F1-Uutisia 2021

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Eli mitään huhua ei tosiaan ollut olemassa. Tämä Mercedes–Ineos-kauppa julkistettiin jo viime vuoden lopulla tarkkojen omistusmäärien kanssa. Jo tuolloin tiedettiin, että de facto Mercedes menettää kontrollin tallistaan, kun sen omistajuus laskee 33,3 %:iin...
Nyt ei ole kyse tästä, Daimler on kauppaamassa loput osakkeista muualle. Ineoksen omistus on jo vanha juttu.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2908
Nyt ei ole kyse tästä, Daimler on kauppaamassa loput osakkeista muualle. Ineoksen omistus on jo vanha juttu.
Juu, tiedotteessa Mersu sanoi, ettei heille jää mitään sanavaltaa talliin enää kauppojen jälkeen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5105
Nyt ei ole kyse tästä, Daimler on kauppaamassa loput osakkeista muualle. Ineoksen omistus on jo vanha juttu.
Väärin. Aiemmin linkatun lähteen mukaan kyse on vain ja ainoastaan tuosta viime vuonna sovitusta osakekaupasta, jonka myötä Mercedesin nimeä kantavan F1-tallin omistaa kolme eri tahoa tasaosuuksin. Jos sinulla on muuta tietoa, niin sitten voit pelkän leukojen louskuttamisen sijaan laittaa lähteitäkin.

Juu, tiedotteessa Mersu sanoi, ettei heille jää mitään sanavaltaa talliin enää kauppojen jälkeen.
Osakeyhtiössä "sananvalta" määräytyy sen mukaan, kellä on eniten osakkeita. Kun Mercedesin osuus on vain 1/3 osakekannasta, niin autojätillä ei ole yksikäsitteistä sananvaltaa tallissa. Totta kai sillä on edelleen oikeus äänestää kokouksissa kuten se haluaa, mutta jos Ineos ja Toto Wolff äänestävät eri tavoin, niin Mercedes häviää.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2908
Ei luulis olevan rakettitiedettä saada koko rakennelma taipumaan vauhdin mukaan. Eikä pelkästään siiven elementit. Tosin elementtien pitää myös sakata. Auton keskikohta kun nousee, niin etu- ja takasiipi kääntyy enemmän vaakatasoon.
Maxin ketjussa onboard videolla siipi pysyy mun mielestä ihan kuoseissa, mutta kiinnitys antaa myöten ja koko hökötys niia suorilla.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4183
Koska insinöörit on niin viisaita niin seuraavaksi he keksivät laittaa kameratelineen niiamaan samassa suhteessa taka ja etusiiven kanssa jolloin visuaalista havaintoa ei voi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Maxin ketjussa onboard videolla siipi pysyy mun mielestä ihan kuoseissa, mutta kiinnitys antaa myöten ja koko hökötys niia suorilla.
Näinhän se tekee, mutta mun visiossa koko takaosassa painuisi alas.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Koska insinöörit on niin viisaita niin seuraavaksi he keksivät laittaa kameratelineen niiamaan samassa suhteessa taka ja etusiiven kanssa jolloin fisuaalista havaintoa ei voi tehdä.
Kuha 🐟 nyt jotain näkyis.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2908
Vaikka itse siipi ei taitu, niin aerodynaamisien osien liikkumisen kieltävä sääntö aiheuttaanee vielä pahasti päänvaivaa alkuvuoden tuloksien kanssa
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Vaikka itse siipi ei taitu, niin aerodynaamisien osien liikkumisen kieltävä sääntö aiheuttaanee vielä pahasti päänvaivaa alkuvuoden tuloksien kanssa
Nyt on vaarana että CAS päättää lopputulokset alkukauden kisoista.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/protestiuhka-varjostaa-f1-kautta-koko-alkukauden-tulokset-voidaan-kyseenalaistaa-tama-ei-vain-ole-hyvaksyttavaa/8147398#gs.1b3egcEn yllättyisi, jos Neweyllä olisi joku servo kääntämässä koko häkkyrää vauhdissa taaksepäin.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8364
Sijainti
Helsinki
Vaikka itse siipi ei taitu, niin aerodynaamisien osien liikkumisen kieltävä sääntö aiheuttaanee vielä pahasti päänvaivaa alkuvuoden tuloksien kanssa
Siipi taipuu alas pääsuoralla ja nousee takaisin pääsuoran jarrutuksessa, kuten jousi. Katsoin klipin kolmesti, ettei ko. ole fake video.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös