F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/01/775235

Jaahas, nyt kun Mosley ei saanut standardimoottoria niin nyt sitten pitää saada standardi vaihdelaatikko.

Mitäpä mieltä, hyvä vai huono ajatus ?
On kuulunut koko ajan suunnitelmiin yhdessä standardimoottorin kanssa. Mielestäni hyvä ajatus, joskin standardoitujen sisäosien käyttö saattaisi olla kustannustehokkaampaa (myös vaihteisto on kantava rakenne F1-autossa ja standardivaihteiston käyttö saattaisi johtaa uudelleensuunnitteluun).
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/01/775235

Jaahas, nyt kun Mosley ei saanut standardimoottoria niin nyt sitten pitää saada standardi vaihdelaatikko.

Mitäpä mieltä, hyvä vai huono ajatus ?
Vaihdelaatikko nyt vielä menee, mutta tuo Mosleyn vihjaus myös siitä että rungon kehitystä osittain rajoitettaisiin ja osin jäädytettäisiin ei kuulosta kovin hyvältä. Kohta kaikki ajaa identtisillä autoilla ja sen jälkeen lajista ei puutu enää kuin standardi kuljettajat.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Vaihdelaatikko nyt vielä menee, mutta tuo Mosleyn vihjaus myös siitä että rungon kehitystä osittain rajoitettaisiin ja osin jäädytettäisiin ei kuulosta kovin hyvältä. Kohta kaikki ajaa identtisillä autoilla ja sen jälkeen lajista ei puutu enää kuin standardi kuljettajat.
Eli sitten autot toimimaan tietokoneilla. Kuljettajien turvallisuus ainakin lisääntyisi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vaihdelaatikko nyt vielä menee, mutta tuo Mosleyn vihjaus myös siitä että rungon kehitystä osittain rajoitettaisiin ja osin jäädytettäisiin ei kuulosta kovin hyvältä. Kohta kaikki ajaa identtisillä autoilla ja sen jälkeen lajista ei puutu enää kuin standardi kuljettajat.
Arvottaisiin vaan erilaisia taktiikoita autoille, lähtöruudut määräytyisivät auton painon ja radan tilan perusteella.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jaahas, nyt kun Mosley ei saanut standardimoottoria niin nyt sitten pitää saada standardi vaihdelaatikko.

Mitäpä mieltä, hyvä vai huono ajatus ?
Hyvä. Vaihdelaatikot ovat sillä tasolla, ettei kehitykseen tuhlatuilla rahoilla enää saavutettaisi merkittävää hyötyä. Toki siihen kehitykseen on jo ehditty tuhlata miljoonia, mutta silloin se vielä oli kilpailutekijä ja rahaakin oli. Nyt tilanne on toinen.
Jan1 sanoi:
Vaihdelaatikko nyt vielä menee, mutta tuo Mosleyn vihjaus myös siitä että rungon kehitystä osittain rajoitettaisiin ja osin jäädytettäisiin ei kuulosta kovin hyvältä.
Niin, olisihan se ikävää, jos kuskin taidoilla oikeasti olisi enemmän merkitystä lopputulokseen. ;)
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Originally Posted by WebSlave
Niin, olisihan se ikävää, jos kuskin taidoilla oikeasti olisi enemmän merkitystä lopputulokseen. ;)
Voi sen noinkin nähdä :). Omasta mielestä kyllä kuitenkin F1:ssä pitää tallien välillä olla eroja kuten on aina ollutkin, tai sitten ei kannata olla talleja ollenkaan vaan ajetaan vaikka kuten A1GP:ssä, maittain.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voi sen noinkin nähdä :). Omasta mielestä kyllä kuitenkin F1:ssä pitää tallien välillä olla eroja kuten on aina ollutkin, tai sitten ei kannata olla talleja ollenkaan vaan ajetaan vaikka kuten A1GP:ssä, maittain.
En ole eri mieltä. Tosin mielellään näkisin tilanteen, jossa esim. neljän tallin kuskit taistelevat tasapäisesti mestaruudesta. Esimerkkejä ei edes tarvitse hakea kovin kaukaa: Kimi, Lewis, Alonso ja Kubica. Miltä kuulostaisi? Ja sitten vielä "kakkoskuskit" sotkemaan pakkaa.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
FOTA agrees cost-cutting plan

By Matt Beer Thursday, January 8th 2009, 17:57 GMT

The Formula One Teams' Association (FOTA) has agreed details of a raft of cost-cutting measures following a meeting of its executive committee at Heathrow.

The body and the FIA had approved the measures in December, but met today to finalise the ideas and ensure there were detailed plans in place for them to be implemented.

Limitations to aerodynamic testing will be introduced with immediate effect, while from 2010 gearbox and engine costs will be significantly reduced - satisfying two of FIA president Max Mosley's key requirements for budget-cutting changes.

"The teams detailed and signed a comprehensive Aerodynamic Test Restrictions Agreement, effective in 2009," said a FOTA statement.

"Furthermore, the Teams agreed that they would develop and freeze low cost transmissions for the 2010/12 seasons which would have a six race life, priced at €1.5 million per season per team.

"FOTA also reaffirmed its commitment to a €5 million engine supply from 2010 for independent teams, who have expressed their agreement with and support for this arrangement."

The statement added that FOTA would continue to work on other technical areas where budgets could be reduced, as well as possible changes to the sporting regulations.

"The FOTA Technical Regulations Working Group will now conclude the elimination of expensive materials and identify further opportunities to reduce the cost of components and systems which do not deliver performance differentiation," it said.

"All of the Teams are committed to working together in a rational and systematic manner, within the framework of FOTA to effectively reduce the costs inherent to Formula One.

"The same approach will now be used to improve the spectacle of the sport, following the outcome of the FOTA commissioned market research."

The teams also agreed to co-operate with any buyer for the Honda Racing team, and to support any name change requested should a takeover succeed.

"All of the Teams present wished to express their support for the entrant currently known as Honda and they will agree to any name change registered," said the FOTA statement.

According to sources, the talks saw a great deal of unity between teams and a desire to continue working together to achieve their aims.

The meeting was attended by all current teams except Force India.
Mitäs tuumitte?
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
En ole eri mieltä. Tosin mielellään näkisin tilanteen, jossa esim. neljän tallin kuskit taistelevat tasapäisesti mestaruudesta. Esimerkkejä ei edes tarvitse hakea kovin kaukaa: Kimi, Lewis, Alonso ja Kubica. Miltä kuulostaisi? Ja sitten vielä "kakkoskuskit" sotkemaan pakkaa.
Niin tuohan olisi paras mahdollinen vaihtoehto, mutta sen toteutumiseen ei voi oikeastaan kukaan vaikuttaa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Dennisin tärkein liikekumppani viimeisen parin vuosikymmenen ajalta on arabi.
Jos tarkoitat tällä Mansour Ojjehia, niin ei hän kai mikään arabi ole, vaikka Saudi-Arabiasta onkin syntyisin. Ojjeh on ymmärtääkseni ranskalaista sukua. Voin toki olla väärässäkin.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Mitä ihmettä Mosley sekoilee tuossa "Arguably, however, none of these deals with the problem that once the faster car gets past, it tends to drive away." -kohdassa. Totta hitossa nopeampi auto ajaa karkuun. Eihän siinä ole mitään järkeä, että esim. Kimi on joutunut kisan alussa tulemaan varikolle ja raivaa sitten tietään kärkeen, niin joku Force India saakin Kimin ohituksen jälkeen yhtäkkiä 100hp lisää tehoa koneeseen tai elektroniikka laittaa siivet nollille suoralla, ja FI menee suoralla takaisin Kimin ohi.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Mitä ihmettä Mosley sekoilee tuossa "Arguably, however, none of these deals with the problem that once the faster car gets past, it tends to drive away." -kohdassa. Totta hitossa nopeampi auto ajaa karkuun. Eihän siinä ole mitään järkeä, että esim. Kimi on joutunut kisan alussa tulemaan varikolle ja raivaa sitten tietään kärkeen, niin joku Force India saakin Kimin ohituksen jälkeen yhtäkkiä 100hp lisää tehoa koneeseen tai elektroniikka laittaa siivet nollille suoralla, ja FI menee suoralla takaisin Kimin ohi.
No eipä ole ei, ei järjen hiventäkään. Mutta paskaakos se näitä Maxeja ja Ekklestoneja kiinnostaa. Pitää vaan saada LISÄÄ OHITUKSIA!!11
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Iltasanomat sanoi:
Ron Dennis väittää: Renault tuhosi Heikki Kovalaisen
09.01.2009 23:30

McLarenin tallipäällikön Ron Dennisin mielestä Heikki Kovalainen oli henkisesti ja fyysisesti liian heikossa kunnossa siirryttyään vuosi sitten Renault'lta McLarenille.

- Heikki oli henkisesti tuhoutunut eikä hän myöskään ollut parhaassa fyysisessä kunnossa, kun hän tuli McLarenille, Dennis sanoi perjantaina Autosport-lehden perinteisessä autourheilunäyttelyssä Birminghamissa.

Dennis myönsi epäsuorasti, että Kovalainen olisi todennäköisesti menestynyt viime kaudella paremmin, jos olisi päässyt ajamaan aika-ajoissa yhtä kevyellä autolla kuin tallikaveri Lewis Hamilton.

- Helposti tulee ajatelleeksi, että hän jäi Lewisin varjoon, mutta jos ajatellaan heidän polttoainemääriään aika-ajoissa, niin Heikki teki viime vuonna fantastista työtä ja tulee tekemään loistavaa työtä myös tänä vuonna, Dennis jatkoi.

Kovalainen keräsi MM-sarjassa 53 pistettä ja jäi seitsemänneksi. Hamilton kahmi 98 pistettä ja voitti mestaruuden.
Eli toisinsanoen, tulevana kautena tullaan taas näkemään, että Hamiltoni ajaa jokaisessa aika-ajossa kevyemmällä kuormalla kuin Kovalainen :jaska:
se siitä ajattelusta, että pojat ajaisivat tulevat aika-ajot vuorotelle kevyellä ja painavalla kuormalla:jaska:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös