Rengaskilpailun aikaan, renkaat kestivät melkein mitä vaan, eivätkä juuri hidastuneet. Näin ollen overcut antoi hyvän mahdollisuuden ohittaa varikolla, jos siis oli tarpeeksi bensaa ajaa pidempään kuin edellä oleva. Nykyään, kun kaikilla on koko ajan liki sama määrä bensaa, mutta renkaat hidastuvat merkittävästi, undercut mahdollistaa ohituksen. Nämä kun laittaa yhteen, niin lopputulos on, että luultavasti kumpikaan ei toimisi. Lisäksi, taktiikan vaihto lennosta ei toimisi, ainakaan stintin pidentäminen, koska bensa pakottaisi varikolle.
Kun kisassa käytetään noin 100 kg, ja jos 10 kg tarkoittaa kierroksella noin se Mika Salon 0.4s ja kierroksia on noin 60, niin bensasta saatava hyöty 2 vs 1 stoppia on noin 20 sekuntia. Yhdistettynä renkaiden hidastumiseen, yhden stopin taktiikka olisi luultavasti tuhoon tuomittu. 3 vs 2 stopilla bensahyöty olisi enää 10 sekuntia, ja renkaatkin luultavasti kestäisivät 2 stoppia riittävän hyvin. Joten veikkaisin, että kaikki ajaisivat 2 stopilla ja melko samanpituisina stintteinä.