F2 & F3 - 2019 - Spa - Belgia

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
372
Sijainti
EP
tästä kuvasta on vaikea sanoa onko runko halkikatki vai mitä,kun on niin hyvin peitetty.
Niin, miksi se on peitetty? Heti herää epäilykset, kun jotain peitellään. Jos se olisi ehjä, niin sitä ei tarvitsisi peittää, kun mitään kiinnostavaa nähtävää ei olisi...:rolleyes:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2327
Niin, miksi se on peitetty? Heti herää epäilykset, kun jotain peitellään. Jos se olisi ehjä, niin sitä ei tarvitsisi peittää, kun mitään kiinnostavaa nähtävää ei olisi...:rolleyes:
Siinä on onnettomuudessa kuolleen ihmisen viimeinen leposija, joten se on luonnollista, että kabiini on peitetty vaikkei se veressä olisikaan. Ja voihan se ollakin, on siinä semmoinen mälli tullut. Paikallisilla laeillakin on hyvin paljon vaikutusta kuten myös kuolleeksi julistamisen kanssa. Esimerkiksi Senna julistettiin kuolleeksi sen mukaan, koska kuolettava kolari tapahtui, sillä Italian lakien mukaan se on virallinen kuolinaika. Hubert julistettiin kuolleeksi vasta sairaalassa vaikka hän luultavasti tuli perille aivokuolleessa tilassa, joka vain vahvistettiin aivosähkökäyrällä. Voi olla, että Belgiassa on jotain onnettomuustilanteita koskevia pykäliä ja paikalliset järkkärit ovat niiden mukaan toimineet.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
7746
Niin, miksi se on peitetty? Heti herää epäilykset, kun jotain peitellään. Jos se olisi ehjä, niin sitä ei tarvitsisi peittää, kun mitään kiinnostavaa nähtävää ei olisi...:rolleyes:
No eihän se ehjä ole, mutta miksi joka tapauksessa peittää?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
7746
Ei se nyt voi mitenkään poikki olla, kun runko on suorassa kuten kuuluukin. Kuskin pään takana ylhäällä näkyy turvakaari ja edessä keula, ja muusta matskusta näkee myös auton oikean kyljen olevan vaurioton. Ainoa vaurio on reikä tuossa kypärän läheisyydessä. Liitteenä kaksi omaa luonnostani siitä, missä repeämän ääriviivat mahdollisesti kulkevat. Hubertilla ei ollut vaaleat vaan Renaultin teeman mukaisesti mustat haalarit keltaisilla olkaimilla, joten kyse on hallusinaatioista, jos on nähdäkseen vaaleat haalarit.
On kyllä niin viiltävää analyysiä muutaman suttusen kuvan perusteella, että oksat pois.

Laitan tähän omia ajatuksia. Jos katkaiset suksisauvan, se on täysin retkula, mutta saattaa näyttää ehjältä, jos peität katkeamiskohdan ja roikotat sitä kohtisuoraan alas päin. :cool:
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
372
Sijainti
EP
No eihän se ehjä ole, mutta miksi joka tapauksessa peittää?
Niin, miksi. Minä kyllä sinulle kertoisin jos tietäisin. Kun en tiedä, niin joudun arvailemaan niin kuin muutkin miksi se on peitetty. Kai siinä aukossa roikkui aamupalan jäänteet revenneen vatsalaukun seurauksena. Kukaan vaan ei viitsinyt siivota sotkua, koska heillä oli päivällinen syömättä eivätkä he halunneet menettää ruokahaluaan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2327
On kyllä niin viiltävää analyysiä muutaman suttusen kuvan perusteella, että oksat pois.
Pitääkö tuosta boldauksesta päätellä, että kirjoittamani koko tekstikappale on mitätöity sillä, että ensimmäinen virke ei yksinään ole merkityksellinen? Melkoisen aivokuollutta kontekstin raiskaamista. Olisit nyt edes poistanut loput kappaleesta lainauksesta kokonaan, etteivät foorumin lukutaitoiset näe niin helposti, miten pihalla olet.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
6148
Sijainti
Vantaa
Alain Prost esitti vihjauksen Correan suuntaan. Sanoi nyky kuskien ajavan todella kovaa onnettomuustilanteiden lävitse. Linkkiä en nyt löydä, laitan kun sattuu uudelleen silmiin.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16583
Sijainti
Järvenpää
Alain Prost esitti vihjauksen Correan suuntaan. Sanoi nyky kuskien ajavan todella kovaa onnettomuustilanteiden lävitse. Linkkiä en nyt löydä, laitan kun sattuu uudelleen silmiin.
Samansuuntaista sanoi myös Villeneuve, mutta yleisesti. Kuljettajat ajavat niin paljon simulaattorilla, että unohtavat ettei oikea kisa ole mikään videopeli.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
6148
Sijainti
Vantaa
Samansuuntaista sanoi myös Villeneuve, mutta yleisesti. Kuljettajat ajavat niin paljon simulaattorilla, että unohtavat ettei oikea kisa ole mikään videopeli.
Minusta Verstappen on konkreettinen esimerkki. Tämänpäiväinen ajaminen lähdön jälkeen oli täysin päätöntä. Rikkinäisellä autolla kilpaa, ihan kuin pleikkarilla.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16583
Sijainti
Järvenpää
Minusta Verstappen on konkreettinen esimerkki. Tämänpäiväinen ajaminen lähdön jälkeen oli täysin päätöntä. Rikkinäisellä autolla kilpaa, ihan kuin pleikkarilla.
Eilisen jälkeen varsinkin. Oli senteistä kiinni ettei vienyt Giovinazzia mukanaan.

 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
1914
Eilisen jälkeen varsinkin. Oli senteistä kiinni ettei vienyt Giovinazzia mukanaan.
Kimiä uudestaan.

Osuuko se peräti, koska taittuu samantien.
Aika paljon se woblaa jo mutkaan ajaessa. Auto tahtoo mennä suoraan ja Max painaa jarrua. Se aiheuttaa taittumisen. Olisi myös täysin mahdotonta osua tuolla tavalla renkaaseen osumatta samalla siipeen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
3367
Eilisen jälkeen varsinkin. Oli senteistä kiinni ettei vienyt Giovinazzia mukanaan.

Eikös toi ollut Räikkönen?

Rankkua pitäisi tulla molemmista tapahtumista, 1. Kimin kilkkaamisesta ja 2. rikkinäisellä autolla ajamisesta.

Mutta kun on "suosikkipoika" niin ei edes halaistua sanaa tai etusormen nostoa asiasta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2327
Samansuuntaista sanoi myös Villeneuve, mutta yleisesti. Kuljettajat ajavat niin paljon simulaattorilla, että unohtavat ettei oikea kisa ole mikään videopeli.
Simuista on helppo itkeä, kun ei ole itse koskaan sellaista joutunut ajamaan. Vanhan liiton miehet varmasti halveksuvat niitä ja ovat siksi herkkiä syyttämään simulaattoreita kaikesta pahasta. Todellinen vika on siinä, että minkä vitun takia kaikki turva-alueet on asfaltoituja? Turva-alueen pitäisi hidastaa autoa, ei vain olla pikatie, jonka läpi painetaan kaasu pohjassa ja usein nopeammin kuin varsinaisen ajokaistan mukaisesti. Nosti Villeneuve toki tämänkin epäkohdan esille. Todennäköisemmin FIA kuitenkin syyttää liian kapeaa turva-aluetta ja ensi vuonna kyseisestä mutkasta on raivattu pari eekkeriä metsää veks.

Simut eivät todellakaan tee kuljettajista videopelimiehiä vaan ne ovat ne epäturva-alueet. F1-sarjassakin käytetään välillä ihmeellisiä tötsiä radalla merkkaamaan sallittua poistumisreittiä turva-alueelta tai varikon sisääntulossa, koska täysasfaltoidut radat eivät millään tavoin rankaise maaliraitojen mielivaltaisesta leikkaamisesta. Aivan naurettavaa sanoa, että joku Räikkönen tai Hamiton olisi videopelimies, koska hänkin ajelisi turva-alueiden poikki miten lystäisi, jos niitä helvetin keiloja ei olisi siellä pujoteltavana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2327
Täytyy vielä nostaa esille Villeneuven naurettava kaksinaismoralismi tässä asiassa. Mies itse ajoi sekä 1998 että 1999 ulos samassa mutkassa, missä Hubert kuoli, ja naureskeli molemmilla kerroilla. Kaudella 1998 hän kommentoi tapahtunutta vertaamalla sitä katutappelusta voittajana poistumiseen, ja kun vuotta myöhemmin kolari oli vieläkin rajumpi, niin hän kertoi auton kierimisen katon kautta ympäri olleen "bonus". Olikohan Villeneuve vain ajanut liikaa simulaattoreita?

https://www.youtube.com/watch?v=fRH75RyTgKk

Yritän tässä nyt hakea sitä, että kun F1-autoista tuli ns. naurettavan turvallisia joskus 90-luvun lopulla, niin kuljettajilla oli varaa tehdä tuollaisia aivan käsittämättömiä mällejä ja naureskella jälkeen päin. Nyt FIA on tietoisesti tehnyt samaa moottoriradoille, eli kuljettajat voivat painaa menemään radan vasemmalta ja oikealta laidalta kaasu pohjassa ja naureskella siinä samalla, että eihän tässä ole mitään väliä, mistä kohtaa ajaa, kun joka paikassa on asfalttia. Kyse ei ole mistään videopeliefektistä vaan siitä, että kuljettajille luodaan tarkoituksella turvallisuudentunne siitä, että mitä tahansa voi tehdä ja selvitä siitä. Luontainen itsesääntelyn mekanismi puuttuu, kun sitä ei oman selviytymisen tähden enää tarvitse. Ihmisen pitää tuntea olevansa itse vaarassa, jotta hän muistaisi huomioida myös muut.

Olen aina laittanut Jules Bianchin kuoleman FIA:n välinpitämättömyyden piikkiin ja niin laitan tämän Hubertin tapauksenkin. Kyse ei ollut huonosta tuurista vaan FIA:n välinpitämättömyydestä ratojen oikeaoppisen turvallisuuden suhteen. Ratoja on muokattu kaupallisten intressien vuoksi ja niistä on tahallisesti tehty vähemmän turvallisia.
 
Viimeksi muokattu:

rölligölli

Member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
21
Aloin tässä miettimään, kun täällä on puhuttu reijistä ja repeämästä ohjaamon kyljessä, että halo saattoi pitää rungon kasassa eli ilman haloa auto olisi katkennut 3 osaan.
 
Ylös