-Teme-
Vormulaattori
Vilander ottaa kantaa FIAn tän kauden politiikkaan ratarajoista
Laitetaan kanttarin jälkeen soraa (vihreä alue kuvassa) niin loppuu pelleily koska kukaan ei aja leveäksi koska menettää 2-3 mutkaksi hiekan takia parhaimman pidon.Vilander ottaa kantaa FIAn tän kauden politiikkaan ratarajoista
Näin se on, sepelitasku ja problem solvedLaitetaan kanttarin jälkeen soraa (vihreä alue kuvassa) niin loppuu pelleily koska kukaan ei aja leveäksi koska menettää 2-3 mutkaksi hiekan takia parhaimman pidon.
Mun mielestä tärkeämpi asia mihin pitäisi puuttua on "ulos ajattamiset" jossa ohitettava pakoitetaan ulos radalta. Mitä Verstappen mm. Silverstonessa teki. Samoin Russel / Perez tilamme Itävallassa. Säännöt sanoo yksiselitteisesti että tilaa pitää jättää rinnalla olevalle. Välitön varoitus näistä niin loppuu toi tuohu.En kyllä ihan kyllä ymmärrä, miten näistä ratarajoista saadaan niin iso ongelma aikaan. Joko annetaan ajaa radan ulkopuolelta tai sitten annetaan niitä aika-/läpiajorangaistuksia. Kyllä ne kuskit alkaa äkkiä viivojen välissä pysyä. Tarvitsisi vaan päättää kumpi se linjaus sitten on ja pysyä siinä, eikä valvoa asiaa edes takaisin.
Paras ja selkein olisi tietysti hiekkaa tai nurmikkoa heti rajojen ulkopuolella, mutta valitettavasti niin nyt vaan ei suurella osalla radoista ole. Ja vaikka jotenkin päätettäisiin sellaiseen palata, niin ei hetkessä tapahdu.
Hyvin sanottu!Mun mielestä tärkeämpi asia mihin pitäisi puuttua on "ulos ajattamiset" jossa ohitettava pakoitetaan ulos radalta. Mitä Verstappen mm. Silverstonessa teki. Samoin Russel / Perez tilamme Itävallassa. Säännöt sanoo yksiselitteisesti että tilaa pitää jättää rinnalla olevalle. Välitön varoitus näistä niin loppuu toi tuohu.
Brown siis lupailu jatkoa australian FOX-kanavan haastattelussa. Virallista vahvistusta odotetaan. Voihan se olla, että hän saa potkut tai lähtee Will Powerin kaveriksi Indycar-sarjaan.Daniel Ricciardo jatkaa myös kauden 2023 McLarenilla sopimuksensa mukaisesti. Näin, vaikka huhuja on ollut toisenlaisestakin ratkaisusta.
https://www.suomif1.com/2022/07/mclaren-pomo-varmistaa-daniel-ricciardo-jatkaa-tallissa-kaudella-2023/
Eikö siihen radan ulkopuolelle voisi vain asfaltin päälle heittää irtosoraa jonkun verran? Ei mitään autokuormallista, mutta sen verran, että lähtee herkästi luistamaan ja saa ainakin renkaat kunnolla likaiseksi. Sitten jos joku ajollaan kelaa sorat pois siitä, niin antaa niiden ajella ulkopuolella ketkä uskaltaa.En kyllä ihan kyllä ymmärrä, miten näistä ratarajoista saadaan niin iso ongelma aikaan. Joko annetaan ajaa radan ulkopuolelta tai sitten annetaan niitä aika-/läpiajorangaistuksia. Kyllä ne kuskit alkaa äkkiä viivojen välissä pysyä. Tarvitsisi vaan päättää kumpi se linjaus sitten on ja pysyä siinä, eikä valvoa asiaa edes takaisin.
Paras ja selkein olisi tietysti hiekkaa tai nurmikkoa heti rajojen ulkopuolella, mutta valitettavasti niin nyt vaan ei suurella osalla radoista ole. Ja vaikka jotenkin päätettäisiin sellaiseen palata, niin ei hetkessä tapahdu.
Tätä Ricciardon potkujakin olen miettinynyt, mutta kehen siinäkin polttaisi kymmeniä miljoonia kun Ricciardon soppari revittäisiin? Sekä kuka olisi se joka vielä pomminvarmasti toisi parempia suorituksia? Puhumattakaan jos pitäisi korvaajankin sopimus ostaa ulos. Ei ole halpaa touhua näitten massikuskien erottamiset ellei ole isoa pinkkaa takana. Tietysti Piastrinkin tässä voisi nostaa esille.Daniel Ricciardo jatkaa myös kauden 2023 McLarenilla sopimuksensa mukaisesti. Näin, vaikka huhuja on ollut toisenlaisestakin ratkaisusta.
https://www.suomif1.com/2022/07/mclaren-pomo-varmistaa-daniel-ricciardo-jatkaa-tallissa-kaudella-2023/
Varmaan Putinin kanssa yhteistili. Kyllä roisto roiston tuntee, ilmankos Putin on niin hyvä tyyppi mielestään. Toivottavasti saa tämäkin elinikäisen porttikiellon varikolle.Uutispommi! Bernie Ecclestonea epäillään satojen miljoonien pimityksestä
Itseasiassa säännöt ovat muuttuneet tälle kaudelle ja eivät ole enää niin yksiselitteisiä (jos ovat milloinkaan olleet)Mun mielestä tärkeämpi asia mihin pitäisi puuttua on "ulos ajattamiset" jossa ohitettava pakoitetaan ulos radalta. Mitä Verstappen mm. Silverstonessa teki. Samoin Russel / Perez tilamme Itävallassa. Säännöt sanoo yksiselitteisesti että tilaa pitää jättää rinnalla olevalle. Välitön varoitus näistä niin loppuu toi tuohu.
Ei se nyt ole niin selvää, kun kuljettajat eivät usein edes tiedosta ajaneensa yli rajojen, koska siitä ei saa minkäänlaista fiidbäkkiä autoon, että onko mennyt millin jonkin maalatun viivan yli vai ei.En kyllä ihan kyllä ymmärrä, miten näistä ratarajoista saadaan niin iso ongelma aikaan. Joko annetaan ajaa radan ulkopuolelta tai sitten annetaan niitä aika-/läpiajorangaistuksia. Kyllä ne kuskit alkaa äkkiä viivojen välissä pysyä. Tarvitsisi vaan päättää kumpi se linjaus sitten on ja pysyä siinä, eikä valvoa asiaa edes takaisin.
Koska ennen ei ollut mitään sääntöjä vaan käytännössä mentiin viidakon lakien mukaan. Jos ajoit soralle, niin se oli oma vika, ja rangaistus jaettiin sen mukaan että kuinka pahasti auto lähti lapasesta.Ei ne säännöt mun tietääkseni ole ikinä kovin yksiselitteisiä olleet.
Jos ruvettaisiin biljonäärien veropetos epäilyjen ja keiden kanssa kyseiset biljonäärit päättävät tehdä bisnestä perusteella jakelemaan porttikieltoja varikolle varikolla olisi todella tyhjää...https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uutispommi-bernie-ecclestonea-epaillaan-satojen-miljoonien-pimityksesta/8467400#gs.60ww5d
Toivottavasti saa tämäkin elinikäisen porttikiellon varikolle.
Ties mitä laittomuuksia Bernie on vuosikaudet rahojensa kanssa puuhannut.https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uutispommi-bernie-ecclestonea-epaillaan-satojen-miljoonien-pimityksesta/8467400#gs.60ww5d
Varmaan Putinin kanssa yhteistili. Kyllä roisto roiston tuntee, ilmankos Putin on niin hyvä tyyppi mielestään. Toivottavasti saa tämäkin elinikäisen porttikiellon varikolle.
Lähinnä tuo Putinin mielistelimisen takia porttikieltoa. Putinin ylistämisen voisi kriminalisoida kuten Hitlerin ja natsisminkin.Jos ruvettaisiin biljonäärien veropetos epäilyjen ja keiden kanssa kyseiset biljonäärit päättävät tehdä bisnestä perusteella jakelemaan porttikieltoja varikolle varikolla olisi todella tyhjää...
Veroparatiisit jonne kätketään varoja ovat olleet juttu vuosikymmeniä ennen Putinia.
Kyllähän tuosta porua on ollut paljon aiemmin jo. Olikohan se juuri vanha A1 ring missä porukka veti aivan miten sattuu ekan mutkan.Koska ennen ei ollut mitään sääntöjä vaan käytännössä mentiin viidakon lakien mukaan. Jos ajoit soralle, niin se oli oma vika, ja rangaistus jaettiin sen mukaan että kuinka pahasti auto lähti lapasesta.
Muistaakseni nämä ratarajat keksittiin vasta sen jälkeen, kun tuli tämä helvetin Singaporen katurata, missä oli yhdessä nopeassa mutkassa parempi antaa auton valua radan ulkolaidan yli (edelleen asfaltille) ja sillä tavoin säilyttää suurempi kaarrenopeus. Olikohan tämäkin mahdollista vasta jonkin myöhemmin tehdyn muutostyön jälkeen, koska Singaporessa ajettiin jo kaudella 2008 mutta muistelen ratarajojen nousseen keskustelun aiheeksi vasta joskus 2012–13. Samoihin aikoihin muutettiin myös ensimmäistä shikaania sellaiseksi, että siinä oli helppoa vetää mutka suoraksi. Tätä ennen ainoa esimerkki ratarajoista oli ehkäpä Spa'n ykkösmutka, jossa usein kisan lähdössä muutama auto koukkasi rataviivojen ulkopuolelle hakemaan parempia asemia.