F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9280
Barrichellohan on ollut kyllä paikalla joka viikonloppu Etelä-Afrikan 1993 jälkeen. Yleisimmän laskutavan mukaan kolme kisaa on jäänyt väliin: Imola 1994 (onnettomuus aika-ajoissa), Barcelona ja Magny-Cours 2002 (kahdessa jälkimmäisessä auto simahti lämmittelykierrokselle lähtiessä).

Nykykuskeista DC ajoi kaikki kisat välillä Brasilia 1995-Kanada 2005. Putki katkesi Indyssä Michelinin joukkovetäytymisen tuloksena.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
MTV3 sanoi:
Räikkönen suunnitteli lopettavansa mestaruuteen
30.01.2008 13:12

Kimi Räikkönen suunnitteli McLaren-aikoinaan lopettavansa F1-uransa heti ensimmäiseen maailmanmestaruuteensa.

F1 Racing -lehden arvostettu toimittaja Peter Windsor paljasti Räikkösen takavuosien ajatuksia lehden helmikuun numerossa.

- Haluan voittaa vain yhden mestaruuden. Inhoan F1:tä. Rakastan ajamista, mutta inhoan kaikkea muuta. Haluan vain voittaa mestaruuden ja sitten lähteä pois. Tehdä jotain muuta, Räikkönen sanoi Windsorille pari vuotta sitten kauden päätösjuhlissa.

Siirto McLarenilta Ferrarille on kuitenkin muuttanut Räikkösen ajatukset F1-uransa jatkamisesta. Kimi on mukana ainakin kauden 2009 loppuun asti.

- Uskoakseni hän pitää Ferrarilla siitä, että voi halutessaan ajaa Skodalla Arctic-rallissa, pukeutua gorillapukuun tai lentää viikonlopuksi New Yorkiin, Windsor taustoitti Räikköselle sopivaa Ferrari-tallin sallivaa ilmapiiriä.

(MTV3)
Kuvastaa aika hyvin sitä, miten hyvin Kimi on sopeutunut Ferrarille. Ja tietysti sitä, miten huonot välit McLarenilla mahtoi olla.

Hyvä, että Kimi on Ferrarilla. Erittäin hyvä.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Espanjalaislehti: Kovalainen grillaa Hamiltonia jo nyt
30.1.2008 13:34

Viime kauden tapahtumien jälkeen avoimesti McLaren-tähti Lewis Hamiltonia vihaava espanjalaislehdistö ennustelee, että kohuttu brittikuski joutuu tälläkin kaudella pulaan tallikaverinsa kanssa.

Barcelonasta käsin toimiva urheilusanomalehti El Mundo Deportivo ennustelee "Kakkoskuski panee taas hanttiin" -otsikolla julkaistussa jutussa, että Kovalainen on todistanut jo tammikuun aikana, että hän on vähintäänkin yhtä nopea kuin Hamilton.

El Mundo Deportivo perustelee väitteitään seuraavasti:

- Kovalainen paransi jo Valencian radan kierrosennätystä, joka oli Hamiltonin nimissä viime vuodelta. Ja vieläpä luistonestojärjestelmän turvin.

- Jerezin avaustestejä lukuunottamatta Kovalainen on ollut koko ajan nopeampi kuin Hamilton.

- Kovalainen voi turvata myös suomalaisperintöön McLarenilla: Mika Häkkinen ja Kimi Räikkönen eivät tyytyneet omana aikanaan soittelemaan toista viulua tallissa.

Lehti lisäsi vielä odottelevansa innolla vielä neljättä isoa testirupeamaa Montmelon radalla, jolloin aikavertailuun saadaan lisää materiaalia. Testit alkavat Barcelonassa perjantaina.
Mahtaako olla taas näitä Espanjalaislehden höpötyksiä. Olisihan se hienoo jos Lewis tuntisi nyt jo olevan hirveässä paineessa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Oberfeldwebel sanoi:
Kuvastaa aika hyvin sitä, miten hyvin Kimi on sopeutunut Ferrarille. Ja tietysti sitä, miten huonot välit McLarenilla mahtoi olla.
Ei se huonoja välejä McLarenilla kuvasta, siellä asetetut velvoitteet kuskille yhteistyökumppanien suuntaan ovat erilaiset.
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Mitä siitäkin olisi tullut, kun Räikkönen olisi voittanut mestaruuden jo 2003 ja lähtenyt kävelemään koko lajista. :thumbdown
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Moss sanoi:
Mitä siitäkin olisi tullut, kun Räikkönen olisi voittanut mestaruuden jo 2003 ja lähtenyt kävelemään koko lajista. :thumbdown
Ollaan onnellisia, ettei kimi voittanut sitä mestaruutta. :ahem:
 

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
Moss sanoi:
Mitä siitäkin olisi tullut, kun Räikkönen olisi voittanut mestaruuden jo 2003 ja lähtenyt kävelemään koko lajista. :thumbdown
Ei se nyt varmaan ollu lähössä mihinkään
Oli varmaan niin päissään päätösjuhlissa ,että selitti vaan katkerana jotai Windsorille.:alppu:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Ghost_Glove sanoi:
Ihanko tosissasko oot sitä mieltä, että vaikka Rubensin olisi annettu voittaa ne jokuset "let maikkööl pääs för tsämppioonship" kisat niin hän olisi voittanut Sumin kokonaispisteissä?


2002:
1 Michael Schumacher German Ferrari 144
2 Rubens Barrichello Brazilian Ferrari 77

2003:
1 Michael Schumacher German Ferrari 93
4 Rubens Barrichello Brazilian Ferrari 65

2004:
1 Michael Schumacher German Ferrari 148
2 Rubens Barrichello Brazilian Ferrari 114
Noista vuotta 2002 pidettiin Ferrarileirissä sellaisena, että Rubenille auto sopi hyvin ja tavallaan annettiin tallin puolelta ymmärtää, että nyt saatte taistella alussa ihan vapaasti ja katotaan sitten myöhemmin kumpi on korkeammalla.

Noh, ensimmäisissä aika-ajoissa Ruben olikin ykkönen ja kaikki näytti Rubenin kannalta hyvältä. Yllättävää, homma ei sitten jatkunutkaan kovin hyvin. Kolme keskeytystä putkeen, sitten yks kakkostila ja perään taas keskeytys. Samalla Schumi otti 4 voittoa ja yhden kolmostilan. Se sitten siitä Rubenin vuodesta.

Jollain tapaa Rubenin itseluottamus varmaan mureni viimeistään tuon vuoden jälkeen. Kausi 2003 lähti tosin käyntiin siten, että kolmen kisan jälkeen Ruben oli hankinut tallin ainoan palkintopallisijan ja Schumilla lähti vähän heikosti käyntiin. Pisteissä olivat tasoissa. Sitten Schumi mursi Rubenin selkärangan kolmella voitolla putkeen ja Ruben ei pysynyt edes Kimin kyydissä, joka pyristeli menemään vanhalla McLarenilla.

2004 kuvaa sitten jo hyvin sitä, ettei Rubenilla enää ollut itsetuntoa edes haastaa Schumia, ne tarvittavat kymmenykset jäivät sinne parin vuoden taakse kun kalusto ei ollut suosiollinen Rubenille. Tämä olikin sitten se kausi kun Rubenilla ensimmäisen kerran kesti kalusto mutta eipä siitä paljon apuja ollut enää.

Mutta pointti on se, että kyllä Rubenilla oli mahdollisuus, olisiko sitten voittanut esim 02 jos oli kaluston puolesta saanut jatkaa Schumin haastamista. Sitähän emme tule koskaan tietämään.

edit: Lähde tuohon 2002 juttuun on vähän muistin perukoilla. Saattoi olla, että luin tuon jostain ruutulippukirjasta tms missä oli haastateltu, muistaakseni, Brawnia asiaan liittyen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
talakem sanoi:
Nyt Wurz on tätä mieltä? Mitä se meinaa...
Sitä, ettei Hondan tarvitse haalia vielä yhtä testaajaa varakuljettajaksi. Wurz on joka tapauksessa paikalla joka kisassa, joten tuo on järkevä järjestely. Hondan muut kiinnitykset Luca Filippi ja Mike Conway keskittyvät GP2:een, eivätkä siten ole useimpina F1-viikonloppuina läytettävissä.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Misa1 sanoi:
Noista vuotta 2002 pidettiin Ferrarileirissä sellaisena, että Rubenille auto sopi hyvin ja tavallaan annettiin tallin puolelta ymmärtää, että nyt saatte taistella alussa ihan vapaasti ja katotaan sitten myöhemmin kumpi on korkeammalla.

