F2 & F3 - 2019 - Spa - Belgia

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
793
Sijainti
JKL
https://streamable.com/m79qz en tiiä toimiiko, mutta näyttäis mootoririkolta ja vetänyt sivuun varmaankin sen takia.

edit. On mahdollisesti osunut johonkon romuun ennen varsinaista osumaa tjsp. ja siitä savu, myös mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13080
Kauhea tilanne.:frown:

Kahdesta asiasta vain tiesi, että Hubert on poissa keskuudestamme joista ainakin toisesta varmemmin:

Irtokenkä yhdessä mitä ilmeisimmin vereen sotkeutuneiden autonkappaleiden ja turvakaarenkin lentäminen ulos varmisti sen asian puhumattakaan liian kovasta nopeudesta suoraan päin jarrutettunakin auton rungon liitospisteen yhteen heikoimpiin kohtiin aiheutti vielä yhdessä vain F2-tason auton turvallisuuden kanssa F1-autoon verratessa sen, että henki ja kenkä pois Anthoinelta kuin Gillesiltä oli myös kuunaan Zolderissa 1982 auton katketessa tänään Spassa kuin hammastikku:eek::frown:.

Correa ei vain ehtinyt reagoida nopeammin tuossa tilanteessa mutkan ulostulossa ja autossa taisi olla rikki yksi renkaista ja sitten autosta nousi mitä ilmeisimmin pakoputken alueelta melkoisestikin savua, lisäksi autossa saattoi olla rengasrikko ja vähän pölisi myös tuota radalla olevaa sementtikalkkia tuossa tilanteessa eikä ihme!

Correan jalat oli erittäin lähellä lähteä myös kokonaan kun nekin näkyivät kolarissa heti sen jälkeen jalkatilan ulkopuolella heilumassa ja melko varmasti tuli jalkavammojakin tuossa osumassa kun täysillä kerran osutaan.

Kisa on tietenkin huomiselta peruttu, tämän päiväinen kaiketi voidaan makaaberisti julistaa tuloksettomaksi kun kerran juuri ja juuri on ajettu 2 kierrosta ja muuten annetaan tietenkin enintään puolikkaat pisteet mikäli nyt ihan välttämättä ne pisteet halutaan tästä murhenäytelmästä antaa kenellekään paitsi ehkä Hubertin pelastusta edes yrittäneille pelastumiehille ja Tohtori Ian Robertsille kaikessa käytännön mahdottomuudessaan?

Kerrankin kun yleensä on jatkettu vaikka mikä olisi kuten Imolassa 1994 tehtiin sen syvemmin historiaan enää menemättä kiinni.

Ajatella, että tämä verraten nuori ja kokenut kaveri oli syntynyt vielä samana päivänä kun Estorilissa ajettiin viimeinen Portugalin Grand Prix vuonna 1996...

Lepää rauhassa Anthoine Hubert!
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
6148
Sijainti
Vantaa
Tuntuu pahalta kirjoittaa tämä, kun kaveri on sairaalassa jalat poikki, mutta pakko kysyä miksi Correa ei nostanut koska törmäys tapahtui radan ulkopuolella? Asfalttiturva-alueet on joissakin trapauksissa ok, mutta tuossa kohtaa se pistää ajatuksen kuljettajan päähän ettei tarvitse nostaa jalkaa kaasulta, kun voi koukata turva-alueen kautta.
Veikkaukseni on, että lähti laitteesta pito osuttuaan radalle olleeseen romuun.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
1916
https://streamable.com/k4dki

Skyn mukaan [linkki] Hubert ja Alesi ovat ensin osuneet toisiinsa. Jos näin on, siksi Alesin autosta siis puuttui takasiipi.
Alesi osui spinnatessaan seinään, joten siipi saattoi irrota jo siinä. Myös Boschung saattoi olla jotenkin osallisena tuossa, kun hänellä näkyi olevan toisella sektorilla rengas rikki. Oli siis radalla Alesin ja Hubertin välissä ennen onnettomuutta.

Tässä näkyy järjestys ja tapahtumaketjun alku kun Alesilla on auto pois lapasesta.


*** https://youtu.be/zr7vCoHVYew?t=130

Tuossa videolla erottuu, miten Boschung ja Hubert väistää oikealle. Olisiko Hubert ajanut enemmän hidastavan Boschungin takarenkaaseen?
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13080
Ja ainakin näillä näkymin näyttäisi tosiaan siltä, että tämä lauantainkin kilpailu kaiken kaikkiaan on ainakin erittäin vahvan alustavasti julistettu tuloksettomaksi.

Ainakin melkein kaikkialla kansainvälisissä medioissa niin sanotaan vaikka varmaankin erikseen muutoin ilmoitettuna pitäisin huomista tai ylihuomista jonkinlaisena takarajana mahdollisten ja edes jotenkin teoreettisten puolikkaiden pisteiden antamisessa mikäli niitä tosiaan edes jaetaan.

Muussa tapauksessa on kaikkiaan toinen kerta, ensimmäinen kerta hyvin, hyvin pitkään aikaan ja melkein koskaan kun nähdään myös Formula B/F2:n EM-sarjan/F2:n MM-sarjan/F3000-sarjan/GP2-sarjan/vanhemman nykyajan F2:n ja uuden F2:n aikakaudella kisan julistaminen tuloksettomaksi.

Edellinen kisan tuloksettomaksi julistaminen tapahtui Nürburgringillä 1985 F3000-sarjassa kun satoi lunta radalle viikonlopun aikana eikä se ymmärrettävästi ehtinyt sulaa määriltään koko tapahtuman läpivientiä varten.

Tuota spekulointia tai puolikkaista pisteistä pidän siinä mielessä aiheellisena, että kisan on joissakin lähteissä mainittu ajetun kolmannelle kierroksella asti ja joissakin juurikin kahteen kierrokseen mikä olisi sen kriittinen raja.

Ellei sitten kyse olisi ollut siitä, että kolmas kierros mitätöitiin yleensäkin jolloin päästiin toiselle kierrokselle ja voitiin sitten julistaa juuri ja juuri tuloksettomaksi tai sitten voidaan ehkä vielä antaa puolikkaat pisteet sääntöjen rajat juuri ja juuri täyttävänä mikä ei näytä todennäköiseltä.

Kun muussa tapauksessa tuossa rikottaisiin sitten jo sääntöpykäliä ellei nyt sitten tämän tulevaisuuden Tapaus Hubertin pohjalta mahdollisesti perustella jatkossa jotain muuta lisäpykälää näihin lohduttoman murheellisiin tilanteisiin pistejaon kannalta.

Ellei sitten tuota kilpailun tuloksettomaksi julistamisen rajaa pidennetä kierroksella joka kyllä mielestäni olisi ehkä se ihan viimeinen raja kun nykyisinhän ja jo ikuisuuden ajan raja on mennyt mitä tahansa kisan lähdön ja enintään 2 kierrokseen asti niiden väliltä ulottuen niin F1:ssä kuin alemmissakin F1:n kasvattisarjoissa.

Tietysti tämän päivän poismeno on Hubertin osalta tuorein sitten F2:n Brands Hatchin 2009 Henry Surteesin ja F3000-sarjan Magny-Coursin 1995 ja Marco Campoksen kun GP2-sarjan ajalla ei menehtynyt ketään kuljettajaa ja vanhempien aikojen F2-sarjassa kuten Formula B-sarjan puolella kuljettajia kyllä menehtyi ajoittain valitettavankin monta.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2339
Irtokenkä yhdessä mitä ilmeisimmin vereen sotkeutuneiden autonkappaleiden ja turvakaarenkin lentäminen ulos varmisti sen asian puhumattakaan liian kovasta nopeudesta suoraan päin jarrutettunakin auton rungon liitospisteen yhteen heikoimpiin kohtiin aiheutti vielä yhdessä vain F2-tason auton turvallisuuden kanssa F1-autoon verratessa sen, että henki ja kenkä pois Anthoinelta kuin Gillesiltä oli myös kuunaan Zolderissa 1982 auton katketessa tänään Spassa kuin hammastikku:eek::frown:. --
Correan jalat oli erittäin lähellä lähteä myös kokonaan kun nekin näkyivät kolarissa heti sen jälkeen jalkatilan ulkopuolella heilumassa ja melko varmasti tuli jalkavammojakin tuossa osumassa kun täysillä kerran osutaan.
Myt on kyllä tiedoissa tarkistamisen varaa. Se kenkä on varmasti Correan, jonka autosta puuttui koko keula ja jonka jalkaterät retkottivat avonaisesta aukosta. Hubertin auton turvarakenne on täysin ehjä: niin keula, halo kuin turvakaarikin. Koko "survival cell" vaikuittaisi olevan ehjä eli mies vain kuoli sisäisiin vammoihin kovien G-voimien vuoksi. Tai olipa kenkä kenen tahansa, niin sen lienevät poistaneet lääkintämiehet ja unohtaneet paikan päälle.

