F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Schumilla on se etu, että jos comeback menee munilleen niin kaiken voi periaatteessa kuitata korkealla iällä.

Ja onhan Schumilla vielä voitettavaa, lähinnä juuri ihmisten mielissä. Yksi maailmanmestaruus päälle, niin menee näiden "kaikkien aikojen paras F1-kuski"- listausten Senna-Schumacher- kärki jatkossa toisin päin. Onpahan vaan aika utopistinen ajatus kuitenkin...mutta jos kerta Button, niin miksi ei yli-ikäinen leukakeisari :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Mää väittäsin että hulluutta... ainakin Kimin osalta.

Miksi Kimi, joka on moneen otteeseen kertonut, että ei halua ajaa muilla kuin ns. "voittaja-autoilla", ja jos ei edes Mersu kelvannu "voittaja-autoksi", olisi menossa Williamsille.

Ite kyllä veikkasin Williamsia tallimestariks maikkarilla ;)
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Pöh.

Mää väittäsin että hulluutta... ainakin Kimin osalta.

Miksi Kimi, joka on moneen otteeseen kertonut, että ei halua ajaa muilla kuin ns. "voittaja-autoilla", ja jos ei edes Mersu kelvannu "voittaja-autoksi", olisi menossa Williamsille.

Ite kyllä veikkasin Williamsia tallimestariks maikkarilla ;)
"Lord Radcliffe of Oxford" on tainnut ottaa brandyn tai kaksi liikaa. :eek:

Tämäkin kertoo aika lailla:
www.pitpass.com sanoi:
If these bombshells are accurate, you read it first here. If not, we did say madman...
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
MTV3 sanoi:
Mosley itkee autonvalmistajien perään

Kansainvälisen autoliiton FIA:n entinen puheenjohtaja Max Mosley katuu, että päästi BMW:n ja Toyotan vetäytymään formula ykkösistä.

Hän kertoo brittiläiselle The Daily Telegraphille, että hänen olisi pitänyt istua alas BMW:n Norbert Reithoferin ja Toyotan Akio Toyodan kanssa.

- Se oli ehkä iso virhe minulta. Minun olisi pitänyt vierailla autonvalmistajien luona, Mosley harmittelee.

- Jos olisin tehnyt sen, BMW olisi ainakin vielä kanssamme ja ehkä myös Toyota.

(MTV3)
No voi jumalauta... Ite teki kaikkensa, jotta autonvalmistajat lähtis, ja nyt itkee niitten perään. :yuck:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
No voi jumalauta... Ite teki kaikkensa, jotta autonvalmistajat lähtis, ja nyt itkee niitten perään. :yuck:
Mosley on kyllä kuin tuuliviiri, mutta onhan tämä juna suistunut jo pitkän matkaa raiteiltaan...

Mosley vuonna 1991: F1 tarvitsee lisää autonvalmistajia toimittamaan moottoreita.
Mosley vuonna 2000: Yksityistiimien aikakausi ykkösissä on tullut päätökseen - tulevaisuus on autonvalmistajien tiimit.
Mosley kesällä 2009: F1 tarvitsee lisää yksityistiimejä selvitäkseen - Autonvalmistajat ovat epäluotettavia paholaisia, jotka lähtevät heti kun niille sopii ja kyllä se meille käy. Ei F1 tarvitse autonvalmistajia.

Ja nyt sitten Mosley joulukuussa 2009: Autonvalmistajia ei olisi pitänyt päästää lähtemään. :eek:

Mutta kerrankin MTV3 on ainakin otsikoinut juttunsa hyvin ;)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mosley on kyllä kuin tuuliviiri, mutta onhan tämä juna suistunut jo pitkän matkaa raiteiltaan...

Mosley vuonna 1991: F1 tarvitsee lisää autonvalmistajia toimittamaan moottoreita.
Mosley vuonna 2000: Yksityistiimien aikakausi ykkösissä on tullut päätökseen - tulevaisuus on autonvalmistajien tiimit.
Mosley kesällä 2009: F1 tarvitsee lisää yksityistiimejä selvitäkseen - Autonvalmistajat ovat epäluotettavia paholaisia, jotka lähtevät heti kun niille sopii ja kyllä se meille käy. Ei F1 tarvitse autonvalmistajia.

Ja nyt sitten Mosley joulukuussa 2009: Autonvalmistajia ei olisi pitänyt päästää lähtemään. :eek:

Mutta kerrankin MTV3 on ainakin otsikoinut juttunsa hyvin ;)
Sanoisin että "tilanne elää" :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No voi jumalauta... Ite teki kaikkensa, jotta autonvalmistajat lähtis, ja nyt itkee niitten perään. :yuck:
Onpas taas raflaava otsikointi Maikkarilla.

