Johan tuota mäkkärin ja Ferrarin hallintaa tuli semmoinen 10 vuotta seurailtua niin.. Tosin oli siinä välissä myös pelkkää Ferrarin hallintaa. :tongue:Ei tätä lajia kukaan jaksa seurata jos siellä kärjessä meuhkaa jatkuvasti samat tiimit.
Johan tuota mäkkärin ja Ferrarin hallintaa tuli semmoinen 10 vuotta seurailtua niin.. Tosin oli siinä välissä myös pelkkää Ferrarin hallintaa. :tongue:Ei tätä lajia kukaan jaksa seurata jos siellä kärjessä meuhkaa jatkuvasti samat tiimit.
2000-luvun Ferrari-dynastialle on tulossa ruma loppu. Mutta ei kai tuo ihme kun kaikki päätöksiä tekevät on makaryynejä.Johan tuota mäkkärin ja Ferrarin hallintaa tuli semmoinen 10 vuotta seurailtua niin.. Tosin oli siinä välissä myös pelkkää Ferrarin hallintaa. :tongue:
"Don't change the winning concept".2000-luvun Ferrari-dynastialle on tulossa ruma loppu. Mutta ei kai tuo ihme kun kaikki päätöksiä tekevät on makaryynejä.
Niin, itse olen sitä mieltä että Button on itse asiassa paras brittikuski sarjassa. Olin tätä mieltä myös 2007-8. Tallikavereina Button olisi luultavasti Hamiltonin edellä. Auto ratkaisee F1:ssä lähes kaiken. Niin ja tiimin työskentely, taktiikat.2007-2008: Hamilton ajaa kärjessä hyvällä autolla--->Hamilton on hyvä kuski
2009: Button kärjessä hyvällä autolla--->Button on hyvä kuski
Johtopäätökset on vedetty samantyyppisissä olosuhteissa molemmille kuskeille. Todellisuus on varmaan jotakin näiden välistä, mutta miksi jälkimmäisen uskominen on niin kovin vaikeaa
Umpisurkealla autolla ei kyllä paljoa väläytellä.mutta Ferrarikuskit on ollut aika vaisuja.
Mun mielestä ainakin Kiinassa Hamilton ajoi huonosti, sitä yrittämistä oli todella paljon liikaa. Selkeä syy esim siihen että hävisi tallikaverilleen Helppoheikille, joka ei sinänsä harmita yhtään. Mitä vaisua Fefen kuskeissa on? Kärjen tuntumassa ajelivat molemmat Kiinassakin, ihan maksimitasolla auton tämän hetkiseen suoritustasoon nähden. Alfonso on myös tehnyt en mihin Renulla pystyy.Toistaiseksi vain Hamilton on mun mielestä ajanut hyvin, ainakin yritystä on riittänyt. Alonso väläyttänyt pari kertaa (Malesian lähtö, Kiinan aika-ajot), mutta Ferrarikuskit on ollut aika vaisuja.
Millä tavalla näet että Hamilton on ajanut hyvin verrattuna esim. Sutiliin ja Buemiin?Toistaiseksi vain Hamilton on mun mielestä ajanut hyvin, ainakin yritystä on riittänyt. Alonso väläyttänyt pari kertaa (Malesian lähtö, Kiinan aika-ajot), mutta Ferrarikuskit on ollut aika vaisuja.
Relluun onnistu auton takia asentamaan tuollainen 'Bolt On'-diffuussori. Ferrarilla on siellä pohjassa niin paljon muuta sälää, että joutuvat tekemään kokonaan uuden auton, jos meinaavat saada aikaiseksi samanlaisen reikäpohjan kuin Brawnissa. Enkä usko että vähempään tyytyisivätkään nyt, kun reikäpohja näyttää taas olevan sallittu.Onko loppupeleissä kovin järkevää keskittyä ensi kauteen jos säännöt eivät muutu paljon? Luulisi että nykyistä autoa kehittämällä voisi oppia myös paljon kerssistä ynnä muusta. Saisivat ottaa mallia Renaultista, jonka nopeus parani aika paljon uuden diffuusorin myötä.
Ja eikö muka tylsäks käyny? Kyllä mulla oli siitä vuodesta 2001, vuoteen 2004 suht sellanen, et no jaa, ei kyllä paljo nappaa. Mut ei siinä, jos sulla riitti intoa seurata Ferrareiden kaksintaistelua. Ainut valopilkku tuossa välissä oli 2003 Kimi yllärisuoritukset keskinkertaisella mutta poikkeuksellisesti luotettavalla Macilla.Johan tuota mäkkärin ja Ferrarin hallintaa tuli semmoinen 10 vuotta seurailtua niin.. Tosin oli siinä välissä myös pelkkää Ferrarin hallintaa. :tongue:
Ferrari kuskit vaisuja ja samassa toteat, että Alonso väläyttänyt. On taas tullu seurattua kisoja.Alonso väläyttänyt pari kertaa (Malesian lähtö, Kiinan aika-ajot), mutta Ferrarikuskit on ollut aika vaisuja.
Tarkoitin vain sitä, että kyllähän aika moni fykkösiä silti jaksoi seurata vaikka samat tiimit siellä meuhkasivatkin. Nyt on hienoa, että pikkutallit taistelee nyt kärjessä ja laji on ehdottomasti paljon mielenkiintoisempi kuin vähän aikaa sitten.Ja eikö muka tylsäks käyny?
Hyvin pitkälti samaa mieltä Koulthardin kanssa, ainakin tuosta, että suurella todennäköisyydellä Räikkösen korvaaminen jollakin huippukuskilla, kuten vaikkapa Alfonsolla, nostaisi tallin tulostasoa huomattavasti. En nyt tietenkään sano, että Ferrarin paskuus on kokonaan Räikkösen syytä, mutta kummasti ne samat ongelmat vaan seuraa miestä tallista toiseen. Ferrari tarvitsee nyt todella kipeästi parempia kuskeja - sellaisia, jotka pystyvät heikommallakin kalustolla hyviin suorituksiin.Ferrari piehtaroi syvemmässä ojassa kuin vuosikymmeniin. Suomalaiset F1-mestarit hyvin tuntevan David Coulthardin mukaan se on pitkälti Kimi Räikkösen vika.
Räikkösen McLarenin-aikaisen tallikaverin, ex-skottikuski Coulthardin mukaan espoolainen ei kykene kehittämään F1-autoa kuten pitäisi.
- Kimi on entinen tallikaverini, eikä hän ole koskaan todistanut minulle pystyvänsä johtamaan auton kehitystyötä, Coulthard kirjoittaa The Telegraphin kolumnissaan.
- Varmasti hän on luonnostaan säkenöivän nopea, mutta uskon, että Ferrari parantuu dramaattisesti, jos ja kun Fernando Alonso saapuu.
Miten McLarenin vauhdillinen vaihtelu Kimin aikana sitten selittyy? Aivan, Kimi kehitti vuoden 2002 auton, sitten pettynyt Coulthard hoiti (anteeksi, johti) kehitystyötä mallikkaasti 2003, Räikkönen pääsi taas raapustelupöydän ääreen vuoden bannin jälkeen ja tuloksena pyörillä varustettu etana vuosimallia 2004, jonka jälkeen tallin piti jo palkata uusi lahjakkuus nostamaan vauhtia. Montoya suoriutuikin tehtävästä hienosti ja 2005 vuoden auto liikkui aivan eri tahtiin, mutta Kimin rasittava ajotyyli tuhosi senkin luomuksen menestysmahdollisuudet. Ja kun ei kahta ilman kolmatta, niin Kimi sai vielä kerran yrittää ja mitä siitäkin tuli...Hyvin pitkälti samaa mieltä Koulthardin kanssa, ainakin tuosta, että suurella todennäköisyydellä Räikkösen korvaaminen jollakin huippukuskilla, kuten vaikkapa Alfonsolla, nostaisi tallin tulostasoa huomattavasti. En nyt tietenkään sano, että Ferrarin paskuus on kokonaan Räikkösen syytä, mutta kummasti ne samat ongelmat vaan seuraa miestä tallista toiseen. Ferrari tarvitsee nyt todella kipeästi parempia kuskeja - sellaisia, jotka pystyvät heikommallakin kalustolla hyviin suorituksiin.
Jep, ei sitä oikein voi Räikkösen syyksi laittaa jos auto ei kehity. Mutta kuitenkin Ferrarilla ollaan Schumacherin aikana todennäköisesti totuttu siihen että kuljettaja kertoo todella tarkkaan minkälaisen auton haluaa. Siinä tapauksessa tallin johdosta pitäisi löytyä sen verran aloitekykyä, että jos uusi kuljettaja ei enää kerrokaan suoraan mitä ruuvia seuraavaksi kiristetään ja mitä löysätään, täytyy talliin hankkia sellainen henkilö joka sen kertoo. Eikä sen välttämättä tarvitse olla uusi kuljettaja, koska kuljettajan päätehtävä on kuitenkin sen auton kuljettaminen.Miten McLarenin vauhdillinen vaihtelu Kimin aikana sitten selittyy? Aivan, Kimi kehitti vuoden 2002 auton, sitten pettynyt Coulthard hoiti (anteeksi, johti) kehitystyötä mallikkaasti 2003, Räikkönen pääsi taas raapustelupöydän ääreen vuoden bannin jälkeen ja tuloksena pyörillä varustettu etana vuosimallia 2004, jonka jälkeen tallin piti jo palkata uusi lahjakkuus nostamaan vauhtia. Montoya suoriutuikin tehtävästä hienosti ja 2005 vuoden auto liikkui aivan eri tahtiin, mutta Kimin rasittava ajotyyli tuhosi senkin luomuksen menestysmahdollisuudet. Ja kun ei kahta ilman kolmatta, niin Kimi sai vielä kerran yrittää ja mitä siitäkin tuli...