Verstappen voitti, mikä oli ansaittu - tapa oli väärä.Tuo 2021 maailmanmestaruus on kyllä suurin vitsi lajin historissa.
Verstappen voitti, mikä oli ansaittu - tapa oli väärä.Tuo 2021 maailmanmestaruus on kyllä suurin vitsi lajin historissa.
Aston ei vissiin ylittänyt budjettia, vaan munasi ilmoitustavan. Williams sai samanlaisesta $25k sakonSiis niin täytyy olla, mutta tulokset ei tule muuttumaan. Siittä lyön vaikka sormen pantiksi.
Minusta sopiva penaltti olisi vaikka tiimipisteissä -50 ens kauden alotukseen. Rangaistus täytyy olla tuntuva koska kohta jokainen "vahingossa" lipsauttaa yli budjetin. Aston... Noh ketä kiinnostaa. Niille vois myös lätkäistä ehkä vähän pienemmän koska tän kauden auto oli silti huono vaikka käyttivät rahaa.
Aaah noh Williams ja Aston voivat olla huoletta.Aston ei vissiin ylittänyt budjettia, vaan munasi ilmoitustavan. Williams sai samanlaisesta $25k sakon
Kuvitellaan tilanne jossa Ferrari tekisi aivan törkeän ylityksen ja voittaisi kuskien mestaruuden ja toiseksi tulis RB joka myös olis tehny törkeän ylityksen ja kolmanneksi tulis MB joka myös olisi tehnyt törkeän ylityksen. Fia lla ei olisi munaa hylätä näitä kaikkia tallien kuskeja varsinkin kun tää budjetti tarkastelu tapahtuu vasta seuraavan kauden lopussa. Jos taas rangaistus olisi mestarille joku moottoritehon vähennys tai tuulitunneliajan vähennys seuraaville kausille, niin mitä sitten, mestaruus on aina mestaruus. Eli lopputulemana jos kaikki rikkoisivat budjettikattoa niin kaikkia ei voitaisi hylätä. Lopputulema: budjettikatto on hyödytön ratkaisu eli täys vitsi.Rankun täytyy olla aikamoinen, muuten tiukassa tilanteessa voi hyvin käyttää muutaman miljoonan päivityksiin, saada muihin etua ja maksaa tyytyväisenä siitä jälkeenpäin sakon.
Loistava logiikka. Budjettiylitys ihan Ok, jos vauhti vaan ei parane.Aston... Noh ketä kiinnostaa. Niille vois myös lätkäistä ehkä vähän pienemmän koska tän kauden auto oli silti huono vaikka käyttivät rahaa.
Kuulostaisi aika amatöörimäiseltä touhulta, jos tuon luokan organisaatio ei ottaisi mahdollisia korjausvahinkoja huomioon budjettia laatiessaan.Red Bull joutui viime kaudella korjaamaan autojaan melko runsaasti, kun Mersut aiheuttivat kolarit Englannissa ja Unkarissa. Jospa se budjettikaton ylitys johtui noista korjauskuluista.
Ei ollenkaan suurin vitsi. Vuosien -89 sekä -94 mestaruudet menevät surkuhupaisuudessaan selkeästi edelle.Tuo 2021 maailmanmestaruus on kyllä suurin vitsi lajin historissa. Enkä halua edes tietää mitä hyötyä Redbull on saanut tuosta rikkomuksesta vuodella 22 ja seuraaville kausille.
Joku raja se täytyy olla korjausbudjetissakin. Toisekseen sen budjetoinnin pienentäminen ei ole amatöörimäisyyttä, vaan tietoista ja hyvin laskelmoitua riskipeliä. Aivan takuuvarmasti he osaavat laskea budjetin paremmin kuin sinä, minä tai me kaikki täällä yhdessä eli turha alkaa keulimaan.Kuulostaisi aika amatöörimäiseltä touhulta, jos tuon luokan organisaatio ei ottaisi mahdollisia korjausvahinkoja huomioon budjettia laatiessaan.
Samoin kuskeille pisterangaistus. Kuskit hyötyvät tästä myös.Siis niin täytyy olla, mutta tulokset ei tule muuttumaan. Siittä lyön vaikka sormen pantiksi.
Minusta sopiva penaltti olisi vaikka tiimipisteissä -50 ens kauden alotukseen. Rangaistus täytyy olla tuntuva koska kohta jokainen "vahingossa" lipsauttaa yli budjetin. Aston... Noh ketä kiinnostaa. Niille vois myös lätkäistä ehkä vähän pienemmän koska tän kauden auto oli silti huono vaikka käyttivät rahaa.
Ainakin Red Bull ja Ferrari vastustivat rangaistusten määrittämistä (miksiköhän?), niin siksi sitä ei ole. Sitä minä en kyllä ymmärrä että miksi tallit pääsevät päättämään näistä asioista.Melkeen huvittavin aspekti tuossa koko butjettikohussa on taas että sitä rangaistusta ei ole etukäteen säädetty, vaan jätetty tuommoinen ympäripyöreä asteikko, josta voidaan sitten tilanteen mukaan arpoa sopiva rangaistus, joka voi olla about mitä tahansa.
Olenko väärässä, mutta sellainen mielikuva mulla on, että kolarien tms korjaukset otetaan huomioon ts. ne menee budjettikaton ulkopuolelta, tai esim konerikossa jos pystyy todistamaan....voin kyllä olla väärässäkinRed Bull joutui viime kaudella korjaamaan autojaan melko runsaasti, kun Mersut aiheuttivat kolarit Englannissa ja Unkarissa. Jospa se budjettikaton ylitys johtui noista korjauskuluista.
Niin hyötyivät Mclareninkin kuskit 2007 kun tallin pisteet diskattiin, mutta kuskit saivat pitää pisteensä. Tuskin tässäkään tullaan kuskien pisteisiin koskemaan. Jos vuoden takaisia tuloksia ruvettaisiin muuttamaan näin myöhään, saattaisi se sarjan täysin naurunalaiseksi kuten myös FIA:n joka on näin myöhään liikenteessä tutkiessaan tilinpäätöksiä.Samoin kuskeille pisterangaistus. Kuskit hyötyvät tästä myös.
Minä olen tästä täysin eri mieltä. Mielestäni rangaistus pitää koskettaa kautta jolloin on rikkonut sääntöjä, ja lisäksi siitä eteenpäin. Kyllähän dopingistakin saa rangaistuksen siltä ajalta kun on todistettavasti käyttänyt kiellettyjä aineita, ei vasta kiinnijäämishetkestä eteenpäin. Ei pyöräilystä tullut naurunalaista kun Lance Armstrongin tulokset mitätöitiin, päinvastoin, se lisäsi uskottavuutta. Mielestäni, jos siis todistettavasti on ylitetty budjettikatto, eikä siitä rankaista siltä kaudelta kun ylitys on tapahtunut, niin se saattaisi sarjan naurunalaiseksi ja veisi sarjan entistä kauemmaksi urheilusta.Jos vuoden takaisia tuloksia ruvettaisiin muuttamaan näin myöhään, saattaisi se sarjan täysin naurunalaiseksi kuten myös FIA:n joka on näin myöhään liikenteessä tutkiessaan tilinpäätöksiä.
Kuskit tai kukaan muukaan ei silloin hyötynyt millään tavalla Ferkun papereista, koska niitä ei koskaan käytetty mihinkään. Paperit pysyivät kokoajan näiden muutaman henkilön omissa henkilökohtaisissa sähköposteissa.Niin hyötyivät Mclareninkin kuskit 2007 kun tallin pisteet diskattiin, mutta kuskit saivat pitää pisteensä. Tuskin tässäkään tullaan kuskien pisteisiin koskemaan. Jos vuoden takaisia tuloksia ruvettaisiin muuttamaan näin myöhään, saattaisi se sarjan täysin naurunalaiseksi kuten myös FIA:n joka on näin myöhään liikenteessä tutkiessaan tilinpäätöksiä.
Sikäli tämä on eri asia kuin piikittelevät dopingurheilijat, koska Verstappen ja Perez eivät ole olleet ne jotka ovat firman visaa vinguttaneet.Minä olen tästä täysin eri mieltä. Mielestäni rangaistus pitää koskettaa kautta jolloin on rikkonut sääntöjä, ja lisäksi siitä eteenpäin. Kyllähän dopingistakin saa rangaistuksen siltä ajalta kun on todistettavasti käyttänyt kiellettyjä aineita, ei vasta kiinnijäämishetkestä eteenpäin. Ei pyöräilystä tullut naurunalaista kun Lance Armstrongin tulokset mitätöitiin, päinvastoin, se lisäsi uskottavuutta. Mielestäni, jos siis todistettavasti on ylitetty budjettikatto, eikä siitä rankaista siltä kaudelta kun ylitys on tapahtunut, niin se saattaisi sarjan naurunalaiseksi ja veisi sarjan entistä kauemmaksi urheilusta.
Alonsohan tässä sopassa oli mukanakin, mutta asia katsottiin läpi sormien.Kuskit tai kukaan muukaan ei silloin hyötynyt millään tavalla Ferkun papereista, koska niitä ei koskaan käytetty mihinkään. Paperit pysyivät kokoajan näiden muutaman henkilön omissa henkilökohtaisissa sähköposteissa.
Joo, Alonso siihen liittyi, mutta talli, jota rankaistiin, ei littynyt asiaan kuin olemalla näiden työnantaja.Alonsohan tässä sopassa oli mukanakin, mutta asia katsottiin läpi sormien.