Mosley ei yrittänyt saada autonvalmistajia lähtemään, ainoastaan estää niitä kaappaamasta vallan F1:ssä. Ihan itse olivat lähdössä, mutta Max yritti saada niitä neuvottelupöydän ääreen, aluksi huonoilla menestyksellä.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mosley ei yrittänyt saada autonvalmistajia lähtemään, ainoastaan estää niitä kaappaamasta vallan F1:ssä. Ihan itse olivat lähdössä, mutta Max yritti saada niitä neuvottelupöydän ääreen, aluksi huonoilla menestyksellä.
Itse tarkoitin jatkuvaa osien stantardisointia, josta autonvalmistajat eivät ole olleet erityisen innostuneita.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Itse tarkoitin jatkuvaa osien stantardisointia, josta autonvalmistajat eivät ole olleet erityisen innostuneita.
...mutta josta syystä yksikään autonvalmistaja ei ole lähtenyt ykkösistä. Syyt lähtöön ovat olleet muualla.

Ainut tapa saada tiimit pysymään ykkösissä ja tiimimäärä riittävänä on alentaa kustannuksia, eikä siihen ole muita kovin tehokkaita keinoja kuin standardointi. No, Max/FIA sitten esitti, että vapautetaan sääntöjä, mutta asetetaankin kulukatto. Ei kelvannut sekään keväällä. Lopulta nyt sitten FOTA valitsisi sekä rajoitetut säännöt että kulukaton. Go figure.

-Edit- Itse asiassa FOTA taisi itse ehdottaa vaihdelaatikon ja jossain määrin aerodynamiikankin standardointia. En muista tuliko lopulliseen säästöohjelmaan mukaan (kun sitä ei ole kokonaisuudessan julkaistu).
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Stefan GP tähtää edelleen tosissaan ykkösiin.

Stefan GP etsii työntekijöitä, rutinoituneita F1-ammattilaisia. Työpaikat sijaitsevat Saksassa tai Serbiassa.

Jotain homman taustoista kertonee sivun lopussa oleva kommentti:

Slightly advantage if you are ex Toyota F1!
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Muistan - tarkoitukseni oli sillain rivien välistä antaa ymmärtää, että ihme on jos kaupasta ei olla jo sopimassa. Tai sitten serbeillä vaan on ylimääräistä rahaa.
Tuota voi jo pitää melkoisena varmistuksena sille vahvalle huhulle, että Toyotan konsepti (ja tilat) on hankittu. Mutta pitää kyllä olla talous aika hyvässä kunnossa jos ostelevat pari F1-tiimiä pois tuosta vain. ;)

-Edit- Sikäli kyllä hieman huvittavaa, että toukokuussa jokseenkin vahvimpina kandidaatteina pidetyt Prodrive ja Lola ovat ilmeisesti edelleen jäämässä rannalle. Jos Rellu siis menee Genii Capitalille.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tuota voi jo pitää melkoisena varmistuksena sille vahvalle huhulle, että Toyotan konsepti (ja tilat) on hankittu. Mutta pitää kyllä olla talous aika hyvässä kunnossa jos ostelevat pari F1-tiimiä pois tuosta vain. ;)
Niin se tuossa ihmetyttää, että luulisi Stefanovicin ensin varmistavan osallistumisoikeuden ja vasta sitten ostavan Toyotan romppeet. Tai sitten sedillä on varmaa tietoa USF1:n toivottomasta tilanteesta, ja pelaavat peliä uskoen saavansa jenkkitiimiltä jäävän osallistumisoikeuden pelaamisikkunan rajoissa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
...mutta josta syystä yksikään autonvalmistaja ei ole lähtenyt ykkösistä. Syyt lähtöön ovat olleet muualla.

Ainut tapa saada tiimit pysymään ykkösissä ja tiimimäärä riittävänä on alentaa kustannuksia, eikä siihen ole muita kovin tehokkaita keinoja kuin standardointi. No, Max/FIA sitten esitti, että vapautetaan sääntöjä, mutta asetetaankin kulukatto. Ei kelvannut sekään keväällä. Lopulta nyt sitten FOTA valitsisi sekä rajoitetut säännöt että kulukaton. Go figure.

-Edit- Itse asiassa FOTA taisi itse ehdottaa vaihdelaatikon ja jossain määrin aerodynamiikankin standardointia. En muista tuliko lopulliseen säästöohjelmaan mukaan (kun sitä ei ole kokonaisuudessan julkaistu).

Standarsointi on myös autonvalmistajia karkoittava tekijä koska he haluavat saada formuloista hyötyä irti myös tuotekehityksenä. Samoin he haluavat profiloitua omilla tuotteillaan ja siten käyttää formuloita automerkin markkinointiin. Kulukatoista onnistunein muoto ( mielestäni ) on esim velvoite myydä moottoria x-hintaan joka pakottaa suhteuttamaan moottoriin käytetyt varat niiden yksikköhintaan. Samaa tai tästä johdettuja säästöpakotteita voisi olla enemmänkin, koska komponetteja itse valmistamattomia talleja on mukana yhä enemmän.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös