F3 euroseries round 1: Hockenheim

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mahtaa kaikki nyt ymmärtää Vilanderin ja Colonin auton rajoitukset? Dallara on hallinnut F3-skeneä käytännössä jo 90-luvun alusta asti, joten on edelleen aikamoinen riski ottaa joku toinen runko käyttöön. Saattaa hyvinkin olla, että tuloksia ei tule vaikka laitettais kuinka hyvä talli ja kuski sillä kilpailemaan...

Toivottavasti Dallaran valta-asemaa viimein saadaan pikkasen horjutettua.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Zep sanoi:
Mahtaa kaikki nyt ymmärtää Vilanderin ja Colonin auton rajoitukset? Dallara on hallinnut F3-skeneä käytännössä jo 90-luvun alusta asti, joten on edelleen aikamoinen riski ottaa joku toinen runko käyttöön. Saattaa hyvinkin olla, että tuloksia ei tule vaikka laitettais kuinka hyvä talli ja kuski sillä kilpailemaan...

Toivottavasti Dallaran valta-asemaa viimein saadaan pikkasen horjutettua.

Omasta mielestäni Vilanderin suoritukset molemmista lähdöissä jo osoittivat selkeästi, että tallista löytyy potentiaalia. Se on tietenkin sitten tulkinnan varaista mitä tarkoitetaan niillä tuloksilla. Jos tarkoitetaan voittoja, niin sitten voi kyllä olla aika vaikeata saada tuloksia. Kahdeksan joukkoon Vilanderin luulisi ilman muuta pystyvän ajamaan, kun ajoi sunnuntaina kahdenneksitoista, huonosta lähtöruudusta huolimatta. Tilanne voi muodostua kaverille jopa eduksi, jos siis yleisesti uskotaan että rungon osalta talli joutuu antamaan tasoitusta ja Vilander siitä huolimattaa pystyy jatkossa nostamaan itsensä vähintäänkin tuonne 12 parhaan joukkoon.

Lola on sinällään aivan pätevä valmistaja runkopuolella, eikä näin ollen ole mitenkään mahdotonta, että riski rungon valinnassa osoittautuisi oikeansuuntaiseksi. Pelkästään yhdellä autolla ei kyllä Dallaran asemaa tulla horjuttamaan.
 

Xra

Jossain tuolla
Liittynyt
13.1.2002
Viestit
91
Vilander kertoikin jo jossainhaastattelussa, että autossa on potentiaalia kunhan se vain saadaan kaivettua ulos. Moottoripuolella taas voidaan olla tyytyväisiä, koska Tonin sivujen mukaan vauhti on ainakin suorilla riittänyt ohituksien tekemiseen. Suurin ongelma viikonloppuna on ollut auton aliohjautuvuus, josta johtui huono lähtönopeus hitaista mutkista. Toivottavasti Coloni löytää jotain uutta Estorilin testeihin.
 
Ylös