F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Ei tätä lajia kukaan jaksa seurata jos siellä kärjessä meuhkaa jatkuvasti samat tiimit.
Johan tuota mäkkärin ja Ferrarin hallintaa tuli semmoinen 10 vuotta seurailtua niin.. :rolleyes: Tosin oli siinä välissä myös pelkkää Ferrarin hallintaa. :tongue:
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Johan tuota mäkkärin ja Ferrarin hallintaa tuli semmoinen 10 vuotta seurailtua niin.. :rolleyes: Tosin oli siinä välissä myös pelkkää Ferrarin hallintaa. :tongue:
2000-luvun Ferrari-dynastialle on tulossa ruma loppu. Mutta ei kai tuo ihme kun kaikki päätöksiä tekevät on makaryynejä.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Ferrari-fanit älkää ajatelko asiaa liikaa omalta kannaltanne. Eiköhän yleinen mielenkiinto päde ihan kaikkialla
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
2007-2008: Hamilton ajaa kärjessä hyvällä autolla--->Hamilton on hyvä kuski

2009: Button kärjessä hyvällä autolla--->Button on hyvä kuski

Johtopäätökset on vedetty samantyyppisissä olosuhteissa molemmille kuskeille. Todellisuus on varmaan jotakin näiden välistä, mutta miksi jälkimmäisen uskominen on niin kovin vaikeaa:confused:
Niin, itse olen sitä mieltä että Button on itse asiassa paras brittikuski sarjassa. Olin tätä mieltä myös 2007-8. Tallikavereina Button olisi luultavasti Hamiltonin edellä. Auto ratkaisee F1:ssä lähes kaiken. Niin ja tiimin työskentely, taktiikat.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kyllä mä ainakin tykkään kun pakka on vaihteeksi aika sekaisin. Mielenkiinnolla seuraan ennenkaikkea niitä entisiä kärkikuskeja kuten Hamilton, Räikkönen, Massa ja Alonso nyt lähinnä, ja sitä että miten nuo pärjäävät tuolla keskijoukon kahinoissa ja pystyvätkö repimään kaiken irti autoistaan. Jotain erityistä noilta ex-huipuilta odottaa. Toistaiseksi vain Hamilton on mun mielestä ajanut hyvin, ainakin yritystä on riittänyt. Alonso väläyttänyt pari kertaa (Malesian lähtö, Kiinan aika-ajot), mutta Ferrarikuskit on ollut aika vaisuja.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Toistaiseksi vain Hamilton on mun mielestä ajanut hyvin, ainakin yritystä on riittänyt. Alonso väläyttänyt pari kertaa (Malesian lähtö, Kiinan aika-ajot), mutta Ferrarikuskit on ollut aika vaisuja.
Mun mielestä ainakin Kiinassa Hamilton ajoi huonosti, sitä yrittämistä oli todella paljon liikaa. Selkeä syy esim siihen että hävisi tallikaverilleen Helppoheikille, joka ei sinänsä harmita yhtään. Mitä vaisua Fefen kuskeissa on? Kärjen tuntumassa ajelivat molemmat Kiinassakin, ihan maksimitasolla auton tämän hetkiseen suoritustasoon nähden. Alfonso on myös tehnyt en mihin Renulla pystyy.
 

ilkkahy

Well-known member
Liittynyt
14.3.2006
Viestit
104
Minulla on noista makarooneista sellainen käsitys että niiden puheeisiin ei kannata pahemmin luottaa. Tuo Domenicalin mielipiteiden pyörtäminen parin päivän sisällä tukee taas ennakkoluuloja.

Onko loppupeleissä kovin järkevää keskittyä ensi kauteen jos säännöt eivät muutu paljon? Luulisi että nykyistä autoa kehittämällä voisi oppia myös paljon kerssistä ynnä muusta. Saisivat ottaa mallia Renaultista, jonka nopeus parani aika paljon uuden diffuusorin myötä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Toistaiseksi vain Hamilton on mun mielestä ajanut hyvin, ainakin yritystä on riittänyt. Alonso väläyttänyt pari kertaa (Malesian lähtö, Kiinan aika-ajot), mutta Ferrarikuskit on ollut aika vaisuja.
Millä tavalla näet että Hamilton on ajanut hyvin verrattuna esim. Sutiliin ja Buemiin?

