F1-Uutisia 2022

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
2083

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
4218
Mekaanikkojen elämä on karua paisuvan kalenterin takia. Osa mekaanikoista Turvautuvat lääkkeisiin ja alkoholiin.

Selittänee myös erinäisten FIA:n toimihenkilöiden päätösten tekoa. Vedetty liikaa pillereitä ja viinaa.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1135
Mekaanikkojen elämä on karua paisuvan kalenterin takia. Osa mekaanikoista Turvautuvat lääkkeisiin ja alkoholiin.

selvä resepti tiimien työntekijöiden (esim. mekaanikkojen) unionoitumiselle tai todella huonolle julkisuudelle sarjalle jos joku työntekijä tippuu esim. yliannostukseen suoraan liittyen stressiin, kuinka elämä tiimin ulkopuolella on hajoamassa tai kuinka täyteen kalenteri on tungettu.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
4858
Mekaanikkojen elämä on karua paisuvan kalenterin takia. Osa mekaanikoista Turvautuvat lääkkeisiin ja alkoholiin.

Tätä itsekin miettinyt että käsittämätöntä rahan perässä juoksua formuloilta, että ei ajatella tätä asiaa yhtään. Voi vaan kuvitella tuommonen 3 kisaviikonloppua peräkkäin mikä työmäärä siinä on.

Tuliko muilla foorumisteille tästä kaudesta vähän kuin ähky kun oli 23 kisaa? Itsellä meinas vähän mielenkiinto loppua ennen kauden finaalia. Jotenkin koen että 23 on liikaa. Kun kisoja oli 16-18 niin kisat tuntu enemmän tapahtumalta ja spektaakkelilta. Nykysin niitä tulee liukuhihnalta niin tulee inflaatio.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
1600
Täysin samaa mieltä. Toki on muitakin tekijöitä taustalla, mutta kyllä tuo kisakalenterin tolkuton paisuminen on iso tekijä sille että ei jaksa enää samalla lailla jokainen yksittäinen kisa kiinnostaa.
 

ikuinen kakkonen

Well-known member
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1591
Sijainti
Vyborg
Joo kyllä toi 23 kisaa vuodessa on jo itsessään ihan käsittämätön määrä kun tänäkin vuonna kausi päättyi vasta joulukuun puolella.
Mikä tuntuu oudolle siinä mielessä, koska ennen vanhaan oli tyyliin 17-18 kisaa kaudessa ja kaudet päättyivät yleensä lokakuussa tai marraskuun alussa. Mikä oli mielestäni sopivan pituinen kausi.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
4858
Täysin samaa mieltä. Toki on muitakin tekijöitä taustalla, mutta kyllä tuo kisakalenterin tolkuton paisuminen on iso tekijä sille että ei jaksa enää samalla lailla jokainen yksittäinen kisa kiinnostaa.
Lisäksi kun osa kisoista on täysin turhaa jonossa ajamista. Mun mielestä yksi kisa riittäisi esim noissa öljymaissa. Pitääkö niissäkin olla jokaisessa kisa jolla sattuu oleen rahaa?
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
2083
Adrian Neweyn kesäinen pyöräilyonnettomuus oli luultua vakavampi. Tai vakavampi, mitä medialle alunperin kerrottiin. Mies oli lähellä kuolemaa. Onneksi kuitenkin selvisi.

Samalla Newey pääsi myös näkemään, miten hänen suunnittelemallaan autolla voitettiin maailmanmestaruus.

Newey on aiemmin suunnitellut maailmanmestaruuden tuoneen kaluston Williamsille (Mansell 1992, Prost 1993, Hill 1996 ja Villeneuve 1997), McLarenille (Häkkinen 1998 ja 1999), sekä Red Bullille (Vettel 2010-2013), ja Verstappenin mestaruus on jatkumoa tälle kaikelle.

 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
3869
Mekaanikkojen elämä on karua paisuvan kalenterin takia. Osa mekaanikoista Turvautuvat lääkkeisiin ja alkoholiin.

Tämähän on selvääkin selvempää mistä tämä johtuu, sijoittajat haluavat tuottoa ostolleen näin covidin aikana onnistuu vain kisoja lisäämällä ja arabithan mielellään maksaa kun rahaa millä mällätä. Seuraavaksi sitten talviolympialaiset Saudeissa?

Ajatella mitä seuraisi jos Neflix ostohuhu toteutuisi. Ainoa järkevä keino korjata tämä on tuplamiehistöt mutta sehän ei käy laatuun kun on budjettikatto. Ja vaikka tämä sallittaisiin niin sitten seuraavana kuskit...

18 kisaa on hyvä määrä joka toinen viikonloppu alkaen maaliskuun alusta ja päättyen marraskuun loppuun 4 viikon kesätauolla.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
4858
Tämähän on selvääkin selvempää mistä tämä johtuu, sijoittajat haluavat tuottoa ostolleen näin covidin aikana onnistuu vain kisoja lisäämällä ja arabithan mielellään maksaa kun rahaa millä mällätä. Seuraavaksi sitten talviolympialaiset Saudeissa?

Ajatella mitä seuraisi jos Neflix ostohuhu toteutuisi. Ainoa järkevä keino korjata tämä on tuplamiehistöt mutta sehän ei käy laatuun kun on budjettikatto. Ja vaikka tämä sallittaisiin niin sitten seuraavana kuskit...

18 kisaa on hyvä määrä joka toinen viikonloppu alkaen maaliskuun alusta ja päättyen marraskuun loppuun 4 viikon kesätauolla.
Muistan aikoinaan kun oli 16 kisaa niin ajattelin, että olispa kiva jos olis pari lisää. Sit lisättiin vuosien saatossa 17 -> 18 jne.

18 kohdalla tuli itsellä semmonen raja, että tämä on just optimi. Ei liian lyhyt eikä liiian pitkä.

Nyt tuli tosiaan Brasilian jälkeen vähän semmonen että hitto vieläkö tätä pitää kisa tolkulla katsoa ennen kuin saadaan mestarit selville.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1045
Laskin tuossa pikaisesti että jos poistettaisiin diktatuureista kisat, niin jäisi just sopivasti 17 kisaa kauteen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
4218
FIA:n tuore uusi presidentti maalailee jo F1-sarjan poliittista tulevaisuutta.

Abu Dhabissa pahasti möhlinyt Michael Masi on kasvattamassa valtaansa. FIA:n presidentin mielestä sarjan pitäisi siirtyä samaan suuntaan kuin "useimmissa urheilulajeissa", että on vain yksi ehdotonta päätäntävaltaa pitävä erotuomari. Tämä kuulostaa huolestuttavan epäpätevältä lausunnolta, sillä missään merkittävässä urheilulajissa ei ole yhtä ainoaa erotuomaria. Jalkapallossa, jääkiekossa ja koripallossa on kaikissa useita erotuomareita. Mitä enemmän erityistä huomiota vaativia asioita urheilulajiin kuuluu, sitä useammalla henkilöllä on oltava valtaa ns. viheltää pilliin. Formuloissa kisajohtajan pääasiallinen toimenkuva ei edes ole rangaistusten jakaminen – itse asiassa kisajohtaja ei voi jakaa rangaistuksia ollenkaan.

Sen sijaan suhtaudun positiviisemmin toiseen uuden presidentin kantaan: hän ei pidä pelkkiä aikarangaistuksia järin toimivina vaan suosisi ennemmin varikon läpiajoa tai varikkopysähdyksellä kärsittävää rangaistusta. Tähän voin yhtyä. Tosin en halua itse nähdä jälleen uusia rangaistuksen muotoja vaan että palattaisiin klassisiin rangaistuksiin eli stop-and-go'hon ja kevyemmissä tapauksissa vaikka varikon läpiajoon.

Kolmantena asiana myös laittoman ohituksen jälkeen sijoituksen luovuttamista tutkitaan, että kuinka sitä voisi parantaa. Vanhaan aikaan sääntö oli aika ehdoton: sijoitus oli luovutettava kolmen mutkan kuluessa tai siitä sai varikon läpiajorangaistuksen. Nykyäänhän tallit ovat soitelleet FIA:lle ja käyneet kulisseissa keskusteluita usean kierroksenkin ajan ennen kuin mitään on päätetty.

Noh, tuohon tulee loppu joka tapauksesa, koska siitä on jo tehty sitova päätös, että talleista ei voida enää soittaa FIA:n suuntaan ollenkaan. Sen sijaan vain FIA:n kisajohtaja voi avata yhteyden ja soittaa tallien suuntaan.

 

mokin

Well-known member
Liittynyt
9.9.2021
Viestit
206
Kohta siellä on kisajohdolla soittopyyntöjä jonossa. Tai Toto twiittaa ”call me maybe?”
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
4858
Juusela jatkaa viaplaylla selostajana. Miten voi olla mahdollista, että suomesta ei löydy yhtään asiantuntevampaa väkeä?

Siis häh?
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
4858
Pienet piirit.
Noh on kyllä ja muutenkin jotenkin vaan ärsyttää jos joskus erehtyy katsomaan suomen lähetystä kun juuusela, salo ja oikarinen jauhaa jotain turhaa paskaa. Oikarisella olis varmasti annettavaa mutta kun kaks ihmistä pilaa koko lähetyksen. Salo esim ei sovellu televisioon yhtään kun. Masentavaa. Hetken jo meinasin että pitäiskö viaplay tilata.

MItes tuo Formuloiden oma palvelu? Onko kukaan kokeillut?
 
Ylös