Eikä mene mihinkään pikkutalliin :alppu:
Toisaalta helmat autossa (maaefekti) pienentää siipien vaikutusta downforceen. Varmaan sääntöjen tarkoitus onkin saada siipikikkailua vähennettyä.Söpöä miten FIA luulee tekevänsä säännöt ilman porsaanreikiä. Inssit löytävät kyllä keinon, että heidän autoaan on vaikea seurata. On tapahtunut joka kerta, kun sääntöjä muutettu ja toivottu seuraamisen ja ohittamisen olevan helpompaa.
Toivotaan näin ja myös, että FIA kieltää samantien jos joku talli löytää keinon auton seuraamisen vaikeuttamiseksi. Menneisyydessä on ollut vaikeaa nuo kiellot jos tietyt tallit ovat keksineet jotain harmaalla alueella olevaa.Toisaalta helmat autossa (maaefekti) pienentää siipien vaikutusta downforceen. Varmaan sääntöjen tarkoitus onkin saada siipikikkailua vähennettyä.
Open wheel luokassa vähä vaikeaa töniä ja pysyä ehjänä. Jos ei muute hiilikuidut repeile, ku renkaaseen osuu, nii sit se rengas repeää.Kieltäisivät nuissa autoissa käytettävän " lattian". Siis osan joka tulee ponttoonien ulkopuolelle. Liihan osumaherkkä osa autoa. Pikku hipasu ja se on topaleina ja son kuskin kisa siinä. ( Paitsi Verstappenin, joka ajaa vaikka puolikkaalla autolla ). Säännöt semmosiksi, että autojen tulee kestää pieniä osumia. Tokihan tämä ei ole romurallia, mutta osumilta ei voi välttyä. Jos autot kestäis pieniä kolhuja, olis kisoissa enemmän jännitettävää, eikä tuomareiden tarvis puuttua joka iesuksen kilpailutilanteeseen.
No eihän näistä tarvis tehä varsinaisia törmäilyautoja, mutta jotain pitäis tehä. Minusta tuossa ei ole mitään järkeä, että ponttoonien ulkopuolella kiertää puolen metrin levy, joka hajuaa jos joku ajaa metriä lähempää. Riittäis, että kyljissä uloin kohta olis ponttooni. Tämän lisäksi ponttoonin takaosan ja renkaan välissä oleva tila pitäis olla niin ahdas, että sieltä ei hajua mitään jos vähä kolahtaa.Open wheel luokassa vähä vaikeaa töniä ja pysyä ehjänä. Jos ei muute hiilikuidut repeile, ku renkaaseen osuu, nii sit se rengas repeää.
Ookko sie koskaan edes nähnyt F1-autoa? Renkaan ja auton pohjan välissä on muutamia senttimetrejä tilaa. Ja toisen auton osumaa ajatellen runkohan on reilusti akselileveyttä kapeampi. Ainoa auton osa, joka on renkaan ulkosyrjän tasalla, on mainitsemani etusiipi. Renkaat eivät pääsääntöisesti hajoa kylkiraapaisuista. Jos osuma tulee liian jyrkässä kulmassa, niin silloin osuva kuljettaja on kyllä niin täysi törttö muutenkin, että sietäisi ennemmin saada mustaa lippua kuin että pääsee maaliin vaurioitta.No eihän näistä tarvis tehä varsinaisia törmäilyautoja, mutta jotain pitäis tehä. Minusta tuossa ei ole mitään järkeä, että ponttoonien ulkopuolella kiertää puolen metrin levy, joka hajuaa jos joku ajaa metriä lähempää. Riittäis, että kyljissä uloin kohta olis ponttooni. Tämän lisäksi ponttoonin takaosan ja renkaan välissä oleva tila pitäis olla niin ahdas, että sieltä ei hajua mitään jos vähä kolahtaa.
Näytä liitetiedosto 26537Ookko sie koskaan edes nähnyt F1-autoa? Renkaan ja auton pohjan välissä on muutamia senttimetrejä tilaa. Ja toisen auton osumaa ajatellen runkohan on reilusti akselileveyttä kapeampi. Ainoa auton osa, joka on renkaan ulkosyrjän tasalla, on mainitsemani etusiipi. Renkaat eivät pääsääntöisesti hajoa kylkiraapaisuista. Jos osuma tulee liian jyrkässä kulmassa, niin silloin osuva kuljettaja on kyllä niin täysi törttö muutenkin, että sietäisi ennemmin saada mustaa lippua kuin että pääsee maaliin vaurioitta.
Barcelonan radassa on paljon hyviä puolia sinne matkustavan fanin näkökulmasta, kuten sijainti, mutta kilpailut ovat lähes aina huonoja. Rata kaipaisi kipeästi uudistamista.Barcelonan rännissä ajetaan ensi kaudellakin. Fanit raivoissaan kun Hocke tippuu ja tämä snooze fest jää.
Onkohan missään koskaan esitetty mitään realistisia esityksiä siitä, miten rataa voisi/pitäisi muuttaa ohitusten lisäämiseksi ja kisaamisen parantamiseksi?Barcelonan radassa on paljon hyviä puolia sinne matkustavan fanin näkökulmasta, kuten sijainti, mutta kilpailut ovat lähes aina huonoja. Rata kaipaisi kipeästi uudistamista.
Onhan sitä jo nyt pilattu viimeisen sektorin osalta. Ihan metsään menee kun aletaan hyviä ratoja yhden luokan ohitusten mahdollisen lisäämisen takia muokkaamaan.Onkohan missään koskaan esitetty mitään realistisia esityksiä siitä, miten rataa voisi/pitäisi muuttaa ohitusten lisäämiseksi ja kisaamisen parantamiseksi?
There is no truth in a suggestion that @Ericsson_Marcus will race for @alfaromeoracing this weekend at Spa, the team tell me. He will, however, be at the event in his role as reserve driver, rather than racing at Portland in Indycar. #F1 #Ericsson