Tämän muistan itsekkin ja juuri eilen asiaa pohdin, kun nostettiin tuo mersu diili esiin. Onko ollut niin Toto ja Alfa on neuvotelleet jo pidempään moottoridiilistä ja panoksina on ollut mosan lisäksi Valtteri, Nick ja Russell. Kolme kaveria joille tarvitaan ajopaikka vormuloista ja vain 2 tallia mihin niitä vois dumpata (mese ja williams), joten on lähestytty Alfaa asian tiimoilta (Mersulta kone ja aski kuljettan mukana). Nick ajateltu lähtökohtaisesti williamsille ja Valen sekä Russellin homma sitten jomminkummin (mersu tai alfa). Ollaanko julkaisemassa kuskien lisäksi myös moottorisopimus, se jää nähtäväksi.
Nyt sitten taitaa käydä niin että Nick Williamsille, Vale Alfalle ja Russell Mersulle. Vale pakkaa omat kamat, sekä mottorin + laatikon laukkuihin ja suuntaa kohti alfaa. Tiedän tämä on pelkkää spekua.
Minä epäilen, että Bottas haluaa Mersun/Wolffin vaikutuspiirin ulkopuolelle ja siirtyy siksi Alfalle, jos Mersu-pesti päättyy.
Eiköhän Williams olisi ollut loogisin vaihtoehto ja vaikka mediassa puhutaan Albonisa ykkösvaihtoehtona, voi olla niin, että Bottas ei halua Willamsille erinäisistä syistä. Wolffilla voi olla sinnekin suuntaan vaikutusvaltaa. Minusta huvittavaa lukea, että Albon on Williamsin ykkösvaihtoehto, kun tarjolla olisi kyllä parempiakin kuljettajia. Yrittääköhän Helmut Marko tunkea rahalla Williamsille, vaikka väittääkin ettei ole kai enää taustalla ja Albon saa tehdä mitä haluaakin. No lähteet olivat mitä olivat. En usko, että Mercedes mitään kuviota Alfan kanssa virittelee siksikään, koska Williamshan oli vastas myynnissä ja olisi ollu erittäin helppo kaapata.
Samoin alkaa sotimaan kilpailua, jos Team Wolffilla on käsiä melkein puoleen F1-talleja, voi kilpailuviranomaisetkin puuttua: Mercedes, Williams, Aston Martin ja vielä kohta Alfa. Kyse ei ole pelkästään toimittajan roolista noissa talleissa. Kahteen noista on osakeomistuksia ja kahteen muuhun varsin iso vaikutusvalta (jos Alfa toteutuisi yllä mainitulla tavalla).