Sutilkin ajoi kuin riivattu Kiinassa. Kovempaa mitä normijärkinen jollakin Forcella ajaisi. Buemi ollut loistava verrattuna Buurbassiin.:ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Onko loppupeleissä kovin järkevää keskittyä ensi kauteen jos säännöt eivät muutu paljon? Luulisi että nykyistä autoa kehittämällä voisi oppia myös paljon kerssistä ynnä muusta. Saisivat ottaa mallia Renaultista, jonka nopeus parani aika paljon uuden diffuusorin myötä.
Relluun onnistu auton takia asentamaan tuollainen 'Bolt On'-diffuussori. Ferrarilla on siellä pohjassa niin paljon muuta sälää, että joutuvat tekemään kokonaan uuden auton, jos meinaavat saada aikaiseksi samanlaisen reikäpohjan kuin Brawnissa. Enkä usko että vähempään tyytyisivätkään nyt, kun reikäpohja näyttää taas olevan sallittu.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Autohan siellä ratkaisee. On tullut muuten huomattua että Sutil pesee Fisichellaa etenkin sateella 100-0. Harmi että taas kävi näin.

Itse asiassa en muista nähneeni viimeisen vuoden aikana Fisichellalta yhtään hyvää suoritusta missään - paitsi Singaporessa roikkui hetken jopa pisteillä.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Johan tuota mäkkärin ja Ferrarin hallintaa tuli semmoinen 10 vuotta seurailtua niin.. :rolleyes: Tosin oli siinä välissä myös pelkkää Ferrarin hallintaa. :tongue:
Ja eikö muka tylsäks käyny? Kyllä mulla oli siitä vuodesta 2001, vuoteen 2004 suht sellanen, et no jaa, ei kyllä paljo nappaa. Mut ei siinä, jos sulla riitti intoa seurata Ferrareiden kaksintaistelua. Ainut valopilkku tuossa välissä oli 2003 Kimi yllärisuoritukset keskinkertaisella mutta poikkeuksellisesti luotettavalla Macilla.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Alonso väläyttänyt pari kertaa (Malesian lähtö, Kiinan aika-ajot), mutta Ferrarikuskit on ollut aika vaisuja.
Ferrari kuskit vaisuja ja samassa toteat, että Alonso väläyttänyt. On taas tullu seurattua kisoja.

Eikö Kimi tehnyt Malesiassa lähes yhtä hyvää starttia? Toki Alonso teki vielä paremman mut sen jälkein Kimin ohitus Alonsosta oli sit ilmeisesti vaisu? Massakaan ei huonosti aloittanut vikuroivalla Ferrarilla viime kisaa, nousi jo palkintopallin kulmille.

Kyllä on kumma miten jotkut jättävät puolet kisa tapahtumista huomaamatta ja kommentoivat ihan puuta heinää. Oskariksi Oskarin paikalle, kenties? :D
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Ja eikö muka tylsäks käyny?
Tarkoitin vain sitä, että kyllähän aika moni fykkösiä silti jaksoi seurata vaikka samat tiimit siellä meuhkasivatkin. Nyt on hienoa, että pikkutallit taistelee nyt kärjessä ja laji on ehdottomasti paljon mielenkiintoisempi kuin vähän aikaa sitten.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Koulthardilta kovaa kritiikkiä (Ilta-Sanomien intternettisivuilta):
Ferrari piehtaroi syvemmässä ojassa kuin vuosikymmeniin. Suomalaiset F1-mestarit hyvin tuntevan David Coulthardin mukaan se on pitkälti Kimi Räikkösen vika.

Räikkösen McLarenin-aikaisen tallikaverin, ex-skottikuski Coulthardin mukaan espoolainen ei kykene kehittämään F1-autoa kuten pitäisi.

- Kimi on entinen tallikaverini, eikä hän ole koskaan todistanut minulle pystyvänsä johtamaan auton kehitystyötä, Coulthard kirjoittaa The Telegraphin kolumnissaan.

- Varmasti hän on luonnostaan säkenöivän nopea, mutta uskon, että Ferrari parantuu dramaattisesti, jos ja kun Fernando Alonso saapuu.
Hyvin pitkälti samaa mieltä Koulthardin kanssa, ainakin tuosta, että suurella todennäköisyydellä Räikkösen korvaaminen jollakin huippukuskilla, kuten vaikkapa Alfonsolla, nostaisi tallin tulostasoa huomattavasti. En nyt tietenkään sano, että Ferrarin paskuus on kokonaan Räikkösen syytä, mutta kummasti ne samat ongelmat vaan seuraa miestä tallista toiseen. Ferrari tarvitsee nyt todella kipeästi parempia kuskeja - sellaisia, jotka pystyvät heikommallakin kalustolla hyviin suorituksiin.
 