Se mikä on täysin varmaa, on että tämä on kuolinisku klassisille moottoriraoille. FIA:n jantterit paskovat housuihinsa ja Eau Rougen paikalla on vuoden päästä kakkosella läpi ajettava neulansilmäshikaani, jos Belgian GP:tä nyt edes kehdataan järjestää ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13080
Myt on kyllä tiedoissa tarkistamisen varaa. Se kenkä on varmasti Correan, jonka autosta puuttui koko keula ja jonka jalkaterät retkottivat avonaisesta aukosta. Hubertin auton turvarakenne on täysin ehjä: niin keula, halo kuin turvakaarikin. Koko "survival cell" vaikuittaisi olevan ehjä eli mies vain kuoli sisäisiin vammoihin kovien G-voimien vuoksi. Tai olipa kenkä kenen tahansa, niin sen lienevät poistaneet lääkintämiehet ja unohtaneet paikan päälle.
Hyvin makaaberisti se kyllä näkyy sieltä kun pistää tuon kolarivideon yhdenneltätoista sekunnilta kuvan poikki.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2339
En tiedä, mikä näkyy ja millä videolla, mutta toteamani faktat näkyvät miltä tahansa videolta.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2662
Ja ainakin näillä näkymin näyttäisi tosiaan siltä, että tämä lauantainkin kilpailu kaiken kaikkiaan on ainakin erittäin vahvan alustavasti julistettu tuloksettomaksi.

Ainakin melkein kaikkialla kansainvälisissä medioissa niin sanotaan vaikka varmaankin erikseen muutoin ilmoitettuna pitäisin huomista tai ylihuomista jonkinlaisena takarajana mahdollisten ja edes jotenkin teoreettisten puolikkaiden pisteiden antamisessa mikäli niitä tosiaan edes jaetaan.

Muussa tapauksessa on kaikkiaan toinen kerta, ensimmäinen kerta hyvin, hyvin pitkään aikaan ja melkein koskaan kun nähdään myös Formula B/F2:n EM-sarjan/F2:n MM-sarjan/F3000-sarjan/GP2-sarjan/vanhemman nykyajan F2:n ja uuden F2:n aikakaudella kisan julistaminen tuloksettomaksi.

Edellinen kisan tuloksettomaksi julistaminen tapahtui Nürburgringillä 1985 F3000-sarjassa kun satoi lunta radalle viikonlopun aikana eikä se ymmärrettävästi ehtinyt sulaa määriltään koko tapahtuman läpivientiä varten.

Tuota spekulointia tai puolikkaista pisteistä pidän siinä mielessä aiheellisena, että kisan on joissakin lähteissä mainittu ajetun kolmannelle kierroksella asti ja joissakin juurikin kahteen kierrokseen mikä olisi sen kriittinen raja.

Ellei sitten kyse olisi ollut siitä, että kolmas kierros mitätöitiin yleensäkin jolloin päästiin toiselle kierrokselle ja voitiin sitten julistaa juuri ja juuri tuloksettomaksi tai sitten voidaan ehkä vielä antaa puolikkaat pisteet sääntöjen rajat juuri ja juuri täyttävänä mikä ei näytä todennäköiseltä.

Kun muussa tapauksessa tuossa rikottaisiin sitten jo sääntöpykäliä ellei nyt sitten tämän tulevaisuuden Tapaus Hubertin pohjalta mahdollisesti perustella jatkossa jotain muuta lisäpykälää näihin lohduttoman murheellisiin tilanteisiin pistejaon kannalta.

Ellei sitten tuota kilpailun tuloksettomaksi julistamisen rajaa pidennetä kierroksella joka kyllä mielestäni olisi ehkä se ihan viimeinen raja kun nykyisinhän ja jo ikuisuuden ajan raja on mennyt mitä tahansa kisan lähdön ja enintään 2 kierrokseen asti niiden väliltä ulottuen niin F1:ssä kuin alemmissakin F1:n kasvattisarjoissa.

Tietysti tämän päivän poismeno on Hubertin osalta tuorein sitten F2:n Brands Hatchin 2009 Henry Surteesin ja F3000-sarjan Magny-Coursin 1995 ja Marco Campoksen kun GP2-sarjan ajalla ei menehtynyt ketään kuljettajaa ja vanhempien aikojen F2-sarjassa kuten Formula B-sarjan puolella kuljettajia kyllä menehtyi ajoittain valitettavankin monta.
Voisitko nyt kerranki ton historian lässyttämisen jättää pois ja viestitellä kuten normaalit ihmiset foorumeilla viestittää? Noi talon korkuiset viestit.. no antaa olla. Jaksa tuota paskaa lukea puhumattakaan, että jaksaisin pilkkoa sitä ja... jne.. asia kerrallaan mies hyvä!
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13080
En tiedä, mikä näkyy ja millä videolla, mutta toteamani faktat näkyvät miltä tahansa videolta.
Se kenkä (Oli nyt Hubertin tai ehkä peräti sittenkin Correan?) näkyy tuossa videossa onneksi näillä näkymin erittäin ruhjoutunutta nuorta Hubertia peittäneen mainostaulun tai muun autonkappaleen ja auton alaosan välissä.

Hubertin osalta teoriassa mikäli ikinä olisi tuosta kolarista selvinnyt kuten ei selvinnyt niin kolarin leikkauskulmasta päätellen olisi ainakin käsi mennyt tai olkavarsi ja ollut kyllä sanoinkuvaamattoman kauheat kivut edessä kuntoutusjaksolla mikäli niitä ei olisi menettänyt.

Tietysti pahinta varmaan tässä kaikessa oli tosiaan myös Jules Bianchin F1-puolen menehtymisen tapaan tuo osumakulma.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13080
Voisitko nyt kerranki ton historian lässyttämisen jättää pois ja viestitellä kuten normaalit ihmiset foorumeilla viestittää? Noi talon korkuiset viestit.. no antaa olla.
Hyvä, että annat olla.

Että kehtaatkin!
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
7746
Voisitko nyt kerranki ton historian lässyttämisen jättää pois ja viestitellä kuten normaalit ihmiset foorumeilla viestittää? Noi talon korkuiset viestit.. no antaa olla.
Äläs nyt, itse luin koko tekstin. Varsin mielenkiintoista, kun en näiden luokkien historiaa tunne.
Toki asia on hyvä pitää riittävän tiivistettynä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13080
Äläs nyt, itse luin koko tekstin. Varsin mielenkiintoista, kun en näiden luokkien historiaa tunne.
Toki asia on hyvä pitää riittävän tiivistettynä.
Kiitos ja hyvä kun kehuit.

4 viestiä ylemmän kommentin osalta en kyllä vain voi ymmärtää vastausta kun toinen ihminen on juuri kuollut!
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2662
Hyvä, että annat olla.

Että kehtaatkin!
Kehtaan mitä? Pyytää, että keskustelu pysyis keskusteluna eikä sun blogina? Kerranki näemmä todistetusti siihen osallistut, onnittelut siitä, vaikka aihe on ikävä. Taitaa olla eka kerta ku pääsin sua lainaan.
 
Viimeksi muokattu:

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
1916
Hubertin auton turvarakenne on täysin ehjä: niin keula, halo kuin turvakaarikin. Koko "survival cell" vaikuittaisi olevan ehjä eli mies vain kuoli sisäisiin vammoihin kovien G-voimien vuoksi.
Kyllä siinä monokokin vasemmassa kyljessä näyttäisi reikä olevan. Ei muuten voi näkyä noin matalasta kulmasta koko kypärä ihan selvästi.

Hyvin makaaberisti se kyllä näkyy sieltä kun pistää tuon kolarivideon yhdenneltätoista sekunnilta kuvan poikki.
Mistähän videosta mahtaa olla kyse? Näistä mitä täällä on nähtävissä pystyy kyllä näkemään, että Correalla on molemmat kengät jalassa. Taitaa olla joku ihan eri juttu sulla katselussa jos vertakin on näkyvissä ja formulassa on lentävä turvakaari. :confused:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13080
Kehtaan mitä? Pyytää, että keskustelu pysyis keskusteluna eikä blogina? Kerranki näemmä jopa todistetusti siihen osallistut, onnittelut siitä, vaikka aihe on ikävä.
Kehtaat nillittää viestimitasta kun toinen ihminen on kuollut!:mad:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13080
Kyllä siinä monokokin vasemmassa kyljessä näyttäisi reikä olevan. Ei muuten voi näkyä noin matalasta kulmasta koko kypärä ihan selvästi.


Mistähän videosta mahtaa olla kyse? Näistä mitä täällä on nähtävissä pystyy kyllä näkemään, että Correalla on molemmat kengät jalassa. Taitaa olla joku ihan eri juttu sulla katselussa jos vertakin on näkyvissä ja formulassa on lentävä turvakaari. :confused:
Ihan siinä youtuben videolla 11 sekunnin kohdalla kun oikein riittävän kauan katsoo sitä videota niin siinä näkyy se kenkä.

Tosin täytyy kyllä monesti pysäyttää video.

Itsekin tarkastin aika monta kertaa asian enkä olisi edes huomanut sitä ellei yksi käyttäjä olisi asiaa huomannut.

Verestä toivon mukaan olen väärässä, mutta joku turvakaarta muistuttava autonosa ainakin lentää myös ilmassa noiden rojujen seassa joskin Correan se ei tietenkään ole.

Eikä kai näillä näkymin ollut kenenkään muunkaan.
 
Ylös