F1-Uutisia 2021

Axefield

Well-known member
Liittynyt
19.11.2009
Viestit
120
Kuinka pitkää kilpailukieltoa olet antamassa Red Bullille, jos takasiipi taipuu liikaa? Loppukausi vai myös koko ensi kausi?
Mielestäni sopiva rangaistus olisi kaikkien muiden paitsi Mercedesin sulkeminen sarjasta jolloin mestaruus saavutettaisiin vielä vähän helpommin kuin viime vuodet.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
877
Mielestäni sopiva rangaistus olisi kaikkien muiden paitsi Mercedesin sulkeminen sarjasta jolloin mestaruus saavutettaisiin vielä vähän helpommin kuin viime vuodet.
Onhan se sääli, että yksi talli osaa rakentaa moottorin, kun kuitenkin sen speksit on ollut vuosikausia tiedossa. Tällä tarkoitan sitä työtä mitä Mercedes teki kaudelle 2014. Muut on ollut takaa-ajajana koko ajan, ja vasta nyt ovat saaneet patin lähes saman tikkiin kuin Mersu. Kyllähän siitä rangaistus olisi annettava, että jotain osataan paremmin kuin muut, vaikka Karjala-lippikset joutuukin katsomaan lattian moppausta muilla talleilla.
 

Axefield

Well-known member
Liittynyt
19.11.2009
Viestit
120
Joo ovat rakentaneet erinomaisen moottorin ja auton ylipäänsä kyllä ja ansaitsevat menestyksensä. Omaan aivoon särkee se, että FIA ei ole avannut kehitystä hieman enemmän vaan ovat sivusta seuranneet tätä dominointia ja jeesanneet esim renkaiden kanssa vielä Mersua sillä yhdellä kaudella.
Lisäksi nämä Hamiltonin itkut milloin sääntöjen vastaisista rengaspaineista milloin vääntyvistä takasiivistä aina kun oikeasti joku näyttää laittavan hieman vastusta. 🤯
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
727
Lisäksi nämä Hamiltonin itkut milloin sääntöjen vastaisista rengaspaineista milloin vääntyvistä takasiivistä aina kun oikeasti joku näyttää laittavan hieman vastusta.
Meinaatko että siellä Hamiltonin/Mersun pitäisi ihan vaan reilun pelin hengessä katsoa (mahdolliset) vilungit läpi sormien kun nyt itsellä on sattunut menemään viime vuodet hyvin? Ihan tasan jokainen tuolla protestoi kilpakumppaneistaan jos vähänkään aihetta on, niin kärkitiimeissä kuin alemmissakin..
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1374
Joo ovat rakentaneet erinomaisen moottorin ja auton ylipäänsä kyllä ja ansaitsevat menestyksensä. Omaan aivoon särkee se, että FIA ei ole avannut kehitystä hieman enemmän vaan ovat sivusta seuranneet tätä dominointia ja jeesanneet esim renkaiden kanssa vielä Mersua sillä yhdellä kaudella.
Lisäksi nämä Hamiltonin itkut milloin sääntöjen vastaisista rengaspaineista milloin vääntyvistä takasiivistä aina kun oikeasti joku näyttää laittavan hieman vastusta. 🤯
Tämä onkin se mikä itseänikin eniten ottaa päähän. On lyöty koko ajan enemmän testausrajotuksia, jonka vuoksi Mersun ylivoima on pysynyt jatkuvana. Muut tallit osaltaan ovat kärsineet aikasemmin tekemättömästä suunnittelutyöstä jo 7 vuotta kun halusivat osaltaan keskittyä silloiseen tilanteeseen ja tilanteeseen ei ole reagoitu oikeastaan millään tavalla. Pakkohan sarjan johtohenkilöiden on tiedostaa, että laji on muuttunut tavan katsojan silmissä todella mielenkiinnottomaksi. Toki yhden miehen kulttia palvottaessa kaikki muu on epäolennaista.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
877
Tämä onkin se mikä itseänikin eniten ottaa päähän. On lyöty koko ajan enemmän testausrajotuksia, jonka vuoksi Mersun ylivoima on pysynyt jatkuvana. Muut tallit osaltaan ovat kärsineet aikasemmin tekemättömästä suunnittelutyöstä jo 7 vuotta kun halusivat osaltaan keskittyä silloiseen tilanteeseen ja tilanteeseen ei ole reagoitu oikeastaan millään tavalla. Pakkohan sarjan johtohenkilöiden on tiedostaa, että laji on muuttunut tavan katsojan silmissä todella mielenkiinnottomaksi. Toki yhden miehen kulttia palvottaessa kaikki muu on epäolennaista.
Oli hölmö sääntö ne poletit silloin alkuvuosina hybridiaikana. Tallit olivat ansassa jo ihan sen suhteen että koko leiska moottoriyksiköstä oli väärin suunniteltu.
Minä haluaisin tietää paljonko Ferrari pisti rahaa 2012-2014 voimayksikön kehittämiseen? Jos kerran Mersulla tehtiin neljää erilaista yksikköä samaan aikaan? Ja miksi päädyttiin eri leiskaan?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
3616
Turkki lähti kalenterista, Red Bull ringille tuplakisa tilalle.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4288
Sijainti
Event horizon
Turkki lähti kalenterista, Red Bull ringille tuplakisa tilalle.
Tätä pitikin kommentoimani mutta ehdit näemmä ensin. En tiedä millä perusteella juuri Salzburg sai tuon toisen kisansa, sillä mieluummin olisin nähnyt ajettavan jossain sellaisella baanalla, jossa ei ihan hetkeen olisi GP-kisaa ajettu. Esimerkkinä Belgian Zolder tai Brittien Brands Hatch tai USA:n Laguna Seca
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
3616
Tätä pitikin kommentoimani mutta ehdit näemmä ensin. En tiedä millä perusteella juuri Salzburg sai tuon toisen kisansa, sillä mieluummin olisin nähnyt ajettavan jossain sellaisella baanalla, jossa ei ihan hetkeen olisi GP-kisaa ajettu. Esimerkkinä Belgian Zolder tai Brittien Brands Hatch tai USA:n Laguna Seca
Mugelolle olisi suonut mielellään 2. kisan.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
2317
Parastahan olisi ollut kisa jossain missä ei tällä kaudella muuten ajeta. Mutta onhan RBR itselle yksi suosikkeja ja lähes parhaita kisoja omaan makuun ollut.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3363
Oli hölmö sääntö ne poletit silloin alkuvuosina hybridiaikana. Tallit olivat ansassa jo ihan sen suhteen että koko leiska moottoriyksiköstä oli väärin suunniteltu.
Minä haluaisin tietää paljonko Ferrari pisti rahaa 2012-2014 voimayksikön kehittämiseen? Jos kerran Mersulla tehtiin neljää erilaista yksikköä samaan aikaan? Ja miksi päädyttiin eri leiskaan?
NIin, eiväthän ne speksit olleet millään tavalla tiedossa, kun Mersukin kehitti rinnan neljää erilaista moottoriversiota. Ferrari ainakin päätyi suunnittelemaan autonsa täysin aerodynamiikka edellä ja se johti lopulta siihen, että moottorista tuli pahasti alitehoinen. Näinhän myös Ron Dennis vaati Hondaa tekemään seuraavaksi kaudeksi ja Dennis olikin hyvin ylpeä "size zero" autostaan. Rellusta voitaneen todeta se, että heillä ei ainakaan kehitetty neljää erilaista moottorikonseptia, sillä automerkki on aina panostanut muita vähemmän F1-toimintoihinsa. Eli käytännössä heillä on sitten ollut ehkä 25 %:n tai 50 %:n mahdollisuus osua oikeaan suhteessa Mersuun.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3363
Eiköhän ne rahat ole kierrätetty paikallisen mafian kautta Fiatin tekohengittämiseen. Jokainen makaroonimafiooso ajaa Puntolla.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3363
Pakkohan tuolle on antaa vähän kelvollinen arvosana. Silti se McLarenin virallinen väritys on parempi. Se on aidosti alkuperäinen ja tekno. Tähän nostalgialla mehustavaa "fanserviceä" nähdään nykyaikana aivan liian paljon ja joka paikassa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
6874
Sijainti
Vantaa
Pakkohan tuolle on antaa vähän kelvollinen arvosana. Silti se McLarenin virallinen väritys on parempi. Se on aidosti alkuperäinen ja tekno. Tähän nostalgialla mehustavaa "fanserviceä" nähdään nykyaikana aivan liian paljon ja joka paikassa.
Minustat tuossa uudessa värityksessä on parasta juuri värien yhdistely. Vaalean sinistä ja oranssia ei ole kukaan yhdistänyt F1:ssä ja sitä myöten uusi väritys. Nykyisestä McLarenista tulee aina mieleen hiukan Midland/Spyker-talli (en muista kummalla oli punertavaa/oranssia), mutta siltihän se on hieno.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
877
Omaan aivoon särkee se, että FIA ei ole avannut kehitystä hieman enemmän vaan ovat sivusta seuranneet tätä dominointia.
Kuitenkin 'nollasta' lähdettiin, niin olisi saanut kyllä olla pari-kolme kautta ihan vapaata muuttaa voimayksikköä. Nykyisin närästää aivan sairaan pieneksi vedetty moottorimäärä kaudella. Kisoja on fidusti ja kolme myllyä. Olis nyt edes 5 kpl, niin jotain järkeä hommassa. Toisen aiheuttama ulosajo saattaa tuhota koko voimayksikön ja siihen yks Johnnyn/Mauron/Jacquesin/Akiron työstövirhe tehtaalla lisäksi, niin kaudet myllyt menneet aika nopeasti.
 
Ylös