Joda^

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
190
On siinä varmasti asiaakin ettei Kimi ole paras kehittämään autoa, mutta väkisin tulee mieleen olisiko Davidillä jäänyt vähän jotain hampaankoloon kun vähän väliä saa lukea siitä miten Kimi on laiska, lihava ja muuta vastaavaa :D

Saahan sen mielipiteensä sanoa toki mutta en tiedä onko Coulthardilla sitten paljon omien saavutustensa pohjalta niin kilpailuista kuin auton kehittämisestä vara arvostella :rolleyes:
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Hyvin pitkälti samaa mieltä Koulthardin kanssa, ainakin tuosta, että suurella todennäköisyydellä Räikkösen korvaaminen jollakin huippukuskilla, kuten vaikkapa Alfonsolla, nostaisi tallin tulostasoa huomattavasti. En nyt tietenkään sano, että Ferrarin paskuus on kokonaan Räikkösen syytä, mutta kummasti ne samat ongelmat vaan seuraa miestä tallista toiseen. Ferrari tarvitsee nyt todella kipeästi parempia kuskeja - sellaisia, jotka pystyvät heikommallakin kalustolla hyviin suorituksiin.
Miten McLarenin vauhdillinen vaihtelu Kimin aikana sitten selittyy? Aivan, Kimi kehitti vuoden 2002 auton, sitten pettynyt Coulthard hoiti (anteeksi, johti) kehitystyötä mallikkaasti 2003, Räikkönen pääsi taas raapustelupöydän ääreen vuoden bannin jälkeen ja tuloksena pyörillä varustettu etana vuosimallia 2004, jonka jälkeen tallin piti jo palkata uusi lahjakkuus nostamaan vauhtia. Montoya suoriutuikin tehtävästä hienosti ja 2005 vuoden auto liikkui aivan eri tahtiin, mutta Kimin rasittava ajotyyli tuhosi senkin luomuksen menestysmahdollisuudet. Ja kun ei kahta ilman kolmatta, niin Kimi sai vielä kerran yrittää ja mitä siitäkin tuli...
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Paranihan Red Bullikin heti sekunnin kierroksella kun Taavi lähti sieltä pois.:p

Ja mahtaa sitä muuten nyt potuttaa, kun siellä on voittaja-auto Markilla ja Sebillä alla.

Ja jos ihan kuskin kehittely- ja säätötyöstä puhutaan, niin johan Webberikin kopsasi Vettelin agressiiviset säädöt käyttöönsä.:ahem:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Miten McLarenin vauhdillinen vaihtelu Kimin aikana sitten selittyy? Aivan, Kimi kehitti vuoden 2002 auton, sitten pettynyt Coulthard hoiti (anteeksi, johti) kehitystyötä mallikkaasti 2003, Räikkönen pääsi taas raapustelupöydän ääreen vuoden bannin jälkeen ja tuloksena pyörillä varustettu etana vuosimallia 2004, jonka jälkeen tallin piti jo palkata uusi lahjakkuus nostamaan vauhtia. Montoya suoriutuikin tehtävästä hienosti ja 2005 vuoden auto liikkui aivan eri tahtiin, mutta Kimin rasittava ajotyyli tuhosi senkin luomuksen menestysmahdollisuudet. Ja kun ei kahta ilman kolmatta, niin Kimi sai vielä kerran yrittää ja mitä siitäkin tuli...
Jep, ei sitä oikein voi Räikkösen syyksi laittaa jos auto ei kehity. Mutta kuitenkin Ferrarilla ollaan Schumacherin aikana todennäköisesti totuttu siihen että kuljettaja kertoo todella tarkkaan minkälaisen auton haluaa. Siinä tapauksessa tallin johdosta pitäisi löytyä sen verran aloitekykyä, että jos uusi kuljettaja ei enää kerrokaan suoraan mitä ruuvia seuraavaksi kiristetään ja mitä löysätään, täytyy talliin hankkia sellainen henkilö joka sen kertoo. Eikä sen välttämättä tarvitse olla uusi kuljettaja, koska kuljettajan päätehtävä on kuitenkin sen auton kuljettaminen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös