Fanitus Räikkösen rallitempauksen / Kovalaisen tallinvaihdoksen jälkeen

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Mielestäni nyt on hyvä aika kysyä, miten suomalaisia kannattaville faneille on käynyt Ykkösten seuraamisen suhteen; hiipuiko kiinnostus vai pysyivätkö intressit senkin jälkeen, kun Räikkönen poistui ja Heikki Kovalainen valtasi Lotuksen?

Onko Rosbergista mitenkään Suomen lipun kannattajaksi? Vaihtuivatko suosikkikuskisi? Leppyikö asenteesi esimerkiksi Hamiltoniin tai Schumacheriin?

Olen havainnut ainakin forumin hiljenneen. Tai sitten tänne ei enää virtaa niitä yhden postauksen ihmisiä, jotka tulevat kilpailujen päätteeksi hehkuttamaan suorituksia. :(

Mulle kilpailujännitys on edelleen yhtä luikertelua. Nautin formuloista edelleen paljon, ja otan kiihkeästi kaikkeen kantaa. Ja totta puhuakseni huomaan Ykkösissä paljon enemmän mielenkiintoista, kun en käytä enää niitä sinivalkolaseja päässäni. Olen yllättänyt itseni monesti esimerkiksi suitsuttamasta Michael Schumacherin menneitä tekoja erinäisillä foorumeilla.

Suosikkikuskiksi ei tavallaan ole noussut yhtä suurta, vaan kannatan solidaarisesti pienempien tallien kavereita tai persoonallisia tyyppejä, jotka antavat lajille paljon. Tälläinen on esimerkiksi lahjakas Vettel, josta pidin jo Räikkösaikoina.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13748
Seuraisin ykkösiä vaikkei ajaisi yhtään Suomea edustavaa. Mulle Nico on saksalainen koska sitä edustaa. Sarjassa ei aja mulle ehdottomia suosikkeja mutta Alonso löytyy sieltä toisesta ääripäästä. Silti huomaan, kun hänkin ajaa hyviä suorituksia ja tykkään katsella tästä ärsyyntyneiden kirjoituksia.
Rallissa seuraan jotenkuten vain tuloksia, muutoin se ei juuri kiinnosta.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Muutuihan se katsominen vähän. Varsinkin Bahrainissa vuosi sitten oli vähän vain yksi joukosta puuttuu -fiilis.

Ja tietenkin Hamilton ei vituta yhtään enää, kun on saanut sen pissan laskemaan sieltä olkapäiden alapuolelle, tosin Alonso on alkanut ottamaan päivä päivältä enemmän pattiin...
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Olen alkanut havaitsemaan, että siellä radalla tapahtuu muutakin kun Räikkösen edesottamukset. Siellähän on herranjestas jopa muita kuljettajiakin!

Mielenkiintoista seurattavaa se touhuilu yhä on. Eri tavalla vain kuin aiemmin.

Viha Schumia ja Hamiltonia kohtaan on muodostunut yhdeksi jättimäiseksi palloksi joka leijaili kulmakarvoihin.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18401
Kantani Fanitukseen ei ole millään lailla muuttunut vuosien varrella, katson F1:kkösiä laajalta rintamalta vaikka muutamia suosikki kuljettajia löytyykin fanitus haaramilta.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Olen alkanut havaitsemaan, että siellä radalla tapahtuu muutakin kun Räikkösen edesottamukset. Siellähän on herranjestas jopa muita kuljettajiakin!

Mielenkiintoista seurattavaa se touhuilu yhä on. Eri tavalla vain kuin aiemmin.

Viha Schumia ja Hamiltonia kohtaan on muodostunut yhdeksi jättimäiseksi palloksi joka leijaili kulmakarvoihin.
:D

Nojoo, ei sais laittaa pelkkää lainausta ja hymiötä, mutta tää onkin hei vapaa puoli.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vaikkei suomalaiskuskien tekemiset vaikuta kiinnostukseeni itse lajia kohtaan, niin vastaan silti.

Kovalaisen vaihto Lotukselle nosti viime kauden edetessä miehen Rosbergin ohi eniten seuraamieni kuskien listalla. Ykköseksi itse asiassa, kunnes Heidfeld teki paluun Sauberilla. Renaultilla Heikkiä seurasin, McLarenilla en niinkään, koska hyvin nopeasti oli selvää, ettei ollut juuri seurattavaa ja mies kulki vastoinkäymisestä toiseen. Vaihto sympaattisempaan talliin ja sen vahvemmaksi kuljettajaksi siis teki kiinnostukselleni hyvää, vaikkei Heikki kärkisijoista taistelekaan.

Räikkösen lähdön arvelin johtavan tasapuolisempaan tv-selostukseen ja toisaalta foorumikirjoittelun rauhoittumiseen. Näin pitkälti tapahtuikin. Se siis oli positiivista. Toki Kimi olisi mukava nähdä ykkösissä jossain kunnon tallissa, mutta Kimi rallissa on minulle mieluisampi vaihtoehto kuin Kimi Ferrarilla. Minusta italialaistalliin ei alunperinkään olisi pitänyt mennä. Olin jo tuolloin sitä mieltä, että Alonso on Ferrarille sopiva kuski, Kimi ei.

Mutta kyllä taas näin alkukaudesta ihan muut asiat kuin kuskit varastavat mielenkiinnon. Uusien sääntöjen ja renkaiden vaikutukset ja voimasuhteet etunenässä.
 

jaipperi

Well-known member
Liittynyt
15.1.2009
Viestit
185
Kiinnostus ei ole ainakaan yhtään vähentynyt vaikka suomalaisia ei ajakaan kärjessä. Nyt kisoja katsoessa ei kuitenkaan tarvitse jännittää niin paljon, kuin silloin kun Räikkönen ja Kovalainen ajoivat kärjessä.

Kovalainen on edelleen suosikkikuljettajani f1-kuskeista ja Räikkösellekin toivon menestystä rallin puolelta.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Tottakai kiinnostus pysyy sellaisena kuin se ennenkin on ollut, ainakin itsellä. Onhan sillä toki hieman väliä onko suomalaisia matkassa, mutta kunhan racing on hyvää ja kausi värikäs, niin toki seuraan!
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Sarjassa ei aja mulle ehdottomia suosikkeja mutta Alonso löytyy sieltä toisesta ääripäästä.
Ja tietenkin Hamilton ei vituta yhtään enää, kun on saanut sen pissan laskemaan sieltä olkapäiden alapuolelle, tosin Alonso on alkanut ottamaan päivä päivältä enemmän pattiin...
Viha Schumia ja Hamiltonia kohtaan on muodostunut yhdeksi jättimäiseksi palloksi joka leijaili kulmakarvoihin.
Kiva, että porukka lähestyy asiaa positiivisten kokemusten kautta. Taidan itsekin kokeilla rienausta seuraavaksi.

Mitä itse kysymykseen tulee, niin koko laji on menettänyt täysin merkityksensä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14264
Seurattua tulee ehdottomasti.:alppu:
 

eepy

Well-known member
Liittynyt
10.6.2008
Viestit
384
Kaikkia aika-ajoja ei tullut katottua viime kaudella mutta muuten tulee seurattua ihan samallalailla kuin ennenkin. Foorumille ei jaksa ite oikein kirjotella kun joku kummiskin kirjottaa jo tänne samat ajatukset mitä itellä on :)

Hamilton ja shumacherhan on nykyään ihan lepposia kavereita. Mistähän johtuu että mulkkumaisuus on kavereista hävinny?, aika jännä juttu :D

Hyvät fiilikset saa aina alonson epäonnista tai virheistä.:ahem:
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Seuraan tiiviimmin kuin Räikkösen aikana. On ollut ihan mukava löytää vähän neutraalimpi näkökulma asioihin, vaikka onhan noita suosikkeja vieläkin.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Kaikkia aika-ajoja ei tullut katottua viime kaudella mutta muuten tulee seurattua ihan samallalailla kuin ennenkin. Foorumille ei jaksa ite oikein kirjotella kun joku kummiskin kirjottaa jo tänne samat ajatukset mitä itellä on :)

Hamilton ja shumacherhan on nykyään ihan lepposia kavereita. Mistähän johtuu että mulkkumaisuus on kavereista hävinny?, aika jännä juttu :D

Hyvät fiilikset saa aina alonson epäonnista tai virheistä.:ahem:
Tod. näk. imeytynyt kaikki sinnen Alfonson kulmakarvoihin...
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Pelkästään suomalaisten takia ei ole tullut ikinä seurattua. Enemmänkin viime kaudella innostus kasvoi, kun oli hieno kausi.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Luulen, että tämä kysely olisi paljon suositumpi, jos tässä olisi polli. Vastaukset olisivat varmaan vähän samanlaisia kuin bb-äänestyksissä, enemmän negatiiviiseen: "katson formuloita koska inhoon Alonsoo / Massaa / Ferkkuu /jne." : D

Pakko myöntää, olen seurannut Michael Schumacherin post-uraa suurella mielenkiinnolla juuri siksi, että ilakoin myös hänen mokistaan ja schumimaisuuksistaan. Enkä ole joutunut pettymään. Barrichello-Schumacher ohitustilanne oli niin herkullinen, että melkein unohdin, kuinka inhottavasta liikkeestä siinä oli kysymys.

Kovalainen on nostanut myös arvoaan silmissäni, vaikka olen sortunutkin hänen nimittelyynsä.
Mulla ei ole muistikuvaa siitä, että miksi hän aikoinaan McLarenille tuli (jonkinlainen tyhjiö kuskimarkkinoilla, taktinen ele Hamiltonia ajatellen, onnistuneet manageroinnit vai vain Heikin ajosuoritukset), mutta siihen autoon hän ei kyllä sopinut yhtään. Tuli mielleyhtymä Coulthardista ahdistuksineen ja vaikerointeineen. Ja kun Coulthard sitten pääsi Red Bullille, alkoi parta kasvaa ja huumori kukkia.

Joten kyllä, sympaattinen ja rehellinen Kovalainen on Lotuksella kultainen hede. Toivottavasti hän saavuttaa muutaman (mieluummin monta) pisteen tallin tulevaisuutta vahvistaen ja eritoten uraansa.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Viime kausi oli yksi parhaista näkemistäni, joten eipä tuo ainakaan fanitusta vähentänyt. Mutta kyllä se fanitus kuitenkin muuttui, homma ei enää tuntunut niin vakavalta kuin Kimin aikana. Jotenkin miellyttävämpi seurata näin kuin Kimin aikana, jolloin kisan seuraaminen meni turhan usein hammasten kiristelyksi ja sadatteluksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mulla ei ole muistikuvaa siitä, että miksi hän aikoinaan McLarenille tuli (jonkinlainen tyhjiö kuskimarkkinoilla, taktinen ele Hamiltonia ajatellen, onnistuneet manageroinnit vai vain Heikin ajosuoritukset), mutta siihen autoon hän ei kyllä sopinut yhtään.
Alonsohan sinne jätti tilaa myrskyisän poistumisensa jälkeen ja kaikki muut vähänkään varteenotettavat nimet oli jo varattu, eikä se Renault-vuosi missään nimessä huono ollut. Anthony Davidson tästä puhui ihan vasta jossain kausiennakossa ja oli sitä mieltä, että Heikin suuri tilaisuus tuli liian varhain.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Räikkösen lähtö vaikutti aluksi, mutta enää ei niin harmituta. Edelleen tulee seurattua, lähestulkoon jokainen aika-ajo tulee katsottua, ja kisat tietty jos vaan mahdollisuus. Nyt talvikaudella tullut otettua etäisyyttä viime vuosia enemmän, jottei ole tullut seurattua niin paljoa miten testeissä menty, enkä ole vissiin jokaista uutukaisautoa edes nähnyt.. No onpahan toivottavasti sitä jännittävämpi seurata kauden avausta, kun ei tiedä mitä odottaa:eek:
 
Ylös