Jurva
Well-known member
Eiköhän se ollut Toyotalla viime kauden auto eli V10 koneella. Olisin odottanut Toyotan käyttäneen enemmän siipeä kuin tuo kuva antaa ymmärtää.
Tuo aiemmin postaamani kuva Zontan auton siipikonfiguraatiosta antaa kyllä vähän toisen kuvan Lacuna Segan luonteesta. Sikäli kun F1-sacingin kuva todella sieltä on. Ulkonäöstä en edes minä osaa sanoa, onko viime vuoden vai tän vuoden malli, kun Toyota tunnetusti tekee näitä "radikaaleja" aeropäivityksiä jatkuvasti autoihinsa. Ponttoonit antaisi ymmärtää, että kyseessä olisi tän vuoden malli, tosin.lfb sanoi:Laguna Secassa on tosiaan korkeuseroja ja muutenkin rata on erityyppinen kuin Montreal, joka on aika pitkälti kiihdytys-jarrutus-rata. Laguna Seca on puolestaan verrattain syheröinen ja suhteellisen lyhyt, koostuen pääasiassa lyhyistä suorista ja keskivauhtisista mutkista. F1-radoista Imola tulee ehkä vähän mieleen profiilista. Mikään low-downforce-rata LS ei siis ole. F1-auton selkeästi ChampCaria parempi kierrosaika Montrealissa onkin käynyt ilmi jo toikissa. Tällä hetkellä ykkönen on siis selkeästi Amerikan vastinettaan nopeampi.
Tuolla Imolan mukaanvedolla hain lähinnä esimerkkiä radasta, jossa olisi suunnilleen samanpituisia suoria ja huippunopeuksia (ihan omaan arvioon perustuen ). Profiililtaanhan Imola ei tosiaan ole samankaltainen Laguna Secan kanssa, olisi pitänyt selittää paremmin aiemmassa postauksessa.formulastara sanoi:Mutta sen verta radassa on syheröä, kun vaikka GT4:llä sitä ajelee, että luulisi tosiaan siipeä enemmän tarvittavan. Imola ei kyllä ole profiililtaan lähelläkään Segaa, Sehän on pikemminkin kaasutus-jarrutusrata, jossa pompitaan kanttareiden yli.
http://www.toyota.com/montereyhistoric/videos.html Ja täällä paljon videoita! :thumbup: Mukavasti pomppii Zontan kypärä.Otto Hokkanen sanoi:F1Totalilla on muuten kuvia näytöajosta: http://www.f1total.com/bilder/cat.php?c=06toy3
No luonnollisesti kasvaa...petrolhead sanoi:Millainenhan ero olisi jos Amerikanformula ajaisi näytösajoa radalla jolla vain F1:t ajavat. Eli jos laitettaisiin CART yrittämään kylmiltään esim Formula 1:en Span kierrosaikoja..
Ainoastaan ajat radoilta joilla molemmat ajavat tosissaan kilpaa ovat vertailukelpoisia mielestäni.
Ollaanpa nyt realistisia. Valtameren takana nyt suurimmaksi osaksi käännetään rattiakin pelkästään vasempaan. Bourdais on varmaan ihan ok kuski. Jotain albersin tasoa. Tosin varmaan jonkun ihan kädettömän F1-kuskin voisi tutulla autolla voittaa, vaikkapa Alonson.Markus Sytelä sanoi:NYT SE ALKAA! CARTin lopullinen nousu nimittäin. Kaikki ovat sarjaa mollanneet, mutta hiljaa syvyyksistä nousee uusi aalto! CART on kuninkuussarja siinä missä joku Formulakin. Se vie ensi kaudella kuskeja pois ykkösistä, myös erään todella nimekkään!
petrolhead sanoi:Millainenhan ero olisi jos Amerikanformula ajaisi näytösajoa radalla jolla vain F1:t ajavat. Eli jos laitettaisiin CART yrittämään kylmiltään esim Formula 1:en Span kierrosaikoja..
Ainoastaan ajat radoilta joilla molemmat ajavat tosissaan kilpaa ovat vertailukelpoisia mielestäni.
Jeeves sanoi:Ollaanpa nyt realistisia. Valtameren takana nyt suurimmaksi osaksi käännetään rattiakin pelkästään vasempaan. Bourdais on varmaan ihan ok kuski. Jotain albersin tasoa. Tosin varmaan jonkun ihan kädettömän F1-kuskin voisi tutulla autolla voittaa, vaikkapa Alonson.
Kuninkuussarjaksi Cartilla on vielä paaljon matkaa. Jos sinne nyt vaikkapa muutama F1-tason kuski eksyisi, voitaisiin alkaa jo puhua GP2-tason sarjasta. Nuoret lahjakkuudet voisivatkin sitten hypätä CART:ista F1:een, jos rahkeet riittävät. Näin saataisiin F1:een lisää näitä paljon kaivattuja jenkkikuskeja, joista nyt ei loppujen lopuksi olisi juuri mihinkään. Olishan se ainakin siistiä nähdä jossain F1-autossa Coca-cola tai Budweiser sponsorina.
:alppu:
EDIT: Ah Haa. Tuosta Jonin postaamasta videolinkistä löytyy video, joka paljastaa asian todellisen luonteen. Pätkän nimi on "F1-car on track" ja jokainen voi siitä itse katsoa, kuinka brasilianpoika Zonta tulee varikolle nopealta kierrokseltaan. Uskomatonta! F1:t häviävät siis vain hyvin vähän CART- autoille, jos ajavat varikkorajoitin päällä.
Suurimmaksi osaksi varmastikin, mutta ei kuitenkaan Champ Carissa. Sarjaan kuuluu tällä kaudella 14 kisaa, joista 8 ajetaan katu-/lentokenttäradalla, 5 moottoriradalla ja vain 1 ovaalilla.Jeeves sanoi:Ollaanpa nyt realistisia. Valtameren takana nyt suurimmaksi osaksi käännetään rattiakin pelkästään vasempaan.
Paljon on toki suhteellinen käsitys, mutta kun sarjaa taitaa tällä hetkellä ajaa peräti kaksi jenkkiä, ei se ole kuin yksi fykkösiä enemmän... Siinähän hyppäävät sitten.Nuoret lahjakkuudet voisivatkin sitten hypätä CART:ista F1:een, jos rahkeet riittävät. Näin saataisiin F1:een lisää näitä paljon kaivattuja jenkkikuskeja, joista nyt ei loppujen lopuksi olisi juuri mihinkään.
CCWS:n pressa Steve Johnson kertoili toimittajille, että ensi vuonna ei ole ohjelmassa yhtään ovaalia. Sitä vastoin Euroopassa ajetaan 1-2 kisaa: Assenissa ja ehkä Brnossa.Otto Hokkanen sanoi:Suurimmaksi osaksi varmastikin, mutta ei kuitenkaan Champ Carissa. Sarjaan kuuluu tällä kaudella 14 kisaa, joista 8 ajetaan katu-/lentokenttäradalla, 5 moottoriradalla ja vain 1 ovaalilla.
Paljon on toki suhteellinen käsitys, mutta kun sarjaa taitaa tällä hetkellä ajaa peräti kaksi jenkkiä, ei se ole kuin yksi fykkösiä enemmän... Siinähän hyppäävät sitten.