F1-Uutisia 2023

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2809
Tosi hankala kyllä nähdä miten Mick enää ykkösiin voisi takaisin nousta. Ei nyt täysin lahjaton kuski tietenkään, mutta ohueksi jääneet näytöt ja siitä välivuoden(/vuosien?) viettoon. Nyt pitäisi olla takomassa kovaa tulosta tai ylipäänsä edes ajamassa jossain sarjassa ja kehittymässä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3570
Tosi hankala kyllä nähdä miten Mick enää ykkösiin voisi takaisin nousta. Ei nyt täysin lahjaton kuski tietenkään, mutta ohueksi jääneet näytöt ja siitä välivuoden(/vuosien?) viettoon. Nyt pitäisi olla takomassa kovaa tulosta tai ylipäänsä edes ajamassa jossain sarjassa ja kehittymässä.
Vaikea nähdä mihin talliin Mick voisi päästä. Haluaisiko Sauber saksalaisen kehityskuskin, kun Audi tulee ykkösiin? Tosin välivuosina olisi hyvä olla sponsoridiilit kunnossa, ja ne eivät kai Mickillä ole.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Onhan se tosi paha paikka nousta enää kisakuskiksi. Vaikea nähdä mitään tallia, jolla olisi paikka suoraan vapaana.

Tosin Mesen varakuskin pesti lienee se paras mahdollinen paikka tossa tilanteessa ja saattaa mennä näiden muutaman perätallin kisakuskin paikasta jopa ohi, kun katsotaan tulevia penkkejä. Sen verran sieltä saa huipputallin toiminnasta oppia, että varmasti siltä kantilta montaa tallia kiinnostaa.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5149
Tosi hankala kyllä nähdä miten Mick enää ykkösiin voisi takaisin nousta. Ei nyt täysin lahjaton kuski tietenkään, mutta ohueksi jääneet näytöt ja siitä välivuoden(/vuosien?) viettoon. Nyt pitäisi olla takomassa kovaa tulosta tai ylipäänsä edes ajamassa jossain sarjassa ja kehittymässä.
Vapaille tuoleille ensi kaudeksi voisi nyt neuvotella. Ne tuolit ovat Hamiltonin, Strollin, Zhoun, Tsunodan, Magnussenin ja Sargeantin perseen alla. Mihinkään noista Mick ei olisi merkittävä upgrade. Ainoat realistiset tuolit näkisin Alfa Romeolla ja Alpha Taurilla jos löytyy rahasäkkiä tuoda mukanaan. Mick itse varmaan tähtää kovin Hamiltonin tuolille.
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3882
Huhumylly jauhaa kovana, että Hamilton olisi katselemassa töitä muualta. Toki itse en usko että on, mutta mihin voisi edes mennä?

Ferrari? Ferrari joutuisi kenkkäämään Sainzin pois. Leclercistä ei kannata luopua. Vaikea nähdä toteutuvan. Sainz Leclerc on kuitenkin hyvin toimiva kaksikko ja Lewiksen hintalappu on liian iso. Ellei sitten tee "Selänteet2006" ja tule try outilla muodollisella summalla.

Aston. Onnea siihen et Lancelle kenkää. Ei tule tapahtuun. Alonsoa ei kannata korvata. Ei ole hyötyä.

Red Bull. Ei siitä se enempää. Ei tule tässä universumissa tapahtumaan.

Eipä taida muita kortteja olla kuin teoreettinen Ferrari kortti joka on epätodennäköistä.
Aika surullista kyllä tavallaan. Tiimi joka antoi miehelle parhaan auton 14-20. Ihan mestaruustasoa myös 21 ja hyvä silti 13 ja 22. Niin heti kun vaikeuksia niin kytkintä nostaa. (Jos näissä on edes mitään perää huom!)

Toisaalta mistäs sitä tietää mitä taustalla jne. Vaikka mies lajin elävä legenda on, en usko mihinkään lähtemiseen enää tässä vaiheessa, juna oikeastaan meni jo. 38 vuotta kuitenkin ja isoimmilla kilpailijoilla on jo omat staransa. Hemmetin mielenkiintoista olisi kyllä enemmän nähdä nähdä näitä siirtoja kyllä, sen puoleen toivoisi vaikka että kävisi jossain testaamassa. Mutta en vaan kyllä usko.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5534
Tosi hankala kyllä nähdä miten Mick enää ykkösiin voisi takaisin nousta. Ei nyt täysin lahjaton kuski tietenkään, mutta ohueksi jääneet näytöt ja siitä välivuoden(/vuosien?) viettoon. Nyt pitäisi olla takomassa kovaa tulosta tai ylipäänsä edes ajamassa jossain sarjassa ja kehittymässä.
Nyt, jos Mersu uudistaa autoaan, niin Mick saa varmasti tarpeeksi ajaa simulaattoria. Tuskin tulee mahdollisuutta ajaa muussa sarjassa kuin yksittäisiä kisoja. Eikä siitä tule oudolla autolla kissanpieruakaan.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3570
Aika surullista kyllä tavallaan. Tiimi joka antoi miehelle parhaan auton 14-20. Ihan mestaruustasoa myös 21 ja hyvä silti 13 ja 22. Niin heti kun vaikeuksia niin kytkintä nostaa. (Jos näissä on edes mitään perää huom!)
En usko että on paljon perää. Mutta ehkä siellä on kuitenkin yhteyttä otettu kilpailijoihin neuvottelutaktisista syöstä, jotta saadaan Mersulta lypsettyä maksimihinta sopimuksesta. Mersulla ukko saa ajaa kakkoskuskina niin kauan, kunnes löytyy toinen nopea ja nälkäinen kuski Russelin rinnalle.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5534
Onkohan Russelista johtamaan tallia? Jostain syystä se testivastuu viime kaudella valui Hamiltonille. No kaipa ne tallissa tietää, kumpi sitä autoa saa kehitettyä paremmin, (siis antamaan palautetta) ja pyytämään säätöjä eri kohtiin.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5149
Onkohan Russelista johtamaan tallia? Jostain syystä se testivastuu viime kaudella valui Hamiltonille. No kaipa ne tallissa tietää, kumpi sitä autoa saa kehitettyä paremmin, (siis antamaan palautetta) ja pyytämään säätöjä eri kohtiin.
Ensiksi rummutetaan Hamiltonin testaamista puolet kaudesta. Kehitti autoa oikein niin hyvin että piti pestä kädet tästä tekeleestä ettei häntä kuunneltu kun yritti kertoa että auton pitää olla nopea. Edes Alonso ei ole pyykännyt näin kovin käsiään puhumattakaan näin julkisen testivastuun jälkeen.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3882
Näillehän on naurettu jo aiemminkin, mutta ei kuskit niitä autoja rakenna. Tiedä sitten miten oli alkuperäisessä julkaisussa, mutta ainakin käännös tuosta nauratti. Oli laitettu jotenkin että "kerroin miten auto pitää tehdä, sen pitää olla nopea" tai vastaavaa :D
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Toi suunnan muutos Mesellä olisi valtava juttu kesken kauden. Veikkaan, että siellä on ollut täysin valmiina b-versio jo ennen kauden alkua, muuten siinä ei ole mitään järkeä. Viime kauden testeissähän oli perinteinen malli, niin toinen kehitystiimi saattanut työstää sitä sieltä saakka.
Jos se tulee, niin jännä nähdä, että miten sillä kulkee.

Koko konsepti menisi uusiksi. Kun Meseä katsoo niin virtaukset ohjataan tällä hetkellä käytännössä aivan päinvastoin kuin muilla. Niin ponttooneissa, mutta jo etusiiveltä lähtien. Siivenkin profiili on ponttoonien tapaan aivan päinvastainen muihin verrattuna ja iso osa virtauksista ohjataan katteiden sisäpuolelta. Muutos olisi kuitenkin niin massiivinen, että budjettikaton alla sitä ei luulisi saatavan tehtyä kesken kauden.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6392
Toi suunnan muutos Mesellä olisi valtava juttu kesken kauden. Veikkaan, että siellä on ollut täysin valmiina b-versio jo ennen kauden alkua, muuten siinä ei ole mitään järkeä. Viime kauden testeissähän oli perinteinen malli, niin toinen kehitystiimi saattanut työstää sitä sieltä saakka.
Jos se tulee, niin jännä nähdä, että miten sillä kulkee.

Koko konsepti menisi uusiksi. Kun Meseä katsoo niin virtaukset ohjataan tällä hetkellä käytännössä aivan päinvastoin kuin muilla. Niin ponttooneissa, mutta jo etusiiveltä lähtien. Siivenkin profiili on ponttoonien tapaan aivan päinvastainen muihin verrattuna ja iso osa virtauksista ohjataan katteiden sisäpuolelta. Muutos olisi kuitenkin niin massiivinen, että budjettikaton alla sitä ei luulisi saatavan tehtyä kesken kauden.
Kuuntelin Beoynd the gridin toton haastattelun, niin sanoi että aivan liikaa on mennyt huomiota ponttooneihin heidän autossa. Sano että konsepti ei toimi, mutta syy ei ole hänen mukaansa ponttooneissa vaan muissa asioissa, että ponttoonien koolla on nolla vaikutus asiaan mikä on heille ongelma. Sanoi ettei toki voi avata asiaa enempää, koska eivät halua paljastaa jne. Myönsi myös suoraan, että he eivät ole onnistuneet suunnittelusa ja konseptissa että ovat tehneet vääriä päätöksiä ja kehui red bullin ja ferrarin tehneen parempaa työtä. Haastattelu taisi olla testeistä ennen kautta.

Eli siis asia on paljon syvällisempi kuin ponttooneihin liittyvä konsepti sinällään. Tosin forumistit tietää, että Ferrarin ponttoonit kun kopioi niin kulkee. ;)
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Kuuntelin Beoynd the gridin toton haastattelun, niin sanoi että aivan liikaa on mennyt huomiota ponttooneihin heidän autossa. Sano että konsepti ei toimi, mutta syy ei ole hänen mukaansa ponttooneissa vaan muissa asioissa, että ponttoonien koolla on nolla vaikutus asiaan mikä on heille ongelma. Sanoi ettei toki voi avata asiaa enempää, koska eivät halua paljastaa jne. Myönsi myös suoraan, että he eivät ole onnistuneet suunnittelusa ja konseptissa että ovat tehneet vääriä päätöksiä ja kehui red bullin ja ferrarin tehneen parempaa työtä. Haastattelu taisi olla testeistä ennen kautta.

Eli siis asia on paljon syvällisempi kuin ponttooneihin liittyvä konsepti sinällään. Tosin forumistit tietää, että Ferrarin ponttoonit kun kopioi niin kulkee. ;)
Juu, tapa jolla ilmavirrat ohjataan on aivan erilainen. Sen huomaa hyvin, kun katsoo vaikka juuri niitä tallien etusiipiä, niin Mesen poikkeaa virtojen ohjauksen puolesta aivan täysin. Samoin ponttoonien ilmavirrat kulkevat eripän. Niiden ponttoonienkin koko varmasti kyllä vaikuttaa, koska antaa valtavan virtauksen poissaolollaan takaosalle, mutta samalla menee takarenkaiden osalta virtauksien ohjaus täysin. Mutta ei toki pelkät ponttoonit ratkaise läheskäön kaikkea, vaan se koko filosofia, jolla on lähdetty virtauksia hakemaan.

Jotenkin lähteneet aeron osalta täysin eri suuntaan kuin aiemmin on tehty ja jota muut käyttävät. Ehkä sillä puolella on enemmän kiviä käännettävänä kehityksen osalta, mutta olisi pitänyt saada ensin se toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös