F1-Uutisia 2019

  • Viestiketjun aloittaja hila
  • Aloituspäivämäärä

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1533
Sehän olisi parasta viihdettä, mikäli sekä Ferrari että Red Bull saisivat pakettinsa lähemmäs Mercedestä. Hamilton on päässyt jo pitkään liian helpolla, siksi olisi maukasta nähdä Leclerc ja Verstappen oikein kunnolla hänen kimpussaan.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Ilmassa hiukan katkeruutta, kun jätettiin Kimin sopimus uusimatta.
Mä toivon Ferrarille ja Vettelille huonoa suorituskykyä, epäonnea yms. vain sen takia että Kimin muroihin kustiin niin pitkään, ja samaa yritettiin alkukaudesta Leclercin kanssa. Lisäksi uusi tallipäällikkö on todella ärsyttävän oloinen verrattuna karismaattiseen Rauta-Mauriin.

Oikeastaan on paljon mielenkiintoisempaa seurata Räikkösen edesottamuksia Alfa Romeolla kuin vertauskuvallisesti heittää läppäri ikkunan läpi esim. Monacon kisan 2017 aikana :D
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9798
Sijainti
Helsinki
Niin miten sitä rukataan?
Tarkempia tietoja ei olellisesti ole saatavilla, mutta päämääränä on vielä viihdyttävämmät kisat. Liberty haluaa enemmän show-meninkiä.

F1:sten teknikkavastaava Nikola Tombazis:

“We are looking at some further standard components and whether there could be cost benefits for further such components. We are simplifying the lower part of the chassis. We want to make sure we have structures under the chassis that protect the chassis from curbs and damage. It’s also an area which is quite difficult to regulate for the permitted deflection so we are working on that.

“We are considering perhaps having some further personnel reduction during race weekends, and last but not least — and that could be another book on its own — we are looking at race weekend formats and that is a discussion that is heating up and getting quite interesting.”

It is understood any changes to the race weekend format will focus on improving the sporting spectacle, and are likely to retain a three-day weekend of track action but reduce the workload on the teams in order to increase the potential for additional races on the calendar.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
F1 viikonlopussa on yksi kisa. YKSI. On se kumma kun tuota pitää olla jatkuvasti muuttamassa :mad:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5746
Jos on ihan pakko saada runkata formaattia, niin laittaisivat perjantaille tunnin harjoitukset + aika-ajon, lauantaille sitten toinen tunti tai 90 minuuttia lisää kisasäätöjen hakemiseen. Parc ferme -säännöt roskiin. Tai jos katsojalukuja halutaan maksimoida, niin aika-ajo lauantaiaamuun ennen harjoituksia. Näillä muutoksilla saataisiin sitä arvaamattomuuttakin mukaan ilman että homma menee kokonaan lekkeripeliksi. Oman ongelmansa luovat oheisluokkien sirottelu F1-luokan tapahtumien lomaan.

Renkaanlämmittimien kieltoa on onanoitu jo yli viisi vuotta. Minä luulin joskus, että sen piti toteutua kaudelle 2017 tai '18. Niin ikään pidin varmana, että siitä olisi jo päätetty kaudelle 2021.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9798
Sijainti
Helsinki
Itse poistaisin perjantain toisen harjoitusajon ja lyhentäisin kestot tuntiin, lauantai pysyy ennallaan ja sunnuntaille palauttaisin Warm-upin säätöjen löytämiseen ja vikojen korjaamiseen. Viimeksi mainittu on utopiaa oheiluokkien vuoksi.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Renkaanlämmittimien kieltämisestä on puhuttu 10-vuotta, mutta mitään ei ole tapahtunut. Mikä talli/tallit haroo vastaan?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5746
No ainakin joskus silloin kauan sitten aikeesta luovuttiin turvallisuussyihin vedoten, koska totta kai kylmillä renkailla lottoaminen voi olla vaarallistakin. Mielestäni se on kyllä muutenkin tyhmää teatteria kieltää ne, koska renkaidenlämmitin ei itsessään ole mitään korkean tason teknologiaa eikä kalliskaan. Nämä tulevat matalan profiilin renkaat ovat varmaan helpommat saada lämpöihin, joten renkaanlämmittimien kieltämisellä lienee vähemmän dramaattinen vaikutus.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Niin ja kuskeilla on se kaasupoljin jolla voi vauhtia säätää.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9362
Kyllähän sitä joskus kuuli sellaisiakin mielipiteitä, että luistonestojärjestelmä on välttämätön turvallisuuden kannalta.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kovastihan nuo hahmotelmat ovat nykyisiltä indy-autoilta näyttäneet, kuten tuokin.
 

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
409
Hyvältä näyttää pl. eturenkaiden tuuliohjaimet ja etusiipi liian indy :thumbup:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5746
Näyttää sellaiselta helkkarin Hot Wheels -autolta. Enemmän lasten lelulta kuin insinöörityön taidonnäytteeltä. En tajua noiden eturenkaiden yllä olevian läppien merkitystä. Ne ovat niin pieniä, että tuskin niillä hirvittävän suurta roolia auton aerossa on.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Mitä hyötyä noista 18 tuumasista? vanteista olikaan verrattuna nykyisiin tai vaikkapa maltillisempiin 15"?
 
Ylös