Raikku
Well-known member
- Liittynyt
- 26.2.2010
- Viestit
- 3911
Onkohan uutisessa perää mutta maailmalla huhuillaan böönin takaisintulosta. https://www.hs.fi/urheilu/art-2000005980425.html
No toivottavasti ei. Ihmeen lyhyt pinna kyllä Libertyllä tuntuu olevan, jos jo tässä vaiheessa ollaan lyömässä hanskoja tiskiin. Sarja on toki mennyt Libertyn alla mielestäni oikeaan suuntaan, mutta ottaen huomioon sarjan jähmeän muutostahdin tuntuu suorastaan järjettömältä odottaa kaiken muuttuvan Bernien ajoista vain kolmessa vuodessa.Onkohan uutisessa perää mutta maailmalla huhuillaan böönin takaisintulosta. https://www.hs.fi/urheilu/art-2000005980425.html
Miten ihmeessä Bernie pystyis kääntämään kelloja taaksepäin?No toivottavasti ei. Ihmeen lyhyt pinna kyllä Libertyllä tuntuu olevan, jos jo tässä vaiheessa ollaan lyömässä hanskoja tiskiin. Sarja on toki mennyt Libertyn alla mielestäni oikeaan suuntaan, mutta ottaen huomioon sarjan jähmeän muutostahdin tuntuu suorastaan järjettömältä odottaa kaiken muuttuvan Bernien ajoista vain kolmessa vuodessa.
Hyviä uudistuksia ollaan tehty, ilmeisesti kivenä kengässä on Concorde-sopimus ja se ettei Liberty pysty muuttamaan yhtään sääntöä ilman yksimielisyyttä.No toivottavasti ei. Ihmeen lyhyt pinna kyllä Libertyllä tuntuu olevan, jos jo tässä vaiheessa ollaan lyömässä hanskoja tiskiin. Sarja on toki mennyt Libertyn alla mielestäni oikeaan suuntaan, mutta ottaen huomioon sarjan jähmeän muutostahdin tuntuu suorastaan järjettömältä odottaa kaiken muuttuvan Bernien ajoista vain kolmessa vuodessa.
Oliko tämä tulkintasi minun tekstistäni vai mitä, en näe että tämä suoraan lainaamaasi viestiini liittyisi? Mielestäni Liberty on tehnyt ihan hyviä muutoksia Bernien ummehtuneista ajoista, ja en usko että Böönin paluu ainakaan parantaisi tilannetta. Libertyltä toivoisin vähän enemmän kärsivällisyyttä, F1:n kaltainen iso laiva kääntyy hitaasti, mutta kyllä F1:llä olisi mielestäni osaavissa ja kehityshaluisissa käsissä hyvinkin toivoa.Miten ihmeessä Bernie pystyis kääntämään kelloja taaksepäin?
Ainoa mitä voisin kuvitella olisi se, että F1:tä tehtäisiin "äijien laji", jossa ajettaisiin isoilla vaparikoneilla, seksiä lähtöruudukkoon ja kaikki televisioinnit jne maksullisiksi.
Näin kupattaisiin tosiäijä-ääliöurpoilta viimeiset rahat pois.
Muut ovat jo siirtyneet tai siirtymässä sähköformuloita seuraamaan.
https://bbs.io-tech.fi/threads/f1-kausi-2019.134644/page-4#post-4410865Taisi olla Pöönin rakentama paskakasa liian suuri jenkkien purettavaksi. Olihan siitä rakennettu sellainen pommi, että oli aivan idioottimainen ajatus edes ostaa F1-sarja alun perinkin.
1. Bernie oli neuvotellut ylihintaiset kansalliset tv-lähetysoikeudet, jotka edelleen estävät globaalin striimauspalvelun perustamisen (striimauksen ja netti-tv:n kulta-aikana).
1b) FOM:n viime kaudella lanseeraama striimauspalvelu oli kuulemma kaiken lisäksi aivan paska.
1c) FOM kokeili myös live timing -sovelluksen päivittämistä ja siitäkin tuli aivan paska.
2) Kisajärjestäjien kanssa on neuvoteltu niin kalliit sopimukset, ettei kaikilla ole edes vara maksaa niitä.
2b) Uusien soppareiden neuvottelu niin lähetys- kuin kisaoikeuksista johtaa siihen, että tuottoisat rakenteet on ensin purettava (lyhyen aikavälin isot tappiot) ennen kuin ne voidaan rakentaa uudestaan erilaisiksi. (Pitkän aikavälin mahdolliset, epävarmat tuotot.)
3) Suurille talleille on annettu erivapaudet sanella F1-sarjan säännöt lyhyellä aikavälillä.
4) Pitkällä aikavälillä puhuttiin suuresta ja merkittävästä uudistuksesta, mutta edes Ross Brawn ei ole saanut ajettua sitä läpi, vaan tulevat 2021-säännöt on vesitetty ja jäljelle jäänee märkä pieru.
4b) Kaksi vuotta sitten lanseerattiin "aggressiiviset" ja "näyttävät" autot, joista halutaan jo nyt eroon, koska ohittaminen on liian vaikeaa.
4c) Ohittamisen vaikeus oli jo kymmenen vuotta sitten se syy, miksi silloisista autoista riisuttiin aero pois. Kanan muisti.
5) Autot ovat aivan helvetin rumia ja vessanrengas teki niistä entistä rumempia.
Tässä tapauksessa painavin kohta lienee tuo 4). Jenkit näkevät, ettei sääntöjä saada muutettua sellaisiksi, että lajin luonne tulisi muuttumaan paremmaksi. Lisäksi isojen tallien kanssa muhii niin helvetin iso riita, ettei siitä voida olla varmoja, että suuttuuko joku ja oikeasti lähtee kävelemään. (En itse usko.)
Se ei tekisi sarjan markkina-arvolle ollenkaan hyvää, jos Mersu tai Red Bull tai vaikka Renault poistuu takavasemmalle. Näistä kaksi myös toimii moottorivalmistajina ja sarjan heikko moottoritilanne tulee olemaan varmasti yksi kortti mafiosotallien kädessä, kun rahasta keskustellaan.
MUTTA: Aiemmin on väläytelty sitäkin vaihtoehtoa, että talleille tarjottaisiin mahdollisuutta alkaa osakkaiksi F1-sarjaan. Tämä luonnollisesti vaatisi sitä, että FOM vähentää omaa omistajuuttaan ja myisi siivun F1-talleille. Kuulemma tämä vaihtoehto vaan ei ole herättänyt kiinnostusta.
Oliko tämä tulkintasi minun tekstistäni vai mitä, en näe että tämä suoraan lainaamaasi viestiini liittyisi? Mielestäni Liberty on tehnyt ihan hyviä muutoksia Bernien ummehtuneista ajoista, ja en usko että Böönin paluu ainakaan parantaisi tilannetta. Libertyltä toivoisin vähän enemmän kärsivällisyyttä, F1:n kaltainen iso laiva kääntyy hitaasti, mutta kyllä F1:llä olisi mielestäni osaavissa ja kehityshaluisissa käsissä hyvinkin toivoa.
Jep.Kaikki ongelmat olivat varmasti Libertyllä tiedossa kun ostoksen tekivät. Oli heidän tiedettävä että ostivat rikkinäisen tuotteen jonka korjaaminen tulee viemään vaikaa vähintään viisi vuotta. Siksi kyllä ihmettelen jos uutinen paikkansa pitää.
Mihin Roland Ratzenberger kuoli?HANSin kehittäjä Robert Hubbard on kuollut:
https://www.motorsport.com/general/news/hans-inventor-robert-hubbard-dies/4333572/
https://www.motorsport.com/f1/news/mclaren-defends-bat-sponsorship-deal/4337727/"Our partnership's one that is technology based with their newer generation products. We don't have any relationship with the tobacco side of the business.
"Their industry is one that's transforming and is technology driven. So we think there's areas where we can work with them and help them in their transformation journey around technology.
https://www.racefans.net/2019/02/13/eu-ferrari-and-mclaren-tobacco-deals-require-close-examination/The European Union’s Health, Food Safety and Energy Union department has confirmed to RaceFans that it is “closely examining” recent initiatives by the tobacco industry involving Formula 1 teams.
Ei vaikuta kisojen järjestämiseen.Taitaa kisakalenteriin tulla ensikaudella harvennusta, ensin Mexico ja nyt Austin (-20m$) menetti julkisen tuen f1-tapahtumalleen.
https://www.autosport.com/f1/news/141668/austin-faces-financial-hit-after-funding-dispute
Ai että 20 miljoonan taalan lovi ei vaikuta tapahtumaan joka aiemman tuenkin jälkeen tuotti tappiota? Omistajat siis laittaa 20m$ omistaan vain siksi että tykkäävät formuloista ja haluavat maksaa ylikovaa hintaa GP-oikeudesta Liberty Medialle?Ei vaikuta kisojen järjestämiseen.