kuinka hyvä auto heillä todellisuudessa onkaan.

Jos ajatellaan kuinka paljon parempi Bottas oli kuin Massa, ja kuinka paljon parempi Massa oli kokonaisuutena Strollia vastaan. Viime kauden pistetaulukko on heidän osaltaan hieman hämäävä, sillä Stroll sai Bakun tuuripodiumin ansiosta yllättävän paljon pisteitä. Kyseisen kisan Massa olisi todennäköisesti voittanut ilman tekniikkakeskeytystä.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1303
Oliko se Villeneuve kun jossain haastattelussa sanoi, että nykyisen kuskipolitiikkansa takia Williams ei välttämättä edes tiedä kuinka hyvä auto heillä todellisuudessa onkaan.
.
Toisaalta taas ilman nykyistä kuskipolitiikkaa Williamsilla ei olisi varaa kehittää autoa niin hyväksi kuin se tällä hetkellä on.

Ei ole helppoja asioita nämä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6699
Sijainti
Täällähä mä
Oliko se Villeneuve kun jossain haastattelussa sanoi, että nykyisen kuskipolitiikkansa takia Williams ei välttämättä edes tiedä kuinka hyvä auto heillä todellisuudessa onkaan.

Jos ajatellaan kuinka paljon parempi Bottas oli kuin Massa, ja kuinka paljon parempi Massa oli kokonaisuutena Strollia vastaan. Viime kauden pistetaulukko on heidän osaltaan hieman hämäävä, sillä Stroll sai Bakun tuuripodiumin ansiosta yllättävän paljon pisteitä. Kyseisen kisan Massa olisi todennäköisesti voittanut ilman tekniikkakeskeytystä.
Tai sitten FI olisi voittanut ilman kuskien kohelointia keskenään.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Tai sitten FI olisi voittanut ilman kuskien kohelointia keskenään.
Tai Räikkönen olisi voittanut jos Bottas ei olisi ajanut kylkeen. Tai Vettel olisi voittanut jos ei olisi mennyt hermot. Tai Hamilton olisi voittanut jos se pirun pääntuki olisi pysynyt paikoillaan.

Olihan tuo kisa joka tapauksessa Strollilta vahvaa suorittamista vaikka hyötyikin suuresti noista kolisteluista ja muista tapahtumista, ja vaikka Bottas pääsikin ehkä vähän loppusuoralla yllättämään. Muutenkin Stroll pystyi katastrofaalisen alkukauden jälkeen kokoamaan hienosti itsensä ja haastamaan Massan ihan kunnolla loppukaudesta. Oli Strollin suorituksissa loppukaudellakin vähän epätasaisuutta mutta ihan positiivisesti hän minut yllätti ja pärjäsi yllättävänkin hyvin Massaa vastaan. Vaikka Strollin pistemäärään vaikuttikin paljon tuo Bakun kolmossija niin pitää muistaa että Bakun jälkeen ajetuissa 12 kilpailussa Stroll keräsi Massaa enemmän pisteitä (23-22). Massakin keräili varsin hyvin pisteitä alkukaudesta kun Strollilla meni vielä ihan opetteluksi.

Mutta joo, kyllä minäkin mielelläni olisin nähnyt toisessa Williamsissa kovemman luokan kuljettajan kuin Sirotkin, tai erityisen mielelläni olisin nähnyt Kubican. Muta jos Sirotkin ihan oikeasti löi testeissä Kubican niin sitten se on sikäli ihan reilu peli. Vaikka olisihan noita parempiakin vaihtoehtoja ollut tarjolla jos valinta ei Kubicaan osunut. Vaan Williams menee nyt näköjään mieluummin talous edellä ja heidän kannaltaan pitää toivoa että se auttaa heitä rakentamaan hyvän auton. Koska en minä usko että tuo kaksikko pystyy hirveästi hanskalla paikkaamaan vaikka Stroll ihan myönteisesti yllättikin.
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Olen koko ajan elänyt siinä toivossa, että Haloa ei lopulta nähtäisi ensi kauden autoissa ja siihen uskon vieläkin, vaikka pelko alkaa jo pikku hiljaa hiipimään nurkan takaa. Toivottavasti testeissä nähtäisiin joku tilanne (ilman loukkaantumisia toki) , joka laittaisi Halon vielä harkintaan, tai mikä parasta romukoppaan :thumbup: . Sääliksi käy kuskejakin kun tuollainen pistetään nenän eteen.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Oliko se Villeneuve kun jossain haastattelussa sanoi, että nykyisen kuskipolitiikkansa takia Williams ei välttämättä edes tiedä kuinka hyvä auto heillä todellisuudessa onkaan.
Ei tarvitsisi tuota Villaneuletta edes kommentoida, kun on vaan tuollainen huru-ukko. Perustaisi oman tallinsa, kun kerran on niin perillä asioista. Ja kumma kun mikään olemassa olevista talleista ei ole Neuletta ottanut tallipäälliköksi. Menestyshän olisi taattu.
 

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
393
Olen koko ajan elänyt siinä toivossa, että Haloa ei lopulta nähtäisi ensi kauden autoissa ja siihen uskon vieläkin, vaikka pelko alkaa jo pikku hiljaa hiipimään nurkan takaa. Toivottavasti testeissä nähtäisiin joku tilanne (ilman loukkaantumisia toki) , joka laittaisi Halon vielä harkintaan, tai mikä parasta romukoppaan :thumbup: . Sääliksi käy kuskejakin kun tuollainen pistetään nenän eteen.
Taisi ainakin Kimi sanoa että ei vaikuta näkyvyyteen juurikaan. Ja varmaan melko merkittävä aeronkin kannalta tuo kehikko jo tässä vaiheessa suunnittelua
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Liian pitkä nimi.
Eikös melkein kaikkien tallien viralliset nimet ole tuollaisia nimihirviöitä, mutta yleisesti käytetään vaan sitä lyhyttä "markkinointinimeä". Eihän kukaan esim. koskaan puhu Williams Grand Prix Engineeringistä vaan pelkästään Williamsista. Joten eiköhän tuo FORCE Formula One Teamkin tule olemaan ihan vaan pelkkä FORCE. Ja sinällään ihan hyvä nimihän tuo on, ainakin parempi kuin Force India.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuo FORCE kuulosti jotenkin ennestään tutulta F1-yhteyksissä, joten piti vähän kaivella, että miksi.

1985 amerikkalainen Haas tuli F1:een pääsponsorinaan Beatrice ja kuskinaan Alan Jones. Autojen suunnitteluun ja valmistukseen perustettiin Englantiin päämaja ja yritys FORCE (Formula One Race Car Engineering). Ainakin joissain tiedoissa autoa, ehkä talliakin kutsuttiin alkuvaiheessa nimellä FORCE. Autosta tuli kuitenkin Lola, vaikkei autovalmistaja Lolalla ollut sen kanssa mitään tekemistä. Haas oli kuitenkin Lolan USA:n maahantuoja ja käytti nimeä markkinointitarkoituksiin. Myös Beatrice usein sotkettiin tallin nimeksi, vaikkei sitä ilmeisesti koskaan ollut.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Eikös melkein kaikkien tallien viralliset nimet ole tuollaisia nimihirviöitä, mutta yleisesti käytetään vaan sitä lyhyttä "markkinointinimeä". Eihän kukaan esim. koskaan puhu Williams Grand Prix Engineeringistä vaan pelkästään Williamsista. Joten eiköhän tuo FORCE Formula One Teamkin tule olemaan ihan vaan pelkkä FORCE. Ja sinällään ihan hyvä nimihän tuo on, ainakin parempi kuin Force India.
Tai sitten tuo Formula One Team lyhennetään muotoon FOT, jolloin tallista puhuttaessa käytettäisiin muotoa FORCE FOT.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14196
Tosiaan tuo Force Indian nimenmuutos FORCE:ksi tai FFOT:ksi tai vielä nimeltään FOT:ksi tavallaan toi kyllä myös mieleen alkuperäisen Team FORCEN tai FORCE Teamin eli vuosina 1985-1986 F1:ssä olleen FORCE-Lola-Beatrice-Team Haasin.

FORCE tavallaan oli hiuksia halkoen sen oikea nimikin. Hyvin kauan oli sen työnimi ja muutoin FORCE oli oikeastaan tuon ajan lahjakkaiden suunnittelijoiden muodostama yritysryhmä minkä tehtäväksi myöskin annettiin tuon tallin auton suunnittelut ja taustatyöt. Beatrice oli pääsponsori, Lolalta tuli auton rungot ja jonkin verran henkilökuntaa ja muun tallin osan muodosti itse Team Haas johtajanaan Carl Haas joka halusi itsekin olla muutakin tuolloin kuin vain Newman-Haasin toinen mies IndyCarissa.

Mielenkiintoista näin nykypäivään palatakseni oli nostaa vihdoin ja viimein Sergei Sirotkin kisakuskiksi vaikka muitakin Williamsin testaajia olisi ollut ja kun kerran Robert Kubica ei kelvannut muuhun kuin testityöhön ikänsä ja entisten vammojensa takia.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8508
Sijainti
Helsinki
Ylös