Sori kun kopsasin lähes koko jutun mutta tuo hölösuu puhuu niin paljon asiaa, etten osannut suorastaan leikata sieltä yhtä tai kahta pointtia irti.TS sanoi:Kubica pelkää BMW:n ajan loppuvan kesken
Heidfeld piti asiasta isompaa ääntä, mutta on toisaalta kiirehtinyt jo kehumaan tilanteen korjaantumista.
Kubica taas sanoo, etteivät asiat ole koskaan olleetkaan niin huonosti kuin on väitetty. Toisaalta puolalainen paljastaa, ettei BMW:llä olla lähelläkään ongelmien ratkaisemista, vaikka niin väitetään.
Jarrutukset nyt vakaammat
- Uusi auto on vakaampi jarrutuksissa, mikä saattaa kuulostaa hullulta, kun moottorijarrutukset eivät enää auta. Lisäksi olemme parantaneet hydrauliikkasysteemien luotettavuutta, minkä vuoksi kärsimme viime kaudella neljässä kisassa.
- Pahiten on pielessä se, ettemme yksinkertaisesti ole riittävän nopeita. En kyllä ole huolissani esimerkiksi Red Bullin Jerezin jaksolla aika-ajovirityksessä tekemistä tuloksista, mutta ero Ferrariin ja McLareniin tuntuu aika suurelta.
- Tilanne ei ole alkuunkaan se, mitä toivoimme, kun F1.08 esiteltiin. Tämän auton suoritustason ikkuna on kovin kapea. Meidän on keksittävä ihanteelliset säädöt erittäin nopeasti, koska jäljellä on enää kaksi testijaksoa ennen avauskisaa.
Auto suosii Heidfeldiä
Teknisten apujen poistaminen on vaikuttanut eniten BMW Sauberin kuljettajien keskinäisiin voimasuhteisiin. Nyt Kubica on ollut säännöllisesti nopeampi kuin Heidfeld, joka hallitsi ylivoimaisesti viime kautta.
- En usko, että se johtuu autosta. Toivon uuden auton sopivan ajotyylilleni, mutta itse asiassa se meni entistä enemmän Nickin suosimaan suuntaan. Siksipä auto on minulle hankalampi erittäin hitaissa mutkissa, missä se käyttäytyy minun ajamistani satuttavalla tavalla.
- Saavutan kuitenkin hävittyä aikaa muuntyyppisissä mutkissa ja siksi olen ollut tuloslistoilla Nickin edellä. Olen kuitenkin varma, että jahka ehdimme Melbourneen, hän on kyllä ihan tasoissa kanssani, Kubica puntaroi.
Viime kaudella kuudenneksi MM-sarjassa sijoittunut Kubica uskoo, että Ferrari hallitsee alkukautta.
- Eiköhän Ferrari ole McLarenin edellä ja toivon, että me olisimme sitten se kolmas voima. Williams vaikuttaa kuitenkin erittäin vahvalta ja myös Renault, kun Fernando Alonso on taas autossa, on vaikeammin lyötävissä.
- Me emme ole niin hyvissä asemissa kuin vuosi sitten, mutta emme kuitenkaan niin heikoilla kuin monet luulevat, Kubica arvioi.
ja/vai toinen katalooni Rosa?Misa1 sanoi:Genen ohella on sitä mieltä, että Renault Alonson käskyttämänä tulee olemaan kova haaste.
Misa1 sanoi:No joo tuo juttu on ollut täällä ja vaikuttaa huuhaalle. Eipä löydy varsinaisilta uutis sivustoilta mitään.
Tosin eipä olis mikään yllätys jos microsoftin tuotteista löytyis jotain omituisia ominaisuuksia.
Reef sanoi:Aika yllattava uutinen on etta Mika Häkkinen nimettiin eilen uudeksi jäseneksi maailman parhaita urheilijoita palkitsevaan Laureus World Sports Academyyn
Lahde
olis luullut et sinne olis valittu esim. Schumi, mut ehka Hakan maine on melkoinen urheilupiireissa sitten niin...
Maikkarin uutisessa oli tällainen asiaa ehkä selittävä maininta.MTV3 sanoi:Häkkisen tietä Laureus-akatemiaan on tiettävästi nopeuttanut se, että saksalainen autovalmistaja Mercedes-Benz on yksi viidestä merkittävästä Laureus-säätiön tukijasta.
No toihan selittaa :dunno:trotwood sanoi:Maikkarin uutisessa oli tällainen asiaa ehkä selittävä maininta.
Jarrutuksissa vetävien pyörien vaikutusta takapäähän on varmaan tasattu aikaisemmin pelkästään elektroniikalla, ja se on tietysti viritetty sille asteelle että auto pysyy juuri ja juuri sen verran vakaana, että kuskilla on mahdollisuudet tehdä tasaisia kierrosaikoja.Misa1 sanoi:Ensinnäkin hassua, että auto toimii tasapainoisemmin jarrutuksissa? Jotenkin alkuun käsitin kuljettajien kommenteista, että auto käyttäytyy todella heikosti sekä tultaessa, että lähdettäessä mutkasta. Toki tilanne on varmaan muuttunut uusien osien myötä.
Value for money? Aika mielenkiintoista, jos Alonso sai tosiaan lypsettyä Renaultilta tuollaisen vuosipalkan. Renaultinhan ei olisi ollut mikään pakko suostua moiseen, koska Alonso oli tyhjän päällä. Tähän kun lisätään vielä Alonson kritiikki Renaultia kohtaan koko kauden 2006 ja alkukaudesta 2007. :nope: Katsotaan nyt, jos Rellu ei ole kovassa vauhdissa, alkanee Alonso jälleen aukomaan päätänsä kauden mittaan ja lähtee tästäkin tallista ovet paukkuen. Mutta tokopa kukaan enää 2009 on auliisti miehelle maksamassa tuon tason palkkaa...HS sanoi:Alonso halusi ja sai suuremman palkan kuin Räikkönen
Alonso halusi ja sai suuremman palkan kuin Räikkönen
Renaultille palannut Fernando Alonso on alkavan formulakauden kovapalkkaisin kuski. Urheilu talousasioita ruotivan SportsPro-lehden mukaan Alonso tienaa MM-sarjasta hieman yli 31,1 miljoonaa euroa.
Maailmanmestari Kimi Räikkönen saa noin 30,4 miljoonaa euroa. SportsPro kirjoittaa, että Alonso palkkaan lisättiin symbolinen miljoona Yhdysvaltojen dollaria, jotta hän tienaisi periaatteellisista syistä enemmän kuin suomalainen.
Alonson sopimusneuvottelijana toimi hänen managerinsa Luis Garcia Abad. Palkankorotus oli melkoinen, sillä McLarenin on arveltu maksaneen Alonsolle viime kaudesta reilut 15 miljoonaa euroa.
No ei ole varmaan Renault mikä on siihen suostunut, vaan osa palkasta tulee sponsseilta.Urheiluviikko sanoi:Mutua Madrilena pääsi vihdoin eroon McLaren-sopimuksestaan
20.2.2008, 12:44
Espanjalainen vakuutusyhtiö Mutua Madrilena on päässyt eroon F1-talli McLarenin sponsorointisopimuksestaan, kertoi AS-lehti. Lehden mukaan Mutua Madrilena sponsoroi alkavalla kaudella samassa sarjassa kisailevaa Renaultia, jonka riveissä ajaa espanjalaistähti Fernando Alonso.
El Mundo Deportivo -lehti uutisoi jo marraskuussa, että yhtiö närkästyi Alonson ja McLarenin yhteistyön päättymisestä. Madrilena tiedotti joulukuussa lopettavansa Ron Dennisin luotsaaman tallin tukemisen, mutta samalla se kiisti väitteet, joiden mukaan Alonson Renault-siirto oli vaikuttanut vakuutusyhtiön päätökseen.
McLaren kuitenkin kiisti yhteistyön päättymisen. Vakuutusyhtiön mainokset näkyivät McLaren-kuskien Lewis Hamiltonin ja Heikki Kovalaisen asuissa, kun brittitalli julkisti uuden MP4-23-ajokkinsa Stuttgartissa tammikuussa. AS-lehden mukaan Madrilena pääsi helmikuussa irti McLaren-sopimuksestaan siksi, ettei Alonso kisaillut riittävän pitkään brittitallin riveissä. Alonso ajoi McLarenilla vain kauden 2007.
Ei kannata aliarvioida Toyoa.Trone sanoi:Mutta tokopa kukaan enää 2009 on auliisti miehelle maksamassa tuon tason palkkaa...
Joo ihme jätkä tämä Fernando. Onko kyseessä sitten kunnianhimo, vai pelkkä diivailu? Nythän se nähdään, onko miehellä tarpeeksi kunnianhimoa alkaa työstämään Rellua takaisin kärkeen, vai alkaako valitus heti kun tulee vastoinkäymisiä.Misa1 sanoi:No ei ole varmaan Renault mikä on siihen suostunut, vaan osa palkasta tulee sponsseilta.
Jos tuo Alonson palkka ja se miljoona siihen päälle pitää paikkaansa, kertoo paljon Alonson ajatusmaailmasta.
Harrastetaan sitä muissakin piireissä yllättävää "mulla onkin isompi" -kilpailua. Täällä Lappeenrannassa on Kaukaan sellutehtaalla n metriä korkea savupiippu. Myöhemmin Joutsenoon rakennetun Pulpin savupiippu on n+1 metriä korkea. Edelleen Imatralla olevan (Pulpin jälkeen rakennetun) Kaukopään tehtaan piippu on n+4 metriä korkea. Että ei se teollisuuspiireissäkään aina niin puhtaan rationaalista tuo touhu ole.Mediaprofeetta sanoi:Joo ihme jätkä tämä Fernando. Onko kyseessä sitten kunnianhimo, vai pelkkä diivailu? Nythän se nähdään, onko miehellä tarpeeksi kunnianhimoa alkaa työstämään Rellua takaisin kärkeen, vai alkaako valitus heti kun tulee vastoinkäymisiä.
Ei ole. Alkaa. :thumbfh:Mediaprofeetta sanoi:Nythän se nähdään, onko miehellä tarpeeksi kunnianhimoa alkaa työstämään Rellua takaisin kärkeen, vai alkaako valitus heti kun tulee vastoinkäymisiä.
Niinkun sanoin, ei se ole hullu, joka pyytää... Joten oma ihmettelyni meni ennenkaikkea Renaultin suuntaan. Sitten tästä vuosipalkasta erillisenä asiana on kritisoitu Alonson valitusdiivailu-mentaliteettiä, johon kuuluu tallin haukkuminen heti kun jotain haastetta ilmenenee (vrt. esimerkiksi Schumacherin tapa toimia vastaavissa tilanteissa).Antti82 sanoi:Mikäli nyt en väärin käsittänyt, niin Alonsolle on tarjottu tästä vuodesta tuo iso summa rahaa, jos hän pysyy rellulla. Tämä tekee Alososta ahneen paskan koska?
Kimi saa nyt miljoonan vähemmän, Kimi ei ole ahne paska koska?