Toisaalta ei voi väittää Alonson saavan ensimmäisenä kehitysosat.Aiheesta tuli mieleen, että sehän oli juuri Massa, jonka etusiivet repsottivat viime kauden lopulla ainakin kahtena perättäisenä kisaviikonloppuna, kun Ferrari halusi kokeilla uusia flexi-siipiä?
Niin miten sen nyt ottaa. Jos uudet säädöt ja osat testataan tuulitunnelissa ja siitä autoon, niin kuulostaa kait ihan hyvältä.Toisaalta ei voi väittää Alonson saavan ensimmäisenä kehitysosat.
Tai siis oikeastaan raha on Ferrarin tallipäällikkö ja raha tulee Santanderilta ja Santander tuli Alonson myötä ja siinähän se kuvio sitten noin karkeasti ottaen onkin. Eli käytännössä juuri kuten sanoitVaikuttaa siltä että Alonso on Ferrarin tallipäällikkö.
Suurella mutu-todennäköisyydellä, Perez tuhoaisi lupaavassa alussa olevan uransa siirtymällä Ferrarille, niin kauan kuin Alonso on tallissa. Ferrarilla ei ole ollut tapana ajattaa kahta tasa-arvoista kuljettajaa, eikä myöskään palkita uskollista kakkosta ykkösen lopetettua tallissa. Toisaalta aidot latinot, yllättäen, näyttävät sopeutuvan varsin hyvin kynnysmatoiksi, vaikka yleinen luulo heistä lienee pikemminkin macho. Alonso on enemmän latino, koska hän ei ole latino.Jotain mätää tässä Massan "lyyhistymisessä" kyllä on, vaikka en tiedäkään mitä. Tuo koekaniiniksi laittaminen kuulostaisi järkevältä, kun mietitään paljonko Alonson palkkaaminen tuli maksamaan Ferrarille. Pitäähän Oviedon miehellä sitten olla laitteetkin kunnossa, ja Massa hoitaa sitä puolta.
Sergio Perezille olisi mielestäni suuri riski siirtyä Ferrarille, koska ilmapiiri siellä on melkoisen erikoinen. Jos Perez olisikin "liian" nopea, uhmaten Alonsoa, niin mistä sitä tietää mitä taas tapahtuisi.
Jos Felipe on todella alennettu testaamaan kisassa autoa Fernadon hyväksi, niin se kertoo kyllä melkoisesta epätoivosta tallissa. Ei se silti tarkoita sitä etteikö Felipekin voisi edelleen kenkää saada, ei Ferrarilla kuitenkaan moista järjestelyä pidettäisi yllä montaakaan kisaa kaudesta ja vaihto loisi uutta uskoa julkisuudessa kun todellisuuttahan ei kukaan tietäisi. Paitsi Felipe, ja hänen puheensa potkujen jälkeen voisi kuitata katkeruudeksi. JOS siis näin on.Ei ole helppoa ei, jos lähde pitää paikkaansa.
Massa testaa uusia osia ja Alonso hakee optimaalisia säätöjä ja balanssia viikonlopulle. :wall:
Massa on avoimessa jatkuvassa median giljotiinissä vain Oviedon ohjuksen menestyksen vuoksi. Toisaalta Massa korvaaminen toisella kuskilla ei tässä tilanteessa tule missään nimessä kysymykseen koska tämä merkitsisi tallille paluuta lähtöruutuu vankilan kautta.
Mutta eikö Oviedon ihme osaa itse kehittää autoa haluamaansa suuntaa?
Yhden tai kaksi kisaa oli joo. Niin pieni datasetti menee normaalivaihtelun piikkiin.Eikös Massa kuitenkin 2010 etenkin alkukaudesta ollut ihan ok vauhdissa?
Se oli harjoituksissa, Barrichellon Brawnista lentänyt jousi. En nyt muista mikä jousi se tarkalleen oli, mutta kyseessä oli todella outo tapaus, jonka sattumismahdollisuus on jotain luokkaa yksi miljoonasta (siis ainakin se, että se jousi vielä osuu jonkun visiiriiin).Mikäs hemmetin jousi siihen Massan kattilaan sillon oikeen kilahti? Kaikki vaan puhuu edelläajaneesta autosta irronneesta jousesta, mutta mikä ihmeen jousi voi tollain irrota autosta ilman että kyseinen auto keskeyttää kilpailun?
Tuossa ainakin jonkinlaista teoriaa:Mikäs hemmetin jousi siihen Massan kattilaan sillon oikeen kilahti? Kaikki vaan puhuu edelläajaneesta autosta irronneesta jousesta, mutta mikä ihmeen jousi voi tollain irrota autosta ilman että kyseinen auto keskeyttää kilpailun?
F1-auton takapäässä on nykyään kolme jousta: molemmille pyörille omansa sekä kolmas jousi, "central spring", jonka tehtävänä on kontrolloida maavaraa. Tuo kolmas jousi on ainoa, jossa yhä käytetään kierrejousta, pyörien jousitus toteutetaan vääntösauvoin. Koska irronnut jousi oli nimenomaan tämä keskijousi, pystyi Barrichello jatkamaan matkaansa, sen tehtävä kun ei ole yhtä lailla elintärkeä kuin varsinaisten jousten. Kysehän oli toki aika-ajosta.Mikäs hemmetin jousi siihen Massan kattilaan sillon oikeen kilahti? Kaikki vaan puhuu edelläajaneesta autosta irronneesta jousesta, mutta mikä ihmeen jousi voi tollain irrota autosta ilman että kyseinen auto keskeyttää kilpailun?
Edellisiin kisoihin nähden tasonnostoa oli havaittavissa.Viitteitä paremmasta nähtiin ja eroa Alonsoon ei ollut juurikaan. Heti kun ajettiin vähän pehmeimillä kumeilla niin kummasti se vauhti parani, ainakin kun vertaa edellisten kisojen tuloksiin.