F2 - 2020 - 12 - Sakhir

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3262
Pääsisikö Tsunoda AlphaTaurille taitojen vai Honda-suhteiden avulla?
Asettelisin itse niin, että hän pääsi sisään Red Bullin junnuohjelmaan Honda-suhteidensa avulla, mutta sen jälkeen on ihan omilla meriiteillään etenemässä nyt F1:iin, vaikkei vielä viime kaudella saavuttanutkaan mitään järin ihmeellistä F3-sarjassa. Nyt kuitenkin F2:ssa homma natsasi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3262
Mä en väsy korostamasta Vipsin kohtaloa, kun ei päässyt SF:ää ajamaan koronan takia. Kävi se podiumin nappaamassa F2:ssa sentään. Ainakin sai nyt superlisenssinsä ja pääsi Red Bullin ja Alpha Taurin varakuljettajaksi. Emme unohda Vipsin ja Tsunodan voimasuhteita 2019.
No miksi Red Bull ei laittanut Vipsiä ajamaan F2-sarjaan? Kuulostaa hirveän nurinkuriselta, että japanilainen ajaa Euroopassa ja eurooppalainen kuljettaja lähetetään Japaniin, vaikka kummassakin sarjassa onkin sama kalusto käytössä.

Ymmärrän toki sen, että japanilainen Tsunoda ajaa F2-sarjassa varmasti Hondan rahoilla ja intialainen Daruvala omien sponsoreidensa tuella, ja että Vipsin ajelut maksettaneen sen sijaan Red Bullin omasta taskusta, joten tallia ei niin kiinnosta sijoittaa Vipsin uraan. Mutta ei se hyvältä näytä eikä tunnu Vipsin kannalta, varsinkin kun nyt sitten koronan takia ajamiset jäivät väliin ja mahdollisesti urakehitys tyssäsi samalla siihen. Juniorit kun vanhenevat verrattain nopeasti.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
3710
Drugovichiltäkin aika mojova tasonnosto. Viime kaudella F3:ssa yksi ainoa pistesija, nyt F2:ssa kaksi sprinttivoitta ja yksi Feature-kisan voittokin napsahti viime viikonloppuna. Aika selkeästi tallikaveria nopeampi läpi kauden. EI taida kuulua minkään tallin akatemiaan?
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
1354
No miksi Red Bull ei laittanut Vipsiä ajamaan F2-sarjaan? Kuulostaa hirveän nurinkuriselta, että japanilainen ajaa Euroopassa ja eurooppalainen kuljettaja lähetetään Japaniin, vaikka kummassakin sarjassa onkin sama kalusto käytössä.

Ymmärrän toki sen, että japanilainen Tsunoda ajaa F2-sarjassa varmasti Hondan rahoilla ja intialainen Daruvala omien sponsoreidensa tuella, ja että Vipsin ajelut maksetaan varmasti sen sijaan Red Bullin omasta taskusta, joten tallia ei niin kiinnosta sijoittaa Vipsin uraan. Mutta ei se hyvältä näytä eikä tunnu Vipsin kannalta, varsinkin kun nyt sitten koronan takia ajamiset jäivät väliin ja mahdollisesti urakehitys tyssäsi samalla siihen. Juniorit kun vanhenevat verrattain nopeasti.
Aiemmin Red Bull ei ajattanut ketään F2:ssa, Gaslykin nousi Japanin kautta. No ei se urakehitys tyssänyt kun mies on nyt varakuskina F1:ssä. Ihan hyvin kun kaveri viimeksi ajanut täyden kauden kilpaa F3:ssa. Sekä Tsunodalla että Vipsillä on Red Bullin tuki taustalla, lisäksi Tsunodalla Honda joka sattuu olemaan vielä ensi kaudellakin Bullien moottoritoimittaja. Vipsillä on joku superalko sponssina.

Ei siinä, Tsunoda ansaitsee paikkansa ja uskon että kyllä Vipsillekin paikka aukeaa jahka Albonin ja Kvyatin kohtalot sinetöidään. Jyri täytti äskettäin 20, vielä on 1-2 vuotta aikaa boostata urallaan. Jos ei 2022 ole ykkösissä, niin sitten voidaan laittaa mies Niko Karin ja kumppaneiden kanssa samaan laariin.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
3710
Aiemmin Red Bull ei ajattanut ketään F2:ssa, Gaslykin nousi Japanin kautta. No ei se urakehitys tyssänyt kun mies on nyt varakuskina F1:ssä. Ihan hyvin kun kaveri viimeksi ajanut täyden kauden kilpaa F3:ssa. Sekä Tsunodalla että Vipsillä on Red Bullin tuki taustalla, lisäksi Tsunodalla Honda joka sattuu olemaan vielä ensi kaudellakin Bullien moottoritoimittaja. Vipsillä on joku superalko sponssina.

Ei siinä, Tsunoda ansaitsee paikkansa ja uskon että kyllä Vipsillekin paikka aukeaa jahka Albonin ja Kvyatin kohtalot sinetöidään. Jyri täytti äskettäin 20, vielä on 1-2 vuotta aikaa boostata urallaan. Jos ei 2022 ole ykkösissä, niin sitten voidaan laittaa mies Niko Karin ja kumppaneiden kanssa samaan laariin.
Gaslyhan lähti nimenomaan Japaniin siksi, kun F2-mestari ei enää saa sarjassa ajaa. Eikö Markolla ja Gaslylla ollut jotain eripuraa kulisseissakin, jonka takia ei saanut vakituista F1-paikkaa vielä kaudelle 2017?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3262
Aiemmin Red Bull ei ajattanut ketään F2:ssa, Gaslykin nousi Japanin kautta. No ei se urakehitys tyssänyt kun mies on nyt varakuskina F1:ssä. Ihan hyvin kun kaveri viimeksi ajanut täyden kauden kilpaa F3:ssa.
Silloin siinä olikin paljon enemmän järkeä, koska oman lerin sisällä ei ollut haastajia ja käytännössä SF:ään ylennetyllä kuljettajalla oli selkeä tie ykkösiin. Nyt kuvio on paljon sekavampi, kun F2 on sarjana paljon vaativampi eli siellä osoitetut kyvyt jyräävät varmasti jonkun japsisarjan kuljettajien edelle automaattisesti, mutta kun SF:ää eivät ulkomalaaiset edes päässeet ajamaan karanteenisäädösten ja matkustusrajoitteiden vuoksi...

Ei siinä, Tsunoda ansaitsee paikkansa ja uskon että kyllä Vipsillekin paikka aukeaa jahka Albonin ja Kvyatin kohtalot sinetöidään. Jyri täytti äskettäin 20, vielä on 1-2 vuotta aikaa boostata urallaan. Jos ei 2022 ole ykkösissä, niin sitten voidaan laittaa mies Niko Karin ja kumppaneiden kanssa samaan laariin.
Albonin tilanne voi korkeintaan hankaloittaa Vipsin uraa. Jos Albon saa nyt potkut, niin hän saattaa nousta takaisin Alpha Taurille vuoden kuluttua, jolloin Vipsille ei ainakaan olisi enää tilaa. Mutta toisaalta siellä ajaa ensi kaudella tulokkaana Tsunoda, jolle tuskin tulee fuduja ensimmäisen kauden jälkeen, ja todella vahvasti suorittava Gasly, jonka kenkimisessä ei olisi mitään järkeä.
Ehkäpä tulokkaiden toiveet ovat nyt kiinni siinä, että joko Gasly lähtee Sainzin jalanjäljissä muualle tai sitten Tsunoda ylentyy pikavauhdilla emotalliin.

Gaslyhan lähti nimenomaan Japaniin siksi, kun F2-mestari ei enää saa sarjassa ajaa. Eikö Markolla ja Gaslylla ollut jotain eripuraa kulisseissakin, jonka takia ei saanut vakituista F1-paikkaa vielä kaudelle 2017?
Kvyatille povattiin potkuja muistaakseni kesken kauden, ja Gasly "julkisti" nousevansa hänen tilalleen, mistä Marko suuttui, koska joko mitään ei vielä oltu päätetty tai ainakaan siitä ei vielä olisi saanut puhua julkisesti. Tästä sitten seurasi Gaslyn F1-uran alun lykkääntyminen.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
789
Gaslyhan lähti nimenomaan Japaniin siksi, kun F2-mestari ei enää saa sarjassa ajaa. Eikö Markolla ja Gaslylla ollut jotain eripuraa kulisseissakin, jonka takia ei saanut vakituista F1-paikkaa vielä kaudelle 2017?
Oli, kun Gasly julisti itse vähän liian aikaisin, että ajaa Toro Rossoa seuraavalla kaudella.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
1354
Gaslyhan lähti nimenomaan Japaniin siksi, kun F2-mestari ei enää saa sarjassa ajaa. Eikö Markolla ja Gaslylla ollut jotain eripuraa kulisseissakin, jonka takia ei saanut vakituista F1-paikkaa vielä kaudelle 2017?
Toki. Se vaan että jos Helmut laittaa jonkun Super Formulaan eikä F2:een, ei suoranaisesti ole mikään epäluottamuslause.

Viime vuosien Red Bull junnut ja ovatko ajaneet GP2/F2:

Ricciardo / Ei
Vergne / Ei
Kvjat / Ei
Sainz / Ei
Verstappen / Ei
Gasly / Kyllä - F1:een SF:n kautta
Hartley / Ei
Albon / Kyllä

2020 F2:ssa ajaneet RB:n junnukuskit ja keskimääräinen sijoitus:
Täysi kausi:
Tsunoda (6,83)
Daruvala (9,5)
Kesken kauden tuuraamassa:
Vips (8,75)
 

Demon Hiili

Well-known member
Liittynyt
26.8.2009
Viestit
49
Silloin siinä olikin paljon enemmän järkeä, koska oman lerin sisällä ei ollut haastajia ja käytännössä SF:ään ylennetyllä kuljettajalla oli selkeä tie ykkösiin. Nyt kuvio on paljon sekavampi, kun F2 on sarjana paljon vaativampi eli siellä osoitetut kyvyt jyräävät varmasti jonkun japsisarjan kuljettajien edelle automaattisesti, mutta kun SF:ää eivät ulkomalaaiset edes päässeet ajamaan karanteenisäädösten ja matkustusrajoitteiden vuoksi...


Albonin tilanne voi korkeintaan hankaloittaa Vipsin uraa. Jos Albon saa nyt potkut, niin hän saattaa nousta takaisin Alpha Taurille vuoden kuluttua, jolloin Vipsille ei ainakaan olisi enää tilaa. Mutta toisaalta siellä ajaa ensi kaudella tulokkaana Tsunoda, jolle tuskin tulee fuduja ensimmäisen kauden jälkeen, ja todella vahvasti suorittava Gasly, jonka kenkimisessä ei olisi mitään järkeä.
Ehkäpä tulokkaiden toiveet ovat nyt kiinni siinä, että joko Gasly lähtee Sainzin jalanjäljissä muualle tai sitten Tsunoda ylentyy pikavauhdilla emotalliin.


Kvyatille povattiin potkuja muistaakseni kesken kauden, ja Gasly "julkisti" nousevansa hänen tilalleen, mistä Marko suuttui, koska joko mitään ei vielä oltu päätetty tai ainakaan siitä ei vielä olisi saanut puhua julkisesti. Tästä sitten seurasi Gaslyn F1-uran alun lykkääntyminen.
Eiköhän tuo nyt ole selviö, ettei Gasly jatka ensi kauden jälkeen Red Bullin ohjelmistossa, häntä ei tulla nostamaan Verstappenin rinnalle ja ja jatkaminen Alphalla olisi tyhjäkäyntiä. Renaultilta esim löytyisi ranskikselle paikka floppi Oconin tilalle. Paitis jos Zhou suorittaa hyvin ja Kiinalaisilla rahaa riittää. Toki siihäkin tapauksessa löytyy muitakin paikkoja varmasti Gaslylle.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2092
Olihan tämä erikoinen kausi. Uudet renkaat aiheutti monessa kisassa haasteita. Sprinttikisoissa vapaaehtoisesta pysähdyksestä tulikin voittotaktiikka jne.

Mick ainoana pystyi jollain tavalla tasaisuuteen. Voitti ainoastaan kaksi kilpailua, eikä saavuttanut yhtään paalua ja pääsi aika-ajossakin vain kaksi kertaa neljän joukkoon. Lopulta Tsunoda jäi vain 15p mestaruudesta, vaikka oli 11/24 startissa pisteiden ulkopuolelle.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3262
Oli, kun Gasly julisti itse vähän liian aikaisin, että ajaa Toro Rossoa seuraavalla kaudella.
Itse asiassa Kvyatille povattiin potkuja / jäähyä jo kesken kauden 2016, jolloin hänet oli jo kesken kauden alennettu takaisin STR:lle. Gasly meni julistamaan ajavansa Kvyatin tilalla jossain syyskauden kisassa, jolloin GP2-sarjalla oli väliviikko, mutta tästä suivaantuneena Marko ilmeisesti sitten perui kaikki Gaslyn F1-suunnitelmat ja lähetti tämän ajamaan sitä Super Formulaa. Voi miettiä, että muniko Gasly noilla puheilla sitten oman uransa, sillä jos hän olisi ajanut STR:llä kauden koko 2017 ja kerännyt lisää kokemusta kaudella 2018, niin hän olisi saattanut olla valmiimpi nousemaan RBR:lle ja suoriutumaan siellä paremmin...
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3262
Eiköhän tuo nyt ole selviö, ettei Gasly jatka ensi kauden jälkeen Red Bullin ohjelmistossa, häntä ei tulla nostamaan Verstappenin rinnalle ja ja jatkaminen Alphalla olisi tyhjäkäyntiä. Renaultilta esim löytyisi ranskikselle paikka floppi Oconin tilalle. Paitis jos Zhou suorittaa hyvin ja Kiinalaisilla rahaa riittää. Toki siihäkin tapauksessa löytyy muitakin paikkoja varmasti Gaslylle.
Zhoun etsikkoaika taisi olla tällä kaudella ja se meni nyt ohitse. Viime kaudella hän debytoi F2:ssa kuudennella sijalla ja tällä kaudella suoriutui vain marginaalisesti paremmin. Jos Zhoulle järjestyy paikka F1:stä niin se on sitten jonkun muun tallin maksukuskina, mutta nekin istuimet taitavat olla jo täynnä ellei sitten Mazepinilla petä maksukyky tai Latifilla hermo.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
3710
Jos mestaruuskamppailussa Zhou on ensi kaudella mukana niin kuka tietää, vaikka paikka ykkösistä vielä löytyisikin. Siellä on vaan Rellun akatemiassa Lundgaard ja Piastri hönkimässä aika kovasti niskaan. Tuosta kaksikosta veikkaan Renault'n nostavan seuraavan junnunsa ykkösiin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13359
Toki. Se vaan että jos Helmut laittaa jonkun Super Formulaan eikä F2:een, ei suoranaisesti ole mikään epäluottamuslause.

Viime vuosien Red Bull junnut ja ovatko ajaneet GP2/F2:

Ricciardo / Ei
Vergne / Ei
Kvjat / Ei
Sainz / Ei
Verstappen / Ei
Gasly / Kyllä - F1:een SF:n kautta
Hartley / Ei
Albon / Kyllä

2020 F2:ssa ajaneet RB:n junnukuskit ja keskimääräinen sijoitus:
Täysi kausi:
Tsunoda (6,83)
Daruvala (9,5)
Kesken kauden tuuraamassa:
Vips (8,75)
Itse asiassa aivan yksittäisiä kisoja on kyllä Brendon Hartley ajanut GP2:sta.

Abu Dhabissa 2010 sai tilapäisajojensa aikana pisteen Colonilla kun Vladimir Arabadzhievin ajot päättyivät aiemmin Monzasta lähtien milloin Hartley ensimmäisen kerran ajoi, 2011 ajoi testejä ja hänen piti ajaakin isommin sarjassa Ocean Racingillä ja siellä oli muun muassa Johnny Cecotto Junior ajamassa.

Ei saanut paikkaa jolloin sitten palasi ajamaan vasta Spa-Francorchampsissa sinä vuonna saaden heti viitostilan vain loppukauden sitten mennessä päin mäntyä tavallaan kun ajoja ei muutenkaan ollut kuin kauden lopussa sen loputtua Monzaan.

Vielä vuonna 2012 oli myös ajoja tilapäisesti ja piste tuli Sakhirista, mutta sitten ajot loppuivat jo kahden kisan jälkeen.

Erittäin paljon oli kyllä F1-testausta Hartleylla vuosiensa välillä ennen varsinaista ja osin ikärasismin takia lähtökohtaisen lyhyeksi jäävää tai jäänyttä F1-uraa.

Aina jopa Mercedestä ja Ferraria myöten, mutta tallipomoilla ei ollut luottoa ja kun oli se tuli väärässä ikäjaksossa turhan myöhään ja pikkuisen turhan paljon sälytettiin kyllä syitä miehen niskoille asioista joita hän ei tehnyt tai ei joille voinut mitään ainoalla järkevällä F1-kaudellaankin.

Erityisen erikoista oli kyllä huono luottamus tallipomoilta jo Hartleyn ollessa nuorempana parempi kuin sinänsä vanhempana.

Tuolloinhan oli paljon testejä, mutta Red Bullilla, Toro Rossolla ja vähemmän yllättäen Helmut Markolla tai Franz Tostilla oli lumous yllä koskien Daniel Ricciardoa ja sitten myöhemmin osin ihan Hartleyn asemaan joutunutta, mutta kuitenkin näihin päiviin asti edes veteraanitestaajan maineen säilyttänyttä Jean-Eric Vergneä kohtaan.

Siten huonon ajoituksen ja kai Markon suunnalta vähemmän yllättäen taas olleen umpiluutamaisuuden myötä oli tavallaan ura pilalla ennen kuin ehti alkaakaan.

Ainakin hidastui merkittävästi toki testeistä huolimattakin.

Lisäksi kun miettii hänet korvannutta Albonia niin Albon on kyllä ihan kaiken kaikkiaan parhaimmillaan ajanut Hartleyn tilaan nähden paremmin, mutta huonoimmillaan...

Kysymykseksi jäänee, että onko ihan niinkään?

Tai oikeammin sanottuna Albon voi ehkä olla parempi kyllä vähän huonompanakin päivänä, mutta on kuitenkin kamalan epätasainen tai se kisan laatutaso vaihtelee niin kamalan paljon ja on hyvin kilpailukohtainen.

Tämä oli jo ennen nyt paljon kritisoitua kautta Albonilla jopa jossain määrin silloin kun meni paremmin ennen kaikkea ilman paineita.

Siinä mielessä Hartley olisi ollut ehkä hitaampi, mutta tasaisempi valinta ilman turhia kolareita (Hartleyllä oli hakemalla hakien toki niitäkin, mutta hänet myös kolaroitiin 4 kertaa ilman omaa syytään pihalle omalla ainoalla järkevällä kaudellaan kolaroijana muun muassa voittajaksi kohonnut tuolloinen oma tallikaveri Gasly ja Leclerc.) ja ennen kaikkea paremmalla kokemuksella vuoden täysipainoitteisen sarjassa ajamisen jälkeen olisi kyllä melkein varmasti sanoen tullut kyllä parempaa tulosta aikaan.

Albonin osalta olisi paha sanoa, että voiko säilyä sarjassa vai ei.

Mainettaan ja kaikkein turhimpia herjoja vasten on kyllä niitä parempi, mutta:

Mikäli säilyy lajissa niin tämän vuoden poukkoilujen yksinkertaisesti sanottuna on loputtava.

Ja aika-ajojenkin olisi parannutta huolimatta siitä, että Albon on enemmän toki kisamiehiä kuin aika-ajomiehiä.

Ei tuota muuten kyllä vain voi suvaita.

Eikä varmaankaan olisi suvaittu ilman tuntuvia thaimaalaisia rahoittajia minkä varpaille edes kerrankin juuri edes itse Helmut Marko ei ole rohjennut hyppiä.

Ja tuoreemmista ajoista puhuen asiaan liittyen hieno kausi kieltämättä F2:n mestaruuskolmikolta kuten myös nuorelta Schumacheriltakin.

Kolmikko ansainnee paikan ihan F1:stäkin, mutta miten urat sitten urkenevat niin jäävätkin sitten toiseen kertaan mietittäväksi.
 
Viimeksi muokattu:

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
1354
Itse asiassa aivan yksittäisiä kisoja on kyllä Brendon Hartley ajanut GP2:sta.

Abu Dhabissa 2010 sai tilapäisajojensa aikana pisteen Colonilla kun Vladimir Arabadzhievin ajot päättyivät aiemmin Monzasta lähtien milloin Hartley ensimmäisen kerran ajoi, 2011 ajoi testejä ja hänen piti ajaakin isommin sarjassa Ocean Racingillä ja siellä oli muun muassa Johnny Cecotto Junior ajamassa.

Ei saanut paikkaa jolloin sitten palasi ajamaan vasta Spa-Francorchampsissa sinä vuonna saaden heti viitostilan vain loppukauden sitten mennessä päin mäntyä tavallaan kun ajoja ei muutenkaan ollut kuin kauden lopussa sen loputtua Monzaan.

Vielä vuonna 2012 oli myös ajoja tilapäisesti ja piste tuli Sakhirista, mutta sitten ajot loppuivat jo kahden kisan jälkeen.

Erittäin paljon oli kyllä F1-testausta Hartleylla vuosiensa välillä ennen varsinaista ja osin ikärasismin takia lähtökohtaisen lyhyeksi jäävää tai jäänyttä F1-uraa.

Aina jopa Mercedestä ja Ferraria myöten, mutta tallipomoilla ei ollut luottoa ja kun oli se tuli väärässä ikäjaksossa turhan myöhään ja pikkuisen turhan paljon sälytettiin kyllä syitä miehen niskoille asioista joita hän ei tehnyt tai ei joille voinut mitään ainoalla järkevällä F1-kaudellaankin.

Erityisen erikoista oli kyllä huono luottamus tallipomoilta jo Hartleyn ollessa nuorempana parempi kuin sinänsä vanhempana.

Tuolloinhan oli paljon testejä, mutta Red Bullin ja vähemmän yllättäen Helmut Markolla oli lumous yllä koskien Daniel Ricciardoa ja sitten myöhemmin osin ihan Hartleyn asemaan joutunutta, mutta kuitenkin näihin päiviin asti edes veteraanitestaajan maineen säilyttänyttä Jean-Eric Vergneä kohtaan.

Siten huonon ajoituksen ja kai Markon suunnalta vähemmän yllättäen taas olleen umpiluutamaisuuden myötä oli tavallaan ura pilalla ennen kuin ehti alkaakaan.

Ainakin hidastui merkittävästi toki testeistä huolimattakin.

Lisäksi kun miettii hänet korvannutta Albonia niin Albon on kyllä ihan kaiken kaikkiaan parhaimmillaan ajanut Hartleyn tilaan nähden paremmin, mutta huonoimmillaan...

Kysymykseksi jäänee, että onko ihan niinkään?

Tai oikeammin sanottuna Albon voi ehkä olla parempi kyllä vähän huonompanakin päivänä, mutta on kuitenkin kamalan epätasainen tai se kisan laatutaso vaihtelee niin kamalan paljon ja on hyvin kilpailukohtainen.

Tämä oli jo ennen nyt paljon kritisoitua kautta Albonilla jopa jossain määrin silloin kun meni paremmin ennen kaikkea ilman paineita.

Siinä mielessä Hartley olisi ollut ehkä hitaampi, mutta tasaisempi valinta ilman turhia kolareita (Hartleyllä oli hakemalla hakien toki niitäkin, mutta hänet myös kolaroitiin 4 kertaa ilman omaa syytään pihalle omalla ainoalla järkevällä kaudellaan kolaroijana muun muassa voittajaksi kohonnut tuolloinen oma tallikaveri Gasly ja Leclerc.) ja ennen kaikkea paremmalla kokemuksella vuoden täysipainoitteisen sarjassa ajamisen jälkeen olisi kyllä melkein varmasti sanoen tullut kyllä parempaa tulosta aikaan.

Albonin osalta olisi paha sanoa, että voiko säilyä sarjassa vai ei.

Mainettaan ja kaikkein turhimpia herjoja vasten on kyllä niitä parempi, mutta:

Mikäli säilyy lajissa niin tämän vuoden poukkoilujen yksinkertaisesti sanottuna on loputtava.

Ja aika-ajojenkin olisi parannutta huolimatta siitä, että Albon on enemmän toki kisamiehiä kuin aika-ajomiehiä.

Ei tuota muuten kyllä vain voi suvaita.

Eikä varmaankaan olisi suvaittu ilman tuntuvia thaimaalaisia rahoittajia minkä varpaille edes kerrankin juuri edes itse Helmut Marko ei ole rohjennut hyppiä.
Kiitos tarkennuksesta, CCMK
 
Ylös