Ei ne siellä aja, vaikka 'tämänhetkinen' tilanne loppuisi. Jos monivuotinen soppari revittiin, niin uutta ei tehdä niin kauan kun Putte on vallassa. Koskee aika monta muutakin juttua, että otetaisiin Venäjä uudestaan mukaan.Niin kauan kuin Putin sotii Ukrainan maaperällä, niin ei taatusti tulla formuloita ajamaan Venäjällä todennäköisesti pitkään aikaan ja se on mielestäni ihan oikea ratkaisu lajin kannalta olla kisaamatta itänaapurissa tämän hetkisessä tilanteessa!
Jos Fittipaldi saa tuon ajopaikan niin ei se taso ainakaan paljoa parane. Itse pidän viimeiseen asti toivoa yllä siitä, että Alpine saa järkättyä Piastrille tuon pestin.Ensi kaudella F1:ssä on siis pelkkiä rattimiehiä
No eikös se Haasilla ajellut toisen kisan aika-ajoissa lähes Magnussenin tahtia, kisavauhdista nyt en muista. Katselin viime viikolla tuloksia... Mazepin ajelee kummiskin sekuntiakin hitaampaa kuin Schumacher.Jos Fittipaldi saa tuon ajopaikan niin ei se taso ainakaan paljoa parane. Itse pidän viimeiseen asti toivoa yllä siitä, että Alpine saa järkättyä Piastrille tuon pestin.
FIA kokoaa teloituskomppanian päättämään Mazepinin kohtalosta tänään tiistaina. Kansainvälinen Olympiakomitea on suosittanut kaikkien venäläisten urheilijoiden sulkemista pois kansainvälisistä urheilukilpailuista. Koska FIA on "KOK:n tunnustama liitto", niin sillä on paineita seurata KOK:n antamaa epäsuoraa käskyä sulkea venäläiset pois myös F1:stä.
Toivottavasti FIA:lla on kanttia hoitaa tämä tilanne hieman arvokkaammin kuin aiempi Michael Masin skandaali. Tässä hetkessä lienee fakta, että jos FIA ei potki Mazepinia pois tänään, niin joku sen tekee kuitenkin ennen kauden alkua. FIA:lla on siis ainoastaan hävittävää, jos se ei anna suoraa käskyä Mazepinin sulkemiseksi pois.
https://www.motorsport.com/general/news/fia-meeting-russia-ban-talks/8584189/
Syy on puhtaasti raha, Urakali ei ole enää sponsori. Se purettiin jo viime viikolla nettisivujen perusteella eli on ilmiselvää, että maksukuski ei voi silloin jatkaa ajamista. Venäläiset yritykset eivät voi jatkaa tuollaista rahoittamista nykyisessä tilanteessa.Tiistaina jo kirjoitin, että kun Mazepin ei missään nimessä aja alkavalla kaudella, niin FIA:lla olisi pitänyt olla munaa noudattaa KOK:lta tullutta "ohjeistusta" venäläisten kuljettajien sulkemisesta pois sarjasta. Onnekasta FIA:n kannalta on se, että Haas päätyi odotettuun ratkaisuun hyvin nopeasti, joten harmilliselle jossittelulle FIA:n selkärangasta ei jäänyt nyt aikaa.
Ei maksanut vaan isä. Ja isän rahat on Putinin verirahoja. Ei harmita yhtään.Harmi Mazepinin kannalta. Hän kuitenkin rämpi viime kauden läpi käytännössä 3 vuotta vanhalla autolla ja maksoi tämän uuden, jolla nyt ei päässyt kuin testaamaan.
Kaverin tyypillinen venäläinen aroganttiasenne on niin luotaan työntävää että hyvä ettei häntä nähdä kisoissa.Harmi Mazepinin kannalta. Hän kuitenkin rämpi viime kauden läpi käytännössä 3 vuotta vanhalla autolla ja maksoi tämän uuden, jolla nyt ei päässyt kuin testaamaan.
Toivottavasti sotatilanne rauhoittuu pian ja pääse taas vaikka 2023 kaudelle mukaan.Ei maksanut vaan isä. Ja isän rahat on Putinin verirahoja. Ei harmita yhtään.