-Teme-
Vormulaattori
Tuolla on jo aika tavalla käytössä hyvin tehdystä työstä rankaisevia toimintoja mm. tuulitunneli, CFD rajoitukset menestyksen mukaan
Ikävä kyllä ne eivät tällä hetkellä suuremmin tehoa. Ehkä ensi kaudella osa tulee lähemmäksi Red Bullia.Tuolla on jo aika tavalla käytössä hyvin tehdystä työstä rankaisevia toimintoja mm. tuulitunneli, CFD rajoitukset menestyksen mukaan
Kyllä ne sikäli tehoavat, että gridi on tasaisempi kuin koskaan. Valitettavasti Verstappenin ylivoimaa eivät nämä säännöt pysty eliminoimaan. Tasaisella gridillä ehkä jopa korostavat sitä.Ikävä kyllä ne eivät tällä hetkellä suuremmin tehoa. Ehkä ensi kaudella osa tulee lähemmäksi Red Bullia.
No voi sun vit…si. Huono sellainen.Balance of Performance (suom. tasoituspainot, menestyspainot) eli kärkitallin auton moottorista tehoja vähentämällä, muilla on voitonmahdollisuudet.
GT-luokissa tätä käytetään voimasuhteiden tasaamiseksi.
Hetken piti kyllä miettiä tuota Bop-sanaa, mutta ymmärsin sitten kyllä yhteyden.Bop ja menestyspainothan on ihan eri asioita. Se että moottorit "bopattaisiin" samalle tasolle keskenään nyt ei äkkiseltään pöllömmältä kuulostaisi, eikä pilaisi lajin DNA:tai tai viihdearvoa mitenkään. Tavallaan kai sillä tiellähän tuossa jo ollaankin, kun kehitystä on jäädytetty jne.
Menesryspainot olisi sitten jo kertaluokkaa isompi mullistus. Liekö jopa jossain muodossa ihan kokeilemisen arvoinen sekin, pysyisipähän ainakin mestaruustaistot hengissä pidempään vaikka sinänsä vähän laji muuttuisikin.
Ja saattaa Haasista tulla Alfa Romeo ensi kaudella, kuten Sauber on ollut muutamat kaudet tässä jo. Ilmoitusta kenties Monzassa?Alfa Romeo siirtyy sponssaamaan Haasia
https://it.motorsport.com/f1/news/alfa-romeo-resta-in-f1-rinominera-le-power-unit-di-haas-dal-2024/10503138/
Sportti.comin uutinen ei hirveästi herätä luottamusta sillä väittävät Sauberin muuttuvan Audiksi jo ensi vuonna. Vaikka ei Zhoun siirtyminen nimisponsorin mukana mitenkään kaukaa haetulta tunnu.Ja saattaa Haasista tulla Alfa Romeo ensi kaudella, kuten Sauber on ollut muutamat kaudet tässä jo. Ilmoitusta kenties Monzassa?
Zhoukin siirtyisi tiimiin kenties.
https://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=492141
Mut koskeeko tämä vain siis sen kauden autoa millä ajetaan? Esim että Red Bull ei voi tuottaa neljää autoa tietylle kaudelle ja myydä ne kaksi Alphalle?Mun mielestä säänöissä on lueteltu pitkä lista osia, jotka täytyy suunnitella itse, niin auton ostaminen ja käyttäminen pitäisi olla mahdotonta. Kaipa ne oliso tehneet niin heti, jos olisi mahdollista.
Aguri Suzuki ajoi Hondan vanhoilla autoilla hyvällä menestyksellä. Ligier/Benetton olivat 90-luvun puolessa välissä melko identtisiä.Mut koskeeko tämä vain siis sen kauden autoa millä ajetaan? Esim että Red Bull ei voi tuottaa neljää autoa tietylle kaudelle ja myydä ne kaksi Alphalle?
Onko jotain eri sääntöjä edellisen kauden autoille? Eikös aikanaan joku talli ajanut vuoden vanhoilla Hondan rungoilla?
Jännä että Bottas saanut heikomman arvion kuin Zhou. Mielestäni kuitenkin useammin edellä kuin perässä tuloksissa.Heikoimmin pisteytyneistä en uskalla sanoa mitään…
Usein myös ollut auto ekasta kierroksesta saakka rikki tuolloin kun Zhou ehtinyt edllä maaliin.Jännä että Bottas saanut heikomman arvion kuin Zhou. Mielestäni kuitenkin useammin edellä kuin perässä tuloksissa.