Nykyäänkin saisi, mutta ei saa kolmea autoa käyttää vaan kahta, joten kisakuskit hoitavat harjoittelemisen. Näin olen ymmärtänyt.Paljonkas taas saivatkaan ajaa kilpakuljettajien ulkopuolella olevat heebot? Taisi lisäksi olla joku kisamäärä rajoitus menneiltä vuosilta F1-kaarassa.
90-luvun tuotos.Nyt on sitten 90-luvun tuotos saatu mukaan tähän lajiin.
Toisaalta aika riski pistää kuski radalle kun hän ei voi testata autoa ollenkaan. Kylmiltään sinne muiden sekaan ja tuolla "voittaja-asenteella" voi tulla sotkua.Lisättäköön että tavallaan testikielto on hyvä niiden kuljettajien kannalta jotka ovat oikeasti lahjakkaita, jolloin hyvien näyttöjen jälkeen sarjassa ajaa kuljettajat jotka sinne kuuluvat (ts. lahjakkaimmat) eikä maksukujettajat tai testikuljettajat jotka ajoi 30 000 km vuodessa, kyllä siinä tumpelokin oppii noilla km-määrillä ajamaan autoa kun autoa.
Taito = kokemus?maksukujettajat tai testikuljettajat jotka ajoi 30 000 km vuodessa, kyllä siinä tumpelokin oppii noilla km-määrillä ajamaan autoa kun autoa.
Jälleen ainakin uutisoivat varmana tietona.Williams-kuljettaja Nico Rosberg siirtyy tämän kauden jälkeen BMW-Sauberin F1-talliin.
IS Urheilun tietojen mukaan Rosberg on tehnyt monivuotisen sopimuksen BMW:n kanssa kesäkuun lopussa Silverstonen osakilpailun jälkeen.
Sopimus vahvistetaan näillä näkymin vasta syyskuussa, joten siihen saakka Rosberg joutuu vielä kiistämään asian, niin kuin formula ykkösissä tapoihin kuuluu.
Rosbergille on tulossa mukava palkankorotus. Williamsilta hän on saanut vajaat kaksi miljoonaa euroa vuodessa, mutta BMW:llä palkka nousee kuuteen miljoonaan euroon.
Rosberg puhui hiljattain Bild am Sonntagissa siitä, mitä hän haluaa F1-uraltaan.
- Olen ollut nyt kolme vuotta F1-sarjassa. Raha ei ole tärkeintä vaan se, että saan vihdoin sellaisen auton, jolla voin ajaa säännöllisesti palkintopallisijoista. Haluan voittaja-autoon, Rosberg sanoi.
BMW:llä Rosberg korvaa kokeneen maanmiehensä Nick Heidfeldin. Rosberg saa uudeksi tallitoverikseen puolalaisen Robert Kubican, joka oli saksalaissuomalaisen kova kilpakumppani jo kartingissa.
Hyviä uutisia Kovalaiselle
Rosbergin loikkaus BMW:lle on hyvä uutinen Heikki Kovalaiselle, jolla ei ole vielä jatkosopimusta ensi kaudelle.
Rosbergin uskottiin olleen vahvin ehdokas Kovalaisen korvaajaksi McLarenilla, koska tallin moottorikumppani ja osaomistaja Mercedes-Benz on pitkään haeskellut saksalaista kuljettajaa.
Keskustelut McLarenin kanssa katkesivat melko nopeasti, kun talli antoi ymmärtää, että Rosbergille olisi tarjolla vain kakkoskuskin rooli Lewis Hamiltonin apupoikana.
IS
Niin ja varsinkin kun Williams on hyvällä tuurilla palkintopallimateriaalia tällä kaudella mitä BMW ei tosiaan ole. Lähes samoilla säännöillä kun ensi vuonna jatketaan niin tilanne näyttää sikäli paremmalta Williamsin puolella.Tuskin Rosberg noin typerää ratkaisua tekisi. Eli ei varmasti ole tehnyt. Parempi jatkaa Williamsillakin, missä sentään on tunnesiteet siihen, että isäpappa otti ja voitti.
Totta. En tiedä lieneekö sattumaa vai mitä mutta kaikki ne tiimit jotka tälle kaudelle lähtivät aktiivisesti kehittämään KERSiä, ovat alisuorittaneet rankasti. Ja Bemari on juuri yksi näistä. Ferrari ja McLaren ovat jo ilmoittaneet että alkavat nyt kehittää ensi kauden autoa koska tämä kausi on jo menetetty, ja eiköhän se Bemarikin kohta samanlaisen ilmoituksen tee (jos ei ole jo tehnyt?). Eli eiköhän nämä kolme tallia taas ensi kaudella ole resurssiensa vaatimalla tasolla, joten kyllä Nicon mielestäni kannattaa Bemarille mennä jos vaan sinne pääsee. Bemarin resurssit ovat ihan jotain muuta kuin esim. Williamsilla, vaikka Williamsilla onkin tällä kaudella huomattavasti paremmin kulkenutkin.Mä en oikeen ymmärrä miks täällä ollaan noin tota bemaria vastaan. Tallin kyvyt on nähty. Sillä pystyttiin haastamaan jopa Ferrari ja McLaren kahtena edellisenä kautena. Jos tätä kautta miettii niin esim. Alonson siirtyminen Ferrarille olisi idioottimaista koska ei Ferrari ole pärjännyt.
Jos Williams siirtyy ensi kaudella Cosworthiin (kuten on ollut puhetta/huhuja), niin taatusti Willy tulee sukeltamaan.Niin ja varsinkin kun Williams on hyvällä tuurilla palkintopallimateriaalia tällä kaudella mitä BMW ei tosiaan ole. Lähes samoilla säännöillä kun ensi vuonna jatketaan niin tilanne näyttää sikäli paremmalta Williamsin puolella.
Varmaankin on paras Cosworth tiimi sitten.Jos Williams siirtyy ensi kaudella Cosworthiin (kuten on ollut puhetta/huhuja), niin taatusti Willy tulee sukeltamaan.
Eikun Kimiä ei enää lasketa Ferrari-kuljettajaksi :wink:.Maikkarilla taas homma ja tiedot hanskassa.
Ferrarin F1-kuljettaja Felipe Massa ajoi viime viikonlopun Saksan GP:ssä kolmanneksi. Palkintopallille nousu oli tallin ensimmäinen koko kaudella.
Eikös se Kimpsu ajanut Monacossa kolmanneksi ollen podiumilla. Hyvä maikkari.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/07/916904