Noh, ensimmäisissä aika-ajoissa Ruben olikin ykkönen ja kaikki näytti Rubenin kannalta hyvältä. Yllättävää, homma ei sitten jatkunutkaan kovin hyvin. Kolme keskeytystä putkeen, sitten yks kakkostila ja perään taas keskeytys. Samalla Schumi otti 4 voittoa ja yhden kolmostilan. Se sitten siitä Rubenin vuodesta.

Jollain tapaa Rubenin itseluottamus varmaan mureni viimeistään tuon vuoden jälkeen. Kausi 2003 lähti tosin käyntiin siten, että kolmen kisan jälkeen Ruben oli hankinut tallin ainoan palkintopallisijan ja Schumilla lähti vähän heikosti käyntiin. Pisteissä olivat tasoissa. Sitten Schumi mursi Rubenin selkärangan kolmella voitolla putkeen ja Ruben ei pysynyt edes Kimin kyydissä, joka pyristeli menemään vanhalla McLarenilla.

2004 kuvaa sitten jo hyvin sitä, ettei Rubenilla enää ollut itsetuntoa edes haastaa Schumia, ne tarvittavat kymmenykset jäivät sinne parin vuoden taakse kun kalusto ei ollut suosiollinen Rubenille. Tämä olikin sitten se kausi kun Rubenilla ensimmäisen kerran kesti kalusto mutta eipä siitä paljon apuja ollut enää.

Mutta pointti on se, että kyllä Rubenilla oli mahdollisuus, olisiko sitten voittanut esim 02 jos oli kaluston puolesta saanut jatkaa Schumin haastamista. Sitähän emme tule koskaan tietämään.

edit: Lähde tuohon 2002 juttuun on vähän muistin perukoilla. Saattoi olla, että luin tuon jostain ruutulippukirjasta tms missä oli haastateltu, muistaakseni, Brawnia asiaan liittyen.
Rubenin vuosi piti olla 2003, muuten juuri näin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
formulastara sanoi:
Rubenin vuosi piti olla 2003, muuten juuri näin.
Ok, muistelin, että ensimmäisen kerran sai 02 "luvan" yrittää.

Joka tapauksessa uskon, että Ruben olisi saanut tilaisuuden myös aikaisempina vuosina, jos kalusto olisi kestänyt Rubenilla paremmin ku Schumilla. Huonoa tuuria sillä hepulla on ollut tuon suhteen aika runsaasti.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
FIA pistää F1-tallit maksamaan budjettikaton valvonnan

keksitään uusia sääntöjä...ja sitten pakotetaan tallit maksamaan niistä...

Kansainvälinen Autoliitto FIA on ehdottanut, että formula yksi -tallien tulisi vastata lajiin suunnitellun budjettikaton valvonnasta aiheutuvista kustannuksista.

FIA:n puheenjohtaja Max Mosleyn ehdotuksen mukaan kukin talli maksaisi kaudessa kaksi miljoona euroa, joilla rahoitettaisiin noin kolmenkymmenen kirjanpitoasiantuntijan ryhmä, joka tarkkailisi tallien pysymistä budjettikaton sisällä.

FIA ja yhdentoista F1-tallin edustajat olivat torstaina koolla Pariisissa konkretisoimassa Mosleyn ehdottaman budjettikaton toteuttamista.

- Jos tallin budjettia pudotetaan 200:sta sanotaan 100 miljoonaan, niin vaikka joutuisikin käyttämään valvontaan kaksi miljoonaa, säästää silti 98 miljoonaa, Mosley perusteli.
mtv3.fi
 

Makkonen

Guest
Mediaprofeetta sanoi:
keksitään uusia sääntöjä...ja sitten pakotetaan tallit maksamaan niistä...



mtv3.fi
Ja jollekin Ferrarille/McLarenille tuo kaksi miljoonaa ei ole kovinkaan kummoinen summa, mutta esim Super Agurin Force Indian budjetista toi on jo aika iso osa. Eli oisko sittenkin parempi että maksu olisi joku tietty prosenttiosuus tallin budjetista?
 
Viimeksi muokattu:

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
miten tuo edes voi toimia jos tallien budjetit on yli 400 miljoonaa ja se yhtäkkiä pudotetaan 150 miljoonaan? en tiedä miten nuo hommat toimii mutta ainakin maallikon silmin tuo tuntuu ihan käsittämättömältä
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ground Effect sanoi:
Ainakin jengiä potkitaan pihalle tai muihin hommiin oikein huolella.
Aivan, aikamoiseen kriisiin laji ajautuu. Toisaalta loppu tulee älyttömällä tuhlailullakin...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös